Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Inlägg 10/15

Xyas och Pix har inte outat nånting alls. Det tycker jag absolut ni ska göra. Så gör det! Tyr, Arvidos och BDG vet vi också väldigt lite om. Inte ok.

Dragonborn, du har lite oavslutade meningar i ett tidigare inlägg. Kan du komplettera dem?
Dragonborn said:
Jag anser att alla borde få

Jag vet att k.k är en veteran och kan nog dem flästa tricken i boken, men kan inte få ut någon info om
dragonborn said:
hmm... Det hade helt gåt mig förbi att jag och Brynolf delade snask och han outade att vi delade klass efter det jag outade mitt favvo snask/klass tillhörighet men det kanske inte har någon betydelse men kan ju faktiskt lika gärna tyda på att han hittade ett bra tillfälle att få till en bra ursekt? för att vi delar godis och då om han är ulv fått ett Aha Moment?? nu hittar jag på att vi delar klass också så får vi se om jag kan gömma mig bakom det(en tanke bara)
Det är ok att missa saker. Men det är så klart inte rimligt att anta att jag skulle ljuga fram samma klass som dig. Eftersom vi bara har två klasser (eller tre som man skulle kunna tro om man inte läst affischen och startinlägget) att röra oss med, kommer det så klart vara många dubletter i klasserna.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Inlägg 7 av 15

Brynolf said:
Xyas och Pix har inte outat nånting alls. Det tycker jag absolut ni ska göra. Så gör det! Tyr, Arvidos och BDG vet vi också väldigt lite om. Inte ok.
I nuläget så ser jag ingen större poäng i att outa annat än om man gör det för att gröna sig eller någon annan eller för att röda någon. Outa utan någon anledning är poänglöst och hjälper bara ulvarna. I normala fall så har vi även dödsrisken att ta hänsyn till, med det behöver vi ju inte oroa oss för i samma grad i detta spelet:

Vimes said:
Resultatet av utröstningen redovisas i nästa tråd (nästa runda). Utröstade och nattmördade spelares klasstillhörighet, utklädnad och favoritsnask kommer att avslöjas tillsammans med fraktionstillhörigheten.
Det är bara förmågor som vi riskerar att mista information om. Så det bästa är ju att ta det lugnt med outningarna och låta de som anses vara röda outa för att maximera chansen att de tvingas ljuga och ljuger ihop något dumt.

Det är ju rätt väsentlig information det där, och det verkar som att en del har missat detta precis som så mycket annat i reglerna. Exempelvis så tycker jag mig komma ihåg att Basse ville organisera med outningar för att vi inte skulle förlora information. Men han har väl inte outat så mycket själv va?

Tycker folk att jag är ulvmisstänkt så bjussar jag på outningar men inte förrän då (eller om jag tycker outningen gagnar byn på annat sätt).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 15 av 15

En trevlig runda 1 vill jag säga. Mitt sista inlägg kommer nog mest funka som lite uppsamling av mina tankar och kanske nått nytt.

Min röst på Trasapa kommer att ligga kvar och spiken i kistan är som sagt "brådmogen 4:e klassare"

Övriga pings:

* Första inlägg och reaktionen efter det.
* Kör någon konstig grej med att jag har något personligt emot honom? Det var en jättekonstig känsla jag fick då och den stämmer lixom inte in på hur K.K och Trasapa funkar utanför varulvsliret.
* Något aggro i vissa stunder vill jag påstå.
* Förklaringen av varför Trasan outade 4:e klassare och att det var en honungsfälla är ju ett klassiskt ulvtrix.

Röst: Trasapa

Brynte said:
*KK noterar det där med affischen och tycker det är spiken i kistan. Tycker en röd Trasapa grönar Recca och rödar Basse (jag tycker ju tvärt om, vilket framgår nedan).
Absolut det tycker jag. Innan hade jag funderingar hurivida det skulle kunna vara nått Vimes stökat till det med så ditt fynd av affischen var ju spiken i kistan.

En not om din lista i vilken ordning Trasapans miss uppdagades av respektive spelare. Du har ju egentligen ingen aning om i vilken ordning det uppdagades eftersom jag vet att jag själv uppdagade det efter Tyrs inlägg.

