Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Efter ett kort elevråd vid ribbstolarna (som är inlindade i aluminiumfolie) bestäms att Trasapa nog inte hör hemma på ett mellanstadiedisco. “Vi har bestämt oss för att du nog måste gå hem, Trasapa, för du är elak, och skrev det där dumma på toaletten och allt sånt. Så du får inte vara kvar här.” Trasapa gör en ful grimas, slänger en rejäl prilla grovsnus på golvet och gör det där fula med långfingret innan han lommar ut ur lokalen. Mellanstadiekidsen jublar! En elak högstadiemobbare har försvunnit! De dansar, den här gången till allas favorit “Cotton Eye Joe” med Rednex!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VcDy8HEg1QY"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/VcDy8HEg1QY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Men efter dansen upptäcks det! Ett kvidande hörs från omklädningsrummet, och där hänger Mukwa i kalsongerna på väggen. Dessutom har någon skrivit “Nu är ni inte så kaxiga längre era småglin! Ho ho ho!” på Mukwas tröja (högstadiemobbarna har sett Die Hard). Mukwa gråter och vill inte vara med något mer. Men det finns fortfarande högstadiemobbare på discot!


Utröstad blev
Trasapa, klass 8 (högstadiemobbare), favoritsnask snus, utklädnad hockeyhjälm.

Nattmördad blev
Mukwa, klass 6 (mellanstadiekid), favoritsnask hockeypulver, utklädnad prinsessa.

Dansade gjorde
Arvidos MC
Björn den Gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Pix
Recca
Tyr
xyas

Deltagarlista
Arvidos MC
Basenanji
Björn den gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mjärden
Mukwa
Pix
Recca
Trasapa
Tyr
xyas

Nästa deadline
söndag den 8:e, 22.00
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nooooo! Kalsonggreppet, Rackarns!

Lycka till och kör så att det ryker!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Xyas inlägg 1/15

Jag offrar faktiskt ett inlägg på att säga woho!!! :gremsmile:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(1/15)
Okay, snyggt jobbat alla!
Det här är en bra början, och bättre kommer det bli!

Anledningen till att jag valde att droppa att jag har en förmåga direkt i början är för att den inte är en Siare eller Väktareförmåga. Jag tror det också gick att gissa sig till av hur jag snackat. Jag satsade med andra ord på att kanske inte vara det attraktivaste bytet i byn, men ändå få fram det jag ville. Och det jag ville få fram var ju outningar, och här har ni varför:

Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.

Nu tänker jag inte avslöja direkt vem jag har dansat med, jag vill se lite mer vad som skrivs först.

Jag ger er dock detta:
Personen i fråga har sagt en sak men det är en fet, ful lögn.

Anyhow, jag skall gå igenom mina siffror, och postar en slutgiltig rösträkning för förra rundan alldeles snart.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Jag har också dansat utav liknande an ledning som empericus alltså kan jag också a slöja att jag har en förmåga vad den gör tänker jag däremot hålla för mig själv om jag inte pressas hårt
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 1/15

Yes box! Tack för en åsåm runda, Mukwa och Trasapa!

Så... Lukas, Larsson och Mukwa satt kvar i kiosken medan vi andra for omkring. Vill någon förklara sig där så gör det.

NU vill vi påminnas om varför Konrad inte tycker Recca är låtsasgubbe med snus och moped.

Vi vill också höra Recca elaborera kring den "uppenbara scumtell" jag prickade. Du säjer själv att det är en ping. Hur var det menat i huvet innan fingrarna blandades in?

Och jag inser nu att jag inte har fört bok på röster alls. Kan Empiricus bistå?

Jag har inte heller brytt mig om att tänka något mer kring dansandet. Nu blev det inte disco dictatorship som jag och KK ville. Ni som fick er vilja igenom med fri dans utan föregående deklaration, vad tycker ni vi kan läsa ut av det här? Mukwa dansade inte och dog. Empi och Lukas har liknande förmågor, men en dansade och en gjorde inte det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 2/15

Dragonborn said:
Jag har också dansat utav liknande an ledning som empericus alltså kan jag också a slöja att jag har en förmåga vad den gör tänker jag däremot hålla för mig själv om jag inte pressas hårt
Ok... öhm, och Lukas har någon liknande förmåga vad jag har förstått. Då är det ju inte jättelångsökt att tänka sig att ulvarnas mordförmåga funkar på liknande sätt (som någon var inne på förra rundan); att de bara kan mörda folk som dansar om de själva dansar och vice versa.

