Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 2

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
15/15
Basenanji said:
Recca said:
Tänk dig att K.K har godiset banankola och att det är hans alibigodis men att Brynolf inte har något alibigodis. De är ulvar tillsammans med Pix och Trasapa. Dragonborn har samma godis som Brynolf för att Brynolf ljugit om sitt godis. I ett försök att gröna Brynolf så säger K.K till Brynolf att påpeka att det heter Banana skidz inte Banankola. K.K erkänner då vilket i princip grönar Brynolf för all framtid, Särskilt om vi hänger K.K av någon anledning. Det bästa är att K.K inte ens behöver ha ljugit eller kan ha ljugit hur mycket som helst, det skulle rentav kunna vara så att K.K har en whiskeyplunta i innerfickan. Det faktum att han claimar att han ljugit innebär att Empis inte har något skäl att sia honom längre
Recca i högform. Plus att Brynolf var rätt tidig på Trasan...
Kan du utveckla det lite mer? Resonera kring teorin ist. jag vill se något man kan ta på. I runda 4 kommer det eventuellt vara du och Lukaazh som tävlar om galgen så att komma med såna här ass-lick-inlägg ger ju inte så mycket.

Vad är bra med det jag skrev ovan mer exakt och när du skriver "plus att Brynolf var rätt tidig på Trasan..." hur tycker du att det passar in i det jag skrev?

Och rösta om du inte gjort det.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
2/15 Nice timing, Basse.

Det har varit kaoz hemma, och jag har inte hängt med, förlåt.

Jag är klädd i en lustig hatt och snaskar popcorn, snyggt smulat i mitt första inlägg, ("Annat")

Nu ska jag läsa.
Äh skit också, om Arvidos hade läst inläggen den här rundan så skulle jag säga att den här outningen varit grönande, vem skulle ha ljugit ihop lustig hatt efter allt tjat om discofluff. Men nu har han ju inte det, det gör dock inte att jag ändrar mig och påstår att jag misstänker Arvidos, snarare tycker jag att discofluff plötsligt blev mycket mer trovärdigt.

(Ja jag spammar inlägg men jag har ju inlägg över, lika bra att få iväg dom så snart jag gjort en poäng istället för att samla ihop om nu nån mer vill reagera i sista minuten)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
(12/15)
Empiricus said:
(10/15)

* Lu-kaazh
* Basse
* Brynolf
* Larsson
* xyas
Jag förstår inte riktigt vad Brynolf gör på den listan och jag skulle gärna ha med KK på den istället, i vart fall från Tyr. Men i nån mening tycker jag inte att det behövs mer instruktioner än att sia den ni misstänker mest för att vara ulv, råkar det vara samma så låt det vara så, en av er dör antagligen ändå. Att sia för att försöka gröna är enligt mig nästan alltid sämre än att sia för att röda, inte minst för att det är mycket lättare att tro på en rödande sianden än en grön.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Empiricus said:
Jag håller också med Mjärden om att jag och Tyr skall sia någon av
följande:

* Lu-kaazh
* Basse
* Brynolf
* Larsson
* xyas

Samtliga i byn skall dansa, och Lu-kaazh skall självklart inte använda sin förmåga på någon av dessa fem eller mig och Tyr. Skulle någon av oss inte dansa så är det ju direkt rödflagg.
Bra, jag kommer inte blocka någon av de här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Recca said:
Kan du utveckla det lite mer? Resonera kring teorin ist. jag vill se något man kan ta på. I runda 4 kommer det eventuellt vara du och Lukaazh som tävlar om galgen så att komma med såna här ass-lick-inlägg ger ju inte så mycket.
Jag vänder på alla möjliga stenar här, men jo jag tycker fortfarande att det är särdeles klantigt att missa vilka klasser som är med på discot. Speciellt med tanke på att Vimes har skrivit ut en exempelroll med klasstillhörighet.

Så jag tänker nog ändå spekulera i möjligheten att Trasapan kanske inte alls gjorde bort sig. KK har sagt nåt om att Trasan var sugen på att spela, men han var under rätt hård press och hade kanske liten möjlighet att fullt ut delta samtidigt som Rysslandsvistelsen.

Dessutom, om jag lånar lite av Arvidos post:

Arvidos said:
Vad gäller balans, vad kan vi ha mot oss? Fem ulvar, med förmågor?
Det vore rekord i ulvar, men helt klart intressant. I och med att Trasan sedan är konfirmerad ulv blir alla de som tidigt "hittar" Trasans miss gröna. De har ju satt dit en ulv.

Det är knappast en helgjuten teori, men den förklarar hur någon kan vara så klantig och skriva att de är fjärdeklassare i ett spel där exempelrollen beskrivs med 5/6/7/8/9.

