Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 15

xyas said:
Jag tänker inte slösa fler inlägg på att försvara mig från det här tramsiga resonemanget. Har ni några riktiga misstankar gentemot mig som inte bara består av "xyas måste vara en ulv för han röstar bara på ulvar" så kan vi snacka om det i så fall.
Asså. Jag har ingen större lust att sitta och slösa på inlägg jag heller, men när du aktivt väljer att skita i mina frågor som handlar om misstankar mot dig så känns det ju som att du slingrar dig xyas.

xyas said:
I och med att Mukwa hade outat godis är det inte orimligt att tro att ulvarna känner sig säkra på att de plockat en siare och då riskfritt kan claima den rollen och kasta en grönande outning mot sin ulvkompis. Det är ett risky move, men känns inte helt inkonsekvent med hurbjag cker Recca och Tyr spelat för i världen.
Det här är ju en scumtell xyas.

Du vill peka på Tyr och Recca som de två kvarstående ulvarna efter Pix nackats.

Du goofar till det och skriver att Mukwa outat godis vilken han inte gjort och jag ställer frågan:

Vad baserar du det på?
Menar du att ulvarna kan fatta beslut efter ding-dongen?

Du undviker att svara på det. Varför? Du slösar ett inlägg som inte rör vid det jag anser är viktig fråga för hur vi skall gå vidare med ditt snack om rörande Mukwas outning som inte finns förens efter slutsignalen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
xyas said:
Pix outar sig som ulv 03.11 och jag "hoppar på" 05.51. Att jag är först har väl i så fall mer att göra med att jag sitter uppe på nätterna med en gnällig bebis.

Jag tänker inte slösa fler inlägg på att försvara mig från det här tramsiga resonemanget. Har ni några riktiga misstankar gentemot mig som inte bara består av "xyas måste vara en ulv för han röstar bara på ulvar" så kan vi snacka om det i så fall.
På ett sätt håller jag med, att xyas röstar på Pix som gått ut med att hen är ulv är ju liksom inget konstigt. Men det finns en annan sak som jag tycker vi måste tänka på här, Pix går ut med sitt extremt radikala inlägg 03.11, jag kan inte föreställa mig att det här är ett beslut som Pix tar själv, utan det är resultatet av en ulvkonferens. Slutsatsen vi kan dra är att någon mer ulv var vaken 03.11 eller strax där innan. Xyas har ju redan erkänt att han är uppe på nätterna så det är en kandidat.

Själv tycker jag att det här inlägget är väldigt suspekt:
Recca said:
11. Vänds ut och in, benen hamnar på golvet i en hög och köttet är utvärtes, ögonen tittar inåt, tungan krafsar nacken, håret killar hjärnhinnan, män blir kvinnor, kvinnor blir män, men värst av allt är de inåtväxande naglarna.
eh say what säger ni? Men saken är alltså att det inlägget gjordes 02.51 inatt.

Det finns förövrigt väldigt liten chans att både Empiricus och Tyr skulle vara äkta fraktionssiare.

eh what säger ni, Empiricus claimar ju att bara kunna kolla vad folk har för favoritsnask. Ja, men ulvarna har alltså hittils haft favoritsnask 'snus' och 'tändargas' det hade liksom inte krävts att dom ljugit om det för att ett sådant siande direkt skulle tolkas om vilken fraktion dom tillhör.

KK: Du undrade vad jag ville ha av dig? En sak jag är nyfiken på är om du även efter min förra genomgång fortfarande anser att Trasapas spel grönar Recca och inte tvärtom. Det känns nämligen som att vi hade helt olika uppfattning om hens spel och jag vill gärna veta om det var för att vi hade olika minnen eller olika tolkningar. Annars vet jag inte riktigt, som jag skrev så tycker jag att ditt spel mot Trasapa tidigt är ganska grönande, det enda som talar emot det är att du enligt egen utsago gillar att offra medulvar, men å tredje sidan så är jag tveksam till att du hade tagit upp det så lättsamt om det var vad som precis hade hänt.

Alla: eller är det allmänt känt att KK som ulv ofta offrar andra ulvar? för om det inte är det så tcyker jag att hen börjar prata om det i sig är ett grönande tecken.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag bumpar min fråga till Pix:

Pix! Vilka är dina misstänkta? Kan du rangordna dem?

Kan du berätta mer om varför du inte smulade din knäppa roll/tändargasen?


2. Empiricus, av ren nyfikenhet: hur kom det sig att du valde Pix? Pix hade väl inte gjort sånt jätteavtryck tidigare eller hade han? Har jag missat nåt?

---

Sedan vill jag bara säga att vi inte får släppa Pix nu, för han har BÅDE outat en jävligt skum grej: tändargas. Okej om han hade outat typ morötter ("mina föräldrar är med i Hare Krishna så jag får inte äta godis!") men tändargas är bra jävla out – plus att han har claimat en jävligt skum roll.

Plus att han har brutit mot BDG:s regel nr 1: Ljug aldrig!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Xyas inlägg 5/15
Mjärden said:
xyas said:
I och med att Mukwa hade outat godis är det inte orimligt att tro att ulvarna känner sig säkra på att de plockat en siare och då riskfritt kan claima den rollen och kasta en grönande outning mot sin ulvkompis. Det är ett risky move, men känns inte helt inkonsekvent med hurbjag cker Recca och Tyr spelat för i världen.
Det här är ju en scumtell xyas.

Du vill peka på Tyr och Recca som de två kvarstående ulvarna efter Pix nackats.

Du goofar till det och skriver att Mukwa outat godis vilken han inte gjort och jag ställer frågan:

Vad baserar du det på?
Menar du att ulvarna kan fatta beslut efter ding-dongen?

Du undviker att svara på det. Varför? Du slösar ett inlägg som inte rör vid det jag anser är viktig fråga för hur vi skall gå vidare med ditt snack om rörande Mukwas outning som inte finns förens efter slutsignalen.
För det första. Jag är övertygad om att Pix är ulv, inget annat. Jag ser Recca-Tyr som potentiella kandidater efter att Pix har åkt, men är inte helt övertygad. Jag föreslår även en strategi för att försöka verifiera Tyrs siarstatus.

Sen till din fråga:
Mukwa outar sitt favoritsnask i runda 1. Informationen blir även tillgänglig i starten på runda 2. Ulvarna vet (tack vare Pix roll) att en bybo som gillar hockeypulver är en siare och tar beslutet att claima en siarroll.

Ulvarna claimar alltså inte en siarroll i runda 1, utan i runda 2.

Det vill säga efter "ding-dongen".
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(4/15)
Basenanji said:
2. Empiricus, av ren nyfikenhet: hur kom det sig att du valde Pix? Pix hade väl inte gjort sånt jätteavtryck tidigare eller hade han? Har jag missat nåt?
Oj, jättebra fråga. Nästan FÖR bra fråga, med tanke på att jag inte bekräftat något lögn hittad på Pix.

Jag har sagt att jag har hittat en lögnare.
Pix har kommit fram och erkänt en lögn.

Rätt många lär ju gissa sig fram till att det är Pix jag kikat på. Men det kan ju vara någon annan, Recca har ju varit rätt fin måltavla, och jag lär ju ha kunnat vela gräva i godishärvan Dragonborn och Brynolf. Men du går eventuella avslöjanden från mig i förväg och utgår ifrån att det är Pix jag tittat på. Och frågar bara "varför?" istället för "är det?".

