Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Runda 1

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 2/15

KK said:
Föregå med gott exempel, din troglodyt
Ja, självklart. Ville känna lite vibbar först, men skit i det. Jag är utklädd till en av de fyra ninjasköldpaddorna, och jag har truten full av sega råttor.

Ok, så det vi vet hittills i övrigt är att KK är utklädd till Dino rider och Dragonborn är utklädd till "discofluff". Dino riders är ju lite småobskyrt och lätt att ljuga fram, men samtidigt är det en tidig outning, så KK har inte hunnit skaffa sig koll på temat. Så det där säger jag inte så mycket om. Men vad faen är discofluff? Dragonborn får hemskt gärna förtydliga, om det finns nåt att förtydliga. Men gör det inte i ett kort dedikerat inlägg, för all del.

Och det här med dansandet vill vi ju gärna få rätsida på. Vi har fått lite indikationer från Empiricus och Lukas att det är en viktig variabel. Men man ska nog vänta med att utkräva sådana outningar tills vi börjar få lite misstänkta.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Discofluff är discohår alltså stor rund? Hårboll på huvudet och jag kan outa att det kan vara ganska viktigt hur man väljer att dansa eller ej
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
[S said:
Mjärden[/S] Konrad Konvalj]xyas, härligt att du är med igen!
Det är gött att vara med igen. Känns som evigheter sen.

[S said:
Mjärden[/S] Konrad Konvalj]Utöver det så fiskar Recca rätt hårt på dans/inte dans.
Lite grann tycker jag nog Recca fiskar efter dansandet, och själv tror jag helt ogrundat att det är viktigt på ett eller annat sätt. Så vad tycker du om att dansa egentligen Recca? Borde man dansa eller inte? Vill du dansa med mig (eller nej, det är jag alldeles för blyg för att fråga :gremblush: ). Tror du att högstadiemobbarna kanske är för coola för att dansa, eller är de så coola att de dansar hela tiden?

Jag funderade på om vi borde berätta huruvida vi avser dansa, i och med att vilka som dansat kommer redovisas i början på nästa runda. Men jag tror inte det är en bra just nu (vi kan lägga den i idelådan så länge) då det mycket väl kan vara så att högstadiemobbarna bara kan "nattmörda" genom att skratta ut någon som dansar till den milda grad att dansaren ifråga springer hem gråtandes.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Xyas inlägg 3/15

Dragonborn said:
Discofluff är discohår alltså stor rund? Hårboll på huvudet och jag kan outa att det kan vara ganska viktigt hur man väljer att dansa eller ej
Bara måste bränna ett kort inlägg här. Det är alltså viktigt hur man dansar? Inte bara om man dansar?
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Woops det skulle ju vara hurvida man dansar eller ej,(anledningen till mina korta inlägg hitintills är pga att jag sitter och skriver på mobilen vilket är en pain in the ass) men jag tycker även att alla borde outa lite detaljer till folk så det finns något att gå på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
[Inlägg 2/15]

Först det helt uppenbara: vi måste vårda våra inlägg, hörni. Det funkar inte att slösa bort inlägg.

xyas tex, du kan väl lägga in din fråga i ett längre inlägg?

1) Dragonborn
Jag tänker mig att du är ivrig och nybörjare så jag ska ha tålamod. Men som andra har sagt så är det knepigt när du (och potentiellt andra) spelar så där: outar utan att någon har pressat, skriver tre korta inlägg (varav ett är en röst) och motiverar med en rätt tam anledning. Det här är i mina ögon inte så otänkbart spel från en nybörjarulv och du har helt klart dragit till dig uppmärksamhet.

Vad vi kan lära av det här är:

– Outa smart. Kolla in hur de andra släpper bitar av info som man kan kolla upp längre fram. Outa gärna i relation till någon diskussion som den om dansen.

– Vi kan räkna på ungefär tre inlägg/dag fram till torsdag. Skriv alltså inte "på en gång" utan var redo att behöva ha ett-två inlägg kvar för att kunna svara på ev. frågor. Ett tips kan vara att vi skriver ett inlägg till frukost, ett till lunch och sedan ett på kvällen för att disponera inläggen på ett bra sätt över dagen.

– ALDRIG bara en röst i en post INNAN man har gjort slut på de första femton inläggen!!!!

2) Recca
Alltså, jag är ju en sån jävla sucker för Reccas lir och med tanke på hur förbannat lättstyrd jag har varit tidigare är det varning på känslan att hon är så förnuftig. Men hennes inlägg ÄR konstruktivt och jag tycker att hon föredömligt visar hur vi andra kan diskutera tex våra roller/features.

Hon skriver massa bra grejs varav jag skarpt gillar hur hon trycker på att fluffet innehåller information som är värdefull. Å andra sidan har vi fått en exempelroll, vilket gör det lätt för ulvarna att hitta på fluff. Dino Rider känns...KKskt.

3) Jag skulle överhuvudtaget vilja se mer diskussioner om det är inne eller ute att dansa. Så som jag förstår upplägget kommer dansandet vara oerhört viktigt för att fånga ulvarna/stoppa nattmord/whatever. När Brynolf fabulerar får jag en stark känsla av att dansandet kan dölja både nidingsdåd såväl som räddaren i nöden. Diskussioner om dansandets vara eller inte ser jag nu som minst lika värdefulla om outningar, av den enkla anledningen att det visar vem som vill vad.

När KK frågar så här:

KK said:
Jag kommer att rösta på Recca.

1. Vad gör Basse som är så bra?
2. Har du en förmåga som gör det möjligt att dansa/inte dansa?
3. Outa vad du har för dress på dig också så kommer vi någon vart.

Röst: Recca
Så undrar jag mycket vad KK menar med ”har du en FÖRMÅGA som gör det MÖJLIGT att dansa/inte dansa”.

KK, kan du utveckla det?

Vad tycker ni övriga om att dansa?

