Varulv [Varulvar på ett flygplan] - R1

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
När jag tydligt proklamerat att jag tycker det är skumt att gå till någon ensam person som ensam, med tanke på det ni säger om att ulven behöver stå bredvid någon, så kändes martin3 drag att direkt trycka sig in till mig väldigt underligt och rödande.
Nä, det håller inte. För det första är det ju läskigt att som ulv ställa sig på tu man hand med någon och försöka mörda denne. Då är man ju genast röjd. För det andra, om någon nu säger "Jag tycker att det är rödande att göra X" och någon gör det, så kan det ju vara en rödande handling i sig, men att göra det trots att någon "tydligt proklamerat" att det är rödande visar ju snarare på oberoende tänkande. En ulv vill absolut undvika att röda sig och kommer inte att vilja göra något som en bybo redan sagt är misstänkt.

Jag tycker att martin3 har en del andra småröda tendenser, men toa-gate tycker jag är en icke-grej. Om någon rödas av det så är det du.

Den anledning jag kan se att en ulv kan vilja ställa sig på tu man hand är för att man då inte kan röja sig genom sitt röstmönster. Så det kan ju vara en anledning att martin3 kan vilja gå dit om han är ulv. Men att du deklarerat det som rödande (om han eller någon annan nu bryr sig så hårt om vad du tycker) gör det knappast rödare.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Sidd
Vad tyckte du var fel bland deltagarna i ditt första inlägg?
I övrigt ser jag att du legat mycket på Basse med frågor och anklagelser - Jag undrade iom att ni ulvat ihop om du känner igen något från det jämfört med hur ni lade upp ert ulveri då?


Föremål och sätta ihop till förmåga: Jag vet att det finns föremål som har en högre siffra än fyra. Därför tror jag att Vimes svarade mig vagt avsiktligt för att DTF/Ulvar kanske har andra och högre kombinerade målsiffror att nå för att låsa upp förmågor.

Min röst ligger ju på Hellzon nu och är en tidig röst. Det sticker ju lite i ögonen på mitt ego gällande mattegrejen, men det kan jag leva med.

Jämfört med de andra i mitten då?

Basse spelar typ som Basse brukar kunna spela, oavsett ulv eller bybo. Jag kan se bybasse snabbspela utan att läsa ordentligt och ulvbasse fejka det för att verka byboig - Jag läser hursomhelst ofta Basse som ulv oavsett färg så jag justerar mentalt upp hans poäng lite på grönsidan för att parera för mitt bias.

Sidd tycker jag känns byboig i sitt spel. Det finns inget hårt att analysera ännu ju men löst i hur hans inlägg läses i mina ögon så får jag bybovibbar.

RasmusL kan vara ett bra alternativ och det finns mer där än jag har på Hellzon iaf. Rasmus inlägg #30 låter väl inläst på reglerna men i inlägg #47 har Rasmus missat att man bara får rösta fritt om man är ensam. Annars tycker jag det varit skralt med produktion från RasmusL kontra tidigare spel. Det är värt ett röstbyte.

Röst: @RasmusL
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
Mina två röda kandidater just nu är @Martin3 och @RasmusL. Men det bygger egentligen bara på någon sorts känsla och inga tydliga argument. Första rundan är alltid såhär. Jag har egentligen ingen anledning att flytta min röst om ingen kommer med något slagkraftigt.
Vad sägs om detta som slagkraftigt: Om du inte byter så ryker Hellzon istället.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Det här bråket om att Basse vill till cockpit är lite roligt också. Det är ganska ivrig argumentering en bit in i tråden men vad vi vet från Båten är ju att bryggan och utkiken var jätteviktiga positioner, och det lärde vi oss lite för sent. Att vilja kolla upp cockpit behöver inte vara skumt. Om något har jag svårt att gissa vilka andra rum som skulle kunna vara spännande rent mekanikmässigt. Det kanske händer något kul på toa, vad vet jag, men det är svårare att lista ut från fluffet.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Det här bråket om att Basse vill till cockpit är lite roligt också. Det är ganska ivrig argumentering en bit in i tråden men vad vi vet från Båten är ju att bryggan och utkiken var jätteviktiga positioner, och det lärde vi oss lite för sent. Att vilja kolla upp cockpit behöver inte vara skumt. Om något har jag svårt att gissa vilka andra rum som skulle kunna vara spännande rent mekanikmässigt. Det kanske händer något kul på toa, vad vet jag, men det är svårare att lista ut från fluffet.
This. Jag tror det är viktigt att vi rör på oss och ställer frågor om rummen. Gärna så att vi har två eller fler personers vittnesmål också.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Nä, det håller inte. För det första är det ju läskigt att som ulv ställa sig på tu man hand med någon och försöka mörda denne. Då är man ju genast röjd. För det andra, om någon nu säger "Jag tycker att det är rödande att göra X" och någon gör det, så kan det ju vara en rödande handling i sig, men att göra det trots att någon "tydligt proklamerat" att det är rödande visar ju snarare på oberoende tänkande. En ulv vill absolut undvika att röda sig och kommer inte att vilja göra något som en bybo redan sagt är misstänkt.

Jag tycker att martin3 har en del andra småröda tendenser, men toa-gate tycker jag är en icke-grej. Om någon rödas av det så är det du.

Den anledning jag kan se att en ulv kan vilja ställa sig på tu man hand är för att man då inte kan röja sig genom sitt röstmönster. Så det kan ju vara en anledning att martin3 kan vilja gå dit om han är ulv. Men att du deklarerat det som rödande (om han eller någon annan nu bryr sig så hårt om vad du tycker) gör det knappast rödare.
Nej du har en poäng i det. Vi får se hur nästa runda spelar ut sig så kanske martin3 kan gröna sig mer. Tack för dina insikter Genesis.
 
Top