Arvidos inlägg gjorde mig lite förbryllad, men mitt öga till Arvidos har varit gott. Han har spelat bra den här rundan så jag "sket" i det så länge. Sen när Tyr snabbt fällde in ett inlägg så blev jag först sjukt irriterad på sånt slöseri från någon som inte varit lika aktiv (men i övrigt byboig och trovärdig i det han skrivit). Min irritation var nära att få mig att offra ett inlägg, men jag valde istället att kolla upp läget och hittade missen. Efter det valde jag att sitta tyst och ge mig in i det hela då Empis inte på nått vis reagerade över det.

I det läget klossade jag snabbt samman Emps och Trasapa, men det har runnit av mig en aning nu.

Dragonborn, pjehw. Jag kan inte riktigt tackla honom just nu, men jag känner ingen fruktan om han är en ulv. Mitt fokus kommer inte att lägga där något mer i den här rundan. I nästa runda tror jag Dragonborn behöver tydliga direktiv vad han skall ta ställning till och i ett välsorterat inlägg ta ställning till det. Det är väldigt många inlägg i R1 som inte riktigt hjälper någon och det är inte bra i slutändan för byn. Jag skall försöka göra mitt bästa för att hjälpa Draken nästa runda om jag överlever natten det vill säga.

Brynolf said:
Så vad får jag ut av allt det här?
1. Trasapa är mobbare. Det nästan måste vara så.
2. Recca är suspekt (om Trasapa är ond).
3. Framförallt Arvidos, Tyr och Basse får grönpoäng för noterandet av Trasapas udda klass. Och jag, förstås. Just Basse har ju velat en del kring det här, men det var han som var först med att hänvisa till startinlägget. Jag tror inte en ulvpolare skulle bistå byn med sådan ammunition.
4. Recca, KK, xyas, Dragonborn, Lukas, Pix, (BDG) och Mukwa hakade på klass-grejen väldigt sent (om alls), vilket inte är grönande.
2 Vi kan snacka om det hela när Trasapa är nackad. Jag har lagt fram mina tankar om varför Recca grönas av en röd Trasapa. Jag tycker det framkommer solklart.

3. Arvidos och Tyr köper jag fullt ut. Basses grönpoäng sänkt i och med att han (i mina ögon) försöker rädda Trasapa ur den rätt trängda situationen.

Arvidos grönpoäng sjunker lite för att han vill ha två drev? Det kan vara läge att tänka om där Arvidos. Jag tippar på tre ulvar och drar du igång ett drev mot Recca kan fler bybor bli frestade och vipps så kan det ske skit mot slutet när det inte finns inlägg kvar utan bara en massa röster. Ulvarna kan haka på och vipps så sitter vi där med skägget i brevlådan och Trasapa glider undan en säker död.

4. Jag har inte outat klass men kan göra det nu utifall jag ryker. Jag är 6:e klassare.

Pix said:
Sen gör folk mig förvirrad. Är att lusläsa start dokumentet ulvigt eller är att inte göra det ulvigt?
Skitbra fråga tycker jag! Jag säger så här. Man skall givet lusläsa startdokumentet oavsett om man är bybo eller ulv, men vissa (jag är en stor bov här) brukar skumma igenom startinlägget. Det är ju skyll dig själv om du är ulv och som bybo är det dåligt spelat. Jag har gjort det som ulv och troligen blivit fälld tack vare mitt eget slarv. Jag har gjort det som bybo och det har inte hjälpt byn och det är beklagligt.

Att INTE läsa startinlägget är oansvarigt om man är bybo. Är man ulv så får man skylla sig själv.

Pix said:
Sen har jag tänkt massa. När vi kommer till nästa runda, och får reda på vem som dansar, så kommer vi väll inte se att exempelvis jag har dansat. Vi kommer väll se att någon utklädd till He-man var uppe.
Intressant. Hur kom du att tänka på det här? Jag har hela tiden varit inställt på att om jag väljer att dansa så kommer Vimes skriva att K.K har dansat. Inte nån pajas utklädd till en Dino Rider.

