Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Vicotnik said:
Inte helt omöjligt, jag kan nog hålla med om att Basenanji möjligtvis skulle kunna vara en naiv siare så som du beskriver det. Spider vet jag inte rikigt vad jag ska tro om anser att han spelar helt okej, men det som stör mig hos honom är namnet lucifer, eftersom det är så pass för knippat med djävulen. Om Spider skulle få skurk resultat från någon så skulle det vara just Basenanji eftersom jag är rätt så övertygad om att han har fått rollen "byfåne" dvs för att han ska vinna så måste han åka ut + att byn vinner. Men om vi kan lita på Spider så tror jag i övrigt att hans sianden kommer vara korrekta. Om vi röstar ut Basenanji den här rundan och han visar sig vara bybo då är ju Spider väldigt starkt ifråga satt, som ulv så vore det orimligt att ta den risken om man inte är väldigt nära att vinna.
Så jag tror Spider talar saning om vilket resultat han fått, men sedan om det är korrekt eller inte måste diskuteras.
Crisp and clear, Vico. Ibland tycker jag du är lite odynamisk som bybo, men här visar du ju att byn behöver spelare som inte är all over the place hela tiden (som jag, Basse och KK). The voice of reason.

Spider borde vara bybo, kan vi konstatera alltså. Hans förmåga kan vara sne på något vis.

Jag tror inte Basse är ulv. Däremot kan han vara DTF, men jag är skeptisk till att han sias som röd bara för att han har vinstvillkoret att han måste ha blivit dödad för att vinna med byn.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Min förmåga säger att du har onda tankar.
Okay nice![/quote]

Nej! Inte najs alls! Självklart kommer de två påståda siarna att hävda att den andre pingar röd. Det är därför de inte skulle sia varandra!

Röst: Spider Jerusalem

Förklara gärna hur tusan ditt siande har någon som helst betydelse för någon? Är du ulv är det vara en fortsättning på din redan etablerade lögn , och är du bybo har du slösat bort ett siande utan att ge byn någon som helst ny info.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Pilzeman said:
Men wooh! Vem var det som lugnade mig med att "äsch, så mycket bättre har inte wrnu-byn blivit?" Det är ju bullshit, vi äger.
Jepp, byspelet har utvecklats till ett otäckt monster. Det är mycket svettigare nu än förr att vara ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
xyas said:
Förklara gärna hur tusan ditt siande har någon som helst betydelse för någon? Är du ulv är det vara en fortsättning på din redan etablerade lögn , och är du bybo har du slösat bort ett siande utan att ge byn någon som helst ny info.
Spider får gärna berätta varför han valde Basse, så klart. Men jag får inte ihop det att han är ulv, se Vicos resonemang ovan.

Däremot kan man ifrågasätta båda siarnas sieri, anser jag. Den skenhelige skendränkaren kommer förstås anta att alla kvinnor är häxor och Ljusbringaren kommer förstås inte göra någon urskillnad på skenheliga skendränkare och mörkrets makter.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Spider och Basse får förklara sig. Spider har fortfarande inte gett en vettig förklaring till sitt religiösa utbrott, och bör nu också förklara sitt siande.

Om Spider är ulv har han valt en den naiva-bybo-strategin. Gå ut med namnet Lucifer, få flummigt religiöst utbrott och sia siaren. "Så skulle inte en ulv spela" vill han att vi ska tänka.

Basse: Kan du berätta om hela din roll?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Röstläget igår:

5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

Det intressanta här är ju Paxen. Är han bybo (vilket jag tror) borde ingen i unfair-tåget vara ulv, medan OBD och Pilzeman kan vara det. Samtidigt är har det visat sig från tidigare spel att ulvarna ofta undviker att ta ställning, även när en av de egna är på väg att röstas ut. Vilket kan innebära att Cassius också kan vara ulv. Spider och Basse är ett fall i sig.

Om Paxy däremot är ulv grönas ingen i unfairdrevet. Däremot gör det OBD och Pilze lite grönare. Det man kan fråga sig i scenariot ulvpaxen är hur det är med Vico och xyas. Om de redan har bestämt sig för att sitta med sina röster på en ulv, varför byter dom till en annan ulv i slutminuterna? Jag tycker det talar för att Paxen inte är ulv, och att xyas och Vico följaktligen inte är det heller.

Jag tror alltså:
Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas, !Paxen
OBD, Pilzeman, Cassius

Spider och Basse håller jag tills vidare som wacko siare. Eventuellt med lite avvikande vinstvillkor, men inte ulvar.

Alltså finns våra två (för jag antar att vi startade med tre) ulvar i denna klick:
OBD, Pilze, Cassius.

