Varulv [Varulvar på ett flygplan] - R2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Så jag chansar på att något händer när jag går dit, och är beredd att offra ett slöjdande på detta. Vad säger ni, är det värt det? Tar gärna emot tankar på detta.
Tja, det låter spännande och jag känner igen motivet från hur jag ville undersöka cockpit. (Recap: jag fick ingen särskild info från Vimes om cockpit, mer än att det fanns två föremål där).

Men jag kan också tycka att det är märkligt att vilja testa mittgången när vi vet att Sidd nattmördats där och när vi vet att man får en förmåga av att slöjda, men inte vet något om flygvärdinna+mittgång. Om du dessutom är orolig att DTF vill ta ut just flygvärdinnor känns det ännu mer vågat att genomföra detta.

Mitt paranoida jag tror ju också Att det här är en förevändning för att få en ulv-Genesis på plats att mörda någon i mittgången. Det vore ju coolt om folk undvek mittgången, bara för att se om nattmord et bara kan utföras där.

Men för tusan, testa!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Det vore ju coolt om folk undvek mittgången, bara för att se om nattmord et bara kan utföras där.

Men för tusan, testa!
Det vore ju helt bonkers med tanke på spelbalansen om nattmord endast skulle kunna ske där. Right?

Men i och med slöjandet så kanske? Det skulle ju isåfall innebära en än högre motivation för ulvlaget att låsa upp förmågor genom slöjd.

Det här rödar dig lite i min bok (du gick från mittgång till höglevelföremål), men det är så jäkla skevt att uttrycka en sådan grej som ulv så det grönar dig fan också haha.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
ser att det skrivits en del i natt bra! Tack, @Empiricus för röstanalys. Det stämmer att jag jobbade ganska hårt för att rädda Hellzon. Jag var ganska öppen med det, då jag tyckte att han var en dålig kandidat och ingen verkade ha ett ordentligt case mot honom. En nackdel där är ju att vi inte vet färg på Hellzon, men OM han är bybo är det ju intressant att se vilka som låg med slentriantöster på honom och höll på att få honom att ryka. Men, som sagt, han är ju inte på något sätt garanterat grön.

Jag tänker nu tillkännage att jag kommer att gå till mittgången. Detta kan tyckas väldigt udda: Jag har ju argumenterat en massa för att få fram siffror så att vi kan slöjda, och jag kan gå till Första klass A, där @Impetigo är nu, och hamna i slöjdarläge. Varför i hela friden skulle jag gå till mittgången?

Jo, förstår ni, det är för att jag är flygvärdinna. Jag har fått noll info från Vimes om vad detta betyder. Såvitt jag kan förstå har vi inte haft någon pilot i cockpit och ingen flygvärdinna i mittgången, om inte Sidd var flygvärdinna. Så jag vill testa min teori om att det händer något speciellt om en flygvärdinna går till mittgången. Det är inte 100% säkert att detta är rätt plats, men det känns som en solid gissning att OM det finns en plats som aktiverar en förmåga för mig så är det mittgången. Jag vet redan att det inte är kabinpersonalens däck, då jag redan varit där. Så jag chansar på att något händer när jag går dit, och är beredd att offra ett slöjdande på detta. Vad säger ni, är det värt det? Tar gärna emot tankar på detta.

Jag tycker inte att andra i personalen ska outa sig just nu. Känns ganska rimligt att vi har en DTF som ska mörda personalen, men med lite tur var det Rasmus. Om jag går till mittgången kan detta också hjälpa till att gröna mig och eventuellt andra. Andra flygvärdinnor, om vi har fler än en, kan ju kontrollera vad jag säger senare, och jag kan kontrollera dem. Och liknande med en pilot i cockpit. För händer något när jag går till mittgången så borde något hända om en pilot går till cockpit.

Till slut hoppas jag att detta kan få ulvarna att låta bli att mörda mig, då detta kan trigga DTF-vinst. :gremgrin:
Jag kommer inte tycka om det eftersom jag är på väg till mittgången vilket jag redan deklarerat tidigare och jag behöver gå dit för att få tag i rätt slöjdmaterial.

Tycker ni alla att det här är en bättre idé så kan jag sitta kvar på bakre wc och plocka upp fler av samma föremål tills jag har tillräckligt för att bygga något vettigt men jag hade mycket hellre gått till mittgången.

