Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 2

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Recca said:
Whoopdiedoo! Jag är ju hur skarp som helst! smile
Kan jag få lite cred kanske?
Ja, det kan du. Rån-gate är helt klart ett väldigt grönande tecken för Recca om det visar sig att Pix är röd (och något annat lär inte visa sig).

Det här meningsutbytet är det jag tänker på:
Recca said:
Ett rån är inte ens sött. Det får mig att tänka att om ulvarna inte har godisalibi så är den här outningen väääldigt safe.

Så här, jag är en ulv som vill fejka ut ett godis som jag inte har, eller jag kanske har snusprilla som godis och det ser ju liksom inte bra ut nånstans att outa det.
Pix said:
ag antar att det inte är ett 'ha i glassen' rån utan ett såntdär tredubbelt göteborgskex rån. Det var det jag åt i lågstadiet och mellanstadiet på disco, ett vanligt enkelt rån är ju ekvivalent med en knäckemacka. Sen slänger du ut exempel på snask som är troliga som inte heller är söta... Lakrits till exempel. Sluta säga emot dig själv.
Viktigt att notera är också att det här med rånet inte var en stor sak rent allmänt, det var nästan bara Recca som tog upp det här, och det känns ganska märkligt att hon skulle pressa på det om båda var ulvar. För att inte snacka om hur märkligt det skulle vara av en nybörjare att bluffa 'rån' om Recca var en av ulvarna, eller så kan inte ulvarna kommunicera (alternativt kör krankmodellen att prata så lite som möjligt). För jag kan liksom inte se framför mig dialogen: "Jag funderar på att bluffa rån" "Rån, typ som en knäckemacka? Ja men det blir bra då kan jag racka ner på det".

Men sen är det ju jättekonstigt att Recca inte vill döda Pix, tror du inte att Pix är ulv Recca?

Andra saker som jag slänger ut mig då jag inte har mer tid att kolla upp just nu. Lukas förmåga låter som en ulvförmåga om det är så att siarna måste dansa för att få reda på något och ulvarna inte behöver dansa för att nattmörda. Då känns det ju som en förmåga som ulvarna har nytta av.

Återigen så blir det lite avslaget när vi redan har fångat en ulv. Röst: Pix
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 6/15

Dragonborn said:
Okay hur kan det vara värdelöst att se om en person har använt sin förmåga eller ej då detta ialla fall enligt mitt roll pm är ett aktivt val jag kan dansa men välja att inte använda en förmåga så hur kan det vara värdelöst att kunna se om så är fallet?
Det blir ju väldigt svårt att använda förmågan på ett vettigt sätt när alla har aktiva förmågor. Att du siade Empiricus behöver exempelvis inte betyda att han faktiskt siade Pix, det kan lika gärna betyda att han bara dansade.

Dragonborn said:
att trasapa hadde samma förmåga har helt gått mig förbi så länka eller citera när han outade det.
Here you go. Säg gärna om den är identisk med din eller om den skiljer sig på något vis.
Trasapa said:
Min roll är att jag kan utläsa om någon använder en förmåga, men bara om jag själv dansar och den personen befinner sig på dansgolvet. Därav att jag från början spårat på att ulvarna bara mördar på dansgolvet.

Alltså jag är ingen siare som jag fattat det eftersom jag inte kan avgöra om någon är mobbare eller klasskompis, inte från vad jag kan tyda ur pm'et iaf. Men jag ser om någon använder en förmåga, det framgår heller inte om jag får veta vad för typ av förmåga men troligen inte.
Dragonborn said:
Mjärden kommer med bra och giltiga inlägg mest hela tiden
Det här låter ju som att du inte alls misstänker Mjärden nåt vidare värst. Eller menar du med "röd" att han bara behöver pressas, inte att du faktiskt misstänker honom?

--------------------

När jag ändå skriver ett inlägg, kan jag ju lista lite UlvPoäng (skala 1-5 i grad av ulvighet)...

Dragonborn (5UP) - Väldigt udda outningar. Antingen är han mobbare eller så är Vimes sadist.
Pix (5UP) - Ljuger, sniffar tändargas utan att faktiskt vara miler, påstår sig kunna gröna våra båda siare (jag tror ju alltså inte ens att vi har två siare, och framför allt inte att de kan grönas så lätt)
Tyr (3,5UP) - Jag tycker Empiricus siarskap passar betydligt bättre in i temat, och två mäktiga siare kan vi helt enkelt inte ha. Tyr är antingen ulv eller naiv.
Empiricus (3UP) - Har börjat komma igång efter en seg första runda. Känns rimligare än Tyrs förmåga och avslöjade ju faktiskt Pix. Tyrs siande har vi inte fått något kvitto på än.
KK (3,5UP) - Har svaga outningar som lätt skulle kunna vara framljugna (det heter ju för fan Banana skids, inte banankola. Och Dino riders är såå obskyrt). KKs gröning av Recca känns inte särskilt välgrundad heller. Har i övrigt kommit med en del gött och outade ju trots allt tidigt.
Recca (3,5UP) - Ovanligt irrationellt spel i runda 1, åsså den där pingen jag hittade förut. Har spelat upp sig under andra rundan och var tidigt på Pix för rånen. Siats grön, även om jag inte lägger någon större vikt vid det i dagsläget.
BDG (2UP) - Har ärligt talat inte kollat in Björn så noga, men det är för att jag har en god magkänsla för honom i det här liret. Har kommit med en del smarta inlägg och inte pingat nånting.
Xyas (3UP) - Rätt anonym. Har skrivit några bra grejer men flyger under radarn och vägrar dessutom outa något.
Arvidos (1UP) - Känns grön, framör allt tack vare det snabba nailandet av Trasapas klass.
Basse (3,5UP) - Det där med "Lång" och "va, är det en förmåga" pingar fortfarande lite i bakgrunden. Velade inför Trasapa-utröstningen men var samtidigt den som pekade först på startinlägget.
Larsson (2UP) - Jag har inte spanat in Larsson så mycket, men har inte hittat några pingar. Kan eventuellt flyga lite väl lågt.
Lukas (3UP) - Spelat konsekvent, om än alldeles för lågtflygande. Jag förstår inte poängen med hans förmåga, vilket är oroande.
Brynolf (0UP) - Nailade Trasapa slutgiltigt och är allmänt smart och snygg.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 7/15, tänker högt...

BDG said:
Rån-gate är helt klart ett väldigt grönande tecken för Recca
Det är det ju ja. Vad säger detta om Tyr, som siat Recca grön? Tyr gick ju ut med siandet innan "Rån-gate", så vid den tiden var Recca fortfarande på mångas röda listor. En ulv-Tyr borde ju inte ha grönat en av de rödaste byborna, utan tagit någon lite mer självklar. Inget rödskvätt på Tyr således.

Så om vi antar att Tyr går på mellanstadiet och inte alls är naiv siare... Kastar det dynga över Empi? Det är ju som sagt fett über att ha två siare i byn. Grejen är ju dock att Empi nitade Pix som inte alls varit i hetluften tidigare. Det var alltså knappast ett ulv-knep för att rädda Empi genom att offra Pix. Och om Pix visar sig vara grön, säger det ingenting om Empi eftersom Pix ju faktiskt bekräftade Empis siande. Inget rödstänk på Empi således.

Ehm... så jag hittar faktiskt inga tydliga tecken alls på att vare sig Recca, Tyr eller Empi är ulvar i det här läget. Är det så enkelt att Pix och Dragonborn är våra sista ulvar? Men vad är det i så fall för obalanserat skrälle till spel Vimes har kokat ihop? Om vi har två siare etc etc, måste ju ulvarna vara fler än vi tror eller ha mustiga förmågor (vilket vi inte sett några tecken på).

--------------------

Så hur går vi vidare?

* Röd-Pix ryker, vilket egentligen inte säger så mycket om vare sig det ena eller det andra. Han har ju som sagt redan bekräftat Empis förmåga. Grönar Recca en hel del iom rån-historien.
* Grön-Pix ryker. Oops, ok. Då vet vi att Vimes är en ond fan och att det mycket väl kan finnas andra ovanligheter i folks roller. Exempelvis att två har samma godis. Grönar väl Dragonborn och KK minimalt.
* Röd-Dragonborn ryker. Grönar väl Brynolf lite iom segaråttor, men är i övrigt ganska intetsägande.
* Grön-Dragonborn ryker. Ajaj. Vimes är en hemsk människa. Rödar möjligen Brynolf lite iom segaråttor, men öppnar i övrigt upp för att rollerna kan vara hur fucked up som helst.

Inget som direkt leder vidare... Om vi tar lite mindre sannolika scenarion då?

*Recca är röd - Då borde Pix vara grön eller ett rött offerlamm. Tyr är antingen en klantig ulv eller en naiv siare.
*Tyr är röd - Recca blir så ulvig att hon blir grön i det här läget, men samtidigt är hon som sagt knappast den bästa bybon att gröna för ulvsidan. Så... jag vet inte.
*Empiricus är röd - Pix kan inte gärna vara grön i det här läget, om inte ulvarna vet byns favoritgodisar. Frågan är varför ulvarna drar ihop ett så pass avancerat spel och offrar Pix för att gröna Empi.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
1/15

Strålande! Håller med Tyr, temat och texterna är grymma. Kudos, Vimes!

Jag köper Pix-caset utan tvekan. Vad är caset mot Dragonborn, att han har en märklig förmåga som låter ulvig?

Vad gäller balans, vad kan vi ha mot oss? Fem ulvar, med förmågor?