Det enda sättet jag skulle gissa att någon (du) kan vara säker på att det är Pix jag har tittat på är om någon (du) vet att det bara var Pix uppe på dansgolvet som ljög om sin tillhörighet. Alltså om du är Ulv och har koll på att av dina Ulvpolare så finns bara Pix i riskzonen. Förklaring tack!



(Eller så hoppar du till slutsatser baserat på vad som sagts hittills och gör ett dåligt grundat antagande.)

Den här frågan känns för övrigt som viktig nog att ställa för att jag skall släppa att det faktiskt ÄR Pix som jag tittat på.

Och för att svara på frågan också, så är det så enkelt som att Pix gick ut och sa att hen skulle dansa, ingen annan var lika tydlig med att de skulle göra det, så jag kände mig rätt säker på att kunna göra min granskning. Det var lite lotto med andra ord att jag prickade in en lögn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 15

Okej, jag går in på 7:e inlägget nu och det är inte bra. Jag vill ha inlägg kvar mot slutet, men jag måste in och tacka xyas.

xyas said:
Sen till din fråga:
Mukwa outar sitt favoritsnask i runda 1. Informationen blir även tillgänglig i starten på runda 2. Ulvarna vet (tack vare Pix roll) att en bybo som gillar hockeypulver är en siare och tar beslutet att claima en siarroll.

Ulvarna claimar alltså inte en siarroll i runda 1, utan i runda 2.

Det vill säga efter "ding-dongen".
Tack! Jag ser det mer klart nu. Goofandet är ju helt och hållet mitt goofande.

Nu får jag fan se till att spara på inläggen. Tjofräs! Hej hopp!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Emp: ja, jag utgår ju från att det är du som har kollat Pix med tanke på att han stormar ut med sin "roll". Jag kanske tänker för snabbt här, det medges, men det är ju så spännande!

Grejen är ju att när en siare går ut med ett resultat så tycker jag att man ska syna siaren också.

Din lottoteori köer jag f.ö. och helhetsintrycket av dig är att du blir grönare nu.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 2/15

Xyas, jag misstänker dig nu inte bara för att du "bara" röstat på Trasapa och Pix. Du får min röst eftersom detta är det enda du har gjort.

Dessutom har du gjort mig frustrerad. Jag ställde direkta frågor till dig flera gånger förra rundan, vilket du inte ens noterat. Varför svarar du inte på det jag skriver? Tycker du att jag kommer med så dåliga saker så att de inte är värda din tid?

I vilket fall har jag hittat en annan sak jag vill ta upp:

Många reagerade på att Pix outing av "rån" var konstig. Men vad gjorde xyas?

xyas said:
Recca said:
Pix said:
Ett rån är inte ens sött. Det får mig att tänka att om ulvarna inte har godisalibi så är den här outningen väääldigt safe.
jag antar att det inte är ett 'ha i glassen' rån utan ett såntdär tredubbelt göteborgskex rån. Det var det jag åt i lågstadiet och mellanstadiet på disco, ett vanligt enkelt rån är ju ekvivalent med en knäckemacka. Sen slänger du ut exempel på snask som är troliga som inte heller är söta... Lakrits till exempel. Sluta säga emot dig själv.
Är lakrits inte sött? Okay, snabb googling avslöjar att lakrits är ett sötningsmedel med upp till 200 gånger mer sötma än socker.
Det gör väl egentligen varken till eller ifrån, men jag kan säga att det jag helst mumsar på är inte sött och inte ett godis heller för den delen, även om det ganska säkert skulle finnas att få ta på under ett mellanstadiedisco.
När folk höjer på ögonbrynen för rån går du in och säger att du har något liknande som inte alls får rån att verka konstigt i dina ögon. Ulv-lögn för att stötta en polare?

Röst: Xyas
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Okay då skall vi se!
bara för att kunna gröna mig lite till nästa runda om jag överlever så kan jag gärna be Empericus att sia mig så vi kan få bekräfftat mitt favvo snask så jag lovar att jag går upp och dansar!

sen var det någon kommer ej ihåg vem pga att jag var döds trött igår vid trådstarten att någon ville att jag skulle få ut en mistänkt "Ulv-Lista" problemet för mig är att jag är fan inte paranoid nog för att kunna se scumtells om dem inte är uppenbara som tex Pix outning om tändargas som favvorit snask. men om jag endå skall försöka mig på någon slags analys som kommer senare jag lovar! så skall jag gå tillbaks till runda 1. och kolla inläggen i morgon för idag skall jag iväg och spella rollspel IRL med spidde på eftermiddagen!!!.

men jag lägger min röst på Pix pga fet ulv outning delux

Röst: Pix

jag kan hålla med om att det är skumt att jag delar förmåga med en ulv(Skakar näven mot lekledare Vimes)
och så verkar det bara vara jag och Brynolf som delar snask om det inte är en lögn från Brynolfs sida? tycker deta borde granskas närmare som sagt jag kommer dansa! och jag ber Empericus bekräfta mitt favvo snask och hoppas på att jag överlever nattfasen och utröstning!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Pix said:
Ja det är dags att släppa ut katten ur lädan.
Ärligt talat så låter det där som information som ulvarna skulle ha, och något känns off med det också. Förstå mig rätt nu, du verkar onekligen känna till mitt favosnacks. Du kan ha fått tag på detta på två sätt som jag ser det.

1. Du är ulv och du sitter inne på information om byns powerroller.

och 2. Du är ulv tillsammans med Empi (som har förmågan han säger sig ha) och att han i själva verket siade MIG.

Innan du släppte denna informationen så trodde jag på alternativ 1. Jag märkte att jag hade snacks som skiljde sig från mängden och trodde att jag och eventuella andra powerroller kunde hittas med hjälp av våra snacks. Det som är off här är att Empi inte har särskilt udda snacks. Varför detta? Dessutom så är onekligen Empis roll inte särskilt dum att ha för ulvarna, och att det då dessutom skulle kännas mer balanserat.

Hur som helst så får du förstå att jag känner mig skeptisk över ditt outande, och det verkar nu som att du är en väldigt bra person att hänga. Om du är grön så grönar du två powerroller i processen (yay!) och om du är röd så har vi hängt en ulv och har mer att nysta i utifrån det. Mitt favosnacks är Pommac föresten och du får ta och konfirmera det innan vi hänger dig utifall att du är grön.

Detta fick mig att tänka på något. Vad exakt står det om din miller-förmåga? Alltså utan att citera. Om du sias som kommer du framstå som... (komplettera meningen).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
(3/15)
Tyr said:
Pix said:
Ja det är dags att släppa ut katten ur lädan.
Ärligt talat så låter det där som information som ulvarna skulle ha, och något känns off med det också. Förstå mig rätt nu, du verkar onekligen känna till mitt favosnacks. Du kan ha fått tag på detta på två sätt som jag ser det.

1. Du är ulv och du sitter inne på information om byns powerroller.

och 2. Du är ulv tillsammans med Empi (som har förmågan han säger sig ha) och att han i själva verket siade MIG.
Eller 3. Det mest uppenbara alternativet, Pix är ulv tillsammans med Tyr.