Jag är försiktigt positiv till att dansa, för jag tror att det är värt mer att få ut information genom dansandet, men omd et är någon runda som vi borde skita i att dansa så är det väl den här? Det vore coolt om vi struntade i att dansa bara för att se vad som händer...
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Snyggt inlägg av K.K. Rakt på kanelen och sådär lagom uppkäftigt som bara en sann sumprunkare kommer undan med.
Och jag kan väl inte annat än hålla med om att mitt första inlägg var mellanmjölk, kanske även lättfil. Men såhär va; jag känner(kände) mig osäker på hur det här med inläggstaket skulle påverka spelförfarandet eftersom det är ovant iaf för min del. Därav sökte jag input från er mer bevandrade lirare som kanske varit med om liknande upplägg förr och därför hade en bra lösning. Dessutom, jag tycker oftast att jag lider av klen start innan jag hunnit känna avläget.

För övrigt tycker jag att basses inlägg känns ärligt som att han faktiskt vill hjälpa till, vi har väl ändå några nya lirare med oss?

Ditt inlägg K.K är ju egentligen en upprepning på vad som tidigare sagts (att outa är viktigt och ska göras) men med pondus. Så du håller bara med men försöker få det att låta som din idé och att vi andra som håller med är mjäkiga. Nåväl, jag har inget att gå på mot K.K, tycker han kör rätt byigt(vilket han gjorde förra liret också) och det kommer ändå några vettiga påhopp.

Lukas, vad menar du med att alla som kan dansa ska dansa för att dölja dem med förmågor? Tror du att ulvarna får veta vilka som dansar och därför minskar målbilden på siare/väktare?

Jag tror inte att ulvarna får en lista på vilka som dansar utan de får nog välja ett mål och sen hoppas att personen går upp på dansgolvet. Det skulle balansera lite den extra svårighetsgraden av inläggstaket. Det här är såklart om vi nu antar att mobbarna bara kan skända dem som dansar vilket inte är säkert.

Dansandet kan ju helt enkelt vara vårt enda sätt att använda förmågor och att ulvarna i rundan efter får veta vilka som var upp på golvet. Då blir Lukas idé om att alla borde dansa vettigare, annars ser ulvarna vilka som troligen sitter på förmågor. Men risken blir ju då att vi ger mobbarna goda odds att plocka någon om de nu bara kan mobba ut dansare.

Fnuk så knepigt, håller nog med recca att vi får köra på singla slant random.

Struligt att skriva långa inlägg på telefon men jag må försöka.

Passar på att outa något dessutom. Jag snaskar gärna New Refreshers (även irl, vad är oddsen). Jag smulade det i mitt första inlägg utifall det skulle bli långdraget med outningar, jag gillar dessutom att smula.

Hänger sen med konrads påbörjade drev mot recca eftersom hon gärna kan svara på frågorna och K.K brukar få med sig pöbeln så det känns onödigt att starta något parallellt i nuläget.

Dragonborn känns dessutom mest nybörjare men lite farligt att blåsa så många korta inlägg utan substans.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
(2/15)
Kommer med ett inlägg på ca 5000 här (om jag inte räknar blanksteg)

Härligt med lite livstecken,
Tänk dock på att 15 inlägg per runda och 4 dagar tills deadline ger lite mindre än 4 inlägg per dag, släng inte bort för många inlägg innan alla är igång och rullar (uppmaning till samtliga). 3 inlägg per dag känns i alla fall för mig som en bra nivå att hålla såhär i början (som jag säkert inte själv klarar att hålla, men vi får se).

Eftersom någras input är frånvarande så kommer jag i alla fall att fortsätta min föredragna metod att posta något mer om min roll tills vidare. Jag har klätt ut mig till Cowboy. Jag tror som jag skrev tidigare att outningar överlag hjälper byn mer än Ulvarna i det här laget, med de ramar vi har att jobba med.

Jag vill se följande innan jag producerar fler inlägg:

Att Mukwa, Tyr och BDG kommer med något inlägg var där de tar ställning till spelets upplägg och vilka möjligheter och hot det finns med att outa eller inte outa.

Att de som inte outat något ännu outar något med en motivation.

Att de som inte röstat något röstar, och de som röstat på KK/Mjärden tar ställning till sin röst nu när KK joinat spelet.

Här kommer mina feels på folk såhär in på rundan:
Trasapa

Ställer frågor och postar först, förvarnar för frånvaro och låg aktivitet direkt. Jag kan inte komma på mycket att säga om hur första inlägget känns eftersom det inte har så mycket att gå på.
Tar ställning som positiv till massoutningar/tidiga outningar, vilket är samma bana som jag är inne på och som jag därför gillar. Jag vill se en outning från Trasapa, samt en respons på KKs åsikter om att det första inlägget är lite mellanmjölk. Helst ser jag ett ordentligt inlägg från Trasapa som vi kan begrunda och svara på under tiden han reser. För just nu håller jag med KK, det är inte mycket substans eller saker att ta på från Trasapan.

Basenanji

Basse verkar gå in direkt med ångan uppe och skriver mycket. Merparten av inlägget är, som tidigare nämnts, mest förslag på hur Basse vill att spelet skall spelas. Punkter som jag tycker sticker ut är att han inte verkar vara för tidiga outningar för en gångs skull, men att han förespråkar drev ledda av någon annan än KK.
Det är bra råd du kommer med Basse, och jag ser gärna att du följer råden om tystnad och kommer med någon reaktion nu när KK har svarat på våra röster mot honom. Jag vill också veta om du har något som du grundar din ovilja mot att outa på eller om det bara kommer sig ur dina resonemang om spelupplägget?

Xyas

Har kommit med några inlägg, men förutom att ställa en bra fråga om spelupplägget (bättre än min som gav mig smisk på fingrarna med Rektor Vimes linjal) så har Xyas mest fokuserat på dansandet och lite frågor till Dragonborn om hur hen menar med sin utklädnad. Jag tycker det är ganska svagt hittills med tanke på inläggstaket och skulle gärna vilja se ett större inlägg om hur du ser på spelet och vad du tänker om outanden. Och såklart så vill jag se en outning eller en motivering till att inte göra det.