Ska försöka få tid till något mer konstruktivt inatt eller imorgon. Nu forumsöl!

Röst: Pix
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Emps said:
Den här frågan känns för övrigt som viktig nog att ställa för att jag skall släppa att det faktiskt ÄR Pix som jag tittat på.
Vad innebär det mer konkret? Vad hände? Vad fick du för utslag? Hur såg He-man ut på dansgolvet? Ge mig detaljer.

Hmmpf. Jag slösar lite inlägg här men vill ha ett litet svar innan jag kan fortsätta med en längre utläggning.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Mjärden said:
Emps said:
Den här frågan känns för övrigt som viktig nog att ställa för att jag skall släppa att det faktiskt ÄR Pix som jag tittat på.
Vad innebär det mer konkret? Vad hände? Vad fick du för utslag? Hur såg He-man ut på dansgolvet? Ge mig detaljer.

Hmmpf. Jag slösar lite inlägg här men vill ha ett litet svar innan jag kan fortsätta med en längre utläggning.
Det innebär, rent konkret, att när jag försökte ta reda på vilket favoritsnask som Pix helst förlustade sig med så fick jag beskedet att det var Tändargas. Alltså, som tidigare i dag avslöjats, så ljög Pix för oss.

Also, anledningen till att jag kände att det var viktigt att släppa att släppa på informationen att det var Pix som jag dansade på var ju som jag skrev i inlägget att Basse plötsligt verkade antingen synsk eller på något sätt sitter på informationen att det då bara var Pix på dansgolvet som kunde vara den jag granskat.

Den insikten gjorde att Basse plötsligt blev väldigt Ulvig i mina ögon.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Kort grej... Pix måste ju vara den ende kvarvarande ulven som ljugit om godis, annars hade han inte gett sig så där lätt självmant. Så det så.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Inget som direkt leder vidare... Om vi tar lite mindre sannolika scenarion då?

*Recca är röd - Då borde Pix vara grön eller ett rött offerlamm. Tyr är antingen en klantig ulv eller en naiv siare.
*Tyr är röd - Recca blir så ulvig att hon blir grön i det här läget, men samtidigt är hon som sagt knappast den bästa bybon att gröna för ulvsidan. Så... jag vet inte.
*Empiricus är röd - Pix kan inte gärna vara grön i det här läget, om inte ulvarna vet byns favoritgodisar. Frågan är varför ulvarna drar ihop ett så pass avancerat spel och offrar Pix för att gröna Empi.
Dragonborn är fetrödast av alla, har identisk förmåga med Trasapan och märkliga outningar. Det där med att han var stor kan han ju lika gärna dratt in där för att han trodde att vi hade fluffiga fina beskrivningar i våra rollpm's.

Pix, visst, röd absolut. Men jag kan absolut köpa att hen har tändargas och är semi-miller. Röd bara för en av siarna alltså.

Empis däremot är ju helt grön eftersom det uppenbarligen finns en godissiare i ett spel designat på det här viset och eftersom ingen annan kommit ut som godissiare (visst har väl ingen annan det?). Alltså, i det här spelupplägget finns det ett rollpm som har Empis förmåga, så enkelt är det.
GRÖN

Tyr då? Tyr är lite knepigare för mig. Alltså, utgår vi från att Empis är grön, vilket jag naturligtvis gör, så innebär det att Tyr aldrig skulle riskerat att gröna mig om hen är ulv när Empis sitter och har avslöjat att hen har siat någon och hittat en ulv. Det skulle ju potentiellt sätta dit Tyr och mig (undantaget då om jag skulle ha ett riktigt godis mot all förmodan trots att jag är ulv i vilket fall både jag och Tyr är ulvar).

Så Tyr och jag kan inte vara ulvar tillsammans om inte jag har ett fusk-godis med mig till discot. Tyr kan ju fortfarande vara ulv dårå, men då är jag grön med största sannolikhet och han använder i sin tur mig som en grönande bybo för att smita igenom som siare.

Dock så finns det många anledningar att tro att så inte är fallet, att claima siare som ulv är ju skitriskabelt. Det var därför jag frågade om det fanns några smulningar eller outningar från Mukwa som tydde på att han är siare, och att ulvarna då tog ut honom i syfte för att smuggla in Tyr som siare.

Nåväl. Jag anser att Tyr är "GRÖN med knorr på".

Eftersom jag tror att både Dragonborn och Pix är ulvar men helt säker på att Dragonborn är det och ganska säker på att Pix är det så vill jag leta efter den fjärde ulven. För en sån borde det väl nästan finnas, va? Eller? Ponera att alla ulvarna kan fångas på godis och antagligen alla även på maskering, och så har vi tre siare. Då borde det finnas en fjärde ulv eller nåt annat jävligt lurt med det här upplägget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 10 av 15

Okej, jag skall försöka vara strukturerad men det är så jävla svårt. Ni hajar inte hur mycket jag lider av det här 15 inläggs liret. Det är sjukt svårt men en kul utmaning.

Brynolf said:
KK (3,5UP) - Har svaga outningar som lätt skulle kunna vara framljugna (det heter ju för fan Banana skids, inte banankola. Och Dino riders är såå obskyrt). KKs gröning av Recca känns inte särskilt välgrundad heller. Har i övrigt kommit med en del gött och outade ju trots allt tidigt.
Du är ju skön Brynolf och du knäckte Banana skids just i detta nu. Du har absolut rätt i att det heter Banana skids och det är just det snackset Vimes har tilldelat mig. Grejen är ju dock att jag är från "Norrland" och här heter det Banankola och dom kostade 1 spänn när jag gick på disco senast.

Dino Riders kan jag inte göra så mycket åt. Jag valde att outa allt utom klass väldigt tidigt för att jag ansåg att byn och jag själv skulle tjäna mer på det. Dessutom ville Basse (massoutaren nr.1) att vi skulle hålla igen med outningarna. Det var en bidragande orsak det med.

Empis kan sia snacksen på någon av de som dansar om han dansar själv. Är Empis bybo har han presenterat sin förmåga på bästa vis vill jag påstå, men det pajar ju lite i och med att Tyr brakar in och grönar Recca. Det pajkar lite av Empis användning av förmågan i och med att Recca var ett av de få mål Empis kunde sia.

Dragonborn/Brynolf sitter på samma snacks
Pix sitter på rån
Recca sitter på nonstop
Mjärden sitter på banankola

Emps said:
Och för att svara på frågan också, så är det så enkelt som att Pix gick ut och sa att hen skulle dansa, ingen annan var lika tydlig med att de skulle göra det, så jag kände mig rätt säker på att kunna göra min granskning. Det var lite lotto med andra ord att jag prickade in en lögn.
Empis kör lottovarianten och nu blev det jackpott!

Kikar vi igenom Empis R1 så nämns Pix 2-3 gånger och då i samband med att Pix inte har röstat. Nån reflektion gällande rånen finns inte unt so weiter.

Däremot så finns: Mjärden-Recca-Dragonborn på din Ulv-lista och Dragonborn är den du röstar på. Asså, det är ju i mina ögon rätt underligt att som bybo ha möjlighet att chansa på att få dansa en sväng om med en ulv och då välja just en ulv.

Du har ju valt en lottovariant med Pix inblandad främst för att hon skev att hon skulle dansa. Nu är ju Pix nästa till galgen utan tvekan, men jag skulle ändå villa att du fördjupade dig lite i det här valet.

Du tycktes inte lägga nån energi på Pix i R1, men din plan kanske var att gröna en spelare istället för att röda en spelare? Nu fick du ju röda en spelare på din lottorad så jag skall inte klaga (jag vet! men jag kan inte hålla mig).

Detta för mig ju över till Pix.

Pix said:
Väldigt bra tänkt! det står inte att jag är en miller. Jag gissar på att det betyder att ulvarna inte kan sia. Det enda som är off är att det står tändargas. Inget annat. Vad brukar det stå på millerroller i andra spel?
Det står inte att du är miller men du sniffar tändargas. Vimes kan ju omöjligt ha varit så jäklig så att han lottar ut en roll med tändargas och sedan står det bybo efter det lixom.

Det bör ju stå Miller om du är miller. Det tycks ju inte direkt vara så att du vet helt 100 på vad en miller är och det känns också lite udda. Sen är det ju inte ulvarnas uppgift att hitta en miller med hjälp av någon förmåga direkt. Det är din uppgift som bybo att berätta för oss att du är en miller innan du sias som röd av en siare, alltså innan Empis kollar vad du äter för snacks.

Varför inte gå ut med tändargasen och förklara att det är nått som är skevt istället ljuga ihop ett rån? Det stinker ju bullshit så här när det står klart att Emps har siat någon av: Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca och du vet med dig att du har ljugit om saken. Du vet att du kommer att dingla så det är ju klart att du precis som Trasapa gör din grej för att rädda nacken, men du måste nog slita betydligt hårdare.

Men vattafnuk. Åter till saken.

Pix du är miller säger du. VARFÖR släpper du den informationen nu??

Empis said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.
Grejen här är ju att om du är bybo Pix och du tror att Emps är bybo, varför i hela världen pajar du möjligheten att få det bekräftat att Emps har kollat vad du gillar att stoppa i dig mest i hela världen.

Det räcker ju inte med att Emps skriver att du inte äter rån. Det skulle ju fälla honom själv mer än dig lixom. Nu slänger du fram din miller-status och tändargasen innan Emps har öppnat munnen. Det är lixom som gjort för att du skall hängas.

