Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
Ja du, Tyr. Kommer du ihåg att jag jazzade runt en del? Bland annat spekulerade jag i om ulvarna egentligen inte var "onda" (vilket fick en del att gå i taket). Det handlade om att jag tänkte mig att vi som by skulle jaga ut oskyldiga kvinnor - kloka gummor - och bränna dem på bål liksom. Att det var det som var det mångbottnade, att det var som det historiskt faktiskt var.
Ja, det är ju en rätt galen teori med tanke på att du är en sörjande make som kanske förlorade din fru pga häxerianklagelser. Det första du tänkte var att du hade någon form av flummig naiv roll?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.
Vad skulle man få reda på av att rösta ut mig? Vilka indicier har du pekat på?

Angående inlägget tänkte jag skriva om det, då min känsla av det är att du försöker smeta skit på mig trots att du har noll täckning för det. Dock får jag inte riktigt in dig som ulv i upplägget, varför jag tyckte det var onödigt med en beef två bybor emellan.
Okay. Vi släpper den här beefen eller så återupptar vi den i nästa runda.

Jag vill inte smeta fekalier på dig. Jag tycker inte du har spelat helt 100 och svajat en del från och till, men jag kan släppa det för nu utan problem. Du är inte en huvudkandidat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Spider är Lucifer och säger att han är här för att leta rätt på något som är stulet. Jag vet vad som är stulet, men vill så klart höra honom säga det så att det går att på något vis gröna honom. Nu tycks ju även min plan gå i baklås med tanke på hans frånvaro.
Har ni hittat det som är stulet?
Nej.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Konrad Konvalj said:
Och lite mer Kånkeltankar.

Alla våra Siare.

Spider, Basse och Vico vill jag ha kvar till nästa runda. Jag tror Vico hade en plan där som kan gå i lås om inte ulvarna plockar bort en nyckelkandidat så att det hela skiter sig.

Spider är enligt Vicotnik i Tyskland om jag inte minns fel, men det är ju bara att hoppas att han gjort något form av siande med sin förmåga innan han åkte iväg.

Nu när jag skriver det här förstår jag ju också att Vicos plan inte kan gå i lås med tanke på att Spider är borta? Hur ser Vicotnik och övriga på det?

Hmm. Spider postar sitt: Basse, fuck you! Du är ulv. Sen försvinner han.

Spider är Lucifer och säger att han är här för att leta rätt på något som är stulet. Jag vet vad som är stulet, men vill så klart höra honom säga det så att det går att på något vis gröna honom. Nu tycks ju även min plan gå i baklås med tanke på hans frånvaro.
Om Vico sniffar !Paxen (om han inte blri utröstad, i så fall kan vico sniffa Basse) och Basse kollar mig så har de dubblat två.

Kanske söker Lucifer/spider efter sin emeraldgrej som han tappade vid fallet. De gör den heliga gralen av den senare. Detta är nåt jag minns från en googling för några dagar sen. Risken finns att texten jag hittade var nåt flummigt rollspelsställe. Tror det hette nåt kopplat till indiana jones.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Han jobbade väl för ragnar eller?
Jag kommer som sagt var inte ihåg och har inte tid att leta specifika inlägg just nu.
Jo. Han är någon form av dräng på min gård enligt uppgift.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Han jobbade väl för ragnar eller?
Jag kommer som sagt var inte ihåg och har inte tid att leta specifika inlägg just nu.
Jo. Han är någon form av dräng på min gård enligt uppgift.
Pölzemannen said:
Till att börja med: jag är inte släkt med Ragnar vad jag vet. Jag är dräng och arbetar på hans gård. Jag heter Mats
Hittade det. Han är alltså inte släkt med Ragnar och heter Mats.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Konrad Konvalj said:
Nu när jag skriver det här förstår jag ju också att Vicos plan inte kan gå i lås med tanke på att Spider är borta? Hur ser Vicotnik och övriga på det?
Om det är samma plan som jag tyckte mig se så blev Vic ytterligare grön i mina ögon. Men det är det enda jag tagit med mig från det hela ännu så länge.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Vad skulle man få reda på av att rösta ut mig? Vilka indicier har du pekat på?

Angående inlägget tänkte jag skriva om det, då min känsla av det är att du försöker smeta skit på mig trots att du har noll täckning för det. Dock får jag inte riktigt in dig som ulv i upplägget, varför jag tyckte det var onödigt med en beef två bybor emellan.
Okay. Vi släpper den här beefen eller så återupptar vi den i nästa runda.