Och OM det nu är så, är det bara Larsson och Lukas som var med Mucus borta i kiosken.

Men man frågar sig ju också hur rimligt det är med tre siare av den här typen. En som siar gödis, en som siar kläder och en som siar klass kanske? Det vore rätt überbra för byn om ulvarna var tvungna att ljuga (vilket de ju är. Det vet vi med tanke på Trasans snus och hockeyhjälm). Så tre lögn-siare känns alldeles för bra för byn för att det ska vara sant.

Jag tycker gott att Lukas och Dragonborn kan gå ut med vilken variabel de kan sia (men inte nödvändigtvis vem de har siat). Gör det!
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
1/15
Awesome 2 saker jag fruktade hände inte.
1. trasapa var en varulv, hurra
2. Dansen hadde inget med utklädnader att göra.
Vi kan ochså se att recca hadde rätt om att snaksen var konstiga. Ser inte utklädnaden lite konstig ut ochså? Truly intresting!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Först och främst...jag älskar verkligen detta varulvsspelstemat!

Empiricus said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.

Nu tänker jag inte avslöja direkt vem jag har dansat med, jag vill se lite mer vad som skrivs först.

Jag ger er dock detta:
Personen i fråga har sagt en sak men det är en fet, ful lögn.
Gött! Det var goda nyheter, och jag har lite fler nyheter. Lite oväntade till och med.

Till att börja med så är jag siaren. Egentligen så hade jag velat ligga lågt med detta lite till, men eftersom den jag siat riskerar att bli förhörd stora delar av rundan och sedan hängd så går jag ut med min roll och resultat på direkten.

Jag har siat Recca och det visade sig att hon faktiskt går på mellanstadiet. Anledningen till att jag valde Recca är att jag har svårt att läsa henne då hon spelar typ likadant vare sig hon är bybo eller ulv. Så när det uppstod oklarheter om vilket lag hon var med på tyckte jag att det var ett bra val. Men jag var nära att ändra mål då Brynolf grävde upp det där citatet på slutet, men jag lät det vara utifall att. Så om inte hon har någon förmåga som lurar mig så är hon grön.

Jag är föresten medvetet vag om hur mitt siande fungerar. Om det är nödvändigt att jag berättar exakt hur den fungerar så kan jag göra det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,600
YES!

Sådärja, då var åtminstone en av de borta!
Och jag dansade inte, några har missat det!

Tankar om spelet kommer när jag nattat barn!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
jag valde att inte dansa (och använda min förmåga) av två anledningar.

1. alla listor som cirkulerade stod jag på inte dansande listan, och även om det på slutet lät som om vi alla skulle välja själva så blev jag förvirrad.

2. jag hade ingen jävla aning om vem jag skulla använda min förmåga på.

jag siar nämligen inte, jag kan hindra en person från att dansa.
visst kunde jag använda den på någon random, men jag var rädd för att pricka siaren(om vi nu skulle ha en sådan) och blocka hans förmåga.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tyr said:
Först och främst...jag älskar verkligen detta varulvsspelstemat!

Empiricus said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.

Nu tänker jag inte avslöja direkt vem jag har dansat med, jag vill se lite mer vad som skrivs först.

Jag ger er dock detta:
Personen i fråga har sagt en sak men det är en fet, ful lögn.
Gött! Det var goda nyheter, och jag har lite fler nyheter. Lite oväntade till och med.

Till att börja med så är jag siaren. Egentligen så hade jag velat ligga lågt med detta lite till, men eftersom den jag siat riskerar att bli förhörd stora delar av rundan och sedan hängd så går jag ut med min roll och resultat på direkten.

Jag har siat Recca och det visade sig att hon faktiskt går på mellanstadiet. Anledningen till att jag valde Recca är att jag har svårt att läsa henne då hon spelar typ likadant vare sig hon är bybo eller ulv. Så när det uppstod oklarheter om vilket lag hon var med på tyckte jag att det var ett bra val. Men jag var nära att ändra mål då Brynolf grävde upp det där citatet på slutet, men jag lät det vara utifall att. Så om inte hon har någon förmåga som lurar mig så är hon grön.