På min lista ovan (Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca) var du ett av valen Emps skulle kunna tänkas ha gjort. Att Tyr förstör festen och skriver att Recca är grön tar bort ett namn från listan. Du var alltså i det här skedet redan på det klara med att övriga namn inte hade kontrollerats av Emps så du väljer att redan långt innan det är skrivet i sten att det är dig han valt gå ut med en miller-roll.

Det är ju ren och skär ulv-panik. Det är inte bybomässigt för fem öre.

Nu har jag fått svar av Empis också.

Empes said:
Det innebär, rent konkret, att när jag försökte ta reda på vilket favoritsnask som Pix helst förlustade sig med så fick jag beskedet att det var Tändargas. Alltså, som tidigare i dag avslöjats, så ljög Pix för oss.

Also, anledningen till att jag kände att det var viktigt att släppa att släppa på informationen att det var Pix som jag dansade på var ju som jag skrev i inlägget att Basse plötsligt verkade antingen synsk eller på något sätt sitter på informationen att det då bara var Pix på dansgolvet som kunde vara den jag granskat.

Den insikten gjorde att Basse plötsligt blev väldigt Ulvig i mina ögon.
Tack! Det gick snabbt.

Jo givet fick du tändargas, men guuud så mycket trevligare det hade varit om du presenterat det före ulv-miller-Pix. Eller. Jag tror ingen förstår hur jag tänker här. Du har gjort ett bra jobb (bäst att skriva det så att ingen väljer att misstolka mig totalt).

Nu är jag lite irriterad på både Pix och Tyr här, men det kommer så klart gå över när vi nackat Pix och fått ännu ett rött namn i rullarna.

Vad får vi ut av det här då?

Jag Pix måste ju dingla galge så klart.

Röst: Pix

New Refreshers och Rån är inte en hållbar kombo för ulvarna. Även Ulvapans favoritsnacks IRL och även Pix favoritsnacks IRL. Konstigt. Kvarvarande ulvar då?

Vi måste styra hur och vad Tyr skall göra i nästa dansning. Hans huvud skall ju ryka för att ulvarna skall ha en rimlig chans att komma igen. Lu-kaazh kan sätta stopp för att Tyr dansar (om jag kommer ihåg rätt) så där får vi lite svar på Lu-kaazh.

Alltså --> Tyr SKALL dansa och dö för att bli helt grön.
Dansar Tyr och lever så skall en väktare ha skyddat honom och vi skall inte tappa någon.

Står Tyr kvar och kollar på utan att använda sin förmåga har han:

1. Tvingats kvar av Lu-kaazh
2. Stannat kvar självmant för att få oss att hänga Lu-kaazh

Okay. Tyr är huvudperson nästa dans. Han har också nån form av läskedryck. Det är väl inget snask? Tyr har smulat det, men det är inte grönande. Kolla på Trasapans smulande bara, det hjälpte ju inte den ulven.

Asså, Dragonborn har ju också outat alldeles för udda, men nått udda måste vi ju ha för att krångla till det lite för byn. Det är ju så här det inte skall få kännas. Det får ju aldrig kännas att det är för lätt lixom.

Hmmpf. Kanske är får många tecken nu, men jag har lite ork kvar och det är en sak som jag måste komma ihåg att lägga med i texten.

Varför nackade ulvarna Mukwa?

Ulvarna vissta troligen att Mukwa var utklädd till nån form av dansande kvinna i och med hans första mini outning.

* Arvid spelade bra i R1 till skillnad motför Mukwa och hade enbart outat klass 6.

* Tyr/Larsson hade enbart outat klass 5.

* xyas hade inte outat något.

* Lu-kaazh hade hintat om en förmåga och outat inget? Möjligen klass 5.

* BDG hade outat klass 6.

Enligt Pix så vet hon att powerrollerna har Hallonremmmar och en gul läsk (champis? eller vad det nu var? Fanta skulle ju jag gissa på om den är gul).

Således var Mukwas hockeypulver enligt Pix inget av värde. Varför sitter Tyr ihop med Ulv-Pix?

Okay. Varför Mukwa? Det kan ju vara fullt rimligt på grund av att Mukwa är en grym spelare och något ulvarna fruktade i framtida rundor. Dock återkommer jag i mina tankebanor till det xyas skrev tidigare under dagen hela tiden. Det är nått i det jag stör mig på, men jag kan inte sätta fingret på vad.

xyas said:
I och med att Mukwa hade outat godis är det inte orimligt att tro att ulvarna känner sig säkra på att de plockat en siare och då riskfritt kan claima den rollen och kasta en grönande outning mot sin ulvkompis. Det är ett risky move, men känns inte helt inkonsekvent med hurbjag cker Recca och Tyr spelat för i världen.
Försöker reda ut det för mig själv öppet i tråden.

Mukwa outade efter gong-gongen vilket candy han gillade att snaska på. Enligt xyas är det då inte helt orimligt att ulvarna i R2 fattar att han outade hela sin roll för att han var siare?

Det är alltså det Tyr har gjort och med Pix hjälp så får han ännu mer alibi, men det blir ju ett fett bakslag i och med att Pix åkt dit tack vare sitt rån-debacle.

Sammanfattningsvis:

Trasapa goofar sig och outar 4:e klassare.
Tyr hakar på så snabbt det bara går för att få bra bybo-cred.
Trasapa hängs och ulvarna väljer Mukwa för att han är en skicklig spelare och har legat lågt med outningarna.

Andra potentiella val: Arvid-Larsson-xyas-BDG-Lu-kaazh om vi snackar folk som inte outat gärnet. Här borde ju Lu-kaazh som snackat förmågor varit ett aktuellt val kan man tycka. Varför inte Empis? Om ulvarna har info om powerroller via Pix så borde Hallonremmar (tror det var det va?) ha gett tydliga utslag på vem som skulle nackas, men han dansade ju OM nu det har någon betydelse?

Mukwa släpper sin roll och ulvarna jublar för att de nackat snubben med hockey-pulvret! Alltså, den riktiga siaren. Snabbt som katten tar Tyr rollen som siare och grönare Recca av någon anledning.

Pix har ju ljugit om sitt snacks och vet att Empis mycket väl kan ha prickat in henne så varför inte förstärka Tyrs äkthet och kanske överleva med hjälp av en miller roll? Den där champisen som Tyr sörplar på är ju långt ifrån likhet med övriga outningar så det kanske kan vara bra att hjälpa till att få den att se bättre ut.

Hmmpf. Näj, det är för långsökt. Recca måste väl också upp för räkning här eftersom Tyr grönat henne, men det tror jag mer är baserat på att Recca ansågs som röd i R1 och jag själv tror ju att Recca är gröna i R2 nu med Trasapa ute ur bilden. Pjewh. Det är ju så mycket lättare att bara hänga Pix först och sen paranoia ner sig i det hela.

Dragonborn måste vi också hänga med tanke på outningarna. Brynolf tycks för övrigt hänga ihop med fler outningar på sätt och vis.

Basse : Ninja
Brynolf: Ninjasköldpadda

Det borde finnas en ny lista med alla outningar. Empis, gör din grej!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
En liten korrigering av min förra post. Sitter på mobilen så det är ett helsike. Att Pix erkände sin lögn självmant betyder: Han var den ende ulven som ljugit ihop godis som dansade förra rundan. Det var med andra ord bara han som över huvud taget kunde ha avslöjats. Så övriga som dansade och hade outat godis ÄR GRÖNA:
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Recca

Förutsatt att Pix är ulv förstås. Men det får vi strax se. OCH förutsatt att Pix inte var ett slugt men omotiverat offer. Vilket vi bara kan bekräfta genom att hänga Empi. Det KAN ju vara så att flera i den här gruppen är ulvar, och i så fall är det ju en skitbra ulvplan att offra Pix för att gröna resten. Lustigt nog har vi ju ett antal suspekta individer i dans-och-gödisgruppen. Men som sagt, vill vi verkligen veta så kan vi alltid hänga Empi.

Vi måste hur som helst börja med att hänga Pix.

Röst: Pix
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mjärden said:
Inlägg 10 av 15

Okej, jag skall försöka vara strukturerad men det är så jävla svårt. Ni hajar inte hur mycket jag lider av det här 15 inläggs liret. Det är sjukt svårt men en kul utmaning.

Brynolf said:
KK (3,5UP) - Har svaga outningar som lätt skulle kunna vara framljugna (det heter ju för fan Banana skids, inte banankola. Och Dino riders är såå obskyrt). KKs gröning av Recca känns inte särskilt välgrundad heller. Har i övrigt kommit med en del gött och outade ju trots allt tidigt.
Du är ju skön Brynolf och du knäckte Banana skids just i detta nu. Du har absolut rätt i att det heter Banana skids och det är just det snackset Vimes har tilldelat mig. Grejen är ju dock att jag är från "Norrland" och här heter det Banankola och dom kostade 1 spänn när jag gick på disco senast.

Dino Riders kan jag inte göra så mycket åt. Jag valde att outa allt utom klass väldigt tidigt för att jag ansåg att byn och jag själv skulle tjäna mer på det. Dessutom ville Basse (massoutaren nr.1) att vi skulle hålla igen med outningarna. Det var en bidragande orsak det med.

Empis kan sia snacksen på någon av de som dansar om han dansar själv. Är Empis bybo har han presenterat sin förmåga på bästa vis vill jag påstå, men det pajar ju lite i och med att Tyr brakar in och grönar Recca. Det pajkar lite av Empis användning av förmågan i och med att Recca var ett av de få mål Empis kunde sia.