På frågan om ifall vi borde avslöja om vi tänker dansa eller inte så tycker jag som du att vi kan återkomma till den när samtliga har gjort sig hörda några gånger i tråden och fått säga något, säg på inlägg 8-10/torsdag morgon kanske? Om inte det visar sig vara bra/dåligt tidigare.
Dragonborn

Skriver korta inlägg, men tar ställning och levererar detaljer om sin roll. Lyser nybörjare men också grönish och vill vara till lags so far. Jag vill gärna se dig producera ett längre inlägg med vad du tycker och tror om folket som deltar, slösa inte bort inläggen på korta frågor/uttalanden utan samla ihop till större inlägg så du är mer ekonomisk med dina ord. Tänk på att det kan vara viktigt att ha ett eller två inlägg över ifall något plötsligt händer sista rundan.

Recca

Recca said:
Hur ser du på spelet?
Vad är dina tankar kring fluffinfon?
Hur många ulvar tror du på?
Hur stor chans tror du att K.K som ulv har att göra samma spel som förra gången?
Varför skriver Bassenanji ett så långt inlägg?
Varför säger Xyas så lite?
Hur kan Recca Empiricus va så cool och nörd på samma gång?
Du får gärna själv svara på dina frågor, speciellt efter de inlägg som lagts hittills.
Recca har jag ingen direkt magkänsla av ännu heller. Hennes inlägg känns rätt så mycket som Basses, bra tips och råd, men inte så mycket mer. Jag ser gärna en outning eller en motivation till varför inte även här.

Lu-kaazh

Vi vet att Lu-kaazh har en förmåga eftersom hen har skrivit det själv, spontant ger det mig en bra feel av Lu-kaazh. Jag och Lu-kaazh är bägge inne på dansen och baserat på min kunskap så skulle det vara bra att outa och dansa för byn och att det kan hjälpa oss med att finna Ulvarna. Jag ser gärna mer från Lu-kaazh, men hen är på min gröna planhalva för tillfället.

LJSLarsson

Få riktiga åsikter förutom att outningar från organiserade drev är bra. En teori om antalet ulvar som känns lika lös som mina brukar kunna vara ibland. Lite synpunkter om de som postat. Du hoppade på KK-drevet som fyra och han har nu givit svar på tal. Vem tycker du skall drevas av de som hittills har postat, och varför? Eller skall drevet ligga kvar på KK? Står du fast vid åsikten om outning via drev eller vill du outa något om din roll?
Pix

Menar du att du tycker att några skall hjälpas åt att dreva/leda drev och resten kan lajja omkring och föja gut feelings och snacka annat? Jag ser inte så mycket egna feels från din sida hittills här, men du är nybörjare och det är svårt i början att komma med egna analyser när det är fullt av erfarna veteraner som tycker och tar scenplats. Men du får gärna komma med någon egen åsikt antingen om vad du anser hittills baserat på vad som skrivits eller om huruvida outningar tidigt är bra eller dåligt.

Mjärden

Inte mycket att säga egentligen, har svarat upp bra på drevet, kommit med bra motfrågor och outat, och pekar på svaga punkter. Jag har inte mycket att önska just nu i detta inlägg, men kanske kommer med frågor i kväll vid nästa inlägg. En sak bara: Varför brände du ditt första inlägg?

Brynolf

Outat och kommit in rätt bra hittills, inget att klaga direkt på med de få tecken jag har kvar, återkommer i kväll även där med mer analys om Brynolf lagt in mer inputs.

Slutligen så flyttar jag min röst. Basse och Recca är de som jag vill ha mer koll på just nu på grund av ovanstående anledningar, och eftersom KK svarade upp så bra på drevet mot honom så följer jag KKs lead och säger:

Röst: Recca

Svara på frågorna så jag kan stilla mina misstankar. :gremsmile:
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Skit! Glömde såklart att lägga rösten. Dumt misstag som kostar för mycket i det här spelet.

röst: Recca

trasapa inlägg 3
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
[inlägg 3/15]

Mer om dans

Jag tror att den här [dans-]featuren handlar mycket om balans. Vimes lär knappast ha hittat på ett spel utan att noga ha funderat på sån't. Så:

När vi dansar kommer byn kunna analysera olika spelare, typ känna lukt eller märka om en kostym är micklad med. Det kan till och med vara så att det är under dansen som siaren kan sia någon.

…och för att balansera upp det så…

kan ulvarna antingen döda/störa förmågor alternativt få info om vem som använder en förmåga.

Det där är en rätt ball idé som jag tycker passar in på bilden av finurlige Vimes, för det finns alltså incitament för både ulvar och bybor att dansa/inte dansa. Vimes: balanskonstnären!

Fluffet då?
Tja, det vore liksom för mycket om fluffet gav byn en fördel, dansandet likaså plus inläggstak. Fluffet lär innehålla viktiga ledtrådar, men nog endast i kombination med typ förmågesianden. Att någon outar utklädnaden "Saurons PT" är alltså inte grönande i sig.

Summa summarum: jag vill se hur folk diskuterar det här (kanske som en del i ett länge inlägg för att spara inlägg hrrm hrrm), bara för att göra det knepigt för ulvarna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mjärden said:
Inlägg 3 av 15

Jag kommer att rösta på Recca.

1. Vad gör Basse som är så bra?
2. Har du en förmåga som gör det möjligt att dansa/inte dansa?
3. Outa vad du har för dress på dig också så kommer vi någon vart.

Röst: Recca
Jag kan dansa eller inte dansa. Som framgår av det jag skrivit innan (jag tror det kan ha framgått åtminstone) så kan jag välja det varje nattrunda.
Jag är en autobot.
Basse skriver ett långt newbie-friendly-inlägg i ett spel med många nya spelare. Vissa saker han skrivit inspirerade mig att tänka kring spelet, vad kommer jag dock inte ihåg. Hinner inte, och orkar inte dragga i hans mastodontinlägg just nu, men sammanfattningsvis så fick det mig "på banan". Lite av ett uppvaknande in i varulvsspelet så här efter ett par månader i den grå trista verkligheten.

Nu har jag skyperollspel kl 18.00 så blir borta då men ska förstås läsa klart i tråden, om det hinns med, och i mellantiderna så kan jag säkert följa tråden också.

Om du, Mjärden/K.K/whatevers, tycker att jag fattar mig osedvanligt kort så är det en trend jag tänker försöka upprätthålla då mina armar inte är bättre än de var under förra spelet. Jag misstänker att 15-inläggstaket infördes av en stor anledning; att det lockar fler nya spelare. Sedan tror jag att både Vimes och flera därtill av oss som spelat mycket, tycker det är en trevlig bonus att Recca kan vara med och spela. Det är en anledning till att jag inte sitter och citerar passager ur Basses ursprungstext i detta nu.

