Jag tror inte det kommer vara så enkelt att ulvarna finns att gitta i en specifik rolltyp, . plus att jag inte tror att Vimes är typen som gör de hemlösa till skurkarna
Jag tänkte ifall de skulle bluffa som luffare ifall de inte kommer på något bra.
Jag tror inte det kommer vara så enkelt att ulvarna finns att gitta i en specifik rolltyp, . plus att jag inte tror att Vimes är typen som gör de hemlösa till skurkarna
Hur så? Tycker du att det är en långsökt tanke? Har du en annan teori du vill lyfta?
Hmm. Min utgångsteori var fyra ulvar och en DTF men 3+2 är ett rimligt alternativ.Vi är femton spelare så 3 ulvar och 2 dtf som i varulvarnas kyrkogård är inte omöjligt. Vill minnas att Vimes erkände att ensam DTF är svårt så han har nog lutat åt fler än en om vi har några.
Ja, så där kreativt kunde åtminstone inte jag tänka. Och jag blev lite skraj av att du verkade sitta på nån sorts kunskap.
Men om jag ska bygga på det du har grundlag så undrar jag om vi har fler än tre fraktioner.
Kan det vara så att det är massa "smålag" som ska kämpa inbördes? Tycker liksom att det är massa parametrar utan betydelse, men som ändå verkar vara viktiga.
Ny röst:
Röst: Björn den Gode
Nu får legenden the myth the original tala ut! Vad ser du i din kristallkula? Vem vill du rösta ut? Varför? Har vi fler fraktioner?
O’hoj!
Det är ju första gången jag är ute på de sju haven och spontant känns det som att jag tagit mig vatten över huvudet med tanke på hur svårnavigerad det här farvattnet verkar.
Jag tar det piano och hoppas att nån börjar peka med hela handen så hakar jag på.
Angående att låta någon "peka med hela handen" tycker jag att det är bättre att ta egna initiativ...
Det är ju upplagt för en het batalj mellan mig och Björn den Gode, och jag hoppas att vi åtminstone till en början kan vara konstruktiva innan folk kastar anklagelser på varandra. Tycker att jag har visat hur bra det kan vara att ha en samarbetsvillig ton i de senaste varulvsspelen.
Basenanji said:Ny röst:
Röst: Björn den Gode
Fast dom kan ju bli utröstade om dom står ensamma? Alla andra som står ensamma kan nämligen rösta på dom, och om det behövs får väl folk i klump (för en gångs skull!) lägga ner sina röster så den åker ut som byn vill ha ut. När jag tänker efter så borde vi nog ha en meta-röstning där man kan indikera vem man hade röstat på ifall man hade kunnat.Ok, då föreslår jag att alla går till fördäck asap så eliminerar vi varulvarnas fördel med att de inte kan bli utröstade om de står ensamma. Alla som inte dyker upp på fördäck hamnar på svarta listan, alternativt får de komma med en riiktigt bra förklaring nu i förväg på varför de inte kan närvara på fördäck nästa runda.
”Kan det vara massa smålag?” Undrar @bassenanji
Ja, om det står i din roll att du är i ett smålag så kan det ju det så vitt du vet.
Hade röstat på @bassenanji och hens smålag om jag kunnat.
Ja, stoppen spelar roll, jag har info om det som inte matchar Empis teori. Vilket kan betyda att Empi har ulvinfo om stoppen, sprider desinformation eller helt enkelt saknar info och gissar. Två teorier av tre pekar på att Empi är scum.Våra stopp spelar också roll, utgår jag ifrån. Typ grej A händer om båten är på plats B och person C står på bryggan. I övrigt känns det rimligt med flera grupperingar som kämpar om att döda oss och varandra.
När jag tänker efter så borde vi nog ha en meta-röstning där man kan indikera vem man hade röstat på ifall man hade kunnat.
Två aspekter på det:Jag skulle gärna ha andras åsikter om detta! Bör vi sprida ut oss eller klumpa ihop oss? Jag lutar ju åt utspridning, men det har ju den distinkta nackdelen att det blir svårare för oss att rösta ut folk.
Så var det på Tåget, så det är rimligt.Ulvarnas nattmord finns inte med i listan på saker som sker. Detta innebär att de döljer sig i 1-99-biten. De sker mitt i smeten bland alla andra förmågor. Gissningsvis efter väktarens, till exempel. Jag gissar att olika ulvar agerar vid olika tider, vilket gör dem olika farliga. En tidig ulv är värre än en sen, eftersom folk inte hunnit röra sig ännu och deras position därmed är förutsägbar.
O’hoj!
Det är ju första gången jag är ute på de sju haven och spontant känns det som att jag tagit mig vatten över huvudet med tanke på hur svårnavigerad det här farvattnet verkar.
Jag tar det piano och hoppas att nån börjar peka med hela handen så hakar jag på.
På direkt förfrågan har jag inte nån tanke om hur vi är placerade från början, gissar på slump då det verkar vara en blandning av slump och måånga rörliga delar som styr vår kosa.
Säg som sagt bara åt mig vart jag ska gå och vem jag ska rösta på, ni som seglat förr, jag är med på alla planer så länge de är bra.
Åh, och Röst: Halo9000
I ett virrvarr av barnskrik på bryggan så ska jag försöka få till nån hyfsad analys av spelupplägget.
Jag tror att vi samtliga ha olika roller vilket inte avslöjar våra olika förmågor avsevärt, så det kan ju vara ett alternativ att softclaima våra roller när tiden är mogen och åtminstone tala om våra titlar, på så sätt får ju ulvarna lite problem om de inte ha en alltför god fantasi på skeppstitlarna.
Kanske finns det flera olikartade sjömän, en kapten, några olika matroser och luffare på båten (alla luffare lär vara utklädda ulvar).
Alla vill de ju ha bort ulvarna från båten, precis som vi alla är informerade om. Eller är vi det?
Sen gäller det kanske att planera hur vi ska förflytta oss för att komma åt den vi verkligen vill ha utröstad, frågan är om vi är olika snabba och kan ta olika många steg under natten. DET om inget lär ju visa sig.
Den där stormen verkar ju lite läskig också, men det känns som om den kan ge fördelar ändå. Det lär ju visa sig.
KrilleW said:Jag tänkte ifall de skulle bluffa som luffare ifall de inte kommer på något bra.
Rimligt ändå. Att fyra av femton skulle rösta och resten lägga ner öppnar ju så stort för snipningar också. Jag kom på en grej till på Empi som jag inte riktigt vill detaljera än men jag kan gå med på att sätta en nål i hans namn så länge.Jag vet ärligt talat inte om jag vill rösta på Empi. Att inte sitta på säker info om vad som händer i de olika hamnarna är inte rödande, jag har noll koll på det. Jag har info om annat via min rollbeskrivning, jag bryr mig om vindstyrkan t.ex. Sen kommer jag att lägga en röst på någon jag uppfattar som skum, men det är på tok för tidigt än