Dragonborn/Brynolf sitter på samma snacks
Pix sitter på rån
Recca sitter på nonstop
Mjärden sitter på banankola

Emps said:
Och för att svara på frågan också, så är det så enkelt som att Pix gick ut och sa att hen skulle dansa, ingen annan var lika tydlig med att de skulle göra det, så jag kände mig rätt säker på att kunna göra min granskning. Det var lite lotto med andra ord att jag prickade in en lögn.
Empis kör lottovarianten och nu blev det jackpott!

Kikar vi igenom Empis R1 så nämns Pix 2-3 gånger och då i samband med att Pix inte har röstat. Nån reflektion gällande rånen finns inte unt so weiter.

Däremot så finns: Mjärden-Recca-Dragonborn på din Ulv-lista och Dragonborn är den du röstar på. Asså, det är ju i mina ögon rätt underligt att som bybo ha möjlighet att chansa på att få dansa en sväng om med en ulv och då välja just en ulv.

Du har ju valt en lottovariant med Pix inblandad främst för att hon skev att hon skulle dansa. Nu är ju Pix nästa till galgen utan tvekan, men jag skulle ändå villa att du fördjupade dig lite i det här valet.

Du tycktes inte lägga nån energi på Pix i R1, men din plan kanske var att gröna en spelare istället för att röda en spelare? Nu fick du ju röda en spelare på din lottorad så jag skall inte klaga (jag vet! men jag kan inte hålla mig).

Detta för mig ju över till Pix.

Pix said:
Väldigt bra tänkt! det står inte att jag är en miller. Jag gissar på att det betyder att ulvarna inte kan sia. Det enda som är off är att det står tändargas. Inget annat. Vad brukar det stå på millerroller i andra spel?
Det står inte att du är miller men du sniffar tändargas. Vimes kan ju omöjligt ha varit så jäklig så att han lottar ut en roll med tändargas och sedan står det bybo efter det lixom.

Det bör ju stå Miller om du är miller. Det tycks ju inte direkt vara så att du vet helt 100 på vad en miller är och det känns också lite udda. Sen är det ju inte ulvarnas uppgift att hitta en miller med hjälp av någon förmåga direkt. Det är din uppgift som bybo att berätta för oss att du är en miller innan du sias som röd av en siare, alltså innan Empis kollar vad du äter för snacks.

Varför inte gå ut med tändargasen och förklara att det är nått som är skevt istället ljuga ihop ett rån? Det stinker ju bullshit så här när det står klart att Emps har siat någon av: Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca och du vet med dig att du har ljugit om saken. Du vet att du kommer att dingla så det är ju klart att du precis som Trasapa gör din grej för att rädda nacken, men du måste nog slita betydligt hårdare.

Men vattafnuk. Åter till saken.

Pix du är miller säger du. VARFÖR släpper du den informationen nu??

Empis said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.
Grejen här är ju att om du är bybo Pix och du tror att Emps är bybo, varför i hela världen pajar du möjligheten att få det bekräftat att Emps har kollat vad du gillar att stoppa i dig mest i hela världen.

Det räcker ju inte med att Emps skriver att du inte äter rån. Det skulle ju fälla honom själv mer än dig lixom. Nu slänger du fram din miller-status och tändargasen innan Emps har öppnat munnen. Det är lixom som gjort för att du skall hängas.

På min lista ovan (Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca) var du ett av valen Emps skulle kunna tänkas ha gjort. Att Tyr förstör festen och skriver att Recca är grön tar bort ett namn från listan. Du var alltså i det här skedet redan på det klara med att övriga namn inte hade kontrollerats av Emps så du väljer att redan långt innan det är skrivet i sten att det är dig han valt gå ut med en miller-roll.

Det är ju ren och skär ulv-panik. Det är inte bybomässigt för fem öre.

Nu har jag fått svar av Empis också.

Empes said:
Det innebär, rent konkret, att när jag försökte ta reda på vilket favoritsnask som Pix helst förlustade sig med så fick jag beskedet att det var Tändargas. Alltså, som tidigare i dag avslöjats, så ljög Pix för oss.

Also, anledningen till att jag kände att det var viktigt att släppa att släppa på informationen att det var Pix som jag dansade på var ju som jag skrev i inlägget att Basse plötsligt verkade antingen synsk eller på något sätt sitter på informationen att det då bara var Pix på dansgolvet som kunde vara den jag granskat.

Den insikten gjorde att Basse plötsligt blev väldigt Ulvig i mina ögon.
Tack! Det gick snabbt.

Jo givet fick du tändargas, men guuud så mycket trevligare det hade varit om du presenterat det före ulv-miller-Pix. Eller. Jag tror ingen förstår hur jag tänker här. Du har gjort ett bra jobb (bäst att skriva det så att ingen väljer att misstolka mig totalt).

Nu är jag lite irriterad på både Pix och Tyr här, men det kommer så klart gå över när vi nackat Pix och fått ännu ett rött namn i rullarna.

Vad får vi ut av det här då?

Jag Pix måste ju dingla galge så klart.

Röst: Pix

New Refreshers och Rån är inte en hållbar kombo för ulvarna. Även Ulvapans favoritsnacks IRL och även Pix favoritsnacks IRL. Konstigt. Kvarvarande ulvar då?

Vi måste styra hur och vad Tyr skall göra i nästa dansning. Hans huvud skall ju ryka för att ulvarna skall ha en rimlig chans att komma igen. Lu-kaazh kan sätta stopp för att Tyr dansar (om jag kommer ihåg rätt) så där får vi lite svar på Lu-kaazh.

Alltså --> Tyr SKALL dansa och dö för att bli helt grön.
Dansar Tyr och lever så skall en väktare ha skyddat honom och vi skall inte tappa någon.

Står Tyr kvar och kollar på utan att använda sin förmåga har han:

1. Tvingats kvar av Lu-kaazh
2. Stannat kvar självmant för att få oss att hänga Lu-kaazh

Okay. Tyr är huvudperson nästa dans. Han har också nån form av läskedryck. Det är väl inget snask? Tyr har smulat det, men det är inte grönande. Kolla på Trasapans smulande bara, det hjälpte ju inte den ulven.

Asså, Dragonborn har ju också outat alldeles för udda, men nått udda måste vi ju ha för att krångla till det lite för byn. Det är ju så här det inte skall få kännas. Det får ju aldrig kännas att det är för lätt lixom.

Hmmpf. Kanske är får många tecken nu, men jag har lite ork kvar och det är en sak som jag måste komma ihåg att lägga med i texten.

Varför nackade ulvarna Mukwa?

Ulvarna vissta troligen att Mukwa var utklädd till nån form av dansande kvinna i och med hans första mini outning.

* Arvid spelade bra i R1 till skillnad motför Mukwa och hade enbart outat klass 6.

* Tyr/Larsson hade enbart outat klass 5.

* xyas hade inte outat något.

* Lu-kaazh hade hintat om en förmåga och outat inget? Möjligen klass 5.

* BDG hade outat klass 6.

Enligt Pix så vet hon att powerrollerna har Hallonremmmar och en gul läsk (champis? eller vad det nu var? Fanta skulle ju jag gissa på om den är gul).

Således var Mukwas hockeypulver enligt Pix inget av värde. Varför sitter Tyr ihop med Ulv-Pix?

Okay. Varför Mukwa? Det kan ju vara fullt rimligt på grund av att Mukwa är en grym spelare och något ulvarna fruktade i framtida rundor. Dock återkommer jag i mina tankebanor till det xyas skrev tidigare under dagen hela tiden. Det är nått i det jag stör mig på, men jag kan inte sätta fingret på vad.

xyas said:
I och med att Mukwa hade outat godis är det inte orimligt att tro att ulvarna känner sig säkra på att de plockat en siare och då riskfritt kan claima den rollen och kasta en grönande outning mot sin ulvkompis. Det är ett risky move, men känns inte helt inkonsekvent med hurbjag cker Recca och Tyr spelat för i världen.
Försöker reda ut det för mig själv öppet i tråden.

Mukwa outade efter gong-gongen vilket candy han gillade att snaska på. Enligt xyas är det då inte helt orimligt att ulvarna i R2 fattar att han outade hela sin roll för att han var siare?

Det är alltså det Tyr har gjort och med Pix hjälp så får han ännu mer alibi, men det blir ju ett fett bakslag i och med att Pix åkt dit tack vare sitt rån-debacle.

Sammanfattningsvis:

Trasapa goofar sig och outar 4:e klassare.
Tyr hakar på så snabbt det bara går för att få bra bybo-cred.
Trasapa hängs och ulvarna väljer Mukwa för att han är en skicklig spelare och har legat lågt med outningarna.

Andra potentiella val: Arvid-Larsson-xyas-BDG-Lu-kaazh om vi snackar folk som inte outat gärnet. Här borde ju Lu-kaazh som snackat förmågor varit ett aktuellt val kan man tycka. Varför inte Empis? Om ulvarna har info om powerroller via Pix så borde Hallonremmar (tror det var det va?) ha gett tydliga utslag på vem som skulle nackas, men han dansade ju OM nu det har någon betydelse?

Mukwa släpper sin roll och ulvarna jublar för att de nackat snubben med hockey-pulvret! Alltså, den riktiga siaren. Snabbt som katten tar Tyr rollen som siare och grönare Recca av någon anledning.