Jag ser f.ö gärna att Dragonborn skriver mer när hen skriver inlägg, känns lite mjäkigt, även för att vara nybörjare.

Röstmässigt så ligger ju min röst inte bra längre. Jag vill inte sätta press på killen som slösar ut sina inlägg så vafan. Röst: Mucus

Mukwa får gärna föra facklan vidare.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa gör entré

Inläggstaket
Intressant och svårt. Att sprida ut inläggen som Basse föreslog tycker jag är en bra grej, men egentligen tycker jag att vi hellre kan kräva av alla deltagare att vi ska slå i taket varje runda (dvs alla producerar 15 inlägg var). Alla väljer själva när de väljer att posta sina inlägg och det kan vi också utläsa grejer ifrån.
T ex kan vi utläsa att många redan har velat gå in och tycka till om hur vi ska spela spelet, och vi kan utläsa av Dragonborns snabba "försvar" av "hur vi ska dansa" att han tar anklagelsen på största fullaste allvar eftersom han bränner iväg ett inlägg så fort. Alltså - att skapa en gemensam mall för när vi ska posta tycker jag är blä.

Att dansa
Enligt redan outat information är det av vikt om vi dansar eller inte så att vi kan kora rundans Prom Queen, vilket torde bli jag så som jag har klätt upp mig. Jag tycker att alla ska ta ställning till huruvida de ska dansa eller ej av denna anledning. Än så länge lutar jag åt att alla ska dansa i första rundan för att se hur sammanställningen från Vimes ser ut. Det här innebär alltså att ingen får frisedel vad gäller dansen. Om någon inte har dansat pulvriserar vi dem i nästa runda. Stryker alla powerroller med är det ändå värt det om vi nailar någon ulv. Ett annat förslag är att byn bestämmer vilka som ska dansa. Det är mindre risky för powerrollerna men ger samtidigt powerroller och snack i tråden mer bränsle.
Vilka vill jag se dansa då? Jag vill se Empi, Recca och KK dansa. Jag vill inte se Lukas dansa. Varför? Därför att Empi och Lukas båda har skrivit att det finns anledning till att öva sina dansmoves. Därför vill jag att en av dem står över. Recca har spekulerat i det här så hon kan gott få dansa och KK har poängterat hur Recca har börjat gräva i det så då kan han också få dansa.

Antal ulvar
3 eller 4. Förmodligen är det 3 med någon extra försvagning för byn (som t ex att fluffet är helt meningslöst), eller att dansgrejen bara spelar mobbarna i händerna.

Röstningen
15 inlägg per person och runda. Ait! Omotiverade röster är ulveri och endast ulveri. Det här innebär att om du inte har skrivit en anledning till att rösta på någon som alla enkelt fattar, så ska det vara väldigt olagligt att byta röst utan motivation. Det här innebär också att det är 15 röster per person om vi inte slarvar bort inläggen. Att byta röst 15 gånger på en runda är väldans mycket, så vi kommer klara oss bra på det. Det vi inte har att jobba med är en massiv wall of text. Det ligger många av oss i fatet. Själv ser jag det som en utmaning att lägga om min spelstil. Men:

Endast motiverade röster är godtagbara. Kan din röst inte härledas till tidigare post (din eller annans) så kan du lika gärna ligga kvar på din gamla röst. Om du håller med någon och vill byta röst pga det kan du svara på det specifika inlägget (antar att svara med citat är fusk efter 15:e inlägget, men inlägget du svarar på kommer fortfarande framgå av referensnumret om du gör ett vanligt svar på någons inlägg).

Håll inte igen nu, utan kommentera det som behöver kommenteras. Vi kommer sedan kunna utvärdera dig efter hur väl du har spenderat dina inlägg. "Jag har inte läst tråden så jag missade det här" är det skamvråsbestraffning på.

Frågorpådet?

Min röst får ni senare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Empiricus said:
Recca

Recca said:
Hur ser du på spelet?
Vad är dina tankar kring fluffinfon?
Hur många ulvar tror du på?
Hur stor chans tror du att K.K som ulv har att göra samma spel som förra gången?
Varför skriver Bassenanji ett så långt inlägg?
Varför säger Xyas så lite?
Hur kan Recca Empiricus va så cool och nörd på samma gång?
Du får gärna själv svara på dina frågor, speciellt efter de inlägg som lagts hittills.
Recca har jag ingen direkt magkänsla av ännu heller. Hennes inlägg känns rätt så mycket som Basses, bra tips och råd, men inte så mycket mer. Jag ser gärna en outning eller en motivation till varför inte även här.
Jag blir bara förbryllad när jag läser ditt inlägg, Empi. Du spenderar 5000 ord på att skriva snömos om alla som yttrat sig i tråden och sedan bollar du mitt inlägg till mig? Vi vet att du skriver mycket, men vanligtvis är väl statistik din forte? Nu gör du ett försök att skriva någon slags köttigt inlägg om varje deltagare i tråden (och nej, jag orkade inte läsa allt, och ja det är säkert dumt) men det gör man ju inte förrän typ efter halva rundan eller typ nästa runda, när det finns köttiga grejer att tala om.

Nu är det ju bara ett stort enormt intetsägande snömosinlägg som du ändå kommer vara tvungen att revidera till oigenkännelighet efter halva rundan när vi krigat på ett tag och folk faktiskt yttrat sig litegrann.

Mina frågor är exempelfrågor syftade att skapa inspiration för folk att prata om spelet, att skriva mer saftiga inlägg vi kan skrutinera sedan.
T.ex. frågan: hur ser du på spelet?