Är det som du tro ger det ju oss sjukt mycket att stoppa upp exempelvis Empis på scen och se om någon Cowboy dansar. Gör det inte det så är det ju hallelulja moment. Hur kom du fram till det här? Jag vill veta mer.

---zzz---

Jag har nog inte så mycket mer att tillägga..

Bra att veta!

Jag kommer att dansa eller inte dansa. Troligen kommer jag att behålla det jag skickade in till Vimes under första dagens spelande.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
9/15

Ganska simpelt k.k. Jag gör absolut INGET på dagarna. Jag är en matematiker, så jag gillar att tänka. Fluffmässigt skulle dom där högstadie eleverna inte vara ett problem om alla visste vem som var vem. Du skulle ju känna igen alla 6te klassare om du nu var 6te klassare. Svårt att utrycka sig nu men ni förstår vad jag menar right? Det är en maskerad och alla har mäster tillverkade kostymer. Jag tror att vi har haft en jättebra omgång(om nu trasapa inte är oskylig)
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok ett snabbt inlägg, jag har ett par stycken kvar så jag kan slänga ur mig en så ni får ett snabbt svar på direkten.

Min roll är att jag kan utläsa om någon använder en förmåga, men bara om jag själv dansar och den personen befinner sig på dansgolvet. Därav att jag från början spårat på att ulvarna bara mördar på dansgolvet.

Alltså jag är ingen siare som jag fattat det eftersom jag inte kan avgöra om någon är mobbare eller klasskompis, inte från vad jag kan tyda ur pm'et iaf. Men jag ser om någon använder en förmåga, det framgår heller inte om jag får veta vad för typ av förmåga men troligen inte.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Recca said:
Oj, okay. Två drev låter skitfarligt, men jag är på. Min röst ligger bra där den ligger liksom. Jag RAGEQUITTAR gärna runda 1 bara för att visa att BDG är dålig (eller ulv).
Jag tror jag börjar förstå att jag och Recca spelar det här spelet av olika anledningar. Jag spelar för att vinna, och för att ha trevligt. Recca verkar spela för att bråka, och för att kunna kasta skit på folk i efterhand (förutom när hon är ulv då, då spelar hon perfekt). Rösta ut sig själv för att visa att jag är dålig? Allvarligt talat.

Men du har rätt Recca, det faktum att du alltid ska vara så förbannat otrevlig gör att jag ser dig som rödare än jag kanske gjort annars, och dessutom att jag spelar sämre. Som jag ser det så finns det ett par olika sätt att lösa det på, jag är säker på att du själv kan räkna ut vilket jag skulle föredra.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
12/15

Recca, nu får du väl ändå chilla en aning. Hur har jag smutsat dig nu menar du? Du hamnade i min lista på de som inte ska dansa? Ja jag stoppade de som jag misstänker som ulvar där eftersom jag vill hindra dem från att nattmörda(om det är möjligt), men jag pekade aldrig ut dig specifikt som en ryssröding. Du låg kvar där sen K.K's lista troligen och jag brydde mig inte om att flytta på dig eftersom jag inte bryr mig nämnvärt om du dansar eller inte.

Det där mothugget däremot är ulvigt men då får jag väl skit för att jag säger det också..

Sen blir jag skitirriterad på att vissa kommer undan med så katastrofalt några alternativt dåliga inlägg!
Lukas, wth?!
BDG, vad har han egentligen gjort förutom att röda mig på en uppenbar scumtell som alla såg mil före honom och i samma veva klappa Arvidos på axeln utan minsta motivering, "han är en skön kille liksom". Dessutom velar han på med dansen värre än mig, "klart fan att vi ska bestämma vem som dansar", "nej förresten vi tjänar inget på det, det är farligt att dansa". Var inte BDG motståndare i början till att ulvarna dräpte på dansgolvet? Vad har fått dig att tänka om? Eller är det för mycket begärt med en motivering som vanligt?

K.K, du kör lite samma grej som BDG. Jag hamnar på kroken, fan va flott! Nu kan du bara loja lite med Recca som du gjort från start, henne får du ju nästa runda eftersom någon av oss måste ju vara ulv. Dragonborn orkar du inte ens peta på nu.. Ok dåså.