Pix har ju ljugit om sitt snacks och vet att Empis mycket väl kan ha prickat in henne så varför inte förstärka Tyrs äkthet och kanske överleva med hjälp av en miller roll? Den där champisen som Tyr sörplar på är ju långt ifrån likhet med övriga outningar så det kanske kan vara bra att hjälpa till att få den att se bättre ut.

Hmmpf. Näj, det är för långsökt. Recca måste väl också upp för räkning här eftersom Tyr grönat henne, men det tror jag mer är baserat på att Recca ansågs som röd i R1 och jag själv tror ju att Recca är gröna i R2 nu med Trasapa ute ur bilden. Pjewh. Det är ju så mycket lättare att bara hänga Pix först och sen paranoia ner sig i det hela.
Omfg! Du är ett geni, K.K. Tillåt mig att följa dig i tanken lite:

I alla mina analyser av spelet har jag ju lyft upp att ulvarna kanske misstänkte att Mukwa var siaren, därför nackades han. Om Pix är ulv så kan alltså mycket väl Tyr vara det också.

Det är solklart så att Tyr siar en bybo första rundan och grönar den bybon, Recca är ju perfekta valet att gröna också särskilt när Tyr har facit på hand och vet med sig att Empis inte kan ha använt sin förmåga på mig eftersom jag ju är bybo.

Ulvarnas plan är naturligtvis att de nackar mig efter att Tyr grönat mig, de förlorar ju ingenting på att gröna folk liksom för varje gröning av någon bybo leder till att Tyrs alibi stärks, speciellt om de redan tagit ut den fetaste siaren redan och med tanke på att de antagligen har några med riktigt godis i näven som därför är immuna mot Empis.

Om det här stämmer så är alltså de kvarvarande ulvarna Pix och Tyr samt antagligen även Dragonborn.

Det är hur smart och snyggt som helst. Både ulvarnas spel och ditt spel, K.K.

...Om det stämmer.

__________________

Nu omsätter jag teorin i praktik litegrann och prövar den mot möjliga felräkningar:
Mukwa har hockeypulvret som Pix vet är den ena siarens godis (Pix vet också att Empis är siare utifrån hans godis).

Således tar de ut Hockeypulver-Mukwa och direkt när Empis avslöjar sin siarkraft kan Tyr säkra fraktionssiarkraften och grönar Recca som ju Empis inte kan ha använt sin kraft på eftersom Tyr ju vet att Recca är grön. En gröning av Recca är ju extra alibi för Tyr eftersom jag har varit i hetluften och betrotts vara ulv hela R1 av de flesta, både valet att sia mig är smart, liksom att gröna mig om en är ulv med en fejkad siarkraft. Ett nattmord på mig efteråt är också praktiskt.

_________________

Vad teorin faller på: När avslöjar Mukwa sitt hockeypulver? Om det är i sista outningen innan rundan avslutas så hinner ju inte ulvarna nattdöda Mukwa på hockeypulvret.

Likaså undrar jag ju om ulvarna vet att hockeypulver equals klass-siare och att Empis godis (kommer inte ihåg vad det är) equals godis-siande och väljer Mukwa av den anledningen?

Och är det verkligen så smart att gröna Recca som ju är på väg till galgen i R2?

Hm... Svårt det här...

Jag vill köpa teorin men frågan är om det inte är lite för komplext. Hördu, K.K det ser ju bra ut på papper men jag tycker det uppstår märkliga frågetecken kring teorin. Kan det inte bara vara så att ulvarna INTE kände till Mukwas godis och därför chansade på att döda honom, en av de bybor de inte kände till godiset på. Tyr var en av de de kunde chansat på för hans Pommac var ju också hemligt och de chansade på Mukwa och gick alltså bet. Det förklarar ju varför Pix har infon om vem som är siare samt även valet av Mukwa till galgen, utan att teorin blir alltför uppblåst.

Och den enklaste lösningen är oftast den troligaste i varulvsspel, eller hur?

Du är fortfarande genialisk förstås K.K. Fan va jag gillar att arbeta med dig. :gremsmile:

Men som sagt, Pix är ju solklar ulv nudå så atte.

Röst: Pix


________________
Moving on...
Brynolf said:
Kort grej... Pix måste ju vara den ende kvarvarande ulven som ljugit om godis, annars hade han inte gett sig så där lätt självmant. Så det så.
[...]
En liten korrigering av min förra post. Sitter på mobilen så det är ett helsike. Att Pix erkände sin lögn självmant betyder: Han var den ende ulven som ljugit ihop godis som dansade förra rundan. Det var med andra ord bara han som över huvud taget kunde ha avslöjats. Så övriga som dansade och hade outat godis ÄR GRÖNA:
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Recca
Det här förstår jag inte riktigt... Kan du förklara hela tankekedjan igen.

Vimes said:
Dansade gjorde
Arvidos MC
Björn den Gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Pix
Recca
Tyr
xyas
Det låter som att du har facit på vilka ulvar som har ljugit om godis och inte gjort det?

Nästa runda då?

Alla som inte dansar är ju högst misstänkta liksom.

Ulvar: Lukaazh, Dragonborn, Pix, Trasapa

Vad tror ni? Lukazh har alltså(?) förmågan att blocka förmågor men han måste dansa då - att han väljer att inte dansa är dock lite grönande för han menar att han inte vill blocka en bybo.

Reviderar Ulvar: Lukaazh, Dragonborn, Pix, Trasapa

Vem är min nr 4 ulv? Damnit. Nu måste jag ju börja kika på folk jag inte kikat på innan. Det får va just nu.

Folk, vad tror ni om Björn den Gode då? Jag tycker han slentriananklagat mig lite för mycket genom spelet. Långt efter att Tyr grönade mig satt han och betade av R1's scumtells på mig och när jag framhöll att kombinationen av Tyr+Empis timing med sina sianden i princip garanterar min grönhet så ignorerade han hela resonemanget. Det slutade med att han hittade något eget han kunde gröna mig på långt bakåt i R1. Han påtalade då att jag ju varit tidigt på Pix för rån-outningen, och fann det osannolikt att jag skulle röda en ulvkollega så tidigt i spelet. Men alltså, brukar inte Björn den Gode vara mycket grymmare på varulvsspel än så här? Jag tror jag kan bygga ett case mot BDG på grejer han gjort i R1 men är det lönt? Kan någon annan inte bidra med lite tankar kring Björn den Godes bravader hittills i spelet?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
En liten korrigering av min förra post. Sitter på mobilen så det är ett helsike. Att Pix erkände sin lögn självmant betyder: Han var den ende ulven som ljugit ihop godis som dansade förra rundan. Det var med andra ord bara han som över huvud taget kunde ha avslöjats. Så övriga som dansade och hade outat godis ÄR GRÖNA:
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Recca

Förutsatt att Pix är ulv förstås. Men det får vi strax se. OCH förutsatt att Pix inte var ett slugt men omotiverat offer. Vilket vi bara kan bekräfta genom att hänga Empi. Det KAN ju vara så att flera i den här gruppen är ulvar, och i så fall är det ju en skitbra ulvplan att offra Pix för att gröna resten. Lustigt nog har vi ju ett antal suspekta individer i dans-och-gödisgruppen. Men som sagt, vill vi verkligen veta så kan vi alltid hänga Empi.

Vi måste hur som helst börja med att hänga Pix.

Röst: Pix
Jag har suttit och funderat på spelupplägget och antalet siare.

Tyr påstår sig vara siare, Emp godis-siare. Folk har pratat om att det även skulle finnas dräkt-siare och klass-siare. Ens med fyra ulvar skulle det vara sjukt obalanserat. Eftersom alla spelare behöver outa förr eller senare för att inte misstänkas som ulvar så blir fluff-siarna nästan lika bra som riktiga siare.

Jag tror inte att det är omöjligt att några av ulvarna har alibi-godis. (När jag själv gjorde Whowolf fixade jag så att ulvar med förmågor behövde ljuga medan ulvar utan fick alibin, till exempel). Därför kan vi inte automatiskt anta att de på din lista är gröna.


Min röst ligger just nu på xyas. Han tolkade det som att jag röstade på honom för att han misstänkte något som var ulvigt. Det var inte därför. Jag tyckte i hela runda 1 att han inte tillförde något utan att sparka in öppna dörrar, och nu när loppet såg ut att vara kört för Pix (får vi anta) så kunde det se ut som en ulv med en lömsk plan. Även om det inte är en pälskonspiration var det ju inte något svårt att ta ställning till ändå, så det grönar inte xyas på samma sätt Brynolf och Arvidos blev grönade i sin uppmärksamhet mot Trasapa.

I vilket fall, denna runda skall självklart Pix röstas ut.

Röst: Pix

Hur ser jag på xyas inför nästa runda? Nja... dragonborn verkar vara en tydligare ulv, konstigheterna bara hoppar sig hos honom. Xyas totalvägrar i och för sig att outa något när jag och Recca ber honom, varför?

1. Han vill inte avslöja att han har en förmåga (väktare eller fraktionssiare eller något annat Vimes-knasigt)
2. Han vill inte att ulvarna skall kunna utesluta honom i förmågejakten och därför få lättare att hitta rätt.
3. Han är skitskraj ulv som sitter med tassen i rävsaxen.