Tyr said:
Innan du släppte denna informationen så trodde jag på alternativ 1. Jag märkte att jag hade snacks som skiljde sig från mängden och trodde att jag och eventuella andra powerroller kunde hittas med hjälp av våra snacks. Det som är off här är att Empi inte har särskilt udda snacks. Varför detta? Dessutom så är onekligen Empis roll inte särskilt dum att ha för ulvarna, och att det då dessutom skulle kännas mer balanserat.
Det här är falskt, det stämmer inte att alla som har udda snacks har powerroller.
Tyr said:
Hur som helst så får du förstå att jag känner mig skeptisk över ditt outande, och det verkar nu som att du är en väldigt bra person att hänga. Om du är grön så grönar du två powerroller i processen (yay!)
Hur tänker du då, om nu Pix skulle vara grön (stor chans btw), vem menar du skulle ha blivit grönad? Empi för att han sa att Pix ljög om godis? Men om Empi är ulv med samma roll vilket verkar vara din teori så skulle han ju fortfarande veta att Pix ljugit, och då verkligen gått ut med det.

Dig, för att han verkar känna till ditt snacks? Det kan ju lika gärna vara så att du ljuger och säger att du har Pommac för att stärka din claim som siare, lite vågat visst men inte orimligt.

Fast sen känns det iofs lite ovärt att spekulera i vad som gäller om Pix är grön, för det lär hen ju inte vara. Och om båda är röda så känns det ju väldigt praktiskt att Pix hade info om att en siares favoritsnacks var en gul dryck (hur gul är pommac förövrigt?) och att du sen bluffar det.

Pix: Stod det gul dryck eller specifikt Pommac, eller något annat?

Tyr said:
Mitt favosnacks är Pommac föresten och du får ta och konfirmera det innan vi hänger dig utifall att du är grön.
Det är ändå något som är skumt med den här outningen men jag väntar nog med att gå in mer på det innan Pix har svarat på min fråga, det ska bli intressant att se hur det hela spelas ut från det.

Men det viktigaste, alltså grejen med Empis claim är att den inte kan vara en bluff. Man bluffar inte siare och går ut att säger att någon är röd! Om man bluffar siare så säger man att någon är grön. Det är ju bara skitdumt att bluffa och säga att någon är röd, då överlever man ju högst en runda, när man kan bluffa och säga att någon är grön (oavsett om den är grön eller inte så ligger man bra till, är den grön dödar man den på natten för att 'berkäfta siandet' klart att maffian sköt på den grönförklarde dom trodde nog att väktaren skyddade siaren är en trovärdig förklaring liksom, och är den röd så kommer den i vart fall inte bli utröstad i första taget).

Men Empi har spelat det här förr, han fattar att han inte kan gå ut och bluffa siare och peka på en röd snubbe. Eller ja, det finns förstås en liten möjlighet att det är ett long con och att han bluffat siare, men inte bluffat om vad som siats (dvs att Pix faktiskt är röd), och att han sen kommer använda det för att få infiinit cred och tror sig kunna ro iland. Problemet är ju bara att det inte heller fungerar, för om ulvarna aldrig dödar 'siaren' på natten så måste man förr eller senare rösta ut den ändå om den inte hittar fler röda, så oavsett så vinner vi. Och oavsett så är Pix röd.

Noterar också att KK frågar mig vad jag vill ha av honom, och sen helt i sitt nästa inlägg ignorerar mina frågor och säger att han ska spara på inlägg. Gör det för all del KK spara på inläggen men när nästa inlägg kommer så vill jag väldigt gärna ha svar, tydligare än så där kan jag inte bli liksom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Inlägg 4/15
Pix said:
2/15
Ja det är dags att släppa ut katten ur lädan.
Jag har som recca påstått ljugit om mitt snask. Det är inte rån. Det är tändargas, av alla saker. Jag vill påpeka att jag inte har ljugit om varken klass eller kostym, och om jag överlever den här rundan (skulle vara ok om jag dog dock) skulle det var bra om någon verifierade det med en pejlning. Jag är alltså millern (eller en av dom) och jag sitter i utbyte mot det på info om "viktiga personer för byns" snasks.
Ja, så här är det. Jag kan verifiera att empi är bybo, för jag visste att en av "siarna (eller vad det nu är)" gillade Hallonremmar.
Jag kan ochså verifiera att det finns en till som inte yttrat vilken gul läsk dom gillar som är "siare". Det här är ett dubbelt eggat svärd, och jag har suttit med infon för att inte spela ulvarna i händerna. Den som yttrar rätt läsk (inte ett måste) kan jag därför gröna och ni kommer sedan nästa omgång veta garanterat att jag talar sanning om den personen.
Hur då undrar ni? jo det är så enkelt att antagligen så siar ni mig eller så röstar vi helt enkelt ut mig. När ni ser att jag är 6te klassaren som är utklädd till he-man så kommer ju saken vara klar. Jag tror det här är bästa sättet att spela min roll på, och jag kommer räkna det som en vinst när alla vargar är döda. Så klart föredrar jag om ni siar mig, men jag kommer inte sätta något emot er om ni röstar ut mig heller.
Kommer trots det inte köra en recca och rösta på mig själv, det är ju urdumt. no offence.
Vare sig ni vill att jag dansar eller inte kommer ni få avgöra.
Whoopdiedoo! Jag är ju hur skarp som helst! :gremsmile:

Kan jag få lite cred kanske?

Basenanji said:
[4/15]

...och nu ska jag inte glömma det här:

Pix! Om det nu är så att du är bybo med en...jävligt skruvad roll, se det här som en chans att rädda dig:

Vilka är dina misstänkta och kan du rangordna de i misstankegrad?
Det här ger ju verkligen ingenting. Det Pix ska göra är ju att förklara varför folk är misstänkta eller gröna, inte bara lista upp dem. Att lista upp folk är enkelt. Det kan vilken ulv som helst göra, att förklara och motivera en röst däremot, det är svåra grejer för ulvar.

K.K said:
Att xyas är så pass snabb att döma här utan att fundera djupare i det hela gör mig precis som dig lite brydd. Larsson får feelings för att xyas vill köpa sig ett grönt namn när Pix nackas. Alltså, ulvarna VET att bybo-Emps prickat in Ulv-Pix och Ulv-xyas tar ett beslut att det är bra läge att vara först i ledet mot Pix.
Jag vill ställa Björn den Gode mot K.K, de har haft olika åsikter om allt och alla. K.K har ju haft de mer byboiga resonemangen men han har också skrivit saker som det ovan.

Xyas said:
Asså. Jag har ingen större lust att sitta och slösa på inlägg jag heller, men när du aktivt väljer att skita i mina frågor som handlar om misstankar mot dig så känns det ju som att du slingrar dig xyas.
Jag tänker försvara Xyas lite här, den här typen av resonemang är typ som att säga: "Hörredudu, du misstänker någon, du måste vara ulv." Klart som fan man får ett middle-finger som respons på en sådan grej.