Dessutom tycker jag nog att det handlar om Lu-kaazh vs. Dragonborn i nästa runda.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
3/15

Recca said:
En "lustig hatt"?

Alla andra är utklädda till något och du har en lustig hatt. Det var väldigt oväntat.

Vad är det för lustig hatt då? Varför är den lustig? Står det i ditt rollpm?

Vad tycker du om Dragonborns outning Discofluff? Ni har ju ganska lika outningar så någon tanke kanske du har om honom?
Nej, det är bara en lustig hatt. :gremsmile:

Jag ser det möjliga mönstret lustig hatt-hockeyhjälm-discofluff (vad fan är det för utklädnad egentligen?) men nej, inga teorier så.

Jag tänker att kanske ulvarna mulade Mukwa för att han annonserade att han gått igenom alla inläggen. Det kanske säger något om vilka de är? Ifall Pix nu visar sig röd så kanske vi har ett lite noobigt team ulvar som blev nervösa, eller så kanske mycket riktigt en ulv försa sig vid något tillfälle i runda 1 som vi inte märkt än, och nu vill man verkligen, verkligen inte att detta ska uppdagas.

Eller så var det bara avledning.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(11/15)
BDG, jag har inget emot att lägga till KK på listan över potentiella siade mål. Brynolf är inte precis den mest misstänkta, men han delar godis med Dragonborn. Dragonborn känns lite väl sugen på att bli siad för att vara ett bra mål, så den andra parten i sega råttan-dramat kan vara ett spännande alternativ.

Med det sagt så kommer jag inte garanterat sia Brynolf, utan vem jag siar får ni se nästa runda om jag lever då.

Lu-kaazh, du har inte röstat på någon denna runda. Har du inga misstänkta som är värda en röst? Ingen alls?

Pix, du har inte heller röstat.

Just nu så är rösterna så här:

Pix har 11 röster (Xyas, Basenanji, Dragonborn, BDG, Arvidos MC, Brynolf, Recca, LJSLarsson, Empiricus, Tyr och Mjärden/KK)
Ingen annan har någon röst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Grattis på fnödelsedagen, Konrad! :gremlaugh:

Lukas said:
Men hallå, jag var den första som gick ut och sa att min förmåga fungerade bara om jag dansa. vilket var något som Emp senare bekräfta att hans fömåga fungerade på samma sett.
Sant, bra poäng. Men vi vet ju inte vilken information ulvarna sitter på, så helt otänkbart är det fortfarande inte. Men ok, detta sänker ju sannolikheten för att Mukwa var väktare (eller ens hade någon vettig förmågha över huvud taget).

BDG said:
Jag förstår inte riktigt vad Brynolf gör på den listan
Det är ju inte alls orimligt att godis-sia mig eftersom jag har samma snarr som Dragonborn. Men visst finns det väl bättre kandidater.

Upp på dansgolvet allihopa nu! You've got to move it! Feel the temperature! Into the rhythm! Let the fire burn!
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Basenanji said:
Recca said:
Kan du utveckla det lite mer? Resonera kring teorin ist. jag vill se något man kan ta på. I runda 4 kommer det eventuellt vara du och Lukaazh som tävlar om galgen så att komma med såna här ass-lick-inlägg ger ju inte så mycket.
Jag vänder på alla möjliga stenar här, men jo jag tycker fortfarande att det är särdeles klantigt att missa vilka klasser som är med på discot. Speciellt med tanke på att Vimes har skrivit ut en exempelroll med klasstillhörighet.

Så jag tänker nog ändå spekulera i möjligheten att Trasapan kanske inte alls gjorde bort sig. KK har sagt nåt om att Trasan var sugen på att spela, men han var under rätt hård press och hade kanske liten möjlighet att fullt ut delta samtidigt som Rysslandsvistelsen.

Dessutom, om jag lånar lite av Arvidos post:

Arvidos said:
Vad gäller balans, vad kan vi ha mot oss? Fem ulvar, med förmågor?
Det vore rekord i ulvar, men helt klart intressant. I och med att Trasan sedan är konfirmerad ulv blir alla de som tidigt "hittar" Trasans miss gröna. De har ju satt dit en ulv.

Det är knappast en helgjuten teori, men den förklarar hur någon kan vara så klantig och skriva att de är fjärdeklassare i ett spel där exempelrollen beskrivs med 5/6/7/8/9.

Dessutom tycker jag nog att det handlar om Lu-kaazh vs. Dragonborn i nästa runda.
Som sagt jag tycker den här teorin är helknasig. Hur som helst givet att vi har en ulv i Pix, så är det vår match att förlora nu, det borde vara svårt att inte vinna från den starten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Basse said:
Så jag tänker nog ändå spekulera i möjligheten att Trasapan kanske inte alls gjorde bort sig.
Äh, det är klart det var en tabbe. Lätt hänt, precis som BDG sa.
 
Top