Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Vem ska vi sia runda två?

Varför har vi den här konversationen NU? Varför hade vi den inte i förmiddags? :gremcry:

Sedan har jag en ny term för VAOL:

Biffgryta som är samma sak som när byborna tjafsar inbördes så att spelet bara blir mos... :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
Uppdaterad, tror jag:

(4) !Paxen: xyas, OBD, Basenanji, Cassius
(2) Cassius: Konrad, Pilzeman
(1) Konrad: !Paxen
(1) OBD: Vimes
(1) Pilze: Vicotnik
(1) Vimes: Tyr
(1) Ingen: Spider
Har inte riktigt tid att kolla om det stämmer så vi får lita på den här.

Jag kommer ju inte sitta kvar på Cassius.

!Paxen är häxa och har 4 röster på sig, men "grönas" av Vimes. Cassius har sin röst där för att rädda sitt eget skinn (som jag ser på det i alla fall).

Vicotnik kan dyka upp i slutet och hjälpa till med en räddnings aktion av !Paxen om så behövs. Rättare sagt. Han kan flytta sin röst om han vill och hinner för Pilzeman hinner vi nog inte få till en hängning av.

Tyr är grön i min värld och hans röst på Vimes (plus anklagelser) har ju satt fart på Vimes.

Mer tankar lär komma, men jag måste lyfta fram röstläget till en ny sida.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Basenanji said:
Varför har vi den här konversationen NU? Varför hade vi den inte i förmiddags? :gremcry:

Sedan har jag en ny term för VAOL:

Biffgryta som är samma sak som när byborna tjafsar inbördes så att spelet bara blir mos... :gremwink:
Precis. Det här är waste of time. NU röstar vi ut !Paxen, är han inte unl så ska jag personligen vara med och rösta ut mig själv nästa runda.

Det brukar bli så här av nån anledning, en kille är skum genom hela rundan, men sen vänder drevet och angriper nån annan på slump.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
Tyr said:
Ond bråd död said:
MEnar du en ulv som offrar sig för !Paxen som han konsekvent jagat hela tiden?
Nej :gremsmile:
Vad menar du då?
Jag tar nog upp det strax innan deadline. Jag tror inte det hjälper diskussionen för tillfället. Nu vill jag veta vad alla slackers tycker som ännu inte dykt upp trots att det är röstningsdag.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Konrad Konvalj said:
Vilka K.K kan tänka sig att hänga:

(I random ordning till att börja med och jag kommer behöva komplettera med lite information gällande outningar. Alltså kan mina misstankar revideras något beroende på vilken hjälp jag får att komma ihåg.)

!Paxen: Mest som ett kompliment om vi absolut inte kommer överens om något annat. Det kan lätta på en del saker att få honom ur vägen.

Cassius: Rätt labila och luddiga outningar, tycke inte veta riktigt hur det ligger till. Vill hänga !Paxen för att se grön ut på papperet säger han och har egentligen enbart riktat in sig på OBD.

Tycker det här inlägget är rätt luddigt för att ta ett exempel:
Cassius said:
Jag håller kvar vid att OBD är sjukt skum, min lista av indicier tycker jag talar för sig själv. De som har outat saker om sina roller har alla en del fluff, OBD verkar knappt ha något.(1) Sedan är det !Paxen som är nästa, vi båda kan pekas ut som häxor som jag har förstått det och ifall det är så att det finns en bybo-häxa och en varulvs-häxa så vet jag att !Paxen är varulven.(2) Ingen annan verkar tycka att OBD är skum och för mig är det väldigt märkligt men misstankarna mot !Paxen är större och därför väljer jag att nu lägga min röst där. Såg att jag inte hade fetat hela min röst.(3)
1. OBD är skum, listan av indicierna innehåller väl inte så värst mycket scum kan jag tycka. OBD har outat en del fluff men säkerligen hållit tillbaka lite precis som jag.
2. !Paxen är 2:a på listan? Eller nästa på listan bland misstänka? Här pekar det på att Cassius vill rädda sit häx-skinn.
3. Ingen vill rösta på OBD, ingen tycker han är skum. Misstankarna är däremot större mot !Paxen därför röstar Cassius på honom.

