Varulv [Varulvar på ett flygplan] - R2

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Jag tycker att det är rimligare att Genesis går till första klass A och slöjdar. Sedan berättar vilket föremål som slöjdningen resulterat i (men inte vilken effekt föremålet har).
Mja, det är ju en poäng. Vissa av oss får 2+2, andra får 3+1, och vi kan bekräfta varandra (som att en avslöjar föremålet och en annan effekten, eller avslöjar första bokstav eller något liknande). Dock dröjer det en del. Vi knallar i R2 och hamnar på rätt plats i R3. Plockar och slöjdar i R3 och får reda på resultaten i R4. Använder föremålen och får effekten i R5. Stämmer min mittgångenteori så får jag något i R3, som i sig kan vara användbart direkt, eller så kan jag utföra någon förmåga som får effekt i R4. Lite som Basse varit inne på är det tyvärr rätt sent att få effekten i R5. Spelet kan vara över vid det laget. Men föremålen är ju i sig bra redan i R4, eftersom de kan användas för att bekräfta varandra.

Fan, vet du, det kanske är en toppen-idé. Om vi alla säger hur vi ska gå och vad vi ska slöjda så kan vi göra en fet bekräftelse i R4. Det är dock dels lite riskabelt eftersom vi måste överleva till R4. Röstar vi ut tre bybor och ulvarna dödar tre bybor så har de vunnit om det finns tre ulvar, och dels lite synd att vi inte kommer att ha något ut av taktiken i R3, så vi jobbar blint även då. Också synd att om vi kör på denna taktik så vill vi inte att Martin slöjdar 1+1+2, eftersom ingen kan bekräfta det, men potentiellt är ju det ett kraftfullare föremål än 3+1 eller 2+2.

Men okej, ponera att jag går till AA och slöjdar. Då kommer jag att få ett 3+1-föremål. Vad kommer alla andra att slöjda?

Impetigo: 3+1
Xyas: 2+2 (denna runda)
Martin, Fjodde, Hellzon och Stövlis: 2+2 ELLER 3+1 (beroende på hur de går)
Empi och Basse: Kan inte slöjda

Det är en intressant taktik! Jag vill gärna höra vad andra säger om den! Om alla är med på detta så är jag beredd att offra mittgångsspåret (snyft).
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag hinner inte nått mer nu. Ska iväg på simträning. Jag kommer gå till baktoan för att lämna plats åt martin3 enligt den tidigare planen Genesis.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag konstaterar att det finns många tänkbara kombinationer av föremål som går att ”slöjda på fyra”, förutsatt att alla enskilda ettor, tvåor och treor är unika (alltså att det inte finns två ”Äpplen (1)” osv).

A1+A3

A1+B3

A1+C3

B1+A3

B1+B3

B1+C3

C1+A3

C1+B3

C1+C3

A1+A1+A1+A1

A1+A1+A1+B1

A1+A1+B1+B1

A1+B1+B1+B1

B1+B1+B1+B1

B1+B1+B1+C1

B1+B1+C1+C1

B1+C1+C1+C1

C1+C1+C1+C1

C1+C1+C1+A1

C1+C1+A1+A1

C1+A1+A1+A1

A1+A1+B1+C1

B1+B1+A1+C1

C1+C1+A1+B1

A1+A1+A2

A1+A1+B2

A1+A1+C2

A1+B1+A2

A1+B1+B2

A1+B1+C2

A1+C1+A2

A1+C1+B2

A1+C1+C2

B1+B1+A2

B1+B1+B2

B1+B1+C2

B1+C1+A2

B1+C1+B2

B1+C1+C2

C1+C1+A2

C1+C1+B2

C1+C1+C2

A2+A2

A2+B2

A2+C2

B2+B2

B2+C2

C2+C2


Angående @Basenanji s spaning om att Empi gått till cockpit vill jag lyfta igen att vi bör fundera på att förbjuda förflyttning till platser med kända scum-föremål (bara cockpit än så länge om jag minns rätt där det ska finnas vin med en udda siffra större än fyra). Vi bör fortfarande förstås hålla tyst om andra scum-föremål vi hittar
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Fast VÄNTA nu...jag utgår ju ovan från att ulv-Hellzon tipsat ulv-Genesis om att mittengången innehöll föremål med siffran tre. Men frågan är om det kanske är Empiricus och Genesis som är ulvarna?! Tänker att Empiricus glatt gick iväg till cockpit på förslag av ulv-Genesis som visste att det fanns ulv-slöjdbara föremål där!

