Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basse, varför valde du att sia !Paxen?
Observera att jag inte ifråga sätter ditt val utan undrar bara vad din motivering var till att sia honom?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vicotnik said:
Utifrån detta så skulle jag vilja höra Pilzemans och ODB's motivering till varför de valde att ha kvar sin röster på !Paxen. Ser ni fortfarande !Paxen som misstänkt? Om inte, vem är er huvudmisstänkte i nuläget?

Sen skulle jag vilja höra !Paxen's och Cassius tankar om utröstinngen av unfair, framför allt !Paxens tankar då båda hade sin röst på ODB. I !Paxens fall så lät han sin röst ligga kvar där trots att han verkade vara den som skulle åka, då det stod unfair: 3 och !Paxen: 5. Vilket med sin röst på unfair skulle kunna ha vägt det hela till 4 - 5.
Jag valde att ha kvar min röst för att jag tyckte att !Paxen var skummare. Starkaste argumentet att byta var att de trovärdigaste spelarna röstade på Unfair (förutom du då, men det har ju ändrats).

Jag misstänker !Paxen betydligt mkt mindre nu eftersom Unfair försökte rösta ut honom.

Jag får gå tillbaka och kolla rösterna på Unfair, men en hel del personer blev rejält grönare av det här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Jag tänker inte svara på fler frågor ikväll. Ni får ha tålamod med min frånvaro och fundera lite på vad vi ska fråga !Paxen.

Go'natt!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
FUCK YES!

Vi (jag i synnerhet :gremwink: ) regerar.

Bra jobbat, vafan, jag säger ju att byn kniper sin första ulv direkt. Vi är bäst.
Yes byn är fan bäst.

Även jag tänker ta åt mig en hel dos ära för hängandet av Unfair. Jag hade en hel del att gå på förutom min magkänsla. Jag nailade honom vid ett flertal tillfällen tyckte jag och hade koll på honom i inloggade användare listan rätt hårt.

Från det att jag startade min något psykotiska jakt via inloggade användare (man måste vara en paranoians mästare för att kunna tyda skeendet i den listan...) sidan så var Unfair in i tråden en gång. Han höll sig medvetet undan i hopp om att ingen skulle haka på mitt drev. Eftersom han undvek tråden så var jag ju tvungen att hårdmarkera vad han pysslade med och det var pm-skrivande för hela slanten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
öh, ska man verkligen spela så?
Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.

Alltså, ett tag satt alla på tåget mot !Paxen och det var en aning intressant att försöka rucka på det. Hade det inte lyckats och !Paxen hängts hade vi fått bra info från det med.

Nu klämmde vi dit en ulv och det är fantastikt. !Paxen är ju inte grönad på nått vis av det här, men han brukar vara bättre i runda 2 och det är ju bra för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Slänger upp slutrösterna från runda 1 så vi har något att gå på. Vore även bra ifall någon kunde slänga upp outnings listan från runda 1 också.
Rösträkning från rund 1 said:
5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
Pölzemannen ska väl upp till rakning snarast möjligast va?
Rösten på !Paxen lades för bra länge sen och efter det har han varit väck från liret.

!Paxen röstade inte på Unfair. Det är ju intressant eftersom det vore ett smartare drag om man var sugen på att överleva.

Cassius har väl haft en beef mot OBD den tiden han har varit delaktig om jag inte minns fel, men en uppdatering gällande det skulle sitta fint.

Spider var den ända som inte var så sugen att kliva bort från Basse trots att han var en stor segrare i slutet av runda 1 måste jag säga. Han skruvade upp tempot rätt hårt och det blev lita kaos. Nu återstår det bara att hänga med på hans utfrågning av !Paxen innan jag kan dra några växlar av det hela.

Spider själv har ju säkerligen använt sin detect evil väl så lite svar finns att vänta även där.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga

Min förmåga säger att du har onda tankar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Spider Jerusalem said:
Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga

Min förmåga säger att du har onda tankar.
Okay nice!

Jag kommer dock inte lyssna på Lucifer just i detta nu. Däremot skall det bli intressant att höra vad Basse har att säga om det hela.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Väldigt intressant händelseförlopp måste jag säga. Jag antar att min analys fortfarande kan vara korrekt, men det ser lite vingligt ut. Så det är väl bäst att bortse från den i ett försök att se på saker med fräscha ögon.

När jag vaknar hoppas jag på en episk duell med !Paxen, Basenanji och Spider i huvudrollerna.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
öh, ska man verkligen spela så?
Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.