Jag vet inte hur många gånger jag läst inlägget, men jag kommer varje gång fram till samma sak. Cassius tycker OBD är skum (troligen ulv?) men röstar på !Paxen för att det grönar honom. Jag kanske är helt sne och ute på cykeltur i alperna, men jag får inte grepp om inlägget riktigt. Vimes däremot tycker att Cassius verkar: "verkar genuint angelägen om byns bästa, vilket jag inte tror att man skulle klara av att spela som nybörjarulv." Hjälp mig att förstå i så fall.

Pilzeman: Har inte alls varit speciellt delaktig i det hela. Jag hade mina misstankar mot honom i den absoluta början och sedan har jag varit på honom någon gång efter det. Jag skulle behöva en liten påminnare om hans outningar. Det jag har i huvudet är att han heter Mats? Och inte har någon anknytning till Ragnar? Dock så skriver han i ett av de första inläggen att vi hänger på Ragnars gård.

Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.

Återkommer med mera.
Är tillbaka! Förlåt om jag har varit så otydlig. Mina två huvudmisstänkta är !Paxen och OBD. Det lutar åt OBD men ingen har hängt på min lista med saker, som jag tycker är sjukt skumma. Ifall hans roll är en meningslös smed varför outar man inte det? Jag förstår inte. Ifall valet skulle stå mellan !Paxen och låt säga Vimes vill jag mycket hellre att !Paxen blir hängd eftersom jag tror att det är en ulvis, därför la jag min röst där. Min röst är helt enkelt bättre för byn än som i förra rundan där den inte gjorde någon skillnad(men det gick ju bra ändå) Men jag är beredd att ändra mig ifall ni presenterar någon skummare. Tack för ett annars grymt inlägg. Förstår du hur jag menar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
Basenanji said:
Varför har vi den här konversationen NU? Varför hade vi den inte i förmiddags? :gremcry:

Sedan har jag en ny term för VAOL:

Biffgryta som är samma sak som när byborna tjafsar inbördes så att spelet bara blir mos... :gremwink:
Precis. Det här är waste of time. NU röstar vi ut !Paxen, är han inte unl så ska jag personligen vara med och rösta ut mig själv nästa runda.

Det brukar bli så här av nån anledning, en kille är skum genom hela rundan, men sen vänder drevet och angriper nån annan på slump.
Det är i slutet det händer min vän.

!Paxen är ett bra alternativ, men jag är inte främmande att spara på honom till nästa runda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Ond bråd död said:
Tyr said:
Ond bråd död said:
MEnar du en ulv som offrar sig för !Paxen som han konsekvent jagat hela tiden?
Nej :gremsmile:
Vad menar du då?
Jag tar nog upp det strax innan deadline. Jag tror inte det hjälper diskussionen för tillfället. Nu vill jag veta vad alla slackers tycker som ännu inte dykt upp trots att det är röstningsdag.
Nu kör vi Tyrsan! Fram med det.

Allt är av värde nu. Vi hinner vända ett flertal gånger innan röstning skulle jag tro.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Vem ska vi sia runda två?

Jag tänker bara göra ett ställningstagande med min röst. Jag är nästan helt säkert på att det gömmer sig en uv bakom OBD. Iaf mer säker än någon annan. Vad ni gör med det i nästa runda får ni bestämma över, det var i vilket fall roligt med ett sånt intressant spel.

Min röst: Ond Bråd Död
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: Vem ska vi sia runda två?

Hör ni, NU blev jag jävligt nyfiken. Kläm fram med det!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Vem ska vi sia runda två?

Två röster på OBD. Då är jag på. Nu tar vi OBD!

Röst: OBD
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Konrad Konvalj said:
Nu kör vi Tyrsan! Fram med det.

Allt är av värde nu. Vi hinner vända ett flertal gånger innan röstning skulle jag tro.
Ok, det känns som att OBD offrade sig för Vimes med den kommentaren han kläckte (du vet vad jag menar). Där efter så hoppar Vimes på OBD helt plötsligt och försvinner. OBD slänger lite kängor mot Vimes, de kommer ju ändå vara värda mindre när han visar sig vara ulv. Jag vet inte om det är rätt men det ser onekligen ut så.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ond bråd död said:
Jag gillar inte VImes reaktion här på slutet. att han hoppade på Tyr och sen bara drog.
Det är en liten del av Vimes, se det så.