BDG said:
På ett sätt håller jag med, att xyas röstar på Pix som gått ut med att hen är ulv är ju liksom inget konstigt. Men det finns en annan sak som jag tycker vi måste tänka på här, Pix går ut med sitt extremt radikala inlägg 03.11, jag kan inte föreställa mig att det här är ett beslut som Pix tar själv, utan det är resultatet av en ulvkonferens. Slutsatsen vi kan dra är att någon mer ulv var vaken 03.11 eller strax där innan. Xyas har ju redan erkänt att han är uppe på nätterna så det är en kandidat.
Jag vet att tre personer var uppe vid den tiden ungefär för jag satt då och häckade på wrnu och de skrev i vrållådan. Hehe. Men det känns nästan fusk att nämna dem vid namn. Jag har inte heller några screenshots på hela grejen men jag torde ju vara garanterat grön. Eller nej vänta, BDG betvivlar att jag är grön eftersom jag var uppe sent igår.

BDG said:
KK: Du undrade vad jag ville ha av dig? En sak jag är nyfiken på är om du även efter min förra genomgång fortfarande anser att Trasapas spel grönar Recca och inte tvärtom. Det känns nämligen som att vi hade helt olika uppfattning om hens spel och jag vill gärna veta om det var för att vi hade olika minnen eller olika tolkningar. Annars vet jag inte riktigt, som jag skrev så tycker jag att ditt spel mot Trasapa tidigt är ganska grönande, det enda som talar emot det är att du enligt egen utsago gillar att offra medulvar, men å tredje sidan så är jag tveksam till att du hade tagit upp det så lättsamt om det var vad som precis hade hänt.
Det här tycker jag K.K kan svara på. K.K har spelat lite okaraktäristiskt skulle jag säga.

K.K said:
Alla: eller är det allmänt känt att KK som ulv ofta offrar andra ulvar? för om det inte är det så tcyker jag att hen börjar prata om det i sig är ett grönande tecken.
I förra spelet var vi båda ulvar och då ville K.K rädda ulvarna men offrade mig för att jag var "för långt gången". Jag tyckte nog att han bet sig fast i min ulvstatus lite för länge i det läger för jag gjorde faktiskt underverk med att på egen hand rädda mig ur snaran. Vi vann ju det spelet så med facit i hand så var det nog det rätta valet.

Xyas said:
För det första. Jag är övertygad om att Pix är ulv, inget annat. Jag ser Recca-Tyr som potentiella kandidater efter att Pix har åkt, men är inte helt övertygad. Jag föreslår även en strategi för att försöka verifiera Tyrs siarstatus.
Du skrev ju också i ett senare inlägg att min invändning mot det där var giltig, att med vetskap om Empis eventuella siande på Recca så claimar Tyr att Recca är grön. Det här garanterar ju logiskt sätt att Tyr och Recca inte kan vara ulvar ihop.

1. Tyr kan vara ulv och låtsas vara siare förutsatt att ulvarna tror att Mukwa var fraktionssiare eller att de inte trodde det fanns någon fraktionssiare och har i så fall grönat en grön bybo, något ulvarna ju vet.
2. Recca kan vara en ulvmiller och då är Tyr grön.

Det kan liksom inte vara så att Tyr och Recca är ulvar ihop om Tyr inte är typ jättedum.

3. Det finns ju ett tredje alternativ och det är att Empis, Recca och Tyr är ulvar i maskopi men den tanken känns för mig extremt långsökt, tycker du inte? Och nu ska du dessutom ha in Pix som ulv och det gör ju 5 ulvar totalt.

Empis said:
Oj, jättebra fråga. Nästan FÖR bra fråga, med tanke på att jag inte bekräftat något lögn hittad på Pix.
BOYAH!! Det här är ju score för oss, kan man lugnt säga.

Empis said:
Den här frågan känns för övrigt som viktig nog att ställa för att jag skall släppa att det faktiskt ÄR Pix som jag tittat på.
Craaaap.

Empis said:
Och för att svara på frågan också, så är det så enkelt som att Pix gick ut och sa att hen skulle dansa, ingen annan var lika tydlig med att de skulle göra det, så jag kände mig rätt säker på att kunna göra min granskning. Det var lite lotto med andra ord att jag prickade in en lögn.

Basse said:
2. Empiricus, av ren nyfikenhet: hur kom det sig att du valde Pix? Pix hade väl inte gjort sånt jätteavtryck tidigare eller hade han? Har jag missat nåt?
Men du går eventuella avslöjanden från mig i förväg och utgår ifrån att det är Pix jag tittat på. Och frågar bara "varför?" istället för "är det?".

Det enda sättet jag skulle gissa att någon (du) kan vara säker på att det är Pix jag har tittat på är om någon (du) vet att det bara var Pix uppe på dansgolvet som ljög om sin tillhörighet. Alltså om du är Ulv och har koll på att av dina Ulvpolare så finns bara Pix i riskzonen. Förklaring tack!
Eller så kanske det är så att två ulvar har tagit med sig faktiskt godis? Om nu Basse är ulv, vill säga så betyder det att övriga ulvar har godisalibi. Det skulle absolut balansera spelet dessutom.

Mjärden said:
Inlägg 7 av 15

Okej, jag går in på 7:e inlägget nu och det är inte bra. Jag vill ha inlägg kvar mot slutet, men jag måste in och tacka xyas.

xyas said:
Sen till din fråga:
Mukwa outar sitt favoritsnask i runda 1. Informationen blir även tillgänglig i starten på runda 2. Ulvarna vet (tack vare Pix roll) att en bybo som gillar hockeypulver är en siare och tar beslutet att claima en siarroll.

Ulvarna claimar alltså inte en siarroll i runda 1, utan i runda 2.

Det vill säga efter "ding-dongen".
Tack! Jag ser det mer klart nu. Goofandet är ju helt och hållet mitt goofande.

Nu får jag fan se till att spara på inläggen. Tjofräs! Hej hopp!
Bara så ni vet så har jag lagt fram att ulvarna kan ha resonerat att Mukwa var fraktionssiare. Men ni kan fortfarande inte få det till att både jag och Tyr är ulvar, bara att en av oss är det. Det verkar ju grymt rimligt att Empis siade mig nämligen. Nåväl, det skulle kunna vara så att jag har alibigodis förstås och i så fall så kunde vi ju fortfarande claima Tyr som fraktionssiare och jag som bybo, trots Empis siande. Men alltså... Det är många om, och enda sättet att testa det (förutsatt att ni inte tycker att jag spelar lite byboigt åtminstone), är att rösta ut en av oss. I det läget måste ni välja Tyr eftersom det verkar orimligt, enligt mig, att jag har både alibiroll på godiset samt är ulvmiller i övrigt. That would be too powerful, no?

Larsson said:
När folk höjer på ögonbrynen för rån går du in och säger att du har något liknande som inte alls får rån att verka konstigt i dina ögon. Ulv-lögn för att stötta en polare?

Röst: Xyas
Good catch.

Röst: Xyas

Fram med snasket.

Tyr said:
Pix said:
Ja det är dags att släppa ut katten ur lädan.
Ärligt talat så låter det där som information som ulvarna skulle ha, och något känns off med det också. Förstå mig rätt nu, du verkar onekligen känna till mitt favosnacks. Du kan ha fått tag på detta på två sätt som jag ser det.

1. Du är ulv och du sitter inne på information om byns powerroller.

och 2. Du är ulv tillsammans med Empi (som har förmågan han säger sig ha) och att han i själva verket siade MIG.