Jag vill inte smeta fekalier på dig. Jag tycker inte du har spelat helt 100 och svajat en del från och till, men jag kan släppa det för nu utan problem. Du är inte en huvudkandidat.
Jag vill dock notera att jag är genuint intresserad av att få svar på de frågor jag ställer i inlägget citerat här ovan. Dock bör vi fokusera mot deadline nu anser jag.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Han jobbade väl för ragnar eller?
Jag kommer som sagt var inte ihåg och har inte tid att leta specifika inlägg just nu.
Jo. Han är någon form av dräng på min gård enligt uppgift.
Vi sparar siarna denna runda iaf. Spiders och Basses agerande är skumt, men jag vill helst höra vad de har att säga nästa runda.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
Kanske söker Lucifer/spider efter sin emeraldgrej som han tappade vid fallet. De gör den heliga gralen av den senare. Detta är nåt jag minns från en googling för några dagar sen. Risken finns att texten jag hittade var nåt flummigt rollspelsställe. Tror det hette nåt kopplat till indiana jones.
Va? O.O
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
Om Vico sniffar !Paxen (om han inte blri utröstad, i så fall kan vico sniffa Basse) och Basse kollar mig så har de dubblat två.

Kanske söker Lucifer/spider efter sin emeraldgrej som han tappade vid fallet. De gör den heliga gralen av den senare. Detta är nåt jag minns från en googling för några dagar sen. Risken finns att texten jag hittade var nåt flummigt rollspelsställe. Tror det hette nåt kopplat till indiana jones.
Alltså, varför svarar du för Spider? Du har ju ingenting att göra med vad han söker eftersom vi högst troligt letar efter samma sak.

Det är väl helt onödigt att ta fram google info som i framtiden kan färga Spiders outning av vad han söker?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Vem ska vi sia runda två?

Jag tror jag har sagt det innan, men jag gillar inte dessa grupperingar.

Vi har änglarna, 3 som har outats sig just nu, jag har info om 4. Vi har Ragnar med bihang, möjligt att det skulle kunna vara totalt 4 där också. Och sen har vi alla andra, vilket skulle kunna vara 4 (vi vet inte om unfair var en ängel, eller en av dessa 4.

Jag tycker inte riktigt om det här, för det tyder på att det skulle kunna finnas 1 ulv i varje grupp. Dom 2 som jag misstänker mest just nu är OBD och Vimes, båda pga indicier, Vimes säger sig vara Ragnar, OBD säger sig vara smed och tillhör grupperingen "alla andra". Är det möjligt att det är två av våra ulvar, eller har jag bara fel?

En sak som måste kollas på är när unfair outade sig själv. Var det före eller efter att jag snackade om mina misstankar mot änglarna? Före eller efter att jag nämnde att dom var 4 till antalet? Jag kan minnas fel, men jag har för mig att unfair sökte efter info om änglarna. Jag ska kolla upp det, för isåfall är det möjligt att unfair var den elaka ängeln.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Ond bråd död said:
Kanske söker Lucifer/spider efter sin emeraldgrej som han tappade vid fallet. De gör den heliga gralen av den senare. Detta är nåt jag minns från en googling för några dagar sen. Risken finns att texten jag hittade var nåt flummigt rollspelsställe. Tror det hette nåt kopplat till indiana jones.
Va? O.O
Inget att hänga upp sig vid egentligen. JAg googlade typ på Lucifer+ stolen eller nåt. Jag var väldigt inne på att Lucifer redan fallit då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Vem ska vi sia runda två?

Uppdaterad, tror jag:

(4) !Paxen: xyas, OBD, Basenanji, Cassius
(2) Cassius: Konrad, Pilzeman
(1) Konrad: !Paxen
(1) OBD: Vimes
(1) Pilze: Vicotnik
(1) Vimes: Tyr
(1) Ingen: Spider
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

!Paxen said:
Jag tror jag har sagt det innan, men jag gillar inte dessa grupperingar.

Vi har änglarna, 3 som har outats sig just nu, jag har info om 4. Vi har Ragnar med bihang, möjligt att det skulle kunna vara totalt 4 där också. Och sen har vi alla andra, vilket skulle kunna vara 4 (vi vet inte om unfair var en ängel, eller en av dessa 4.