Du ställer den till mig, som ändå skrivit en del om spelets upplägg där jag teoriserat. Betänk att när jag skriver ut det är det strax efter Dragonborns inlägg och dessutom tidigt i rundan. Du ställer frågan till mig och lobbar rösten på mig? Hur tusan tänker du då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
[Inlägg 4/15]

Mukwa said:
Inläggstaket
Intressant och svårt. Att sprida ut inläggen som Basse föreslog tycker jag är en bra grej, men egentligen tycker jag att vi hellre kan kräva av alla deltagare att vi ska slå i taket varje runda (dvs alla producerar 15 inlägg var). Alla väljer själva när de väljer att posta sina inlägg och det kan vi också utläsa grejer ifrån.
T ex kan vi utläsa att många redan har velat gå in och tycka till om hur vi ska spela spelet, och vi kan utläsa av Dragonborns snabba "försvar" av "hur vi ska dansa" att han tar anklagelsen på största fullaste allvar eftersom han bränner iväg ett inlägg så fort. Alltså - att skapa en gemensam mall för när vi ska posta tycker jag är blä
Tja, alltså, nu vet jag inte om jag är lätt att missförstå eller om det handlar om något annat, men min hela poäng var att vi SKA använda oss av våra femton inlägg och att den som skriver mindre än så gör byn en otjänst.

Sedan är det ulvigt att skriva typ tio inlägg de två första dagarna, eftersom man därefter är "immun" mot att behöva svara på svåra frågor med respekt för inläggstaket. Därför ser jag hellre att folk balanserar produktionen av inlägg till ca 3/dag.

Inte mycket nytt här, pressen på KK har renderat en rätt bra post av honom samtidigt som jag noterar att dansprylen gick honom helt förbi. Jag hoppas att han i något framtida inlägg redogör för sin syn på saken.

Recca skriver osedvanligt kort och lojt, och hur mycket jag än diggar henne måste jag reagera på det. Reccs, snela, bara svara på frågor i stället för att bli typp konfunderad/förvirrad av Empz?! Det handlar om att dela med oss av tankar, funderingar och information.

När du skriver "jag är en autobot" utgår jag från att du är någon sorts Transformer-robot?

Hursom, min röst ska inte ligga på KK längre, utan får vackert gå till TYR! Spring into action!

RÖST: Tyr
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Hej och skål på er alla!

Nu var jag äntligen hemma från uni och styrketräning och har hunnit skriva lite. Jag har skummat tråden lite på mobilen under dagen och hade tänkt läsa lite noggrannare nu under kvällen.

Empiricus said:
Att Mukwa, Tyr och BDG kommer med något inlägg var där de tar ställning till spelets upplägg och vilka möjligheter och hot det finns med att outa eller inte outa.
Ja det kan jag väl göra. 15-inläggstaket innebär så klart att varje inlägg blir oerhört mycket viktigare än individuella inlägg i spel utan liknande tak. Men för personer som mig som normalt sett inte skriver så många inlägg blir omställningen inte lika stor som för inläggssprutor som Recca och Mjärden Konrad den brune. Detta är värt att ha i åtanke när spelare analyseras. Medan jag tycker att man ska vara effektiv i hur många inlägg man skriver så tycker jag ändå att xyas tips om att inte hålla igen är sunt. Men försök att inte skriva små skitinlägg som likaväl kunde vänta tills ni har något mer att skriva.

Om Vimes har konstruerat detta spel väl så kommer dansen vara något av ett tveeggat svärd för byn. Vi vill dansa, för att kunna använda våra förmågor exempelvis, men det bör också finnas en nackdel med att alla går upp på dansgolvet. Vad denna nackdel kan tänkas vara har jag inga bra teorier om ännu, men jag är näst intill 100% säker på att det inte är så som Lu-kaazh skriver:

Lu-kaazh said:
Man kan anta av min förmåga att Ulvarna måste dansa av någon anledning, Vilket betyder
Att vi kanske inte ska alla dansa?
Det beror ju på vad han menar förstås. Att ulvar måste dansa tror jag ju inte. Då är det bara för byn att låta bli att dansa så har vi brutit spelet och garanterat vinst. Däremot så kan det ju vara så att även ulvarna har vissa förmågor, och att de endast kan använda dessa när de dansar och på bybor som dansar. Så att tala om i förväg huruvida man tänkt dansa eller inte skulle potentiellt kunna vara dåligt. Av spelbalansskäl så betvivlar jag att eventuella ulvförmågor är särskilt överjävliga, men i nuläget känns det som att det vore bäst att alla håller tyst om huruvida de tänker dansa eller inte. Nästa runda kan vi analysera vad som händer och vilka som dansade/inte dansade och se om vi får ut något av det.

När det gäller outningar så vet jag inte riktigt vad folk håller på med. Vi outar i jämnt mak bara för att? I mitt tycke så ska vi gå mer naturligt till väga. Känner vi att vår outning ger något så outar vi och ger en motivering. Inte massouta bara för sakens skull. Oorganiserad massoutning tror jag aldrig jag har varit med om något lyckat exempel.

Empiricus said:
Att de som inte outat något ännu outar något med en motivation.
Ska ta mig en funderare och se om jag har något som är värt att outa. Om någon vill att jag ska outa något specifikt så får denne be om detta.

Empiricus said:
Att de som inte röstat något röstar, och de som röstat på KK/Mjärden tar ställning till sin röst nu när KK joinat spelet.
Jag ska läsa igenom spelet igen lite noggrannare innan jag röstar eller försöker ta ställning till vilka som känns byiga/lurviga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 5 av 15

Hej alla glada!

Jag kommer inte att följa någon form av ordning på hur och när inläggen skall skrivas utan jag kommer så klart att lägga mig i då jag anser att det passar sig.

Så här långt gillar jag inläggstaket. Det blir inte så mycket att läsa ikapp så det är rätt soft. Alla är dessutom rätt tydliga så det blir inte en massa onödigt jidder. Något som i ett senare skede kan gynna ulvarna är om de väljer att låta 1 till 2 ulvar gå ut rätt hårt med sina inlägg i början och sedan låter de ulv nummer 3 dyka upp närmare slutet för att på så vis hålla sig undan och inte lägga näsan i blöt tillsammans med den sista ulven.

= K.K tror att det är 3 ulvar och 1 (eller 2) är redan igång.

Jag noterar att bland de 15 deltagarna så har vi hela 2 nybörjare. Pix och Dragonborn. Övriga spelare har ju mer än tre spel under bältet. Får jag dra fram lite nuffror ur röven så tippar jag på:

Arvidos MC +5
Recca +10
xyas +5
Lu-kaazh +5
Björn den gode +7
Pix
Basenanji +10
Empiricus +3
Dragonborn
Trasapa +4
Mucus +10
LJSLarsson +5
Tyr +5
Brynolf +10
Mjärden +20

= K.K tycker att Recca snackar lite konstigt språk.

