Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Vicotnik said:
jag är en Get som heter Maja.
o_O
Precis min reaktion då jag fick min roll.
Jag hoppas ni förstår varför jag skulle ha blivit tvungen att outa hela min roll om ni fortsatt pressa mig under runda 1.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Äh, varför finns det svaveldemoner och häxor om lucifer inte fallit än? Bibeln finns uppenbarligen redan ute i handeln och där beskrivs ju Lucifers fall. Spider har spelat konstigt innan utbrottet också.

Röst:Spider

Om detta stämmer är min gissning att Pilzerman är den tredje.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
OBD said:
Det skulle kunna förklara alla siare också. En för varje sort? Kanske med en drawback också. Som att kvinnor sias som häxor eller nåt.
Vet ej, eftersom mitt siande går genom att jag drar in lukter från folk och är det svavel(=demon) i lukten så får jag redan på det. Det skulle kunna vara så att vi har flera olika typer av ulvar och att jag inte kan avslöja de övriga 2 typerna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död said:
Jag menar är det verkligen tillåtet? Det känns som fusk. IRL motsvarigheten är närmast att smygkika när ulvarna pekar. Vilket iofs barn kan göra.
Aha.

Det kan ju omöjligt räknas som fusk. Ulvarna får ju använda vilka kanaler de vill för att kommunicera och om det finns paranoia snubbar som sitter och lurkar i Inloggade användare listan så är det ju så.

Sen är det ju inte ett väldigt säkert eller bra vis att jaga ulvar på men det är ju en helt annan historia.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Alright, OBD. Det känns som du funderat en del kring det här med föremålen.

Någon annan som har något att säga om föremålen? Konrad Konvalj har jag för mig var ivrig på föremålsoutning: vad tror du att de har för betydelse?
Vill inte minnas att jag var ivrig gällande föremålen.

Jag är naken och ren.

Däremot så använda jag mig nog av föremålen för att spekulera fritt i vilka som skulle kunna vara !Paxens 4 änglar.

Alltså, en snubbe med berlock eller kniv räknade jag bort från den listan.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Mina tankar i korthet:

Xyas Fällde unfair genom att flytta sin röst från !Paxen, vilket gjorde att röst läget gick från 4-4 till 3-5 och unfair röstades ut. Troligtvis bybo.

!Paxen Finns inget som friar eller fäller honom, spelat vädligt skumt, Vimes påstår att hans dotter är grön, vore intressant att få veta vad basse's siande blev.

Vimes Fick mig att byta rösten i slutet av första rundan, troligtvis bybo.

Konrad Konvalj Spelar stabilt nog en av de jag litar mest på just nu, troligvis bybo.

Tyr Outad som ängel, utöver det väldigt lite att gå på.

Ond bråd död Ej demon, om det utesluter att han är ulv eller inte vet jag inte. Jag upplever att han har dålig koll sitt pm och kommer med halvskumma inlägg.

Cassius Väldigt lite att gå på, ser nog gärna att vi sätter press på honom.

Pilzeman Inte lyckats bilda mig någon uppfattning om honom, röstade på !Paxen i slutet tillsammans med unfair.

Basenanji & Spider Jerusalem se tidigare inlägg:

Vicotnik said:
Inte helt omöjligt, jag kan nog hålla med om att Basenanji möjligtvis skulle kunna vara en naiv siare så som du beskriver det. Spider vet jag inte rikigt vad jag ska tro om anser att han spelar helt okej, men det som stör mig hos honom är namnet lucifer, eftersom det är så pass för knippat med djävulen. Om Spider skulle få skurk resultat från någon så skulle det vara just Basenanji eftersom jag är rätt så övertygad om att han har fått rollen "byfåne" dvs för att han ska vinna så måste han åka ut + att byn vinner. Men om vi kan lita på Spider så tror jag i övrigt att hans sianden kommer vara korrekta. Om vi röstar ut Basenanji den här rundan och han visar sig vara bybo då är ju Spider väldigt starkt ifråga satt, som ulv så vore det orimligt att ta den risken om man inte är väldigt nära att vinna.
Så jag tror Spider talar saning om vilket resultat han fått, men sedan om det är korrekt eller inte måste diskuteras.