Innan du släppte denna informationen så trodde jag på alternativ 1. Jag märkte att jag hade snacks som skiljde sig från mängden och trodde att jag och eventuella andra powerroller kunde hittas med hjälp av våra snacks. Det som är off här är att Empi inte har särskilt udda snacks. Varför detta? Dessutom så är onekligen Empis roll inte särskilt dum att ha för ulvarna, och att det då dessutom skulle kännas mer balanserat.

Hur som helst så får du förstå att jag känner mig skeptisk över ditt outande, och det verkar nu som att du är en väldigt bra person att hänga. Om du är grön så grönar du två powerroller i processen (yay!) och om du är röd så har vi hängt en ulv och har mer att nysta i utifrån det. Mitt favosnacks är Pommac föresten och du får ta och konfirmera det innan vi hänger dig utifall att du är grön.

Detta fick mig att tänka på något. Vad exakt står det om din miller-förmåga? Alltså utan att citera. Om du sias som kommer du framstå som... (komplettera meningen).
Jag gillar hur du tänker här Tyr. Det är också spännande att det tycks stå lite mellan en siare och dess siade på två kanter. Det är lite Showdown över det.

Något som K.K borde gilla.

Nu äre så att jag tycker att jag inte fått speciellt mycket bybocred av folk. Jag tycker att jag kommit med fetbra grejer, herregud liksom, jag plockade ju Pix på rånet, egentligen redan i runda 1 och nu igen med K.K's hjälp när jag läste hans citat av Pix.

Från att ha känt mig jävligt loj i början av R1 så känner jag mig nu helt energized. Jag är som en duracellkanin. F.ö därför jag var uppe så sent igår, jag ville speeeeela! Och då såg jag som sagt tre spelare i vrålis säga godnatt till varandra, men ja, det känns väldigt trist att hänga folk av den anledningen. Och som sagt, tre personer (samt jag själv dårå). Det skulle göra att i BDG's teori är det jag och Pix som är ulvar ihop (och därmed implikeras antingen Empis eller Tyr som vår medulv). Tycker ni att jag ska avslöja vilka tre som höll till i vrållådan väldigt sent igår eller känns det tråkigt?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Björn den gode said:
Hur tänker du då, om nu Pix skulle vara grön (stor chans btw), vem menar du skulle ha blivit grönad? Empi för att han sa att Pix ljög om godis? Men om Empi är ulv med samma roll vilket verkar vara din teori så skulle han ju fortfarande veta att Pix ljugit, och då verkligen gått ut med det.

Dig, för att han verkar känna till ditt snacks? Det kan ju lika gärna vara så att du ljuger och säger att du har Pommac för att stärka din claim som siare, lite vågat visst men inte orimligt.
Hans claim var ju att han hade information om två viktiga personer i byn. En som äter hallonremmar och en som dricker en gul läsk. Så du menar att om Pix konfirmerar att det rör sig om Pommac och sedan visar sig vara grön att det inte grönar mig och Empi? Jag är inte säker på hur du tänker. :gremsmile:

Dessutom har jag inte påstått att det var sannolikt att Pix är grön. Om du läser mitt inlägg igen så bör det vara klart. Det jag menade var att även Pix mot all förmodan skulle vara grön så är det en vinst för byn att hänga honom. Det är liksom vårt bästa val just nu.

...sedan om någon säger gul läsk, är det första du tänker på Pommac? Tror du någon tänker så? Jag tror inte det. Jag har smulat om det. Inte en solid smula men jag försökte. "Hej och skål på er alla!" i mitt första inlägg i första rundan. Jag drack ett champagnesubstitut för barn, Pommac.

Björn den gode said:
Men det viktigaste, alltså grejen med Empis claim är att den inte kan vara en bluff. Man bluffar inte siare och går ut att säger att någon är röd! Om man bluffar siare så säger man att någon är grön. Det är ju bara skitdumt att bluffa och säga att någon är röd, då överlever man ju högst en runda, när man kan bluffa och säga att någon är grön (oavsett om den är grön eller inte så ligger man bra till, är den grön dödar man den på natten för att 'berkäfta siandet' klart att maffian sköt på den grönförklarde dom trodde nog att väktaren skyddade siaren är en trovärdig förklaring liksom, och är den röd så kommer den i vart fall inte bli utröstad i första taget).
Däremot tycker du det är troligt att ulv-Pix går ut med miller i ett försök att gröna sin polare ulv-Tyr som verkar vara i knipa. Kom igen. Sedan vet jag inte om/varför Empi ljuger. Det ser ju ut som att Pix kan ha blivit nervös över att ha blivit påkommen och valde att outa. Av alla som outat favvosnacks så var Pix övertygad om att han var den som blivit siad. Det är möjligt eftersom rån har varit kontroversiellt. Det som gnager är ju att vi verkar ha för många siare. Dessutom verkar du ha information om ännu fler powerroller. Något känns helt klart fel.

Björn den gode said:
Men Empi har spelat det här förr, han fattar att han inte kan gå ut och bluffa siare och peka på en röd snubbe. Eller ja, det finns förstås en liten möjlighet att det är ett long con och att han bluffat siare, men inte bluffat om vad som siats (dvs att Pix faktiskt är röd), och att han sen kommer använda det för att få infiinit cred och tror sig kunna ro iland. Problemet är ju bara att det inte heller fungerar, för om ulvarna aldrig dödar 'siaren' på natten så måste man förr eller senare rösta ut den ändå om den inte hittar fler röda, så oavsett så vinner vi.
Men däremot ser du det som en möjlighet att jag har claimat siare trots att Empi redan har claimat en sort siare och spinner en väv av lögner som drar ner mina medulvar i fördärvet. :gremsmile:

Nåja, jag måste hålla igen på mina inlägg nu. Jag skriver antagligen nästa inlägg när Pix svarat om min fråga angående hans millerroll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Xyas inlägg 6/15
Recca said:
Larsson said:
När folk höjer på ögonbrynen för rån går du in och säger att du har något liknande som inte alls får rån att verka konstigt i dina ögon. Ulv-lögn för att stötta en polare?

Röst: Xyas
Good catch.

Fram med snasket.
Diskussionen vid tillfället gällde huruvida det kunde finnas icke-söta snask. Mitt favvosnask är inte söt, och då tyckte jag det var relevant att påpeka det. Inget konstigt med det.

Sen förstår jag inte hur du kan be mig att gå ut med mitt favvosnask. Scum tell eller extremt obetänksam bybo? Jag lutar mot det första i nuläget måste jag säga. Och för att ingen ska behöva fundera över vad jag menar: Vi vet nu att ulvarna (tack vare Pix) kan identifiera powerroller via deras favvosnask. Efter att sådan info kommit ut ska såklart ingen mer outa favvosnask (utom Tyr då som redan claimat en powerroll, och så har ju även skett). Det borde vara självklart.


Jag upprepar igen hur jag anser vi ska göra:
- vi röstar ut Pix.
- Tyr måste dansa (inga ursäkter!).
- Empi siar Tyr.
- Om någon är väktare så ska de skydda Empi.