Jag är föresten medvetet vag om hur mitt siande fungerar. Om det är nödvändigt att jag berättar exakt hur den fungerar så kan jag göra det.
Moahahahahahahahahaha!

Screw you guys!!!

*Dansar.*
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 3/15

Tyr said:
Till att börja med så är jag siaren.
Men vahettere... Hur många powerroller har vi egentligen? Det här börjar ju bli larvigt. Du är ju rätt grön för mig, Tyr, men det börjar nog bli dags att gallra lite bland siarna nu. Jag var ju inställd på att vi inte hade någon vanlig siare alls när det visade sig att vi hade så mycket annat.

Tyr said:
Jag är föresten medvetet vag om hur mitt siande fungerar. Om det är nödvändigt att jag berättar exakt hur den fungerar så kan jag göra det.
Jo, det kan det bli läge att göra strax. Först vill vi veta mer om Lukas och Dragonborn. Nu när det mesta kommit fram är det ju ingen mening att sitta och hålla på korten längre.

Tyr said:
Jag har siat Recca och det visade sig att hon faktiskt går på mellanstadiet.
Hm, det var värst. Betänk att det är ovanligt sannolikt att du är en naiv siare, med tanke på mängden powerroller som studsar runt. Om inte annat kan det ju vara värt att hänga Recca för att få det bekräftat.

-----------

För övrigt, Pix! Jag hittar inte vad du har för kläder. Kan du upprepa det plz?

Och för ytterligare övrigt är det ju lite läge att granska folks kostymer och snarr, nu när vi vet att ulvarna måste ljuga. Jag är skeptisk till KKs och Dragonborns outningar, vill jag ha sagt.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(2/15)
Brynolf said:
Och jag inser nu att jag inte har fört bok på röster alls. Kan Empiricus bistå?
Kan geografiläraren dra dåliga skämt?
Självklart!

Här räknar jag INTE med röster som läggs på samma person som personen redan röstar på.
Basenanji röstar klockan 2013-09-02 10.44 från Oröstat till Mjärden/KK