Kan vi göra en kompromiss, xyas? Kan du outa något annat? Något som du tror inte kommer riskera alla våra förmågeanvändare? Och kan du göra det utan att jag behöver lägga en ny röst på dig?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 10/15

Recca said:
Det här förstår jag inte riktigt... Kan du förklara hela tankekedjan igen. (...) Det låter som att du har facit på vilka ulvar som har ljugit om godis och inte gjort det?
Nä, det var lite rörigt skrivet ser jag. Och du tar förstås fram en bra poäng: Den här teorin gäller bara de ulvar som ljugit om sitt godis. Eventuella ulvar som fått ett "ofarligt" snask i rollbeskrivningen slinker ju igenom nätet. Men hittills pekar ju det mesta på att ulvar behöver ljuga om sin roll, eller hur?

Alltså... för att försöka förtydliga igen då:(och läs det här, för det är viktigt)
Empi kan bara sia dem som dansar. Och av dem som dansar är det bara de som ljugit om sitt godis som är i riskzonen att avslöjas. Om flera ulvar varit i denna riskzon (dansat + ljugit om godis), är det ju osannolikt att en av dem skulle erkänna lögnen. Det kan ju lika gärna ha varit en annan ulv ur riskzonen som siats, och då får byn två lögnare serverat. Pix måste alltså ha varit den enda ulven i riskzonen. Sålunda är övriga som dansat + outat godis gröna. Hänger du med?

Naturligtvis hänger det på att Empi inte också är ulv, för då rasar hela teorin. Plus det som du lade till nu, Recca, att några av ulvarna så klart kan ha fått "grönt" godis och inte behöver vara rädda för Empi.

-----------------------------

recca said:
Vad (KKs teori) faller på: När avslöjar Mukwa sitt hockeypulver? Om det är i sista outningen innan rundan avslutas så hinner ju inte ulvarna nattdöda Mukwa på hockeypulvret.
Korrekt. Det är det sista inlägget i R1, efter Vimes Stopp. Så det känns långsökt att ulvarna skulle hinna nita Mukwa på den grejen. Men kanske vet de att siaren har kvinnokläder, vilket Mukwa hintade om tidigare.

recca said:
Likaså undrar jag ju om ulvarna vet att hockeypulver equals klass-siare och att Empis godis (kommer inte ihåg vad det är) equals godis-siande och väljer Mukwa av den anledningen?
Det lär vi inte få svar på, hördudu. Helt osannolikt är det ju inte med tanke på hur överpowrad byn tycks vara.

recca said:
Och är det verkligen så smart att gröna Recca som ju är på väg till galgen i R2?
Absolut inte, som jag varit inne på tidigare. Du var ju högt på folks röda listor, och rån-gate som grönade dig kom först efter Tyrs siande.

recca said:
Och den enklaste lösningen är oftast den troligaste i varulvsspel, eller hur?
Verkligen! Så jag är skeptisk till denna teori om ulv-Tyr. De största pilarna pekar mot Dragon och Pix just nu. MEN, som jag säger ovan, om Pix är ulv lär inte Dragonborn vara det om inte Empi också är det.

recca said:
Alla som inte dansar är ju högst misstänkta liksom.

Ulvar: Lukaazh, Dragonborn, Pix, Trasapa
Du missar att Dragonborn dansade.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Recca said:
Jag vill köpa teorin men frågan är om det inte är lite för komplext. Hördu, K.K det ser ju bra ut på papper men jag tycker det uppstår märkliga frågetecken kring teorin. Kan det inte bara vara så att ulvarna INTE kände till Mukwas godis och därför chansade på att döda honom, en av de bybor de inte kände till godiset på. Tyr var en av de de kunde chansat på för hans Pommac var ju också hemligt och de chansade på Mukwa och gick alltså bet. Det förklarar ju varför Pix har infon om vem som är siare samt även valet av Mukwa till galgen, utan att teorin blir alltför uppblåst.
Nej, om Empi verkligen är siare så borde hans favvogodis vara på ulvarnas lista precis som den var när Pix outade den. Om de kan välja mellan att garanterat ha ett bra mål för nattmord och att chansa så borde de ju satsa på det garanterade målet. Samma sak med mig, det är ju möjligt att de snappade upp min brödsmula om de satt inne med informationen. Mer troligt är ju att de hade info om Mukwa och ville ha ihjäl honom mer. Det enda som Mukwa outade i tid för nattmord var ju något i still med att "han borde bli prom queen med tanke på hur han var klädd". Så min gissning är att ulvarna hade information om att väktaren var utklädd till prinsessa. Det är rollen som brukar vara hetast att bli av med och en tydlig brödsmula om prinsessa var ju det enda han outade i tid.

Så min gissning är att deras lista såg ut så här på ett ungefär:
Siaren gillar Pommac.
Väktaren är utklädd till prinsessa.
...och om Empi är bybo:
Byns andra siare gillar hallonremmar.

Eftersom Pix inte verkade ha någon aning om vad jag egentligen siade så tror jag inte de hade mer specifik info än så om våra siare.

Även om ni inte tror att ulvarna hade en lista på grund av att ni tror att jag och Pix är ulvar tillsammans så borde ju faktumet att Mukwa oväntat dog vara rätt talande bevis för att de faktiskt hade information om våra powerroller. Sedan var jag en av de som kritiserade poänglöst outande i första rundan, vilket skulle vara rätt kontraproduktivt om jag var ulv och hade information om byns powerroller.

Recca said:
Likaså undrar jag ju om ulvarna vet att hockeypulver equals klass-siare och att Empis godis (kommer inte ihåg vad det är) equals godis-siande och väljer Mukwa av den anledningen?
Hur visste du att jag var klass-siare? Men ja, det är jag ju. Jag höll på det ifall några fler dök upp och påstod att de var millers. Så jag kan berätta vilken klass Recca går i om hon önskar, då jag åtminstone tror att hon inte gått ut med det. Men tyvärr så finns det ju bara två mellanstadieklasser så särskilt grönande blir det ju inte i vilket fall. Jag behöver dansa för att använda min förmåga och den jag siar behöver också dansa.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
3/15
jag ska nu skriva ett inlägg som jag kommer få så mycket skit för om jag har fel. Men jag tänker försvara Pix.

BDG har rätt i att jag första rundan underveck att säga något om Pix och det gjorde jag för att jag inte blev riktigt klok på hur jag skulle tolka hans inlägg. JAg känner pix i verkligheten och han är en mycket speciell man och jag kan i verkligheten läsa honom bättre än jag tror han vill erkänna (han kan säkert läsa mg bättre än jag vill erkänna) och jag tyckte i första rundan att det kändes som han dolde något, men samtidigt så tycker jag inte han kändes som en ulv. Jag skyllde min förvirring på att jag faktiskt inte är van att analysera text från Pix. Men nu när jag läst hans förklaring så tycker jag allt faller på plats. Jag tror att Pix är grön och fått värdens jobbigaste roll.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Alltså... för att försöka förtydliga igen då:(och läs det här, för det är viktigt)
Empi kan bara sia dem som dansar. Och av dem som dansar är det bara de som ljugit om sitt godis som är i riskzonen att avslöjas. Om flera ulvar varit i denna riskzon (dansat + ljugit om godis), är det ju osannolikt att en av dem skulle erkänna lögnen. Det kan ju lika gärna ha varit en annan ulv ur riskzonen som siats, och då får byn två lögnare serverat. Pix måste alltså ha varit den enda ulven i riskzonen. Sålunda är övriga som dansat + outat godis gröna. Hänger du med?

Naturligtvis hänger det på att Empi inte också är ulv, för då rasar hela teorin. Plus det som du lade till nu, Recca, att några av ulvarna så klart kan ha fått "grönt" godis och inte behöver vara rädda för Empi.
Aha! Nu hänger jag med. Det var jävligt smart, Brynolf.
Men som sagt, det kan finnas (och borde ju nästan finnas tycker jag med tanke på spelbalans) en ulv eller två med alibigodis. Jag kan tänka mig att Vimes har lekt ganska mycket med variablerna så att en ulv har alibi på både godis och maskering, någon har det bara på godis, en har det på maskering men inte på godis (typ Pix med he-mandräkt) och en ytterligare, stackars Trasapan har det inte på något?



-----------------------------

Brynolf said:
recca said:
Vad (KKs teori) faller på: När avslöjar Mukwa sitt hockeypulver? Om det är i sista outningen innan rundan avslutas så hinner ju inte ulvarna nattdöda Mukwa på hockeypulvret.
Korrekt. Det är det sista inlägget i R1, efter Vimes Stopp. Så det känns långsökt att ulvarna skulle hinna nita Mukwa på den grejen. Men kanske vet de att siaren har kvinnokläder, vilket Mukwa hintade om tidigare.
Alltså, det borde ju finnas tre siare, en maskeradsiare, en godissiare och en klassiare. Mukwa kan ju mycket möjligt varit maskeradsiaren.

Som sagt, om Vimes lekt med variablerna på ulvrollpm's så blir ju faktiskt inte siarna overpowered egentligen. Vi hade ju tur där på Pix egentligen (jag ifrågasatte ju inte hans rån som om det var världens ulvping utan mer på att det lät lite småskumt - varpå Empis antagligen snappade upp diskussionen kring rånet och körde sitt siande där (han har väl förklarat och jag glömt)).
Brynolf said:
recca said:
Likaså undrar jag ju om ulvarna vet att hockeypulver equals klass-siare och att Empis godis (kommer inte ihåg vad det är) equals godis-siande och väljer Mukwa av den anledningen?
Det lär vi inte få svar på, hördudu. Helt osannolikt är det ju inte med tanke på hur överpowrad byn tycks vara.
Jag vet inte riktigt om jag tycker att byn är så himla overpowered egentligen. Vi hade ju flax nu med Pix och Empis siande där och Trasapa åkte ju på världens noobmiss (sorry för det, Trasapa om du läser) annars hade väl jag blivit hängd?