Och för att lägga min röst så lägger jag den på Cassius.

Röst: Cassius
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
I och med Vicos siande känner jag att vi tillfälligtvis kan låta OBD vila. Pilze och Cassius tycker jag är de intressantaste namnen isf. En av dem borde vara ulv.

Jag hänger på Vico.

Röst:Cassius
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Eftersom OBDs föremålsinfo verkar oanvändbar ser jag gärna att de som intresserade sig för föremålsouning berättar vad de tror att föremålen har för betydelse.

Jag förstår hur KK resonerat när han drev på om utrusning, hur ser övriga på det?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Min högaffel ger mig ingen förmåga. Jag är en kvinna. Inte släkt med Ragnar. Tror jag är bonde.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag har funderat på en teori angående !Paxen's 4 änglar, jag vet inte om den är korrekt eller inte, men jag tänkte dela med mig av den i vilket fall som helst.
De uttalade änglarna är:
Spider Jerusalem och Tyr
Dvs vi saknar två stycken för att !Paxen's info ska vara korrekt.

Basenanji säger sig har drömmar och som ges av gud, skulle det kunna vara för att en ängel har tagit hans kropp i besitting?

Och jag själv, eftersom jag har blivit besjälat av något, vet inte vad men i och med det så kan jag agera som en människa.

Skulle det kunna vara en förklaring till !Paxen's 4 änglar? På sätt och vis känns det väldigt långsökt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Vimes said:
Jag förstår hur KK resonerat när han drev på om utrusning, hur ser övriga på det?
Nu skulle jag nog inte säga att jag drev på, men jag outade min kniv för att de flesta hade outat ingen utrustning samtidigt som OBD hävdade att utrustning hade betydelse. Jag ville helt enkelt förtydliga att det faktiskt fanns utrustning bland oss.

Däremot så tror jag inte att utrustning är av någon som helst betydelse. Min är det i varje fall inte.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Skulle det kunna vara en förklaring till !Paxen's 4 änglar? På sätt och vis känns det väldigt långsökt.
Om !Paxen är bybo så stämmer det antagligen inte. Om han är varulv så stämmer det kanske. Det skulle förklara varför !Paxen försökte vända byn mot änglarna. Han visste att det inte fanns någon ulv bland de uppenbara änglarna. Nu tror jag förvisso fortfarande att vi har en ängel som inte outat sig och en som ljuger om att han inte är ängel. Men det är en bra poäng.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
yxas har du lyckats bilda dig en uppfattning om Pilzeman?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
Vicotnik said:
De uttalade änglarna är:
Spider Jerusalem och Tyr
Dvs vi saknar två stycken för att !Paxen's info ska vara korrekt.
Fast Konrad är en av änglarna också får vi anta. Dock saknas det fortfarande en.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Vicotnik said:
yxas har du lyckats bilda dig en uppfattning om Pilzeman?
Inte så där jättemycket. Jag väntar fortfarande på att höra mer från honom nu i runda två.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Vimes said:
Om du tror att vi är hjälpta av det så tycker jag att du ska göra det. Men det är förstås inte möjligt för mig att avgöra.
Jag hoppas att detta kommer hjälpa oss, men risken är också att det skapar en vis förvirring, men jag känner att det vore vettigt att jag går ut med min information.
Jag hade nog låtit oss prata av oss först och outat om någon frågat om det. Men absolut denna rundan. Jag tycker inte vi ska spontant ge ifrån oss information så här tidigt i en runda. Anledningen är att det hjälper ulvarna ljuga i diskussionerna som naturligt följer efter ett avslut av en runda.

Men nu är det gjort och det positiva är att du känns grönare och det ger oss en klarare bild av hur saker och ting ligger till.
 
Top