Arvidos, ja du känns ärligt talat mycket grönare nu. (och btw, du är troligen en skitskön kille som BDG säger och jag delar gärna valfri dryck, det här är ett spel och din stil stör mig troligen eftersom den fungerar p åmig)

Skittrist att åka ut på att vara ärlig, hur hade du gjort BDG om du fått rollen som 4'e klassare i det här liret? Du proklamerar ju alltid ärlighet. Troligen så hade du helt sonika skitit i att motivera dig och samtliga hade köpt det ändå, du har pondusen att styra byn hur du vill utan mothugg, och det är livsfarligt.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
jaha trasapa, det säger du nu. inte en smula innan och precis innan vi kommer rösta ut dig. Jag kommer låta dom andra bestämma för sig själva men min röst kommer ligga kvar.

Mitt förra inlägg var ganska dåligt ser jag nu. Men det finns en mängd anledningar att se på saken på liknande sätt. Det kan vara svårt att se vem som är vem och var på ett dansgolv (om man kanske inte är där, ännu en ny tankeställare, hmm hmm, kan vara så att folk som dansar ser namn, folk som tittar på ser utklädnader vad vet jag, tror inte det är troligt dock, skulle bli obalancerat i bybornas fördel. eller?) men att komma ihåg att man lekte havet stormar med batman skulle vara logiskt.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Okej, mycket har hänt sen senast jag hade tid att skriva.

jag vill påpeka några saker innan rundan tar slut.

1. Var inte för snabba att gröna de spelare som fångade upp trasapans klassmisstag, för om jag hade varit ulv och upptäckt att en av mina kompanjoner hade gjort en sådan blunder, så skulle jag ha hoppat på direkt. För det är ganska uppenbart att man ryker efter något sådant.
2.
Basse said:
Sedan undrar jag om det kan vara så jävla enkelt att Dragon är lång för att han är äldre och därför gör någon sorts Miller? Hm.
Jag tror som sagt att ulvarna har förmågor eftersom min förmåga är värdelös om det inte finns något incitament för ulvarna att dansa (och ja min förmåga aktiveras om jag dansar så jag förutsätter att allas förmågor fungerar så) och med den tanke gången så tycker jag det här citatet från basse grönar honom. För MIN förmåga har ingen fluff förklaring, den är bara en förmåga. Och om det gäller alla förmågor (varför skulle det inte göra det) så borde det betyda att basse saknar en.

3. Jag går i femman (hintade det i mitt första inlägg), jag väljer att gå ut med det eftersom det är dumt om jag nattmördas att jag inte outat något (som inte var förmåga)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Ska komma ihåg att rösta också.

Röst:trasapa

nej inte ens att påstå att du har en förmåga kan rädda dig från misstaget att låtsas gå i en klass som inte är med i spelet
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Trasapa said:
Skittrist att åka ut på att vara ärlig, hur hade du gjort BDG om du fått rollen som 4'e klassare i det här liret? Du proklamerar ju alltid ärlighet. Troligen så hade du helt sonika skitit i att motivera dig och samtliga hade köpt det ändå, du har pondusen att styra byn hur du vill utan mothugg, och det är livsfarligt.
I wish. Men tyvärr är det här inte sant, inte ens i närheten. Även om jag ibland lyckas styra byn (inte så ofta som folk tror och enbart när jag har tokstarka argument), så har jag också en tradition av att bli utröstad. Ondast gör nog fortfarande nummerspelet där jag mer eller mindre själv plockade ut två ulvar för att sen bli utröstad trots att jag var bybo. Jag var chanslös mot KK fast jag tyckte att jag hade argumenten på min sida (han var också bybo om jag inte minns fel). Men ja, vad hade jag själv gjort? Antagligen låtit bli att gå ut med det alls så länge som möjligt, men när jag gick ut med det så hade jag varit väldigt tydlig direkt när jag gick ut att jag var medveten om att det här var väldigt konstigt, att jag var medveten om affischen som sa att det bara skulle vara 5te och 6te klassare på festen, och det i samma inlägg som jag claimat.

När du nu i efterhand claimar att du var medveten om problemet och ändå valde att gå ut som du gjorde så känns det bara så extremt falskt. Däremot förstår jag att det är tråkigt att åka ut på att bli fluffninjad, oavsett om du är ulv eller inte (fast du är ju ulv), men så blir det ju ibland i fluffspel.