Röst: OBD - jag vill veta mer om föremålen och din förmåga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Tillägg: OM Paxen mot förmodan är ulv, kan förstås Vico och xyas ändå vara bybor (vilket man inte fick intryckat av i mitt inlägg ovan). Om vi antar att Paxen är ulv skulle vi kunna tänka oss att han är det tillsammans med Cassius.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Som sagt så har jag ingen förmåga, utan information om att bybor kan identifieras på att de tagit med sig hjälpsamma föremål till en räddningsaktion.

Och det är ju bara Cassius och Xyas som kan sägas ha såna föremål. Cassius outade sitt föremål efter att detta var känt, så han grönas inte särskilt av det. Samtidigt är det rätt ynkligt att ha en info som bara grönar en person, så kanske får han en något grönare nyans av sin högaffel.

I övrigt håller jag med om ditt resonemang, med tillägget att jag tror den ena ulven finns i Spider/Basse-gruppen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Grejen är ju OBD, att din info är helt värdelös. Är en högaffel bra? Varför det? En kniv? Dunno.

Jag tror att föremålen har en annan betydelse utöver det här (som inte ens verkar vara något).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Nu när vi är inne i andra rundan och innan den rikigt har kommit igång så funderar jag på att gå ut med min resterande info och roll. Vad tror ni om det? Vimes? Konrad?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Vicotnik said:
Nu när vi är inne i andra rundan och innan den rikigt har kommit igång så funderar jag på att gå ut med min resterande info och roll. Vad tror ni om det? Vimes? Konrad?
Om du tror att vi är hjälpta av det så tycker jag att du ska göra det. Men det är förstås inte möjligt för mig att avgöra.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
Grejen är ju OBD, att din info är helt värdelös. Är en högaffel bra? Varför det? En kniv? Dunno.

Jag tror att föremålen har en annan betydelse utöver det här (som inte ens verkar vara något).
Ja, den är rätt värdelös.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Ond bråd död said:
Ja, den är rätt värdelös.
Vad tror du om föremålen då? Om din egen info är oanvändbar? Är de bara ett blindspår?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
Ond bråd död said:
Ja, den är rätt värdelös.
Vad tror du om föremålen då? Om din egen info är oanvändbar? Är de bara ett blindspår?
Njae. En högaffel och en kniv kan ju användas som vapen. En bibel och en silvergrej är mindre användbara. Men det är ju tolkningar, och min info är precis så där meh. Jag var t o m tvungen att fråga Recca två gånger för att reda ut vad poängen var. Jag trodde först det skulle tolkas som nån form av siande. Men jag var tvungen att fråga om, för som den är formulerad är den svårbegriplig.

Det är möjligt att jag tolkat den fel och att föremålen säger något mer om ägaren. Jag var inne på det först när jag ropade stopp, men det verkar inte kopplat till förmåga iaf. Kanske yrke eller bakgrund? Din har ju koppling till frugan iaf. Om Unfair hade en bibel (vilket jag tror, möjligen en ond bibel) så var han antagligen någon form av präst. Cassius blir i så fall bonde/dräng och Xyas slaktare?

Varför nu det är värt att veta. Nej, antagligen är infon bara kass.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Alright, OBD. Det känns som du funderat en del kring det här med föremålen.

Någon annan som har något att säga om föremålen? Konrad Konvalj har jag för mig var ivrig på föremålsoutning: vad tror du att de har för betydelse?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes said:
Om du tror att vi är hjälpta av det så tycker jag att du ska göra det. Men det är förstås inte möjligt för mig att avgöra.
Jag hoppas att detta kommer hjälpa oss, men risken är också att det skapar en vis förvirring, men jag känner att det vore vettigt att jag går ut med min information.

Den information jag har sitter inne på och den stora anledningen till att jag tjatar om demoner och inte vill gå ut med min info under första runda är för att jag är en Get. Jupp du läste rätt jag är en Get som heter Maja. Men det stoppar inte där utan jag är en Get som har blivit besjälat så jag kan agera och tala som en människa. Det nämns även att jag försöker hitta min husbonde, observera att jag inte ljugit om att det inte står något om Ragnar i mitt pm, för det gör det inte det står att jag försöker finna min husbonde.

Som någon noterade tidigt i första rundan så nämde jag svavelosande demoner, detta för att jag har ett väldigt bra luktsinne och kan lukta mig till den svaveldoft som demoner avger. Observera att jag inte har fått någon information om personens fraktion utan om personen är demon eller inte.

