Varulv [Varulvar på ett flygplan] - R2

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nu kommer jag köra bil tills efter rundans slut. Ligger bra med min röst på Basse.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Vi ska ha någon form av fest på jobbet i afton så jag kommer inte ha möjlighet att titta in på forumet så mycket. Ska försöka göra det i samband med rundans slut dock.

Men någon form av röst ska man väl prestera också.

Jag ser två kluster just nu:
Basse-Genesis-Hellzontrojkan som jag talade om tidigare samt en mer diffus skara där Martin3 och fjodor ska in. Tror jag.
Jag tror mer på det förstnämnda gänget så jag hakar på bassetåget.
Röst: @Basenanji
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag är tveksam till att det är värt att missa en slöjdning för att få testat teorin om flygvärdinnan i mittgången @Genesis

Jag börjar fundera på vinet i cockpiten och huruvida en ulv eller d3f eventuellt kan behöva en riktigt hög poäng (typ 11 eller 13) för att bygga en bomb eller fallskärm eller liknande… för det känns tveksamt att Genesissjälv skulle värdera mittgången högre än en slöjdning. Däremot om han inte kan slöjda på 4skulle han få svårt att förklara sig i nästa runda när han inte har ett föremål att ”visa upp”. Så det kan vara ett försök att undgå detta.

Jag tycker att det är rimligare att Genesis går till första klass A och slöjdar. Sedan berättar vilket föremål som slöjdningen resulterat i (men inte vilken effekt föremålet har).

Då kan @Martin3 gå till affärsklass A och slöjda, jag gå till mittgången och slöjda och @fjodorsenuba gå till bakre wc och slöjda.

Sen beror det ju lite på vart @Hellzon går också, planerar du att gå till mittgången?

- Jag tror att det är en bra idé att vi alla avslöjar vilka förmål vi slöjdar men inte deras effekt eftersom vi då kan avslöja folk som inte slöjdar på 4 när nästa person slöjdar med samma material
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag fattar förresten fotfarande inte slöjdreglerna…

@Vimes


Funkar detta?
Äpple (1) + Päron (3) = Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Apelsin (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Äpple (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Kiwi (2) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Banan (2) + Banan (2)= Fruktsallad
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om man inte kan använda två av samma frukt i en fruktsallad funkar ju inte mitt förslag till förflyttning… då kan inte Martin och Fjodor slöjda.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
- Jag tror att det är en bra idé att vi alla avslöjar vilka förmål vi slöjdar men inte deras effekt eftersom vi då kan avslöja folk som inte slöjdar på 4 när nästa person slöjdar med samma material
jag tror det är för mycket ulvagött i den informationen att bara bjussa på den. Men det är ju absolut ytterligare en grej man kan pressa folk på.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Om vi tolkat alla svar vi fått från Vimes så funkar alla kombinationer men materialet förbrukas när du använder det. Så även banan+banan fungerar förutsatt att du har två bananer.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag fattar förresten fotfarande inte slöjdreglerna…

@Vimes


Funkar detta?
Äpple (1) + Päron (3) = Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Apelsin (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Äpple (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Kiwi (2) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Banan (2) + Banan (2)= Fruktsallad
Om vi tolkat alla svar vi fått från Vimes…
Ja, jag hoppas på ett förtydligande här i tråden så att vi inte behöver förlita oss på allas enskilda tolkningar av flera olika potentiellt motsägelsefulla svar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag fattar förresten fotfarande inte slöjdreglerna…

@Vimes


Funkar detta?
Äpple (1) + Päron (3) = Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Apelsin (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Äpple (1) + Äpple (1) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Kiwi (2) + Banan (2)= Fruktsallad

Funkar detta?
Banan (2) + Banan (2)= Fruktsallad
Ja på alla.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
jag tror det är för mycket ulvagött i den informationen att bara bjussa på den.
Du tänker att ulvar eller d3f kan vara ute efter specifika föremål då eller?

Jag tänker snarare att vi vet att alla eller vissa scum slöjdar med andra föremål (andra summor ellar andra räknetecken) så information om (4)-föremål bordevara mer värd för byn än för scum.

Och som sagt, om man tvingar Kalle till att berätta att han byggt en katapult och Lisa sen sätter ihop samma delar och då får en laserpistol så har vi ju fångat ett scum (Kalle kunde inte slöjda och hittade bara på ”katapult”)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Fast VÄNTA nu...jag utgår ju ovan från att ulv-Hellzon tipsat ulv-Genesis om att mittengången innehöll föremål med siffran tre. Men frågan är om det kanske är Empiricus och Genesis som är ulvarna?! Tänker att Empiricus glatt gick iväg till cockpit på förslag av ulv-Genesis som visste att det fanns ulv-slöjdbara föremål där!

Jag vill också att ni inte auto-röstar på Hellzon i R3. Låt fakta komma fram först.

Om @Empiricus kan och vill får han gärna säga varför han valde att gå till just cockpit.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ni som har huvudet på skaft: när blev det publik info att det fanns ett föremål med siffran 3? I R1 eller R2?
 
Top