Recca said:
Basse skriver ett långt newbie-friendly-inlägg i ett spel med många nya spelare. Vissa saker han skrivit inspirerade mig att tänka kring spelet, vad kommer jag dock inte ihåg.
Utöver det kör Recca i samma inlägg en liten känga till Dragonborn över längden/innehållet i hens inlägg. Jag som veteran kan inte tolka Dragonborns inlägg på något annat sätt än att hen (tippar på han) är just en newbie-bybo. Jag vet ju hur härligt det är att "ge sig på" en newbie när man är ulv och har full koll på läget. Lixom, Max i förra liret var ju min munsbit som jag smaskade i mig och använde rätt hårt av för att mata byn med ulvlögner.

Recca som tycker Basse is the shiit med sitt nybörjarvänliga inlägg borde haka på trenden och hjälpa Dragonborn att skriva annorlunda inlägg som gynnar byn istället för att kasta skor.

= K.K tycker att Dragonborn kan göra följande: Ta och läs igenom vad som är skrivet och fatta dig en egen uppfattning. Skit i att posta stressade inlägg från mobilen och ta det lite piano tills du har en dator. Posta ett KÖTTIGT inlägg med exakt vad du tänker och tror. Du får ha hur fel som helst och har du en massa rätt blir det kanoners! Skriv om allt du undrar över och allt du tror kan vara en sanning i en och samma inlägg. Vänta sedan tills du fått de svar du vill ha och författa sedan ett nytt inlägg.

Trasapan då?

Meh. Wowawiwa? Tycker fortfarande att det är lättfilsmjölksblandning här. Att vara bybo och stå för något och gå upp i en match mot en envis ulv (tänk bybo-Trasapa vs. ulv-Recca) är ju en sak, men att som ulv dra fram nått med substans och vara säker på sin sak är dessvärre svårare.

= K.K tycker att Trasapa i nästa inlägg skall peka med hela handen och visa på vart han har sina misstankar och med lite klara besked visa hur byboig han är annars är det ju bara att hänga av honom utifall Rysslandsvistelsen tär på aktivitet och psyke.

Pss. Att missa rösten och offra ett inlägg för den är ju ett klassiskt ulv-drag. Det är ju soft att fimpa ett inlägg på att rösta Recca.

Trasapa said:
Hänger sen med konrads påbörjade drev mot recca eftersom hon gärna kan svara på frågorna och K.K brukar få med sig pöbeln så det känns onödigt att starta något parallellt i nuläget.
Sen lägger jag till lite slapphet. Onödigt att skapa egna drev? Onödigt att ta ställning? Äh, det är av största vikt att visa vad man tycker. Att hänga på K.K´s drev trots att du tycker Recca´s tanke om att "singla slant random" om dansa/inte dansa låter som en bra idé känns ju också rätt udda.

Får jag skriva nått mer?

Kör lite till..

Basse said:
Så undrar jag mycket vad KK menar med ”har du en FÖRMÅGA som gör det MÖJLIGT att dansa/inte dansa”.

KK, kan du utveckla det?

Vad tycker ni övriga om att dansa?
Varför ska jag det? Jag är rätt rak och tydlig i min kommunikation som det är.

Mukwa said:
Vilka vill jag se dansa då? Jag vill se Empi, Recca och KK dansa. Jag vill inte se Lukas dansa. Varför? Därför att Empi och Lukas båda har skrivit att det finns anledning till att öva sina dansmoves. Därför vill jag att en av dem står över. Recca har spekulerat i det här så hon kan gott få dansa och KK har poängterat hur Recca har börjat gräva i det så då kan han också få dansa.
Hell yes! Bra Mukwa. Kör igång motorn och motorsågen. Lite mer sånna här tydliga tankar och pryttlar vill jag få fram från alla inblandade.

Min röst på Recca kan ligga och suga ett tag till. De som inte varit aktiva ännu kan ju se till att dyka upp.

Emps said:
En sak bara: Varför brände du ditt första inlägg?
För att jag kan och för att jag hade hoppats på lite action och ramaskri. Brynolf fattade galoppen rätt snabbt men använda mitt första inlägg till att motivera en röst på mig. Lite mjäkigt istället för att kötta på någon annan som var igång. Att välja K.K som inte var i spel är ju rätt soft, men jag håller inte Brynolf som ulv vid det här laget ändå.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
(7/15)

okay nu skall jag försöka få till ett längre inlägg några inlägg på 5000 tecken kommer nog ej dyka upp från min sida då jag inte är någon mastodont skrivare i vanliga fall och kommer nog inte bli det här heller!

En negativ effekt utav taket är just det att du inte kan skriva kortare inlägg utan att folk får panik för att någon "slösar" sina inlägg och då inte kan vara med och dreva eller liknande på något!, (Note till Vimes tycker att röster alltid bör vara gratis och inte räknas som ett inlägg!)

jag tycker inte att vi bör skriva vilka som skall upp och dansa men man kan ju gärna tycka till om saken i alla fall, så jag tycker att impericus skall dansa då han tidigt outade att han är bybo? Vilket verkar ha gått dem flesta förbi men men nog om det

jag kan ju också säga att jag är en han och inte en hen.

Tycker att fingrar pekas tidigt mot K.K men tycker att han nog är den som kommit med mest matnyttig info iaf för mig och han verkar ha en förmåga att reta upp folk till en pöbel som springer blint fram( rätta mig gärna om jag har fel) hoppas ni är nöjda med detta lite längre inlägg även om det bar är ca 250 ord :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mjärden said:
Recca som tycker Basse is the shiit med sitt nybörjarvänliga inlägg borde haka på trenden och hjälpa Dragonborn att skriva annorlunda inlägg som gynnar byn istället för att kasta skor.
Sluta fåna dig. Jag pallar inte bli drevad av påhittade nonsensanledningar. Jag skrev "bra inlägg" inte "Basse är coolast i staaaaan".