I detta scenariot borde ulvarna rimligtvis nattmörda siaren Tyr (men det innebär inte att väktaren ska chansa mellan Empi och Tyr! Empi är betydligt grönare än Tyr och måste skyddas), vilket i så fall grönar Recca och vi kan titta annorstädes efter ulvar.

Skulle Empi nattmördas på grund av frånvarande/inkompetent väktare så är det lite lurigare. Men då kommer vi ha två sianden från Tyr att jobba med.

Nattmördas någon annan än Empi eller Tyr så röstar vi ut Tyr och kan på så sätt verifera dennes två sianden som vi har vid det laget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Xyas inlägg 6/15
Recca said:
Larsson said:
När folk höjer på ögonbrynen för rån går du in och säger att du har något liknande som inte alls får rån att verka konstigt i dina ögon. Ulv-lögn för att stötta en polare?

Röst: Xyas
Good catch.

Fram med snasket.
Diskussionen vid tillfället gällde huruvida det kunde finnas icke-söta snask. Mitt favvosnask är inte söt, och då tyckte jag det var relevant att påpeka det. Inget konstigt med det.

Sen förstår jag inte hur du kan be mig att gå ut med mitt favvosnask. Scum tell eller extremt obetänksam bybo? Jag lutar mot det första i nuläget måste jag säga. Och för att ingen ska behöva fundera över vad jag menar: Vi vet nu att ulvarna (tack vare Pix) kan identifiera powerroller via deras favvosnask. Efter att sådan info kommit ut ska såklart ingen mer outa favvosnask (utom Tyr då som redan claimat en powerroll, och så har ju även skett). Det borde vara självklart.


Jag upprepar igen hur jag anser vi ska göra:
- vi röstar ut Pix.
- Tyr måste dansa (inga ursäkter!).
- Empi siar Tyr.
- Om någon är väktare så ska de skydda Empi.

I detta scenariot borde ulvarna rimligtvis nattmörda siaren Tyr (men det innebär inte att väktaren ska chansa mellan Empi och Tyr! Empi är betydligt grönare än Tyr och måste skyddas), vilket i så fall grönar Recca och vi kan titta annorstädes efter ulvar.

Skulle Empi nattmördas på grund av frånvarande/inkompetent väktare så är det lite lurigare. Men då kommer vi ha två sianden från Tyr att jobba med.

Nattmördas någon annan än Empi eller Tyr så röstar vi ut Tyr och kan på så sätt verifera dennes två sianden som vi har vid det laget.
Your plan is sound, however: Vi ska förstås rösta ut Dragonborn och sedan Pix.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 15

BDG said:
Noterar också att KK frågar mig vad jag vill ha av honom, och sen helt i sitt nästa inlägg ignorerar mina frågor och säger att han ska spara på inlägg. Gör det för all del KK spara på inläggen men när nästa inlägg kommer så vill jag väldigt gärna ha svar, tydligare än så där kan jag inte bli liksom.
Sorry BDG! Jag kände att jag måste få ut det jag ville säga till xyas och jag hade just då inte tid att göra ett mer djupt inlägg. Jag skall ta tag i alla lösa trådar nu.

BDG said:
KK: Du undrade vad jag ville ha av dig? En sak jag är nyfiken på är om du även efter min förra genomgång fortfarande anser att Trasapas spel grönar Recca och inte tvärtom. Det känns nämligen som att vi hade helt olika uppfattning om hens spel och jag vill gärna veta om det var för att vi hade olika minnen eller olika tolkningar. Annars vet jag inte riktigt, som jag skrev så tycker jag att ditt spel mot Trasapa tidigt är ganska grönande, det enda som talar emot det är att du enligt egen utsago gillar att offra medulvar, men å tredje sidan så är jag tveksam till att du hade tagit upp det så lättsamt om det var vad som precis hade hänt.
Jag gillar att offra medulvar absolut. Recca var ett typ av offer senast jag var en av ulvarna och det ledde till seger. Om offringen av Recca var avgörande eller inte är ju svårt att sia om men nog hjälpte det allt.

I ett tidigare spel offrade jag och xyas en medulv och det ledde garanterat till seger.

Jag fick känslan av att Trasapa i R1 ville vara med och få fet bybo-cred genom att inte vara med och hänga henne i slutändan om så hade blivit fallet.

Trasapa röstade lite diskret och utan direkt tyngd på Recca och försvarade Recca mot diverse saker och ting i stora delar av R1.

BDG said:
Alltså, och jag vänder mig framförallt till KK som på något sätt kommit fram till motsatt slutsats. Hur kan det här spelet inte röda Recca? Trasapa börjar med att lägga sin röst på henne 'för att få henne att svara på frågorna', alltså ingen motivation, inget för att försöka övertyga någon mer att göra samma, det är ju typiskt så man vill spela mot en ulvpolare eftersom man om saker går dåligt, som att Recca åker ut, kan peka på att jag röstat ju på henne redan i början av rundan!
Det är väl här vi funderar över saken på olika vis.

Mina tankar utgår ju ifrån mig själv. Trasapa ville gärna haka på tåget och mina misstankar mot Recca, men på ett diskret och snyggt vis för att sedan mot slutet helt hoppa av det tåget och få bybo-cred och i nuvarande runda 2 lägga fram sina bevis på att K.K --> Ulv. Kolla bara hur han hängde bybo-Recca!

Jag började rätt tidigt i R1 att misstänka att Trasapa var ute efter denna effekt och så snart "brådmogen 4:e klassare" var på tapeten så var det ju spiken i kistan för Ulvapans del.

Jag kan inte förklara det på annat vis än att det är min känsla över hur Trasapa spelade i R1 och nu visade det sig att han var ulv och då kände jag i upptakten av R2 att Recca är mer grön än röd.

Efter det har ju mycket hänt med Tyr och sånt där, men det hör ju inte till min inställning till att jag klassade in Recca som grön om Trasapa var röd i R1 och jag kommer nog hålla fast vid det resten av rundan också. Det finns ju en hel hög med andra options som kan ge oss mer än att nacka Recca.

Allt om siare-Pixar-Tyrsor-unt so weiter kommer jag avhandla senare. Kanske ikväll. Nu har jag lite körigt resten av dagen så tjipp så länge.

---zzz---

Jag har spanat runt lite i R1 gällande "brådmogen 4:e klassare också". Det är ju fortfarande intressant vill jag påstå. Dock lite av ett sidospår, men jag hade lite tid över.

1. Trasapa slaskar ut det i förbifarten.
2. Arvidos upptäcker det snabbt som fan.
3. Tyr hoppar in och förstärker Arvidos fråga om Ulvapan verkligen är 4:e klassare.
4. Basse nämner det i förbifarten, fjärdeklassare!?
5. BDG påpekar att vi har hittat en ulv och det är inte Recca. BDG omnämner Trasapan som hen.

Sen kommer K.K

K.K said:
Nu står det ju rätt klart att Recca inte alls varit sugen på att läsa igenom regler och sådant och hon tycker ju att jag suger för att jag sätter en ulvstämpel i pannan på henne för att hon inte har koll på hur Vimes skrivit att det skall funka i det här spelet. Det är rätt lätt att stirra sig blind på sin roll som ulv och missa viktiga detaljer i regeltexten. Jag vet av egen erfarenhet.