Den person jag valde att "sia" under första rundan var Ond Bråd Död eftersom jag haft starka misstankar mot honom. Det resulat jag fick var att OBD inte luktar svavel och där med inte är Demon. Sättet recca formulera svaret i mitt pm får mig att tro att det endast finns en demon (dock står det i min rollbeskrivning demoner [flertal]).
Min anledning till att inte sia Basenanji/Spider var för jag var osäker på ifall någon av dem skulle bli tagen av ulvarna och jag vågade inte chans, för skulle jag valt samma som ulvarna så hade jag inte fått någon information alls. Ett långt tag så hade jag !Paxen som min kandidat fram till's vimes kläcker ur sig att !Paxen troligtvis är grön eftersom han är hans dotter, var på jag valde att lita på Vimes uttalande och valde då att fokusera på OBD som jag har länge haft som misstänkt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vicotnik said:
Vimes said:
Om du tror att vi är hjälpta av det så tycker jag att du ska göra det. Men det är förstås inte möjligt för mig att avgöra.
Jag hoppas att detta kommer hjälpa oss, men risken är också att det skapar en vis förvirring, men jag känner att det vore vettigt att jag går ut med min information.

Den information jag har sitter inne på och den stora anledningen till att jag tjatar om demoner och inte vill gå ut med min info under första runda är för att jag är en Get. Jupp du läste rätt jag är en Get som heter Maja. Men det stoppar inte där utan jag är en Get som har blivit besjälat så jag kan agera och tala som en människa. Det nämns även att jag försöker hitta min husbonde, observera att jag inte ljugit om att det inte står något om Ragnar i mitt pm, för det gör det inte det står att jag försöker finna min husbonde.

Som någon noterade tidigt i första rundan så nämde jag svavelosande demoner, detta för att jag har ett väldigt bra luktsinne och kan lukta mig till den svaveldoft som demoner avger. Observera att jag inte har fått någon information om personens fraktion utan om personen är demon eller inte.

Den person jag valde att "sia" under första rundan var Ond Bråd Död eftersom jag haft starka misstankar mot honom. Det resulat jag fick var att OBD inte luktar svavel och där med inte är Demon. Sättet recca formulera svaret i mitt pm får mig att tro att det endast finns en demon (dock står det i min rollbeskrivning demoner [flertal]).
Min anledning till att inte sia Basenanji/Spider var för jag var osäker på ifall någon av dem skulle bli tagen av ulvarna och jag vågade inte chans, för skulle jag valt samma som ulvarna så hade jag inte fått någon information alls. Ett långt tag så hade jag !Paxen som min kandidat fram till's vimes kläcker ur sig att !Paxen troligtvis är grön eftersom han är hans dotter, var på jag valde att lita på Vimes uttalande och valde då att fokusera på OBD som jag har länge haft som misstänkt.
Coolt.

Det är ju inte omöjligt att det finns en av varje: häxa, demon, djävul, om det bara fanns en demon.

Är husbondeletandet ett vinstkriterium?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ond bråd död said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Om du tror att vi är hjälpta av det så tycker jag att du ska göra det. Men det är förstås inte möjligt för mig att avgöra.
Jag hoppas att detta kommer hjälpa oss, men risken är också att det skapar en vis förvirring, men jag känner att det vore vettigt att jag går ut med min information.

Den information jag har sitter inne på och den stora anledningen till att jag tjatar om demoner och inte vill gå ut med min info under första runda är för att jag är en Get. Jupp du läste rätt jag är en Get som heter Maja. Men det stoppar inte där utan jag är en Get som har blivit besjälat så jag kan agera och tala som en människa. Det nämns även att jag försöker hitta min husbonde, observera att jag inte ljugit om att det inte står något om Ragnar i mitt pm, för det gör det inte det står att jag försöker finna min husbonde.

Som någon noterade tidigt i första rundan så nämde jag svavelosande demoner, detta för att jag har ett väldigt bra luktsinne och kan lukta mig till den svaveldoft som demoner avger. Observera att jag inte har fått någon information om personens fraktion utan om personen är demon eller inte.

Den person jag valde att "sia" under första rundan var Ond Bråd Död eftersom jag haft starka misstankar mot honom. Det resulat jag fick var att OBD inte luktar svavel och där med inte är Demon. Sättet recca formulera svaret i mitt pm får mig att tro att det endast finns en demon (dock står det i min rollbeskrivning demoner [flertal]).
Min anledning till att inte sia Basenanji/Spider var för jag var osäker på ifall någon av dem skulle bli tagen av ulvarna och jag vågade inte chans, för skulle jag valt samma som ulvarna så hade jag inte fått någon information alls. Ett långt tag så hade jag !Paxen som min kandidat fram till's vimes kläcker ur sig att !Paxen troligtvis är grön eftersom han är hans dotter, var på jag valde att lita på Vimes uttalande och valde då att fokusera på OBD som jag har länge haft som misstänkt.
Coolt.

Det är ju inte omöjligt att det finns en av varje: häxa, demon, djävul, om det bara fanns en demon.

Är husbondeletandet ett vinstkriterium?
Det skulle kunna förklara alla siare också. En för varje sort? Kanske med en drawback också. Som att kvinnor sias som häxor eller nåt.
 
Top