Tyvärr känner jag mig tråkigt nog lite blasé i det här liret. Jag vet inte riktigt varför. Om ni tycker det är en bra idé att rösta på mig därför så visst, gör det. Det är ju lite ulvigt liksom. Jag tänker dock inte sitta här och försvara mig tid ut och tid in bara för att någon annan tycker jag är misstänkt av den anledningen, utan då gör jag hellre något annat än lägger kraft på att skriva. Och nej, K.K inget av det jag skrivit hittills har berott på ulveri, så det kan du slå ur hågen direkt.

Recca som tycker Basse is the shiit med sitt nybörjarvänliga inlägg borde haka på trenden och hjälpa Dragonborn att skriva annorlunda inlägg som gynnar byn istället för att kasta skor.
Jag ställde ju faktiskt hjälpsamma frågor. Och det får du till något som jag endast kan tolka som motsatsen? Que?

Utöver det kör Recca i samma inlägg en liten känga till Dragonborn över längden/innehållet i hens inlägg. Jag som veteran kan inte tolka Dragonborns inlägg på något annat sätt än att hen (tippar på han) är just en newbie-bybo. Jag vet ju hur härligt det är att "ge sig på" en newbie när man är ulv och har full koll på läget. Lixom, Max i förra liret var ju min munsbit som jag smaskade i mig och använde rätt hårt av för att mata byn med ulvlögner.
Okay, ulvarna har haft ganska god tid på sig att snacka ihop sig. Det första jag tänkte när Dragonborn skrev sina raska två första inlägg var: antingen bybo eller en ulv som har blivit groomad av veteran-ulven (Kanske K.K) att outa sig snabbt som fan på newbie-kortet och sedan börja bränna inlägg så att han slipper försäga sig.

Om jag vore ulv, och jag tror att K.K (eller för den delen BDG eventuellt) skulle tänka ungefär likadant som mig om han vore ulv, så skulle vi verkligen kunna köra på en sån plan. Betänk att newbie-ulvar är en stor jävla osäkrad landmina för resten av ulvarna. Inläggstaket på max 15 inlägg är därför som klippt och skuret för att skicka en newbie-ulv under radarn, exemepelvis Dragonborn som sitter och rapar ur sig korta inlägg, varav han i det första inlägget outar en eventuellt fejkad roll, men antagligen en som minst har delvis alibi (om han är ulv).

Du, K.K, tycker att jag är misstänkt för att jag "skickar en känga mot Dragonborn"?

Kängan jag skickar som du inte citerar men som du däremot tillskriver en tolkning:
Recca said:
Jag ser f.ö gärna att Dragonborn skriver mer när hen skriver inlägg, känns lite mjäkigt, även för att vara nybörjare.
Huruvida din tolkning att jag skickar en känga är giltig eller ej återstår ju övriga att bestämma sig om, men på det viset du skriver så utelämnar du det citat du tolkar. Det är väldigt fult och det får varningsklockor att direkt klämta hos mig.

Vidare har jag ju redan varit hjälpsam när jag i mitt typ första inlägg la fram frågor för att jag ville att språket skulle vara fritt och folk snacka av sig i sina inlägg och just inte sitta som tysta musslor.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
Tänkte börja med att ge min vanliga guide till nybörjare. Men den här gången i ett extremt begränsat format på grund av begränsningarna.

1.Ljug inte!
2.Om du tror att du behöver ljuga, ljug inte!
När man spelat en del så inser man att det kanske finns tillfällen (extremt få) där man faktiskt tjänar på att ljuga, men som nybörjare, snälla, försök inte. Det enda som kommer att hända är att ni blir utröstade.

Så ett tips till er mer erfarna spelare. Läs startinlägget. Särskilt i ett spel med inläggningsbegränsning så kan jag verkligen inte förstå hur man kastar ur sig sina första inlägg utan att ha läst igenom förutsättningarna. Att inte göra det är kanske inte en ulvgrej i sig men att inte göra det och sen börja försöka spinna kring saker som hen vet/borde ha vetat är en skumtell. Så
Recca said:
Å andra sidan kan det claimet låta lite ulvigt, inser jag ju. Om det nu är så att ulvarna inte kan dansa, eller inte kan dansa många gånger, samtidigt som powerroller kanske inte heller kan det. Jag kan t.ex. tänka mig att det sitter nån kid i en rullstol eller nåt eller en nörd som är där men inte vågar dansa, men som i gengäld sitter på en fet förmåga.
och så kollar vi på startinlägget:
Vimes said:
Som ni säkert sett i era roller har ni alla valet att dansa under dansfasen (natten) eller inte.
Med betoning både på alla, och på valet. Och det här gör mig bara ännu mer misstänksam:
Recca said:
Sluta fåna dig. Jag pallar inte bli drevad av påhittade nonsensanledningar. Jag skrev "bra inlägg" inte "Basse är coolast i staaaaan". Tyvärr känner jag mig tråkigt nog lite blasé i det här liret. Jag vet inte riktigt varför.
Alright, du vill inte spela, fine, då röstar vi ut dig, för det där var verkligen ett dåligt försvar. Röst: Recca

Sen angående spelupplägget så tycker jag att många tänker bra, men fel. Varför skulle det vara så att man måste dansa för att kunna använda en förmåga, är inte det logiska att det är tvärtom? Att man inte kan använda sin förmåga om man är upptagen med att dansa? Och varför skulle ulvarna bara kunna mobba ut folk som dansar, är inte det logiska att man kan 'spola' någon som inte håller på och dansar utan snarare kanske är på toaletten? Det enda jag är övertygad om är att vi inte ska tvinga alla att göra samma sak, jag vet inte hur informationen hänger ihop men i all rimlighet så kommer vi kunna pussla bättre om folk har gjort olika saker, och om folk dessutom tvingas motivera varför dom gjorde det ena eller det andra (nej singla slant är inte en ok motivation om någon påstår att dom slumpat valet kommer jag rösta på den), det här valet är verkar vara viktigt och då är det upp till var och en att fundera på vad som blir bäst.