Hur som så har läst Reccas senaste inlägg riktat mot mig och är inte alls lika sugen på att hänga henne nu. Det finns ju minst en kandidat som är bättre lämpad. En snubbe som inte läst regelverket (eller så har Vimes fuckat upp regelverket eller så har vi missförstått det hela). Hur som så kanske vi får svar på den hetaste frågan inom kort och då ger det ju plötsligt en rätt skön öppning för att Recca är mycket mindre röd (i K.K´s ögon). Lixom, ulven vill ju så klart inte hänga Recca men samtidigt vill han att K.K med flera skall hänga Recca för det är ju väldigt bra att undvika det tåget.
K.K said:
Det finns just nu en het kandidat som BDG omnämner som hen. Andra har fångat det också så finns det ingen rimlig förklaring så vet vi ju redan nu vems som måste dingla.
Efter detta är det tyst om fjärdeklassaren Trasapa tills Tyr tar upp spåret igen och lägger en röst.

1. Basse går in och försvarar Trasapas outning.

Basse said:
Sedan, det där kursiverade om att Trasapa var misstänkt och fjärdeklassare. Det som gör Trasapa misstänkt i mina ögon är hans fram-och-tillbaka-stajl. Han går först på KK hårt och på grov norrländska bara "du tjaffs int' med mej!" för att i inlägget efter be om ursäkt och krypa till korset. Det rimmar inte alls med den kaxiga Trasapa som ettrade sig mot Vimes 1000+ inlägg i förra liret. Och, ja, det sticker ut att någon claimar en fjärdeklassar-roll när Vimes har exemplifierat med 5/6/7/8/9. Skulle alltså Vimes ge klass:4 till Trasapa UTAN att ha med det i sin exemplroll i startinlägget? Låter alldeles för sadistiskt för att vara Vimes. Grejen är bara att det sticker ut lite för mycket, tycker jag, det verkar för bra för att vara sant att en ulv klantar sig sådär och speciellt att Trasan gör det. Men det ÄR misstänksamt och Trasan ska hållas under lupp.
I K.K´s ögon är det ju en litet semiförsök att både kasta smuts på Trasapan och lägga upp det för att det är nästan för bra för att vara sant.

2. Arvid lägger upp varför han misstänker Trasapa för ulveri och ifrågasätter Basse om han verkligen har upptäckt Trasapas goofning.

Basse fortsätter i mina ögon att smyg hjälpa Trasapa.

Basse said:
Det sagt, jag håller fullt med dig om din analys av Trasapa och alla hans frågetecken känns mer som att han vill få andra att ta initiativ i stället för att behöva tycka eller tro något själv. Det är just därför det känns så väldigt konstigt att han DESSUTOM går ut med ett så uppenbart dålig outning som fjärdeklassare?!

Kan han verkligen vara så orutinerad att han som ulv helt missar Vimes starttråd? Här skulle jag vilja se vad andra har att komma med innan jag röstar på Trasapa.
Sen kommer Trasapas erkännande och försök till honungsfälla.

Ulvapan said:
De som reagerade på min outning var snabbt Arvidos, Tyr och jag tror BDG syftar på mig likväl.
Dessa tre lyfter Trasapa. I hans ögon reagerade dom rätt och riktigt på hans honungsfälla.

Ulvapan said:
Lukas citerar mig utan reaktion strax efter min outning och Arvidos raka fråga, lägger sin röst på Recca. Han har alltså inte alls reagerat på att jag outat 4'e klassare.
Ulvapan said:
Därefter Larsson som gnabbar något skit om att min godis outning är för exakt och den liknar Reccas som också är röd därav får jag en röst. Ingenting om 4'e klass återigen.
Ulvapan said:
Recca och K.K kör på med sin diskussion utan att anmärka och K.K lägger slutligen en blank(?) röst. Här är ett sidospår angående just det, K.K har i samtliga spel jag varit delaktig i spytt galla över tomma blanka röster och likställt dem med lepra. Men nu blir det en blank trots att han haft mig rätt högt på listan och jag faktiskt outat något som lätt borde ge honom fyr på elden.

K.K kommer faktiskt tillbaka med ett senare inlägg då han svarar på nåt jag skrivit, inget om någon outning däremot, det har gått honom förbi. Snarare tycker han att jag jobbat upp mig och slänger sin röst på Basse.

Vilket är nästa person att reagera, Basse alltså. Men det är något med cirklar också som han snappat upp någonstans.
Här noterar vi att Trasapan är rätt sugen att kasta skit på K.K. Enligt hans egna lilla lista så har i nuläget: Arvid-Tyr-BDG-Basse uppfattat hans fälla.

Lu-kaazh-Recca-K.K har ingen koll på läget. Jag avläser det mest som att Trasapan vill vinkla det så att K.K är den störst boven i det hela. Gör jag rätt i min tolkning?

Kikar vi på när jag verkligen valde att visa att jag också anser att Trasapans outning av brådmogen 4:e klassare är spiken i kistan så är det ju i turordningen som nummer 5 och det är ju nått som inte Trasapan tar upp i sitt snack vilket i mina ögon känns som att Trasapan desperat försöker smutskasta just K.K.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
3/15
Ja, jag ska göra allt ni bett mig.
1. Ja det är pommac det handlar om.
2. Jag outade miller innan empis hadde sagt om det var mig. Och jag hadde gjort det i runda 2 iallafall, varför? för att det är sjuhelvetes viktig information. Varför inte runda ett? för att jag ville komma till runda 2...
3.
Detta fick mig att tänka på något. Vad exakt står det om din miller-förmåga? Alltså utan att citera. Om du sias som kommer du framstå som... (komplettera meningen).
Väldigt bra tänkt! det står inte att jag är en miller. Jag gissar på att det betyder att ulvarna inte kan sia. Det enda som är off är att det står tändargas. Inget annat. Vad brukar det stå på millerroller i andra spel?
4. Motivera misstankar? sure

Dragonborn går ut med en förmåga likadann som någon annans, och samma godis och klass som någon annan. Såklart misstänksamt.

Empi är grön (om ni frågar varför jag säger det så får ni hemläxa)

Tyr är grön (om ni frågar varför jag säger det så får ni hemläxa)

recca är defensiv men annars observant. Hon gillade att hänga på rånet, vilket kan betyda att hon är ulv och ville riva ner mig, eller när det nu var sant en väldigt observant bybo.

Basse byter åsikt ofta. För mig är det ganska grönt (att slänga bort en gammal ide för en bättre är ju inte direct vargbeteende) men jag har för mig att det inte är alls så folk tänker här. Och det skulle ju betyda att det är det som basse tror.

Lukas är passiv så in i h-vete. inte mycket mer.

K.k slänger ur sig aklagelser som är vettiga stup i kvarten.

Björn spånar en del. Om någon hakar på fullföljer han.

Brynolf läser dåligt eller glömmer mycket. menar mest alla gånger han vill att folk som outat ska börja outa något.

Jag tycker det mesta här är ganska självklart. Orakar inte fortsätta listan.

har säkert missat saker nu
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Okay kom på något så här i förbigående

Mjärden verkar vara den enda som håller mig för grön Tack för det.