Dragonborn röstar klockan 2013-09-02 11.30 från Oröstat till Basenanji

Recca röstar klockan 2013-09-02 11.38 från Oröstat till Mjärden/KK

Empiricus röstar klockan 2013-09-02 11.48 från Oröstat till Mjärden/KK

LJSLarsson röstar klockan 2013-09-02 12.19 från Oröstat till Mjärden/KK

Pix röstar klockan 2013-09-02 13.05 från Oröstat till Mjärden/KK

Brynolf röstar klockan 2013-09-02 14.21 från Oröstat till Mjärden/KK

Mjärden/KK röstar klockan 2013-09-02 14.27 från Oröstat till Recca

Empiricus röstar klockan 2013-09-02 15.54 från Mjärden/KK till Recca

Trasapa röstar klockan 2013-09-02 15.55 från Oröstat till Recca

Recca röstar klockan 2013-09-02 17.40 från Mjärden/KK till Mukwa

Basenanji röstar klockan 2013-09-02 18.49 från Mjärden/KK till Tyr

Björn den gode röstar klockan 2013-09-03 00.11 från Oröstat till Recca

Pix röstar klockan 2013-09-03 02.11 från Mjärden/KK till Ingen

Basenanji röstar klockan 2013-09-03 07.58 från Tyr till Arvidos MC

LJSLarsson röstar klockan 2013-09-03 08.38 från Mjärden/KK till Xyas

Recca röstar klockan 2013-09-03 11.13 från Mukwa till Recca

Trasapa röstar klockan 2013-09-03 16.01 från Recca till Arvidos MC

Empiricus röstar klockan 2013-09-03 16.06 från Recca till Basenanji

Arvidos MC röstar klockan 2013-09-03 17.29 från Oröstat till Trasapa

Brynolf röstar klockan 2013-09-03 17.43 från Mjärden/KK till Basenanji

Basenanji röstar klockan 2013-09-03 18.30 från Arvidos MC till Recca

xyas röstar klockan 2013-09-03 18.36 från Oröstat till Trasapa

Lu-kaazh röstar klockan 2013-09-03 20.02 från Oröstat till Recca

LJSLarsson röstar klockan 2013-09-03 20.36 från Xyas till Trasapa

Mjärden/KK röstar klockan 2013-09-03 21.01 från Recca till Ingen

Mjärden/KK röstar klockan 2013-09-03 21.48 från Ingen till Basenanji

Basenanji röstar klockan 2013-09-03 23.26 från Recca till Mjärden/KK

Empiricus röstar klockan 2013-09-04 09.50 från Basenanji till Dragonborn

Tyr röstar klockan 2013-09-04 16.47 från Oröstat till Trasapa

Brynolf röstar klockan 2013-09-04 22.22 från Basenanji till Trasapa

Björn den gode röstar klockan 2013-09-04 23.26 från Recca till Trasapa

Mjärden/KK röstar klockan 2013-09-05 00.02 från Basenanji till Trasapa

Arvidos MC röstar klockan 2013-09-05 02.47 från Trasapa till Ingen

Basenanji röstar klockan 2013-09-05 09.34 från Mjärden/KK till Trasapa

Dragonborn röstar klockan 2013-09-05 10.38 från Basenanji till Trasapa

Mukwa röstar klockan 2013-09-05 11.22 från Oröstat till Basenanji

Arvidos MC röstar klockan 2013-09-05 13.22 från Ingen till Recca

Pix röstar klockan 2013-09-05 15.02 från Ingen till Trasapa

Lu-kaazh röstar klockan 2013-09-05 18.03 från Recca till Trasapa

Empiricus röstar klockan 2013-09-05 18.37 från Dragonborn till Trasapa

Mukwa röstar klockan 2013-09-05 20.44 från Basenanji till Trasapa



Så här slutade röstläget:
Trasapa har 12 röster (Xyas, LJSLarsson, Tyr, Brynolf, BDG, Mjärden/KK, Basenanji, Dragonborn, Pix, Lu-kaazh, Empiricus och Mukwa)
Recca har 2 röster (Recca och Arvidos MC)
Arvidos MC har 1 röst (Trasapa)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 1 av 15

Härligt byn!

Tack för gott spel Mukwa (dock synd att det inte fanns mer tid).

Tack för spel Trasapa! Ses till veckan!

Mmmkay. Då kör vi!

Trasapa, klass 8 (högstadiemobbare), favoritsnask snus, utklädnad hockeyhjälm.

Tre lögner på samma gång vilket är bra att veta.

Då behöver vi en lista på vad som är outat. Empis? Dags att jobba fram nått snyggt nu.

Från röven plockar jag fram lite RÅN. Det måste jag klura lite på. Hela Pix outning av rån känns lite sådär (kan ha att göra med hur väl rånet är förklarat och hur Pix ser på rån i vanliga fall utanför detta spel).

Dragonborns outning måste ju också synas i sömmarna. Varför har vi två som käkar sega råttor? Dragonborn är uppenbarligen ingen miller som jag misstänkte ett tag i och med rätt udda outningar.

Observera att Dragonborn har på sig ett stycke discofluff. Alltså, det är en peruk av något slag. Kikar vi på ulv-apan så hade han kostat på sig en hockeyhjälm. Det ligger lite i fatat att högstadieungdomarna bär en huvudbonad för att det är lite väl töntigt att dra på sig en hel dress.

Empis har ju nått gott att bjucka på tack vare sin förmåga. Jag är så klart överlycklig att Empis lyckats fälla en ulv, men jag kan ju inte ta ställning till det hela förens Empis presenterar det hela.

Men..är Emps ulv så kan han styra bort en bybo ur spel. Visserligen på sin egen bekostnad ty han ryker rundan därpå, men finns det fler ulvar än 3 så är det ju så klart rimligt att offra sig själv för att fälla en bybo. Jag tänker inte måla fan på väggen och påstå att Emps är en ulv ännu, men det kommer att gnaga i mig tills han presenterat sin ulv. Han har troligen en hatt på sig också med tanke på att han är utklädd till en Cowboy. Det ligger ju nära till hands. Men nu skiter jag i det och väntar på Empis besked. Empis kan vara en redig jävla nyckel här kan man säga.

Tyr said:
Till att börja med så är jag siaren. Egentligen så hade jag velat ligga lågt med detta lite till, men eftersom den jag siat riskerar att bli förhörd stora delar av rundan och sedan hängd så går jag ut med min roll och resultat på direkten.

Jag har siat Recca och det visade sig att hon faktiskt går på mellanstadiet. Anledningen till att jag valde Recca är att jag har svårt att läsa henne då hon spelar typ likadant vare sig hon är bybo eller ulv.
Okay. Wow, shiit! Men Tyr, varför???