Brynolf said:
recca said:
Och är det verkligen så smart att gröna Recca som ju är på väg till galgen i R2?
Absolut inte, som jag varit inne på tidigare. Du var ju högt på folks röda listor, och rån-gate som grönade dig kom först efter Tyrs siande.
Absolut, det är ju mer grönande för Tyr (och det är mer långsökt att Tyr skulle gröna just mig (som ulv då); han borde ha grönat typ Lukaazh eller nån som inte håller låda och drar på sig världens drev hela tiden).

Brynolf said:
recca said:
Och den enklaste lösningen är oftast den troligaste i varulvsspel, eller hur?
Verkligen! Så jag är skeptisk till denna teori om ulv-Tyr. De största pilarna pekar mot Dragon och Pix just nu. MEN, som jag säger ovan, om Pix är ulv lär inte Dragonborn vara det om inte Empi också är det.
Och där håller jag inte riktigt med för jag tror Empi är cool. Det passar in i symmetrin att det finns en siare som siar godis och jag finner det osannolikt att ulvarna listat ut att Mukwa var just den siare som siade godis.

Brynolf said:
recca said:
Alla som inte dansar är ju högst misstänkta liksom.

Ulvar: Lukaazh, Dragonborn, Pix, Trasapa
Du missar att Dragonborn dansade.
[/quote]
Jag skulle ha separerat de två grejerna jag skrev. Jag menar att de som inte dansar blir misstänkta.

Sen så ställer jag sedan upp några mysiga varulvsalternativ som jag tycker byn ska hugga in på.

Men alltså, det som inte riktigt går ihop här för mig är att Dragonborn alltså väljer att dansa trots att det om vi kikar på det han outat ur sitt rollpm framgår att han gillar samma godis som dig, Brynolf. Alltså det är ju det som gör att vi tror att Dragonborn ljuger om sitt godis, men han väljer ändå att dansa vilket öppnar för att han kan bli siad. Å andra sidan dansar ju även Pix vilket medförde att Empis siade honom, så ulvarna har ju typ bevisligen inte något facit på det där med hur förmågorna funkar eller så chansade de när det gällde dansandet.

Ett annat alternativ är då att Dragonborn faktiskt har samma godis som dig och att Vimes är lite av en skitstövel :gremtongue: ...

Krångligt det blev nu då. Urk.


Tyr said:
Nej, om Empi verkligen är siare så borde hans favvogodis vara på ulvarnas lista precis som den var när Pix outade den. Om de kan välja mellan att garanterat ha ett bra mål för nattmord och att chansa så borde de ju satsa på det garanterade målet. Samma sak med mig, det är ju möjligt att de snappade upp min brödsmula om de satt inne med informationen. Mer troligt är ju att de hade info om Mukwa och ville ha ihjäl honom mer. Det enda som Mukwa outade i tid för nattmord var ju något i still med att "han borde bli prom queen med tanke på hur han var klädd". Så min gissning är att ulvarna hade information om att väktaren var utklädd till prinsessa. Det är rollen som brukar vara hetast att bli av med och en tydlig brödsmula om prinsessa var ju det enda han outade i tid.
Ja! Förstås!

Och så jävla typiskt Vimes också att göra prinsessan till väktare. Nu är det ju så helt enkelt. Mukwa var väktaren, därför fick han dö. COOLT.

Tyr said:
Även om ni inte tror att ulvarna hade en lista på grund av att ni tror att jag och Pix är ulvar tillsammans så borde ju faktumet att Mukwa oväntat dog vara rätt talande bevis för att de faktiskt hade information om våra powerroller. Sedan var jag en av de som kritiserade poänglöst outande i första rundan, vilket skulle vara rätt kontraproduktivt om jag var ulv och hade information om byns powerroller.
You had me at Princess. :gremwink:

Tyr said:
Hur visste du att jag var klass-siare? Men ja, det är jag ju. Jag höll på det ifall några fler dök upp och påstod att de var millers. Så jag kan berätta vilken klass Recca går i om hon önskar, då jag åtminstone tror att hon inte gått ut med det. Men tyvärr så finns det ju bara två mellanstadieklasser så särskilt grönande blir det ju inte i vilket fall. Jag behöver dansa för att använda min förmåga och den jag siar behöver också dansa.
Fraktionen är ju klassen. Vi har tre variabler i våra rollpms Klass: (fraktion), godis, utklädnad. Du får mig ju inte grön av att säga att mitt godis är det jag sagt att det är och om du siar mina kläder så betyder det ju bara att jag inte ljög.


Lukaazh said:
BDG har rätt i att jag första rundan underveck att säga något om Pix och det gjorde jag för att jag inte blev riktigt klok på hur jag skulle tolka hans inlägg. JAg känner pix i verkligheten och han är en mycket speciell man och jag kan i verkligheten läsa honom bättre än jag tror han vill erkänna (han kan säkert läsa mg bättre än jag vill erkänna) och jag tyckte i första rundan att det kändes som han dolde något, men samtidigt så tycker jag inte han kändes som en ulv. Jag skyllde min förvirring på att jag faktiskt inte är van att analysera text från Pix. Men nu när jag läst hans förklaring så tycker jag allt faller på plats. Jag tror att Pix är grön och fått värdens jobbigaste roll.
Okay. Cool. Pix är ju på väg till galgen just nu så om det skulle vara så att vi hade fel här så vore det ju jävligt bra om vi fick fler resonemang som är grönande för Pix.

Dessutom är det ju inte så kul att ge ulvarna ett så lätt dödarmål heller. De behöver ju liksom inte ens motivera rösten på Pix längre för att byn har motiverat den åt dem.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 4/15

Idag kommer jag spela rollspel stora delar av dagen, så min aktivitet kommer vara lägre än vanligt.

Jag ser att många har mig som grön för tillfället, vilket alltid är smickrande, men anser att jag varit lågflygande. Så om det är någon som har några frågor eller undrar något från mig så säg till så skall jag göra det bästa i min makt för att svara på det sent ikväll eller tidigt imorgon för att kompensera.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag vill konstatera att vi gick rätt fort ifrån:

Recca said:
Om vi vet, och antagligen även Tyr vet, att Empis kommer peka ut en ulv åt oss, och Tyr då går ut med att han siat mig och grönat mig, så känns det jävligt märkligt att han går ut med det om han (Tyr alltså) är ulv och försöker gröna mig (som också är ulv enligt dig), eller hur? För han kan ju inte veta om Empis har siat mig eller någon annan. Så för att det här ska hålla som du säger nu så måste även Empis vara ulv och vi är tre ulvar ihop som gaddar ihop oss och potentiellt offrar allt på den här plojen.

Tror du att Tyr är så himla dum som ulv att han efter Empis sagt att han siat någon och fångat en ulv, hävdar att han siat mig och att jag är grön (när jag är ulv)? Det vore ju helt bisarrt. Jag höll ju rätt hög profil i förra rundan om vi säger så... Om Empis siade någon och Tyr vet att han siade någon då är det ju ganska stor chans att det siandet var på Recca.
Och
Recca said:
Du skrev ju också i ett senare inlägg att min invändning mot det där var giltig, att med vetskap om Empis eventuella siande på Recca så claimar Tyr att Recca är grön. Det här garanterar ju logiskt sätt att Tyr och Recca inte kan vara ulvar ihop.
Över till
Recca said:
Eller så kanske det är så att två ulvar har tagit med sig faktiskt godis? Om nu Basse är ulv, vill säga så betyder det att övriga ulvar har godisalibi. Det skulle absolut balansera spelet dessutom.
Till:
Recca said:
Men som sagt, det kan finnas (och borde ju nästan finnas tycker jag med tanke på spelbalans) en ulv eller två med alibigodis.
Men du verkar inte dra den logiska slutsatsen att om det finns godisalibi så blir det ju plötsligt ganska troligt (snarare än helt orimligt som du vill få det till) att Tyr grönar dig. Om ni båda är ulvar så vet han ju att du inte kommer åka dit på godisalibit, och då blir det ju bara bättre att gå ut med det innan Empi, trovärdigare osv, och du kan köra såna resonemang som du gjort ovan. Om bara Tyr är ulv så tycker jag tvärtom inte alls att det vore smart att säga att du är grön, jag menar det bästa är ju vanligtvis att gröna en bybo som redan känns rätt grön, är bara han ulv har han ju precis gjort sig av med en stark utröstningskandidat. Sen finns förstås möjligheten att ingen av er är ulvar heller, men fortfarande så låter det lite märkligt att vi både skulle ha en siare som siar klass och en som siar godis, och dessutom en väktare i Mukwa, och du tycker inte att det här är owerpower för byn?

KK said:
Du är ju skön Brynolf och du knäckte Banana skids just i detta nu. Du har absolut rätt i att det heter Banana skids och det är just det snackset Vimes har tilldelat mig. Grejen är ju dock att jag är från "Norrland" och här heter det Banankola och dom kostade 1 spänn när jag gick på disco senast.
BDG said:
1.Ljug inte!
2.Om du tror att du behöver ljuga, ljug inte!
Oh no you didn't! Helvete alltså, varför skulle du byta namn på ditt godis? Du vet ju att det är dåligt att ljuga, och du vet hur petnoga folk är med fluffinfo! Till exempel så var det ju ett resonemang ett tag om att vissa fått generella saker och vissa fått märken, den debatten har ju nu blivit sämre för att du ljugit. Jag kan inte låta bli att undra om det fanns en anledning till att du ville påverka den debatten kanske. Jag tycker alltid att alla lögner pingar ulv, men sen så känns ju den här lögnen så meningslös och dum, särskilt när han sen erkänner den, men han kan iofs varit lite rädd för godissiaren. Nä KK flög upp på min radea.

