Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 1

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
11/15
Jag svarade inte för jag inte har en susning om vad en miller karaktär är förnågot,
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Dragonborn said:
11/15
Jag svarade inte för jag inte har en susning om vad en miller karaktär är förnågot,
men frågar man inte då, istället för att ignorera?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Dragonborn said:
11/15
Jag svarade inte för jag inte har en susning om vad en miller karaktär är förnågot,
Arvidos förklarade vad en miller var för något, och om du nu inte förstod det så går det att fråga.

En miller är någon som sias tvärtom. Dvs. Om en siare undersöker en bybo med förmågan Miller så kommer siaren få reda på att hen har siat en varulv. Om en varulv har förmågan Miller kommer siaren få reda på att hen har siat en bybo.

Är du grön (bybo) eller röd (varulv) när du sias?
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
12/15
Rättelse av inlägg 11
Den första gången läste jag det inte som en fråga men som svar nej det bör inte ge något utslag om någon siar mig inte vad jag kan läsa mig till i mitt roll pm
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
9/15 tror jag
BDG
BDG snackar om att han har bollat något till Arvidos, som Arvidos inte snappat upp. Det är väldigt vagt och det är dags att BDG redogör för det här.

BDG hade även något om Pix (eller om någon icke namngiven ulv). Det kan vara läge att släppa det också BDG.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
4th-gate

(11/15)
Så givet att Trasapa är ulv, vilket jag är helt övertygad om så har vi fått en oerhört bra start på det här. Inte bara att vi fått tag på en ulv men vi har också något väldigt konkret att analysera imorgon, nämligen hur folk har interagerat med Trasapa.

Angående 4th-klass gate och Arvidos fråga om det var subtilt eller uppenbart.

Jag anser att det nog var ganska subtilt, även om jag, som faktiskt hade läst startinlägget direkt hade noterat att det var lite märkligt att exempelrollen inte hade någon klass fyra. Det var också därför jag valde att först outa klass för att se om jag kunde locka någon att outa 'fel'.

På frågan om varför jag outade klass skrev jag så här:
BDG said:
Det här är den uppenbara anledningen, det finns en anledning till, och jag var nära att göra något dumt i förhållande till den, nu gjorde jag inte det och därför ger det oss antagligen ingenting, men jag håller lite på den anledningen ändå bara utifall att det faktiskt skulle ge något.
Det dumma jag funderade på att göra var att själv falskt outa 4de klassare för att se om jag kunde få med mig någon mer, jag insåg som tur var i tid att det bara är dumt att ljuga som bybo och lät bli, men hoppades att genom i vart fall få igång klassoutningen kunna locka någon i fällan.

Det var förstås också detta jag syftade på när jag skrev:
BDG said:
Vi har alltså hittat en ulv (nej, jag menar inte Recca), eller ja, jag är övertygad om att vi har hittat en ulv, men det är lika bra att vänta ytterligare en liten stund med att peka ut vem det är så personen kan gräva sin grav lite mer och dessutom kanske ge oss hjälp att hitta hens ulvpolare. (Den här ulven hittade förövrigt inte alls med min hjälp, vilket väl är det enda som är lite trist).
Det sagt, så tycker jag att det här inlägget av Arvidos MC:
Arvidos MC said:
Du går i klass 4?
Ger honom många gröna pluspoäng.
Det här inlägget ger honom dessutom ännu fler:
ArvidosMC said:
Då tänker jag att Trasapa är antingen en varulv som gjort en enkel miss och valt fel klass att fejka, eller så har han fått en rollbeskrivning som uttryckligen säger att han är en brådmogen fjärdeklassare som smygit sig in fastän han inte borde vara här - Någon sorts miller-klass, alltså.
För om dom varit ulvpolare så hade han i första hand inte tagit upp det, och i andra hand sagt åt Trasapa att rädda situationen genom att claima miller, vilket han inte gjorde.

Sen kan jag hålla med om att jag inte gjort speciellt mycket idag, men saken är ju lite den att efter att man kommit fram till vem man vill rösta ut den här dagen, så finns det ganska lite kvara att göra, vi kommer nämligen ha mycket mer information som är intressant imorrn, så enda anledningen till att analysera sönder den här dagen idag vore om jag trodde att jag är mycket bättre på analyser än alla andra och tror att jag kommer ryka. Inget av detta tror jag på och som sagt, Trasapa röd, både Arvidos och Brynolf fett gröna (inte sagt att dom är garanterat gröna, konstigare saker har hänt, men grönare än alla andra). Bra dag.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
(12/15)
Mukwa said:
9/15 tror jag
BDG
BDG snackar om att han har bollat något till Arvidos, som Arvidos inte snappat upp. Det är väldigt vagt och det är dags att BDG redogör för det här.

BDG hade även något om Pix (eller om någon icke namngiven ulv). Det kan vara läge att släppa det också BDG.
Angående icke namngiven ulv se mitt förra inlägg. Angående det jag försökte bolla till Arvidos så var det faktum att Pix och Lukas i början av spelet totalt undvek att prata med och om varandra, vilket kändes märkligt då det enda jag vet om Pix är att hen känner Lukas.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
15/15, sista inlägget!

Dragonborn said:
12/15
Rättelse av inlägg 11
Den första gången läste jag det inte som en fråga men som svar nej det bör inte ge något utslag om någon siar mig inte vad jag kan läsa mig till i mitt roll pm
Jag hade världens svagaste orsak att fråga Dragonborn om han är en miller - För att han skriver att han är en stor kille (och sedan förklarar det med att han är stor IRL).

Det är verkligen weaksauce, men jag tänkte att genom att genom att fråga kunde jag gillra en fälla.

