Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Strax innan natten faller över byn isolerar ni en person från övriga i gruppen. Majoriteten har valt vem som ska skickas ut ur ladan för arkebusering av övrig ortsbefolkning!

Unfair går med böjt huvud ut ur ladan. Byborna är precis på väg att tjära och fjädra stackaren när en blixt slår ned från klar himmel och han istället slår upp i oheliga flammor!

Vi tackar så mycket för deltagandet och säger hej då till varulven som kämpade tappert.

Deltagare (gröna lever, röda är döda):
Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Spider Jerusalem
Unfair
Tyr
Ond bråd död
Cassius
Pilzeman
Basenanji

Denna runda avslutas på söndag klockan 21.00.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
YEs!!

Det grönar som sagt Vico och Xyas. Förutsatt att inte !paxen också var ulv, men det låter osannolikt.

Snyggt väktat också.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
NICE :gremsmile:

och dubbel NICE :gremsmile:

Verkar som om demonernas nattdödande inte blev av :gremsmile: Eller så har vi en skicklig väktare.

Basenanji, Spider vad har ni fått för utslag på era förmågor?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Snyggt jobbat. Noterar att ulvarna inte tog någon byo, vilket (troligtvis) etyder att vi har en väktare som skyddar oss. Tack till dig!

Och ett tack till Unfair också!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Fan vad gryma ni är! Ska läsa genom runda 1 ordentligt så man fattar hur man upptäcker sånt där! Kan inte någon vänligt själ förklara vad som är en scumtell?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Cassius said:
Kan inte någon vänligt själ förklara vad som är en scumtell?
Det är helt enkelt ett uttryck för skumt beteende. Som att svar undvikande eller liknande.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Cassius said:
Fan vad gryma ni är! Ska läsa genom runda 1 ordentligt så man fattar hur man upptäcker sånt där! Kan inte någon vänligt själ förklara vad som är en scumtell?
Taget från VAOL
Tells - Scum Tells innebär mönster eller märkliga beteenden som tyder på att någon är en varulv.

Men mer exakt vad en tell är är väldigt svårt att säga. Då det kan skiffta ganska så mycket från spelare till spelare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Ond bråd död said:
Vad hade Unfair outat utöver sin bibel?
Det unfair har outat kan vi inte lita på överhuvudtaget då han var ulv.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Cassius said:
Fan vad gryma ni är! Ska läsa genom runda 1 ordentligt så man fattar hur man upptäcker sånt där! Kan inte någon vänligt själ förklara vad som är en scumtell?
Unfair var inte min förstemisstänkte, men han hade en del neggo-kommentarer och bídrog inte så mkt till spelet. HAr för mig att han snackade mer om hur man ska spela varulvspel än om själva spelet också. De skarpare spealrna har säkert en bättre förklaring.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
FUCK YES!

Vi (jag i synnerhet :gremwink: ) regerar.

Bra jobbat, vafan, jag säger ju att byn kniper sin första ulv direkt. Vi är bäst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Nu ska jag sova. Sedan ska jag göra en utläggning om nattens händelser.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Slänger upp slutrösterna från runda 1 så vi har något att gå på. Vore även bra ifall någon kunde slänga upp outnings listan från runda 1 också.
Rösträkning från rund 1 said:
5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Utifrån detta så skulle jag vilja höra Pilzemans och ODB's motivering till varför de valde att ha kvar sin röster på !Paxen. Ser ni fortfarande !Paxen som misstänkt? Om inte, vem är er huvudmisstänkte i nuläget?

Sen skulle jag vilja höra !Paxen's och Cassius tankar om utröstinngen av unfair, framför allt !Paxens tankar då båda hade sin röst på ODB. I !Paxens fall så lät han sin röst ligga kvar där trots att han verkade vara den som skulle åka, då det stod unfair: 3 och !Paxen: 5. Vilket med sin röst på unfair skulle kunna ha vägt det hela till 4 - 5.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Min bild av det hela var att alla kunde vara varulvar(det kan OBD vara, även om det inte känns alls lika troligt) och jag gick efter min magkänsla, har som sagt inte riktigt fått pli på spelet. Sen så tyckte jag att både Unfair verkade ha koll på liret och när drevet mot honom satte igång var jag inte vid datorn, jag skrev min röst innan de började hända. Så tänkte jag. Men ni tänkte uppenbarligen bättre! :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Cassius said:
alla kunde vara varulvar(det kan OBD vara, även om det inte känns alls lika troligt)
Okej, lust att utveckla detta?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vicotnik said:
Cassius said:
alla kunde vara varulvar(det kan OBD vara, även om det inte känns alls lika troligt)
Okej, lust att utveckla detta?
Absolut. De drevade mot varandra tidigt i förra rundan. De beefade om bråket med utrustning osv. Det var mest de jag tänkte på. De röstade t.ex tidigt i runda 1 på varandar. Det kan ju såklart vara en taktik. Men visst OBD höll fast vid sin röst och jag upplever att han slingrar sig. Så det är inte helt omöjligt att han är en kollega. Men jag tycker det är mindre troligt än innan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Ja! Grymt bra!

Sedan var inte Unfair med på min lista.

Dessutom har jag siat !Paxen.

Han kan väl fundera lite på vad jag (och byn) kommer vilja veta.

Men det ska bli mycket spännande att få höra hans svar!
 
Top