Jag borde nog räkna mina inlägg snart också, även om det inte är alltför långt kvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fjortonde inlägget *phew*
Brynolf said:
*Recca hoppar in:
Recca said:
Men nu förstår jag att (Trasapa) gjorde en liten Recca-miss och inte läste startinlägget ordentligt. Och det hade ju varit helt okay, det hade jag kunnat köpa, om det inte var så att du förklarade din "miss" med att det var en ulvfångarplan.
(Lite udda inlägg av Recca. Att "inte läsa startinlägget ordentligt" gäller ju bara ulvar, så klart. Bybor behöver inte ljuga om sin klass och förlorar därmed inget på att inte läsa startinlägget så noga. Så Recca förutsätter i den här meningen att Trasapa är mobbare, men samtidigt "hade det varit okey" om han inte hade kommit med efterhandskonstruktioner. Låter som att Recca medvetet hållit sig borta från Trasapa-debaklet men nu när det börjar se hopplöst ut hoppar hon in med en egen efterhandskonstruktion om varför hon inte reagerat tidigare.)
Det här är en ordentlig scumtell på mig faktiskt. Jag tänkte att jag talade om principen att missa en sak (oavsett då om en är ulv eller bybo). Men det är en scumtell på mig, det håller jag med om. Jag tycker ju att du har spelat bra, Brynolf, men förstår inte varför du inte drar större växlar på det här? Det är ju en rejäl scumtell, är det inte det? Borde inte jag glida upp som din favoritulv strax efter den uppenbara ulven i Trasapa?

Jag tycker som sagt att du spelat bra och dina sammanställningar av hur folk har spelat gentemot Trasapa är väldigt intressanta och blir ju ännu mer intressanta när vi får facit på honom. Det som drar ned betyget är att dina egna ställningstaganden är väldigt ljumma, du är (mig veterligen) en i mängden som röstar på Trasapa (i motsats till Arvidos mfl som grävt fram faktiska scumtells) och du kängar mig inte hårdare för den här uppenbara scumtellen som du hittat på mig. Det gör ditt spel, om än intelligent, till någonting subtilt och svårt att fästa på någon krok.

Som ulv är det praktiskt att inte ta ställning eftersom att ta ställning innebär att en öppnar sig för granskning av det ställningstagandet, därför vet jag inte i nuläget i vilket fack jag vill kategorisera dig, som ulv eller bybo. Du är helt enkelt okänd för mig. Jag skulle vilja se hårdare ställningstaganden i fortsättningen (fast uppskattar ändå dina intelligenta sammanställningar av andras åsikter) så att mer av DIG framgår.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basse said:
Nej, Mukwa, jag försöker inte fiska efter powerroller, men du kanske säger mellan raderna att det är farligt att diskuetra dansen som spelmekanism för att det kan dra fram powerrollerna i ljuset?
Nej, jag säger inte att det är farligt att diskutera dansen. Men du har inte bara diskuterat dansen som sådan, utan har även konsekvent vävt in powerroller och förmågeanvändning i dina resonemang. I första stycket jag presenterade snackar du om väktaren, i ett annat om siaren. Om vi diskuterar dansen vill jag förstås se att vi diskuterar den som ett sätt att fälla ulvar på, inte för att gräva fram vår siare och väktare. Det är en fråga om fokus i dina inlägg tycker jag.

Basse said:
Larssons förslag över folk som inte ska dansa är ju också intressant eftersom det betyder att han gärna sätter folk utanför dansgolvet, vilket kan vara lika farligt som att sätta de på dansgolvet - om ulvarna kan plocka folk som inte dansar. Därför känns det lite vågat att lägga alla ägg i samma korg om du fattar vad jag menar. (Eller det borde du ju göra som inte ville att Emp och Lukas skulle dansa samtidigt!).
Det finns olika teorier kring det här i tråden. Empis vill t ex att vi ska dansa. Lukas och LJSL tror att det är farligt. BDG tycker att den här delen är så pass farlig att vi inte ska prata om det för att det kan ge info till ulvarna. Så här va:
Jag vill fortfarande veta vilka alla tycker ska dansa. Det är ju sedan upp till var och en att fatta ett beslut baserat på vad byn vill. Ingen skriver ju vad de faktiskt kommer göra. Men utan det här momentet kommer vi inte ha någonting alls att analysera. Nu är det inte lång tid kvar på rundan, och jag har inte kommit in i matchen den här rundan vilket jag ber om ursäkt för. Jag har heller inte läst färdigt i tråden och jag kommer ha ca 30 min innan deadline att spendera framför datorn. Vad folk ansett om dansandet kommer ligga till grund för våra analyser när det visar sig vilka som faktiskt har dansat eller inte. Det tror jag är ett viktigt verktyg för oss.