Om Dragonborn, noob som han är, är varulv så skulle han nog göra just så här - Inte svara genast, utan skynda till sina ulvpolare och fråga "Vad gör jag nu?!"

Men om Dragonborn hade gått till sina ulvpolare och frågat så hade de nog inte svarat "Undvik frågan fullständigt, och skriv ett inlägg om att du inte fattar det om frågan kommer upp igen" :gremsmile:

Det här tycker jag är grönande för Dragonborn, han verkar inte vara med i ett ulvgäng.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Rättelse av inlägg 11
Den första gången läste jag det inte som en fråga men som svar nej det bör inte ge något utslag om någon siar mig inte vad jag kan läsa mig till i mitt roll pm

Andra gången så läste jag av snabbt sedan var jag tvungen att bära soffa och möbler pga akut flytthjälp
Dragonborn said:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Min röst ligger redan på trasapa, men för att underlätta vimes rösträkning gör jag så här:

Röst: trasapa
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: 4th-gate

10/15
haha, jag gillar att det inte tog mer än två minuter för dig att svara på mitt inlägg :gremtongue:

Snyggt jobbat, BDG! Enda möjligheten att du kan vara ulv är om Trasapa uttryckligen sagt att han inte vill lira mer än i en runda och att ni ska ta ut honom. Jag ser det som föga troligt eftersom alla vill vara med och leka.

Gröna namn i byn
BDG
Brynolf
Arvidos
LJSL har jag fått bra vibbar av
Empis är det inte så mycket fel på
Lukas känns byboig
KK jobbar häcken av sig, men där känner jag mig väldans tveksam... som vanligt då... Tycker inte att en röd Trasapa grönar KK trots munhugg. Allt har varit lätt att försvara sig mot och KK är inte delaktig i fjärdeklass-debaclet.

Resten - Beware!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: 4th-gate

Björn den gode said:
Det sagt, så tycker jag att det här inlägget av Arvidos MC:
Arvidos MC said:
Du går i klass 4?
Ger honom många gröna pluspoäng.
Det här inlägget ger honom dessutom ännu fler:
ArvidosMC said:
Då tänker jag att Trasapa är antingen en varulv som gjort en enkel miss och valt fel klass att fejka, eller så har han fått en rollbeskrivning som uttryckligen säger att han är en brådmogen fjärdeklassare som smygit sig in fastän han inte borde vara här - Någon sorts miller-klass, alltså.
För om dom varit ulvpolare så hade han i första hand inte tagit upp det, och i andra hand sagt åt Trasapa att rädda situationen genom att claima miller, vilket han inte gjorde.
Dessutom ställde Arvidos frågan 4 minuter efter ett ganska långt inlägg. Inte mycket tid för reflektion där. Om han är ulv så är han antingen en hänsynslös ulv som offrar sin polare bara sådär eller så har de av någon anledning gjort upp om att offra Trasapa tidigare. Inga av de alternativen är så värst troliga. Jag tippar helt klart på att Arvidos är grön. Om än inte lika grön som Brynte som gjort ett jättebra jobb.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Re: 4th-gate

(12/15)
Jag noterar att du har både Empis och Lukas på din grönlista, jag tycker det finns en intressant koppling här med tanke på deras förmågesnack. Jag tror dom spelar i samma lag är väl att jag vill drista mig till så här långt dock. I någon mening känns det grönande, men samtidigt om Empis nu har en bra förmåga så känns det lite väl newb att gå ut med det i sitt första inlägg. Så småningom när det kommer ut vilken förmåga dom claimar tror jag mycket kommer klarna här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Re: 4th-gate

Oj, vad klockan blev mycket...

xyas said:
Min röst låg på trasapa innan denne gick ut med klasstillhörighet. Svårt att haka på ett drev när man är där först (eller arvidos var nog före mig med en röst på trasapa).
Visst, men du reagerade aldrig på fjärdeklasseriet, vilket i mina ögon är den enda eller åtminstone första stora pingen på Trasapa.

KK said:
Jag tycker Recca grönas om Trasapa är mobbare
Det här måste jag kolla upp mer noggrant vad du menar med. För jag ser det som sagt helt tvärt om.

Lukas said:
nej inte ens att påstå att du har en förmåga kan rädda dig från misstaget att låtsas gå i en klass som inte är med i spelet
Detta! Och förmågan i sig är ju rätt vek, så OM vi nu skulle ha fel så är det ingen jätteförlust (förutom att det är tråkigt att Trasan inte är med i spel).

Pix said:
Jag har reda outat
Ok, det har jag missat i så fall. Får leta.

For the record tycker jag Arvid och Tyr är grönast, Trasapa och Recca rödast och Basse har många pings, men att han pekade ut det där med avsaknad av fyror i startinlägget tycker jag nästan väger upp det.

Vi ses efter nästa låt!

Röst: Trasapa igen
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa said:
Enligt redan outat information är det av vikt om vi dansar eller inte så att vi kan kora rundans Prom Queen, vilket torde bli jag så som jag har klätt upp mig. Jag tycker att alla ska ta ställning till huruvida de ska dansa eller ej av denna anledning. Än så länge lutar jag åt att alla ska dansa i första rundan för att se hur sammanställningen från Vimes ser ut. Det här innebär alltså att ingen får frisedel vad gäller dansen. Om någon inte har dansat pulvriserar vi dem i nästa runda. Stryker alla powerroller med är det ändå värt det om vi nailar någon ulv. Ett annat förslag är att byn bestämmer vilka som ska dansa. Det är mindre risky för powerrollerna men ger samtidigt powerroller och snack i tråden mer bränsle.
Jag är utklädd till Prinsessa och mitt favvosnacks är Hockeypulver. Jag går i sexan (ej smulat).
 
Top