Dock behöver vi samarbeta och om fler tror att vi får ut mer av att Genesis går till mittgången så stannar jag kvar där jag är alternativt går jag tillbaka till affärsklass a om @fjodorsenuba vill röra på sig. Det gör ingen skillnad för när jag kan slöjda första gången men det spelar större roll när jag kan slöjda nästa gång.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag kommer inte tycka om det eftersom jag är på väg till mittgången vilket jag redan deklarerat tidigare och jag behöver gå dit för att få tag i rätt slöjdmaterial.
Missade att du sagt att du skulle dit. @Impetigo har väl också deklarerat en sådan intension. Lite jobbigt att låsa upp så många i en grupp på grund av röstning och mordrisk. Hmm.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Det här rödar dig lite i min bok (du gick från mittgång till höglevelföremål), men det är så jäkla skevt att uttrycka en sådan grej som ulv så det grönar dig fan också haha.
Bara så det registreras i det allmänna medvetandet:

Jag gick aldrig till cockpit. Jag flyttades dit.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Röstläget med ca sju timmar kvar (med reservation för felaktigheter)

Basenanji (4)
Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus
Hellzon (1) Martin3
Martin3 (1) Stövelkatten
Ej röstat: Fjodorsenuba, Hellzon, Basenanji

Så här har vi röstat
Genesis>Basenanji

Basenanji (1) Genesis

Xyas>Basenanji

Basenanji (2) Genesis, Xyas

Impetigo>Basenanji

Basenanji (3) Genesis, Xyas, Impetigo

Empiricus>Basenanji

Basenanji (4) Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus

Martin3>Hellzon

Basenanji (4) Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus
Hellzon (1) Martin3

Stövelkatten>Martin3

Basenanji (4) Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus
Hellzon (1) Martin3
Martin3 (1) Stövelkatten


Martin3>Xyas

Basenanji (4) Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus
Martin3 (1) Stövelkatten
Xyas (1) Martin3

Martin3>Hellzon

Basenanji (4) Genesis, Xyas, Impetigo, Empiricus
Hellzon (1) Martin3
Martin3 (1) Stövelkatten
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Tack för röstsammanställning, Basse! Jag känner att jag skulle vilja gräva på Fjodor lite. Känns som att han seglat mycket under radarn. I vilket fall som helst skulle det sitta bra med ett motdrev. Får kanske kolla på Hellzon och Martin3 igen, om de är alternativen. Men det kan bli först när man är hemma.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Har inte så mycket ork att skriva någon längre analys, det här är ju kört och kanske lika bra det. Tänker att byn vinner ganska mycket info ändå när jag röstas ut. Ikväll är jag ute och dricker öl med mitt rollspelsgäng. Jag gläntar in lite vid sjusnåret, men förvänta er ingen större aktivitet från min sida.

Jag är alltså passagerare. Jag flyttades till cockpit, har ej gått dit. Jag glömde att skicka PM till Vimes R1 och har hittills bara tagit en kudde (3) från cockpit. Cockpit innehöll inget speciellt alls, förutom kuddar och vin. Nu vill jag nog ta mig till kabinpersonalens rum, men lär få en spännande flygtur istället.

”Men Basse, varför har du inte läst reglerna och hängt med bättre? Varför ska du ställa dumma frågor hela tiden?”
För att jag (1) inte tycker att vi ska spela så mycket på föremål etc i varulvsspel. Det är en stenkorkad åsikt i det här spelet eftersom så mycket bygger på föremålen. Trots det kan jag ändå inte se något enkelt sätt att nita ulvar med hjälp av föremålen. Jag ser inte att vi på två rundor (!) har kommit närmare någon större förståelse för spelets mekanismer eller vem som är tänkbara ulvar. Och för att jag (2) har varit splittrad mellan konferens och varulvsspel. Och ganska trött och ouppmärksam i allmänhet. Ber om ursäkt för det. Och för att jag (3) är lite korkad. ;)

”Vem tror du är ulv?”
Jag tror i denna stund att Genesis och Hellzon är ulvarna. Genesis tror jag är ulv för att han är för att jag tror att Team Ulv medvetet flyttade en bybo till cockpit så den inte ska kunna slöjda (en mindre att bry sig om) och Helllzon eftersom han var i mittengången när mordet på Sidd skedde. Genesis hade ju kunskap om att cockpit innehöll ”oslöjdbara föremål” för en bybo. Plus att det var en bonus att jag skulle se suspekt ut och då dra på mig byns uppmärksamhet.

Sedan tycker jag att det är ganska intressant att Vimes postar R2 19.37. 19.40 (tre minuter senare) röstar Genesis på mig. Han är ganska snabb på att lägga en röst.