Jag tycker inte riktigt om det här, för det tyder på att det skulle kunna finnas 1 ulv i varje grupp. Dom 2 som jag misstänker mest just nu är OBD och Vimes, båda pga indicier, Vimes säger sig vara Ragnar, OBD säger sig vara smed och tillhör grupperingen "alla andra". Är det möjligt att det är två av våra ulvar, eller har jag bara fel?

En sak som måste kollas på är när unfair outade sig själv. Var det före eller efter att jag snackade om mina misstankar mot änglarna? Före eller efter att jag nämnde att dom var 4 till antalet? Jag kan minnas fel, men jag har för mig att unfair sökte efter info om änglarna. Jag ska kolla upp det, för isåfall är det möjligt att unfair var den elaka ängeln.
Det här är det första seriösa !Paxen bidragit med tror jag.

Dock är spelet designat för 13, så symmetrin funkar inte riktigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Vem ska vi sia runda två?

Äh, kom igen nu.

OBD är ju scum. Vafan. Han jiddrar om att han har blivit tillsagd av Recca att han nästan citerat sitt PM. Tror vi verkligen på det? Varför skulle hon bry sig om att han ordagrant skriver om "räddningsaktionen" när INGEN ANNAN har något om en räddningsaktion i sitt PM? På vilket sätt är det problematiskt i så fall? Han hittar ju på.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

!Paxen said:
Jag tycker inte riktigt om det här, för det tyder på att det skulle kunna finnas 1 ulv i varje grupp. Dom 2 som jag misstänker mest just nu är OBD och Vimes, båda pga indicier, Vimes säger sig vara Ragnar, OBD säger sig vara smed och tillhör grupperingen "alla andra". Är det möjligt att det är två av våra ulvar, eller har jag bara fel?
Det är mina toppmisstänkta för tillfället. Vimes för att mycket av vad hans sagt har känts som efterhandskonstruktioner och lätta outningar. OBD eftersom den större delen av spelet känns som vi spelat på olika lag...
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
Om Vico sniffar !Paxen (om han inte blri utröstad, i så fall kan vico sniffa Basse) och Basse kollar mig så har de dubblat två.

Kanske söker Lucifer/spider efter sin emeraldgrej som han tappade vid fallet. De gör den heliga gralen av den senare. Detta är nåt jag minns från en googling för några dagar sen. Risken finns att texten jag hittade var nåt flummigt rollspelsställe. Tror det hette nåt kopplat till indiana jones.
Alltså, varför svarar du för Spider? Du har ju ingenting att göra med vad han söker eftersom vi högst troligt letar efter samma sak.

Det är väl helt onödigt att ta fram google info som i framtiden kan färga Spiders outning av vad han söker?
JAg bara tänkte att jag lika gärna kunde säga det när ajg ändå googlat det. Min förhoppning var väl att nån ängel skulle känna igen det. Om de söker nåt som blivit stulet vill säga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
!Paxen said:
Jag tror jag har sagt det innan, men jag gillar inte dessa grupperingar.

Vi har änglarna, 3 som har outats sig just nu, jag har info om 4. Vi har Ragnar med bihang, möjligt att det skulle kunna vara totalt 4 där också. Och sen har vi alla andra, vilket skulle kunna vara 4 (vi vet inte om unfair var en ängel, eller en av dessa 4.

Jag tycker inte riktigt om det här, för det tyder på att det skulle kunna finnas 1 ulv i varje grupp. Dom 2 som jag misstänker mest just nu är OBD och Vimes, båda pga indicier, Vimes säger sig vara Ragnar, OBD säger sig vara smed och tillhör grupperingen "alla andra". Är det möjligt att det är två av våra ulvar, eller har jag bara fel?

En sak som måste kollas på är när unfair outade sig själv. Var det före eller efter att jag snackade om mina misstankar mot änglarna? Före eller efter att jag nämnde att dom var 4 till antalet? Jag kan minnas fel, men jag har för mig att unfair sökte efter info om änglarna. Jag ska kolla upp det, för isåfall är det möjligt att unfair var den elaka ängeln.
Det här är det första seriösa !Paxen bidragit med tror jag.

Dock är spelet designat för 13, så symmetrin funkar inte riktigt.
Var inte du själv inne på att nattvakten var den 13:e?
Något som slog mig bara.

Spelet må vara designat för 13, men vi är 12 som är med så Recca kan väl ha moddat om det eller. Jag förstår inte riktigt vad du menar.
 
Top