Trasapa said:
"ah sheit Trasapa, du vill att vi massoutar för att du är ulv och vill hitta siare/väktare".
Det här hade jag först som en gröntell men sen när det pekades ut att Trasapa är en bra och erfaren spelare så har jag det som en skumtell istället. Alltså det är ju typiskt sådär som man försvarar sina konstiga idéer redan innan dom skjuts i sank, och jag kan lätt se hur tanken går ”hm, fan med det här upplägget så kan jag ju motivera en massoutning så vi kan hitta siare/väktare, vi prövar den så ser vi om den flyter. Och såna här slappa kommentarer gör mig också upprörd:
Trasapa said:
Fnuk så knepigt, håller nog med recca att vi får köra på singla slant random.
Det är fel. Och att dessutom bara haka på någon annan och inte ens riktigt stå för idén själv är också ulvigt.

Dragonborn har gått från grön i sina första inlägg till inte riktigt lika grön men fortfarande grönare än genomsnittet nu när han fortsätter slösa på dom. Hur som helst så ska hen förstås inte röstas ut idag, vi har med allra största sannolikhet bättre röster.

Annars tycker jag att några spelar rätt bra, jag ser fram emot att Arvidos tittar in, och vill då särskilt se en analys av Pix, då jag har noterat något där som jag undrar om Arvidos, psykologen, också snappat upp på. Sen om vi ska rösta på Pix eller inte kommer jag med största sannolikhet låta Lu-kaazh avgöra så länge hen håller sig som över 50% grön (och i min värld så börjar ju alla på ca 75% grön).

Jag går i klass 6.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Ja nu blev man allt nyfiken, björn. (2/15)
och sen ska jag nu ta era tips till hjärtat och utrycka mina åsikter om så mycket som möjligt. Samt ge svar på frågor riktade till mig. Har väntat med att svara för att få in så mycket som helst i ett inlägg, för jag tror verkligen vi kommer använda upp varrenda en ganska snabbt allesammans.
Menar du att du tycker att några skall hjälpas åt att dreva/leda drev och resten kan lajja omkring och föja gut feelings och snacka annat?
Nej, absolut inte! som jag sagt så håller jag ochså med om:
Det här understryker också hur viktigt det är att alla deltar, skriver och är aktiva, för den här pressen kommer verkligen göra ulvarna spaka. Ju tystare de blir desto enklare blir det att hitta dem. Vi ska alltså göra det jobbigt för dem, så jobbigt att de börjar vela och tveka.
Att ha dom grönaste designera dom rödaste skulle vara ett praktiskt sätt för oss att undvika drev från vargar, vad ni nu kallar det. Har funderat ganska mycket på det dock, och faktumet att vi isåfall måste komma på vem dom grönaste är gör ideen slöseri aktig och dum (jäkla inläggnings tak). För att förtydliga; Basses formulering låter bra. Din omformulering gör ideen mycket slösaktig. Tack?
Pix har jag ingen koll på från tidigare lir, men Pix tycks ha koll på mig.
Har skummat igenom två eller tre gamla spel, och du har verkligen stått ut (kudos). Att gröna dig känndes som en bra start, och än så länge är du relativt grön (återigen, kudos)
Pix, påstår ej heller att utklädnaden är oanvädbart fluff utan jag påstår att jag inte tror att ulvarna har samma kläder och frågade om era åsikter
Aha jag fattar! Här kan jag inte med säkerhet bestämma mig för bu eller bä, för fluffmässigt, att exempelvis mellanstadie elev x är utklädd till batman och en högstadie mobbare låtsas vara denne, skulle funka ganska bra. Men att designa spelet runt att ena personen är bybo och ena varulv känns korkad. kan bli så att vi vet att en av batman är varulv och så sitter vi och gissar med 50% chans på att gissa rätt. Tror inte det blivit bra. Så ja jag tror att alla är olika. Självklart spelar det ochså roll vad folk är.

Så borde vara alla frågor? Nu ska man tycka till ochså!
Dansandet Jag tror att om nu siare måste dansa så ska väll alla dansa (vad det inte lukas som hintade om det?). Sen är det den där frågan om ulvarna inte kan döda folk som inte dansar (eler tvärt om), och tja jag har ingen aning. Tror nog det är värt risken att gömma siarna i mängden och dom sen inte revealar sina profetior. Håller med Tyr när han säger att folk inte ska avslöja om dom dansar eller inte, men samtidigt så kan att inte dansa vara ett tecken på att man har nåt man inte vill förlora, vilket gör att en ulv kanske kastar sig över en? 100 eller 50% som dansarlåter vettigt.
Outning Att outa är väll generellt bra för byn? Tänker vänta med att outa tills åtminstonde 2 veteraner håller med och ber mig, för jag är inte erfaren nog för att dra en slutsats. Släng in vad ni tycker i slutet av ett inlägg, känns som att det inte diskuteras alls, mest ensidgt och då har personen i samma vända outat nått.
Röstandet K.k missförstog mig och såg min "i slutet av rundan" röst som en röst på whim för att jag kan. Jag håller såklart inte med, då jag 1 ville gröna k.k. så snabbt som möjligt och 2 kunde lika gärna skriva nått och att öppna upp för dom som redan röstat att rösta igen på någon annan och på så vis få igång flera drev sammtidigt. ideen är inte fel, eller? Ju fler drev vi har desto mer kan vi göra per inlägg.

Har suttit här och undrat över björns lilla pekfinger, tror han tycker att jag pekar lite för mycket själv? Aja vi får se senare. Vi väntar med spänning på nästa sändning!

Har en fråga, inte så viktig men intresant
En sak bara: Varför brände du ditt första inlägg?
För att jag kan och för att jag hade hoppats på lite action och ramaskri. Brynolf fattade galoppen rätt snabbt men använda mitt första inlägg till att motivera en röst på mig. Lite mjäkigt istället för att kötta på någon annan som var igång.
Kan inte fatta hur man hade misstänk någon annan mer av ditt bränande, förklara lite kort i nästföljande inlägg.

vill egentligen slnga en röst på recca, pga hennes och Empiricus bollande om vem som ska fråga först. Slöseri! känner mig som en pennypincher nu, men fortfarande... Tror nog det saknas en del motivation i en sån röst så, jag slänger en blank röst(antar att det är ok?) och jag tycker k.k grönats nog. Röst:blank

Sorry for vägg, ska sätta upp en skylt nästa gång "Varning för vägg"
 
Top