Hur som så kan jag få ut nått av det (med lite kånkelmania).

Att göra ett sånt "utfall" och sedan dra iväg är ju inte helt smart att göra som ulv. Det sänder ju lite signaler och som ulv vill man ju inte alls ha strålkastaren på sig. Han kastar strax där innan iväg sin röst på OBD för att visa att den saten är den riktiga ulven och nu skall banne mig byn hänga med här! Hans varulvsnäsa är ju bra som fan och han fimpade ju Unfair (enligt honom själv var han absolut högst bidragande till det). !Paxen har han ju försvarat och grönat rundan igenom så att rösta ut honom är ju inte Vimes plan nummer 1. OBD börjar få lite mothugg på slutet så varför inte. Värt en chansning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Nu kör vi Tyrsan! Fram med det.

Allt är av värde nu. Vi hinner vända ett flertal gånger innan röstning skulle jag tro.
Ok, det känns som att OBD offrade sig för Vimes med den kommentaren han kläckte (du vet vad jag menar). Där efter så hoppar Vimes på OBD helt plötsligt och försvinner. OBD slänger lite kängor mot Vimes, de kommer ju ändå vara värda mindre när han visar sig vara ulv. Jag vet inte om det är rätt men det ser onekligen ut så.
Kolla mitt inlägg under..
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Och den där Pölzemannen dyker inte upp!
Vicotnik är då tillbaka. Mest en kånkelmania uppdatering, men det känns bra att han är här och kan vara med in i kaklet och svänga lite med rösterna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Vem ska vi sia runda två?

Är med från min mobil, har bara skummat det som sagts under dagen.

Men i nuläget så anser jag att det finns bättre sätt att verifiera paxen än att rösta ut honom. Typ sia vimes eller att basse siar en annan kvinna.

Röst: Cassius

Eftersom han är alternativet till !paxen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Nu kör vi Tyrsan! Fram med det.

Allt är av värde nu. Vi hinner vända ett flertal gånger innan röstning skulle jag tro.
Ok, det känns som att OBD offrade sig för Vimes med den kommentaren han kläckte (du vet vad jag menar). Där efter så hoppar Vimes på OBD helt plötsligt och försvinner. OBD slänger lite kängor mot Vimes, de kommer ju ändå vara värda mindre när han visar sig vara ulv. Jag vet inte om det är rätt men det ser onekligen ut så.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Jag blir misstänkt för att jag är aktiv, medan !Paxen har suttit tyst.

HAR NI LÄST MIN SAMMANFATTNING AV !PAXEN???`?????????

FINNS DET NÅN MÄNNISKA I VÄRLDEN SOM ÄR MER VARULV ÄN HONOM?


Jag trodde folk satt och var smarta och tänkte "det är klart jag röstar ut !Paxen sen när det gäller, men jag håller tyst så han kanske avslöjar en kompis. Jag önskar den där OBD kunde sluta tjata om det uppenbara så !Paxen vågar göra bort sig"
Men tydligen är folk bara idioter.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Okay.

Tyrsans teori går ut på att Vimes/OBD är två fula fiskar. Jag är inte omöjlig att kännas vid det. Dock så hade jag ju släppt Vimes för idag, men innan han drog iväg fick jag lite vibbar igen.

Tyrs kånkelmania innefattar både OBD och Vimes. Att de använder sig av varandra och kastar smuts på varandra. I min kånkelmania uppfattning så är det ju Vimes som är boven i första läget. Dock så förstår jag hur Tyr menar och det är ingen omöjlighet.

Att Vicotnik skiftar röst till Cassius är inte bra. Vi behöver den rösten till annat skulle jag tro.

Om Cassius är ulv så klarar vi av det i nästa runda. Vi lär väl få ut mer på att hänga någon som varit snäppet mer aktiv. Någon vi kan läsa lusen av lite mer så att säga (om den vi väljer nu är ulv förstås).

Jaja. Det händer ju lite nu i alla fall! Rock n´roll!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Kan OBD gå in och redigera sitt inlägg pronto.

Det må vara mot reglerna men just nu är det ospelbart på min dator tack vare alla ?.
 
Top