Jag vill också att ni inte auto-röstar på Hellzon i R3. Låt fakta komma fram först.

Om @Empiricus kan och vill får han gärna säga varför han valde att gå till just cockpit.
Nu är väl läge så gott som något.

Tänkte att det kunde vara kul att se om cockpit skulle innehålla någon flufftematisk förmåga kopplad till att jag är Pilot. Så var inte fallet, info jag fick av Vimes stämmer bra med vad Basse skrivit i tråden om cockpit. Ingen cool förmåga med andra ord.

Två av föremålen i kabinpersonalens däck är för övrigt exakt samma som i cockpit.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Jag konstaterar att det finns många tänkbara kombinationer av föremål som går att ”slöjda på fyra”, förutsatt att alla enskilda ettor, tvåor och treor är unika (alltså att det inte finns två ”Äpplen (1)” osv).
Alla saker med samma nummer är inte unika. Jag är inte säker på om alla treor är samma, men alla är i alla fall inte unika.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Tänkte att det kunde vara kul att se om cockpit skulle innehålla någon flufftematisk förmåga kopplad till att jag är Pilot. Så var inte fallet, info jag fick av Vimes stämmer bra med vad Basse skrivit i tråden om cockpit. Ingen cool förmåga med andra ord.
Vänta, va? Jag var säker på att du hade sagt att du inte var pilot, men jag kan inte hitta det, så jag måste ha drömt det. Då finns det ju absolut ingen poäng med att jag går till mittgången. Jag kommer därmed att går till 1 klass A och slöjda.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Då tar jag originalplanen och går till mittgången eller sabbar jag för någon då? @Impetigo går du till affärsklass a?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sedan vill jag vara präktig och säga att ulvarna förstås har full koll på att en bybo åker ut nu.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, skall jag stanna i cockpit eller gå till kabinpeesonaldäck? Lutar åt det senare.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Genesis måste gå till första klass A för att kunna slöjda
Empi och Basse måste gå till kabinpersonalens däck (eller stå still)

Martin3 går till affärsklass A
Fjodor går till bakre WC

Impetigo måste gå till mittgång eller kabinpersonalens däck. I inget av dessa fall kommer han att vara ensam.

@Xyas, @Hellzon och @Stövelkatten, vill ni informera om era förflyttningar för att undvika onödiga krockar? Mitt förslag är att Hellzon går till affärsklass B (kan slöjda 3+1) och Stövlis och Xyas står stilla (kan slöjda 2+2).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Okej, skall jag stanna i cockpit eller gå till kabinpeesonaldäck? Lutar åt det senare.
Röstar vi ut Basse och du står kvar så blir du ensam. Går du till kabinpersonalens däck krockar du eventuellt med Impetigo. Mitt förslag är att du stannar kvar och att @Impetigo går till kabindäck så kommer alla att stå ensamma och kan rösta fritt. Tyvärr innebär det ju att du aldrig kommer att få slöjda, men det dröjer i vilket fall som helst länge innan du kan, så det loppet är lite kört.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Jag är lite missnöjd med att vi aldrig fick till ett motdrev mot Basse i R2. Men jag orkar inte dra upp något nu på slutet. Jag ska försöka skriva en misstankelista innan rundans slut, i alla fall. Uppmuntrar andra att göra detsamma.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag är lite missnöjd med att vi aldrig fick till ett motdrev mot Basse i R2. Men jag orkar inte dra upp något nu på slutet. Jag ska försöka skriva en misstankelista innan rundans slut, i alla fall. Uppmuntrar andra att göra detsamma.
Strunta i Basse! Nu har ni fullt upp med att slöjda! Rätt fokus! 😘
 
Top