I sak tycker jag och Basse alltså samma sak, men jag ser det här som ett verktyg att fälla ulvar på, inte som ett verktyg att luska ut hur powerförmågorna fungerar.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(9/15)

Lu-kaazh said:
Jag tror som sagt att ulvarna har förmågor eftersom min förmåga är värdelös om det inte finns något incitament för ulvarna att dansa (och ja min förmåga aktiveras om jag dansar så jag förutsätter att allas förmågor fungerar så) och med den tanke gången så tycker jag det här citatet från basse grönar honom. För MIN förmåga har ingen fluff förklaring, den är bara en förmåga. Och om det gäller alla förmågor (varför skulle det inte göra det) så borde det betyda att basse saknar en.
Det är samma med min förmåga också, Lu-kaazh. Jag ser ingen anledning att inte bekräfta det eftersom jag i princip skriver att jag har en förmåga i klartext i mitt första inlägg, och det i det här läget inte kan annat än hjälpa byn vad jag kan se.

Men.

Trasapa said:
Ok ett snabbt inlägg, jag har ett par stycken kvar så jag kan slänga ur mig en så ni får ett snabbt svar på direkten.

Min roll är att jag kan utläsa om någon använder en förmåga, men bara om jag själv dansar och den personen befinner sig på dansgolvet. Därav att jag från början spårat på att ulvarna bara mördar på dansgolvet.

Alltså jag är ingen siare som jag fattat det eftersom jag inte kan avgöra om någon är mobbare eller klasskompis, inte från vad jag kan tyda ur pm'et iaf. Men jag ser om någon använder en förmåga, det framgår heller inte om jag får veta vad för typ av förmåga men troligen inte.
Det här kan ju faktiskt vara exakt det incitament som Ulvarna har att dansa.
Trasapas förmågeclaim här KAN ju vara sant, bara det att Trasulven använder det för att hitta siare/väktare/skoputsare.

En till röst på Trasapa gör ju inte att han får mindre chans att dingla, och jag tror min röst mår bra på henom.

Röst: Trasapa

Trasapa har 11 röster (Xyas, LJSLarsson, Tyr, Brynolf, BDG, Mjärden/KK, Basenanji, Dragonborn, Pix, Lu-kaazh och Empiricus)
Recca har 2 röster (Recca och Arvidos MC)
Arvidos MC har 1 röst (Trasapa)
Basenanji har 1 röst (Mukwa)

Antalet använda inlägg:

Arvidos MC 12
Recca 14
xyas 7
Lu-kaazh 5
Björn den gode 9
Pix 10
Basenanji 15
Empiricus 9
Dragonborn 11
Trasapa 12
Mukwa 6
LJSLarsson 7
Tyr 7
Brynolf 10
Mjärden/KK 15
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Recca said:
Du är helt enkelt okänd för mig. Jag skulle vilja se hårdare ställningstaganden i fortsättningen (fast uppskattar ändå dina intelligenta sammanställningar av andras åsikter) så att mer av DIG framgår.
Faktiskt mycket uppfriskande att du säger det. Tack för att du hjälper mig att bli en bättre dude. :gremlaugh:

Så för att ta ställning tydligare då:
1. Trasapa är ulv.
2. Och i så fall är Recca det också.

Hm, det var ju det jag skrev ovan, egentligen...