Men verkar det inte lite misstänksamt att han är den enda som målar mig lika grön som en sommar äng
Mjärden said:
Dragonborn..Jobba fram ett fett bra inlägg nu. Det ligger dig inte i fatet att ha samma förmåga som Trasapa, ett discofluff på huvudet och samma snacks som Brynolf.
och så har han gjort hela spelet som sagt jag är tacksam för att någon tror på mig då jag faktiskt inte har ljugit ett enda ord utav det jag skrivit jag råkade i sekundens dumma inlevelse skriva att jag var störst i klassen som det inte står något om i mitt roll pm och det har hängt kvar så klart genom hela R1 och början på R2 det är förstårligt och jag ser inte att det är något fel med det för det är mitt eget för bannade fel, men jag stälde faktiskt brynolf en fråga vad han själv tycker om att vi delar favvo snask me har inte fått svar på den, Men det verkar ju vara lite temat mot mig ställa mig frågor och när jag sedan svarar så ignorerar man inlägget men aja slut med självömkan. men Fnuk också jag kan verkligen inte röda någon förutom Pix pga hans outning om favvo snask tändargas. jag vet inte varför foliehatten sitter väll inte på tillräckligt men jag har faktiskt jätte svårt att få grepp om er andra.

Mjärden kommer med bra och giltiga inlägg mest hela tiden,

Recca går på en agresiv defensiv där jag tycker att hon mest försöker försvara sig, men kommer med en hel del bra argumet

Bryolf vet jag ej vart jag skall plasera över huvud taget

BDG är en ledande kraft i spelet och ifrågasäts väll lite väl lite.

men som sagt så har jag allmänt svårt att röda eller gröna någon alls

men om jag skall basera en lista på dem jag radat upp här så så skulle den väll kunna se ut något så här nummerna har inte med misstänkthets grad att göra

Röda
1.BDG
2.Mjärden

Bruna
1.Recca
2. Brynolf
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 5/15

Dragonborn said:
jag stälde faktiskt brynolf en fråga vad han själv tycker om att vi delar favvo snask me har inte fått svar på den
Jag tycker jag har varit tydlig med att jag ser det som en jätteping på dig. Särskilt i kombination med en meningslös förmåga (som dessutom Trasapa också påstod sig ha) och en förklädnad som inte känns helt tema-enlig.

Dragonborn said:
Röda
1.BDG
2.Mjärden

Bruna
1.Recca
2. Brynolf
Jag antar att du menar att BDG och Mjärden är gröna? Alltså minst misstänkta? Och att jag och Recca är de mest misstänkta?

Recca said:
Tycker ni att jag ska avslöja vilka tre som höll till i vrållådan väldigt sent igår eller känns det tråkigt?
Jag tror inte det säger så mycket faktiskt. Många av oss brukar ju sitta och uggla sent på nätterna. Jag var tex uppe till strax efter 2 i natt (och sa gonatt till Dragonborn). Ulv-konferensen kan lika gärna skett tidigare under kvällen.

Recca said:
Your plan is sound, however: Vi ska förstås rösta ut Dragonborn och sedan Pix.
Jag gillar också Xyas plan. Men att rösta ut Dragonborn före Pix vet jag inte... Pix har ju gått ut med allt han har, han har ingen aktiv förmåga. Han kan inte hjälpa (eller "hjälpa" ska det väl vara) oss mer. Dragonborn (som visserligen lär ljuga) har en aktiv förmåga som han kan försöka göra nåt med. Så utifrån det är det ju smartare att ta ut Pixen först.

Angående alla förmågor som poppat upp... Jag är skeptisk som fan. Vad har vi?
*Tyr är en vanlig siare (eller är du vanlig? Jag tycker du ska klargöra en gång för alla hur din förmåga egentligen funkar)
*Empiricus är en gödis-siare som bara kan sia folk som dansar. Som BDG varit inne på, är det här ju nästan lika bra som en vanlig siare, eftersom ulvarna ju måste ljuga om sitt snarr.
*Dragonborn som kan kolla om någon använder sin förmåga.
*Lukas kan blockera någon från att dansa.
*Pix kan gröna de båda siarna utifrån deras favoritgodis.

Som jag redan sagt, är ju Dragonborns förmåga i princip helt värdelös eftersom vi alla har någon sorts förmåga. Så där har vi en jätteping.

Våra två siare känns bara för mycket för byn, i synnerhet om de kan grönas relativt enkelt av Pix. En av dem torde vara naiv eller lögnare, och i så fall lutar jag åt Tyr-hållet. Måste kolla dem två närmare då ingen av dem pingat tidigare för mig.

Lukas har varit konsekvent, och sade tidigt att han trodde att ulvarna måste dansa för att göra nån skada, och att byn inte borde dansa. De slutsatserna hänger ju väl ihop med hans förmåga. MEN frågan är vad poängen är med att hindra någon från att dansa. Som vi såg så är det ju inte bara på dansgolvet ulvarna är farliga. Ulvarna kanske visserligen har andra förmågor som de måste dansa för att få använda. Jag är lite ambivalent kring Lukas. Konsekvent spel utefter hans förmåga, men samtidigt en sannolikt onödig förmåga som mycket väl kan vara en tidigt påkommen lögn, eller en ulvförmåga.

----------------------

Pix said:
Brynolf läser dåligt eller glömmer mycket. menar mest alla gånger han vill att folk som outat ska börja outa något.
Tja, du kan knappast påstå att din He-mandräkt var en särskilt tydlig outning. Rånen hade jag glömt däremot.

Pix said:
det står inte att jag är en miller. Jag gissar på att det betyder att ulvarna inte kan sia. Det enda som är off är att det står tändargas. Inget annat. Vad brukar det stå på millerroller i andra spel?
Miller är en passiv förmåga som gör att du ser ut att tillhöra motsatta faktionen om du sias av en faktionssiare. Och det har i regel inget med ulvarnas sianden att göra, utan är bara för att försvåra för byn. Det är inte så lätt att veta första gången man lirar. MEN det är ju problematiskt att du har udda snaskpreferenser när du INTE är miller. Det skulle ju betyda att Vimes lagt in tändargas i spelet bara för att vara elak. Och det tror jag inte på.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Brynolf said:
Inlägg 5/15

Dragonborn said:
jag stälde faktiskt brynolf en fråga vad han själv tycker om att vi delar favvo snask me har inte fått svar på den
Jag tycker jag har varit tydlig med att jag ser det som en jätteping på dig. Särskilt i kombination med en meningslös förmåga (som dessutom Trasapa också påstod sig ha) och en förklädnad som inte känns helt tema-enlig.

Dragonborn Okay hur kan det vara värdelöst att se om en person har använt sin förmåga eller ej då detta ialla fall enligt mitt roll pm är ett aktivt val jag kan dansa men välja att inte använda en förmåga så hur kan det vara värdelöst att kunna se om så är fallet? att trasapa hadde samma förmåga har helt gått mig förbi så länka eller citera när han outade det. said:
Röda
1.BDG
2.Mjärden

Bruna
1.Recca
2. Brynolf
Jag antar att du menar att BDG och Mjärden är gröna? Alltså minst misstänkta? Och att jag och Recca är de mest misstänkta?

Nej jag kan inte placera dig eller recca riktigt så därför är ni mer mitt i mellan i mina ögon alltså bruna

och jag vill få lite mer tryck på både Mjärden och BDG då jag tycker dem går välldigt lätt igenom spelet.
 
Top