Alltså, ett tag satt alla på tåget mot !Paxen och det var en aning intressant att försöka rucka på det. Hade det inte lyckats och !Paxen hängts hade vi fått bra info från det med.

Nu klämmde vi dit en ulv och det är fantastikt. !Paxen är ju inte grönad på nått vis av det här, men han brukar vara bättre i runda 2 och det är ju bra för byn.
Jag menar är det verkligen tillåtet? Det känns som fusk. IRL motsvarigheten är närmast att smygkika när ulvarna pekar. Vilket iofs barn kan göra.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Spider Jerusalem said:
Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga

Min förmåga säger att du har onda tankar.
Detta gjorde dig rödare. Vi sa ju att ni inte skulle syna varandra.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ond bråd död said:
Spider Jerusalem said:
Ledsen Basenanji det var fint ulvat av dig men jag siade dir....och du pingas som röd av min förmåga

Min förmåga säger att du har onda tankar.
Detta gjorde dig rödare. Vi sa ju att ni inte skulle syna varandra.
Ändå:
Röst:Basenanji

Han har mest att förklara från förra rundan. VAd höll du på med egentligen?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Vicotnik said:
Utifrån detta så skulle jag vilja höra Pilzemans och ODB's motivering till varför de valde att ha kvar sin röster på !Paxen.
Jag var och spelade rollspel hela kvällen. Jag återommer med mer tankar senare, men nu ska jag till skolan och hinner kanske inte skriva på ett tag.

Men wooh! Vem var det som lugnade mig med att "äsch, så mycket bättre har inte wrnu-byn blivit?" Det är ju bullshit, vi äger.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ond bråd död said:
Konrad Konvalj said:
Ond bråd död said:
öh, ska man verkligen spela så?
Det är inget supertips och det tär på psyket, men just då hade jag ett skönt flow och hade innan det fått en fealing att nått måste göras med drevet mot !Paxen.

Alltså, ett tag satt alla på tåget mot !Paxen och det var en aning intressant att försöka rucka på det. Hade det inte lyckats och !Paxen hängts hade vi fått bra info från det med.

Nu klämmde vi dit en ulv och det är fantastikt. !Paxen är ju inte grönad på nått vis av det här, men han brukar vara bättre i runda 2 och det är ju bra för byn.
Jag menar är det verkligen tillåtet? Det känns som fusk. IRL motsvarigheten är närmast att smygkika när ulvarna pekar. Vilket iofs barn kan göra.
Det är tillåtet, men betänk att många använder pm till andra saker, exempelvis så sköter min spelgrupp all planering via pm här på forumet. Om ulvarna är så dumma att de använder pm för att kommunisera så får de skylla sig själva.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
OBD, har du använt din förmåga? På vem?

Ang Spider och Basse: vad sägs som att båda är halvt fungeerande siare? Som visserligen har rätt när de siar ulvar, men även vissa bybor sias rött, och då olika bybor beroende på siare? Basse, som såklart är misogyn siar förstås ALLA kvinnor som röda (medan kanske en av kvinnorna är häxa på riktigt), hade jag varit Basse hade jag INTE siat en kvinna. Lucifer pejlar visserligen ulvar, men vissa bybor är "dåliga" utan att vara ulvar, och dessa sias också röda.

Vad tros?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Inte helt omöjligt, jag kan nog hålla med om att Basenanji möjligtvis skulle kunna vara en naiv siare så som du beskriver det. Spider vet jag inte rikigt vad jag ska tro om anser att han spelar helt okej, men det som stör mig hos honom är namnet lucifer, eftersom det är så pass för knippat med djävulen. Om Spider skulle få skurk resultat från någon så skulle det vara just Basenanji eftersom jag är rätt så övertygad om att han har fått rollen "byfåne" dvs för att han ska vinna så måste han åka ut + att byn vinner. Men om vi kan lita på Spider så tror jag i övrigt att hans sianden kommer vara korrekta. Om vi röstar ut Basenanji den här rundan och han visar sig vara bybo då är ju Spider väldigt starkt ifråga satt, som ulv så vore det orimligt att ta den risken om man inte är väldigt nära att vinna.
Så jag tror Spider talar saning om vilket resultat han fått, men sedan om det är korrekt eller inte måste diskuteras.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Ond bråd död said:
öh, ska man verkligen spela så?
Man kan, men det är lite fånigt. Och i mitt tycke bryter mot spirit of the rules.
 
Top