Lycka till byn!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Vi kan byta plats @Martin3 om du vill men jag ser hellre att vi gå ett varv runt i så fall så vi kan bekräfta mer i varje rum.
Jag föreslår att vi snurrar ett varv, att jag flyttar till Första klass A, Impetigo flyttar till kabinpersoinalens däck, Genesis går till mittgången och aktiverar sin flygvärdinneförmåga eventuellt och du flyttar till Affärsklass A. Då borde vi alla kunna slöjda ett föremål också. Men det är ju också beroende på om var alla andra vill vandra också. Jag tänker att det är bäst att sprida ut oss så alla får möjligheten att rösta och minska risken för att bli dödad. Om det underlättar är jag också villig att stå kvar i Affärsklass A eller byta tillbaka till BakreWC igen.

Vad säger ni @Impetigo @Martin3 @Genesis att göra en sådan snurra?

Jag tycker att Basenanjis viftande känns grönande så jag går på min misstänktlista där Hellzon står överst.

Röst: @Hellzon

Röda:
Hellzon
Basenanji

Gula:
Empiricus
Impetigo
Xyas
Stövelkatten
Martin3

Grön:
Genesis
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Vad säger ni @Impetigo @Martin3 @Genesis att göra en sådan snurra?
På mobilen nu och orkar inte kolla kartan, men om den innebär att ni alla kan slöjda, att vi alla hamnar ensamma och att jag hamnar i mittgången så tycker jag att det låter alldeles toppen!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
En uppdaterad lista över föremål och förflyttningar.
SnakesOnAPlane.png
Det ser ut som att vi har 3 1or, 3 2or och 3 3or bland föremålen fördelade på 9 rum. Jag gillar symmetrin i det. Det tyder att folk inte har ljugit om siffrorna vilket iofs vore väldigt korkat.

Min första tanke här är att man vill röra sig så mycket som möjligt runt för att hitta olika föremål men iom att vi kan bygga saker med likadana föremål så är jag mer inne på att röra mig så lite som möjligt. Det kan iofs förstöra för andra bybo-roller som behöver röra sig mer men egentligen är det väl bättre för oss bybor att hitta en plats där vi kan göra föremål och inte snurra till det för mycket med rörelser? Det gör ju att om ulvar behöver röra sig runt för att döda oss så kommer de ha mycket svårare att göra det utan att sticka ut. Vad tror ni andra om det? Jag kan tänka mig att vandra lite fram och tillbaka mellan affärsklass A och bakre wc och undvika resten av planet.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Kul att du döpt bilden till SnakesOnAPlane.png :LOL: Du kunde inte hålla dig ifrån ormarna alltså?
Såg ni det? :rolleyes:
Jag trodde den fick ett generiskt namn när man ladda upp den...

Det känns som analyserna har dött av en del och vi närmar oss ett slut på den andra rundan. @Basenanji du ser ut att bli utröstad. Om du nu är bybo som du påstår, kan du ge oss så mycket information som möjligt innan du slängs ut genom flygplansdörren?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Min första tanke här är att man vill röra sig så mycket som möjligt runt för att hitta olika föremål men iom att vi kan bygga saker med likadana föremål så är jag mer inne på att röra mig så lite som möjligt. Det kan iofs förstöra för andra bybo-roller som behöver röra sig mer men egentligen är det väl bättre för oss bybor att hitta en plats där vi kan göra föremål och inte snurra till det för mycket med rörelser? Det gör ju att om ulvar behöver röra sig runt för att döda oss så kommer de ha mycket svårare att göra det utan att sticka ut. Vad tror ni andra om det? Jag kan tänka mig att vandra lite fram och tillbaka mellan affärsklass A och bakre wc och undvika resten av planet.
Du tror inte att föremålens typ spelar roll? Jag har ingen aning själv, men jag tänker att det skulle kunna vara så. Alternativet, minst lika rimligt, är att det slumpas och det egentligen bara är slöjdmekaniken som är den väsentliga skillnaden mellan lagen.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ok, jag missade att du postat ett inlägg Basse.

Du tror inte att föremålens typ spelar roll? Jag har ingen aning själv, men jag tänker att det skulle kunna vara så. Alternativet, minst lika rimligt, är att det slumpas och det egentligen bara är slöjdmekaniken som är den väsentliga skillnaden mellan lagen.
Nej, egentligen inte. Min gissning är att vi kommer få möjlighet att få förmågor liknande de vanliga förmågorna i varulvsspel vilket gör att vi kommer kanske få ihop 3-5 olika förmågor. Jag skulle gissa att det rimligaste är att tro att kombination av siffror är viktigare än själva prylarna, iaf för oss. Kombinationerna borde vara: 1+1+2, 1+3, 2+2 vilket är 3 olika kombinationer, möjligtvis att olika saker (inte likadana) ger andra förmågor, då får man två till. Den andra teorin är random för varje föremål. En tredje är att ditt första föremål oavsett kombination ger en specifik förmåga, 2 förmågor ger dig en andra specifik förmåga etc.
 
Top