Hur som helst Recca, förtydliga gärna misstaget bakom scumtellen i fråga. "principen att missa nåt" säger inte så mycket.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Och nu har jag läst alla inlägg. Sitter dock fortfarande på jobbet. Att Brynolf har grävt fram affischen är king shit och ligger Trasapa i fatet. Lägg där till en mellanmjölkig förmåga som kanske eventuellt kan komma att i bästa fall med lagom låg sannolikhet ge utslag. Och OM den ger utslag är det inte säkert att Trasapa får reda på vad som används eller ens av vem. Så... Jag tror att vi klarar oss utan din förmåga Trasapa :gremsmile:

Röst: Trasapa
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
A tale of fourth graders

  • Först av allt noterade jag att du hade skrivit ett långt första inlägg snabbt, förmodligen förberett i förväg. Tolkning: Det innebär förmodligen att du är noga med att börja det här partiet med att göra ett så gott intryck som möjligt.
  • Jag frågar om det, och jag noterar att du inte svarar. Tolkning: Du skumläste mitt inlägg och missade det, eller kände att det inte var viktigt, eller kände dig stressad och skuldbenägen över att jag kom på dig, och missade det på förnekande.
  • Sedan har jag noterat att du vill fatta hur dansen funkar, jag tror detta är det som du skrivit enskilt mest om. Tolkning: Jag tror att du inte riktigt gillar att befinna dig i ett spel du inte kan reglerna till, och vill reda ut det. Alternativ tolkning: Du är varulv och vill bidraga till spelet utan att ta ställning.
  • Sedan har jag noterat att du känner dig som en värdelös bybo. Tolkning: Du brukar klandra dig själv för att du drar till dig misstankar med ditt spel. Alternativ tolkning: Du är varulv och spelar upp att det faktum du brukar klandra dig själv, för att avleda uppmärksamhet.
  • Du tilltalar mig personligt. Tolkning: Jag tror du vill ha en ärlig relation med mig. Alternativ tolkning: Du är en varulv som spelar på min personlighet för att jag ska få dåligt samvete och lämna dig ifred.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: A tale of fourth graders

14/15

Två små språkjusteringar på två meningar i föregående inlägg:

Arvidos MC said:
Vad säger ni allihopa, Basse såväl som byn, var Trasapas goof subtil eller självklar?
Rättning: var Trasapas goof subtil eller uppenbar?

Arvidos MC said:
Alternativ tolkning: Du är varulv och vill bidraga till spelet utan att ta ställning.
Rättning: Du är varulv och vill ha något som är lätt att bidraga med utan att ta ställning till andra spelare

Sedan är det en sak med Dragonborn som gör mig förbryllad.

Här och här frågar jag honom om han är miller. Det är en superenkel ja eller nej-fråga. Jag ser att Dragonborn är inloggad och läser inlägget. Dragonborn har skrivit massor av korta inlägg under dagen med enskilda tankar, men han svarar inte på den här frågan. Han skriver faktiskt ett inlägg mellan mina två inlägg, men tar inte upp det där. Varför inte?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
(10/15)

Recca said:
Jag tycker som sagt att du spelat bra och dina sammanställningar av hur folk har spelat gentemot Trasapa är väldigt intressanta och blir ju ännu mer intressanta när vi får facit på honom. Det som drar ned betyget är att dina egna ställningstaganden är väldigt ljumma, du är (mig veterligen) en i mängden som röstar på Trasapa (i motsats till Arvidos mfl som grävt fram faktiska scumtells) och du kängar mig inte hårdare för den här uppenbara scumtellen som du hittat på mig. Det gör ditt spel, om än intelligent, till någonting subtilt och svårt att fästa på någon krok.
Brynolf said:
Ehm, fick just syn på inbjudningsaffischrna som fick mig betydligt mindre benägen att försvara Trasapa oavsett hur mycket jag gillar att ha med honom i spel. Fjärdeklassare ÄR inte välkomna på det här discot, låt oss bara säga det.
Det här tycker jag är fett grönande för brynolf. Det är alltså brynolf som först plockar upp det här med inbjudningsaffichen, vilket för många verkar ha varit avgörande, själv var jag övertygad ändå, men det förändrar ju inte faktum.

Att Recca missade det antar jag enligt henne pekar på att hon är bybo, själv ser jag snarare någon som inte tänker som en bybo utan har en annan agenda.
 
Top