Ponera att Emps valt att sia Recca och påstå att hon inte alls käkar det hon sagt. Emps pekar ut Recca som ulv och du efter det kommer in och pekar ut Recca som bybo. Nu vet ju jag att du är väldigt eftertänksam i ditt spel så det här tycker jag är ett rätt dåligt drag.

Vi har 15 inlägg så att bränna en sån här bra nyhet på stört gällande en grön spelare är ju rätt otaktiskt med tanke på att Emps har en ulv i sin bakficka. Fnuk säger jag bara.

Dragonborn said:
Jag har också dansat utav liknande an ledning som empericus alltså kan jag också a slöja att jag har en förmåga vad den gör tänker jag däremot hålla för mig själv om jag inte pressas hårt
Du har rätt mycket att svara upp till så givet skall du förklara per omgående vad din förmåga kan göra.

Brynolf said:
NU vill vi påminnas om varför Konrad inte tycker Recca är låtsasgubbe med snus och moped.
Nu har ju Tyr synat Recca grön men det har inte med saken att göra. Det finns fortfarande en massa variablar att Tyr är ulv och så vidare vilket gör Recca till ulv också. Hur som så kan jag en tredje gång gå in på varför jag i R1 valde att släppa press på Recca och se henne som mer grön än röd. Låt säga att jag anser Recca grönisch och det tack vare Trasapa. Givet måste allt tänkas om i och med gröningar av siare och liknande, men du får mina tankar från R1.

Jag sätter Trasapa, Recca och Basse som ulvar efter deras respektive första inlägg.

Trasapa är den jag är mest säker på och där frodas det av pings senare under rundan när han försvarar sitt första inlägg och även drar upp den där "haru nå pärsonlit mot mä älle!" det var i mina ögon väldigt fällande.

Under tiden har jag haft Recca som en trolig ulv och kopplat samman Recca/Trasapa. Jag valde att misstänka Recca rätt hårt och jag upplevde det som att Trasapa ville vara med och misstänka Recca lite granna (alltså, inte gå all in och sätta henne som ulv 1), men samtidigt så ville han inte var inblandad allt för mycket för att i R2 (om K.K lyckats hänga Recca i R1) kunna hala fram: K.K är ulv!

Alltså, Trasapa försökte bygga upp bra bybocred och försökte brunmelera K.K lite snyggt, men det gick sakta men säkert åt pipan då jag tyckte Recca tog sig i kragen och började spela mer byboigt. Jag läste Reccas försvarsposter rätt noga och såg ju att Recca hade bra skit att komma med och att jag misstänkte henne för ulveri på felaktiga grunder.

Brynolf said:
Jag har inte heller brytt mig om att tänka något mer kring dansandet. Nu blev det inte disco dictatorship som jag och KK ville. Ni som fick er vilja igenom med fri dans utan föregående deklaration, vad tycker ni vi kan läsa ut av det här? Mukwa dansade inte och dog. Empi och Lukas har liknande förmågor, men en dansade och en gjorde inte det.
Yes! Precis. Vi som inte var så där helt fokad på dansningen kan kanske komma in mer i matchen nu när det finns en massa götta att jobba med.


---ZzzzZ---

Ulvar? Är det kanske dags att tänka om? Har vi fler än tre ulvar med tanke på lyckade sianden? Det känns lite som att det inflation på sånt.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
min förmåga är helt enkelt att se om någon använder sin förmåga som jag då
Targeterar personen i fråga.

Jag targeterade empericus mest för att se om hen hadde en förmåga för det verkade så på honnom i förra rundan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dragonborn said:
min förmåga är helt enkelt att se om någon använder sin förmåga som jag då
Targeterar personen i fråga.

Jag targeterade empericus mest för att se om hen hadde en förmåga för det verkade så på honnom i förra rundan.
Och???

Hade Empis någon förmåga?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Dragonborn said:
min förmåga är helt enkelt att se om någon använder sin förmåga som jag då
Targeterar personen i fråga.

Jag targeterade empericus mest för att se om hen hadde en förmåga för det verkade så på honnom i förra rundan.
Var inte det där exakt samma förmåga som Ulvapan hade? Den som verkade passa bättre på en ulv än en bybo?
 
Top