Men nej, jag har besök nu i helgen så vet inte hur mycket jag kommer skriva, och i någon mening vet jag inte om det finns jättemycket mer att säga. Fftersom vi redan vet vem vi ska rösta ut så blir det tycker jag väldigt svårt att göra något riktigt vettigt då vi kommer ha mycket mer att gå på imorrn. Så det viktigaste att prata om idag är nästan vad vi anser att folk ska göra med dansen (Alla ska dansa!), och om vi vill styra våra siare åt olika håll, det finns en klar risk med det eftersom om nu Mukwa var väktare så vet vi att ulvarna vet att dom kan pricka vem dom vill, men det finns också en fördel om det är så att vi inte litar på våra siare ändå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag är alltså på bröllop och har enormt svårt att fullt ut delta och samtidigt vara en anständig bröllopsgäst. Jag skummar tråden bäst jag kan.

Några tankar:

Rösten på Pix får ligga kvar. Jag törs inte rösta på tex Dragon när vi har en så bra kandidat (tändargas) att hänga. Dessutom lär Pix också som hängd ge massa bra info.

Alla måste dansa!

Emp, Tyr, Brynolf och Recca känns absolut som gröna och drivande bybor.

Jag tycker att Lukas förmåga känns mycket tveksam för jag kan inte lista ut varför det skulle gynna byn att hindra någon från att dansa.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Inlägg 9/15
Basenanji said:
Jag är alltså på bröllop och har enormt svårt att fullt ut delta och samtidigt vara en anständig bröllopsgäst. Jag skummar tråden bäst jag kan.

Några tankar:

Rösten på Pix får ligga kvar. Jag törs inte rösta på tex Dragon när vi har en så bra kandidat (tändargas) att hänga. Dessutom lär Pix också som hängd ge massa bra info.

Alla måste dansa!

Emp, Tyr, Brynolf och Recca känns absolut som gröna och drivande bybor.

Jag tycker att Lukas förmåga känns mycket tveksam för jag kan inte lista ut varför det skulle gynna byn att hindra någon från att dansa.
Jag håller med dig.
Men frågan är: Varför skulle han outa förmågan om det är en sådan scumtell?

Nåväl, Trasapan outade sin förmåga och det gjorde även Dragonborn (som vi också tror är ulv, det kanske är ulvarnas mästerplan att spela lite dumt?). Visst gjorde de det? Har lite många bollar i huvet just nu.

BDG said:
Men du verkar inte dra den logiska slutsatsen att om det finns godisalibi så blir det ju plötsligt ganska troligt (snarare än helt orimligt som du vill få det till) att Tyr grönar dig. Om ni båda är ulvar så vet han ju att du inte kommer åka dit på godisalibit, och då blir det ju bara bättre att gå ut med det innan Empi, trovärdigare osv, och du kan köra såna resonemang som du gjort ovan. Om bara Tyr är ulv så tycker jag tvärtom inte alls att det vore smart att säga att du är grön, jag menar det bästa är ju vanligtvis att gröna en bybo som redan känns rätt grön, är bara han ulv har han ju precis gjort sig av med en stark utröstningskandidat. Sen finns förstås möjligheten att ingen av er är ulvar heller, men fortfarande så låter det lite märkligt att vi både skulle ha en siare som siar klass och en som siar godis, och dessutom en väktare i Mukwa, och du tycker inte att det här är owerpower för byn?
Jag har visst dragit den slutsatsen.

Recca said:
Det faktum att Tyr går ut med sitt siande INNAN Empis går ut med sitt känns som att det failproofar att Tyr siade korrekt, eller hur? Om Tyr är ulv så är jag ju därför garanterat grön (såvida inte Empis också är ulv förstås men nu börjar min paranoida konspirationshjärna arbeta lite för hårt, tror jag). Hänger du med här? Empis går först ut och säger att han siat någon och fått fram intressant information, sedan går Tyr ut och säger att jag är grön. Det garanterar att jag är grön om Empis är grön och Tyr är ulv.

Däremot, som du säger, så skulle jag kunna ha en förmåga som visar mig grön oavsett jag är ulv eller bybo. Dock så skulle det ju inte göra saken bättre om vi då hängde mig för att kolla Tyrs förmåga för då hamnar vi återigen sedan i nån slags dödläge där vi också måste hänga Tyr härnäst - förutsatt att det visar sig att jag är bybo, visserligen. Så därför är det bättre att låta det gå en runda och kolla om Tyr eller jag blir nattdödade. Först då blir det ju intressant att hänga någon av oss, eller hur?

Frågan är om ulvarna ens vågar ge sig på Tyr med tanke på att väktaren ännu är hemlig. Således bör de ju nattdöda mig, å andra sidan, kan de blockera Tyr på något vis så finns det antagligen bättre mål att nattdöda än mig, t.ex. Empis?
Här diskuterar jag sannolikheter kring det hela.

Sedan skriver jag under gårdagen följande:

Recca said:
Bara så ni vet så har jag lagt fram att ulvarna kan ha resonerat att Mukwa var fraktionssiare. Men ni kan fortfarande inte få det till att både jag och Tyr är ulvar, bara att en av oss är det. Det verkar ju grymt rimligt att Empis siade mig nämligen. Nåväl, det skulle kunna vara så att jag har alibigodis förstås och i så fall så kunde vi ju fortfarande claima Tyr som fraktionssiare och jag som bybo, trots Empis siande. Men alltså... Det är många om, och enda sättet att testa det (förutsatt att ni inte tycker att jag spelar lite byboigt åtminstone), är att rösta ut en av oss. I det läget måste ni välja Tyr eftersom det verkar orimligt, enligt mig, att jag har både alibiroll på godiset samt är ulvmiller i övrigt. That would be too powerful, no?
Jag diskuterar alltså JUST DET som DU menar att jag INTE diskuterar.

(Här måste jag tillägga en liiiiten parentes... För jag insåg just nu att det kan ha varit så att ulvarna nattdödade Mukwa som sagt utan facit på vilken roll han hade och sedan efteråt fick tillfälle att jubla då de såg att han hade hockeypulver och att det därmed innebar att de kunde claima hans roll! Det erbjuder ett litet annat tankesätt och är MÅNGT MER LOGISKT än att tro att de såg PROM QUEEN dress och tänkte siare.)
Det ovan är faktiskt en viktig skillnad från den tankekedja vi jobbat på innan och erbjuder ett mindre magkrampigt vis att utpeka Tyr eller Empis som ulv (ar) eftersom det är långt mindre långsökt.

Jag tycker dock fortfarande att Tyr spelat bra och känns som vår siare på riktigt, det faktum att han väljer att sia mig och då grönar mig tycker jag är märkligt om han skulle vara ulv då Recca är R1's favvokandidat till hängning näst efter Apan. Han, som ulv, måste ju förstått att min skrivkramp skulle lossna när jag inte låg under press från typ alla, vilket är farligt för ulvar, för Recca (jag alltså) är helt enkelt ganska vass när jag får rum att analysera och inte låter mig luras in i aggressivt försvar på allt och alla som bråkar med mig.

Nåväl, jag fortsätter med mitt svar till BDG via citat:
Recca said:
Det skulle göra att i BDG's teori är det jag och Pix som är ulvar ihop (och därmed implikeras antingen Empis eller Tyr som vår medulv).
Dvs, om jag är ulv så har jag alibigodis eller alibiklass och en av Empis och Tyr är mina medulvar.

Men visst, Recca skulle kunna vara ensam ulv av oss tre om jag har full-fledged alibi-roll. Det skulle också balansera spelet en del, kanske... Det vore sadistiskt av SL att skapa två siare (eller fler) som båda går bet på en av ulvarna.

Jag tycker iaf inte vi ska diskutera om vi har fler siare eller om väktaren är död. Jag tycker fortfarande att en väldigt giltig förklaring till ulvarnas agerande när de dödade Mukwa är att de inte visste vilket godis han hade. Pommacen hade inte blivit outad än så de chansade på en person som tyvärr, för ulvarnas del, hade Hockeypulver.

Vi kan bygga en "convoluted" ulvmästerplan som utgår från att ulvarna i själva verket hade information om utklädnad och att PROM QUEEN CLOTHING betydde fraktionssiare eller väktare och att Tyr då kunde claima rollen, men jag tror inte på det.

Angående Pix (solklar ulv)
Bybor har inte information om vilka powerroller som är autogröna. Så enkelt är det. Bybor har inte grönande info om två personer. Ulvar har det.

__________________

Utklädnad

Jag har en liten tanke kring det här med utklädnad och jag skulle vilja se att alla outar sina kläder. Empiricus får gärna sätta ihop en lista om vilka som outat och vad (för jag har faktiskt inte koll :gremfrown: ). Om det inte är för mycket jobb så skulle jag be att få se listan på ett sånt sätt att klädedräkterna får en lista, godiset en och klass en annan.

Jag skulle gärna också se förslag på i vilken ordning som outandet ska ske. Lukaazh får gärna lägga fram det förslaget, en kort motivering vid varje namn vore trevligt.

Björn den Gode är förstås också välkommen att göra detsamma, om han inte har något emot att dansa efter Reccas pipa en stund.
 
Top