Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Äh, såhär:

Röst: Pilzeman

-All info på bordet (förmåga kan vi vänta med)
-Vilka misstänker du?
-Vem vill du rösta ut?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Cassius verkar genuint angelägen om byns bästa, vilket jag inte tror att man skulle klara av att spela som nybörjarulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Hur spelar !Paxen?

OBD: jag är kanske seg i kolan, men vaddå ' räddningsaktion' ? Vad/vem ska räddas? I mina ögon har du en supergrym förmåga eftersom det är den enda som hittills skiljer mellan bybor och varulvar!

Det är nästan så att det är för bra för att vara sant...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
En till grej:

Vi har info om FYRA änglar.
Vi har info om FYRA i Ragnars familj (Ragnar + 3 enligt min info).

Vi har TRE outade änglar (Spider/Lusse, Tyr/Raff-raff, Konrad/Micke).
Vi har TRE outade i Ragnars familj (Vimes/Opiumbonden själv, !Paxen/Förvirrad flicka, xyas/"familj men inte släkt").

Det är ju konstigt väl?

Unfair är ju en osäkerhetsfaktor. Men om infon stämmer så har i varje fall någon ljugit om släktskap med Ragge eller vingarna på ryggen. Två kan ha gjort det.

En eller två av dessa ljuger alltså om sin roll:
Basse, Pilze, Cassius, OBD, Vico

Spontant vill jag stryka Vico som har en så bisarr roll att jag inte kan tänka mig att han dragit den ur arslet. Basse faller också bort då jag anser att hans tskendränkande tokpastor-outning känns genuin. Kvar blir Cassius, Pilze, OBD.

Cassius har mer eller mindre outat sig som byns häxa. Det är möjligt att han har ballar nog att outa sig som häxa och vara ulv på samma gång. Men att han är fallen ängel/ond ragnarsläkting och fabricerar en häxroll åt sig själv är helt orimligt.

Kvar då är Pilze och OBD. OBD har en usel förmåga och är en kvinnlig smed (<- känns mindre genuint än andra outningar). Det som talar för OBD är att han börjar jiddra om utrustningen innan n¨ågon nämnt den.

Jag får Pilzeman kvar här. Vad talar för att vi inte ska nacka honom?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Hur spelar !Paxen?

Basenanji said:
OBD: jag är kanske seg i kolan, men vaddå ' räddningsaktion' ? Vad/vem ska räddas? I mina ögon har du en supergrym förmåga eftersom det är den enda som hittills skiljer mellan bybor och varulvar!

Det är nästan så att det är för bra för att vara sant...
...

Hey! Den blinda hönan har hittat ett frö!

Röst: OBD
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hur spelar !Paxen?

Basenanji said:
OBD: jag är kanske seg i kolan, men vaddå ' räddningsaktion' ? Vad/vem ska räddas? I mina ögon har du en supergrym förmåga eftersom det är den enda som hittills skiljer mellan bybor och varulvar!

Det är nästan så att det är för bra för att vara sant...
Räddningsaktion är vad det står i mitt fluff. Ordvalen var lite udda, det var därför jag fick fråga om. Jag fick till och med ett "heh, nice try", men sen redde hon ut det hela när jag verrkligen inte förstod vad förmågan innebar.

Jag trodde först det var en awesome förmåga, men när det visade sig att bara Xyas och (möjligen) Cassius grönades var jag mindre imponerad. Anledningen att jag tjatade om outning var att jag trodde jag skulle kunna gröna betydligt fler. Visst, Xyas ser jag som grön pga det, men jag blev samtidigt orolig när han fråga direkt efteråt om vad det sa mig. Som om han anade att det var bra att ha en pryl.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Hur spelar !Paxen?

OBD, vad står det mer specifikt. Står det "bybor" och "ulvar"? Eller?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Öh, när det gäller änglar så menar väl Tyr att det trots allt bara finns tre änglar? Att den fjärde kanske är en usling som gömmer sig i gruppen änglar.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
En till grej:

Vi har info om FYRA änglar.
Vi har info om FYRA i Ragnars familj (Ragnar + 3 enligt min info).

Vi har TRE outade änglar (Spider/Lusse, Tyr/Raff-raff, Konrad/Micke).
Vi har TRE outade i Ragnars familj (Vimes/Opiumbonden själv, !Paxen/Förvirrad flicka, xyas/"familj men inte släkt").

Det är ju konstigt väl?

Unfair är ju en osäkerhetsfaktor. Men om infon stämmer så har i varje fall någon ljugit om släktskap med Ragge eller vingarna på ryggen. Två kan ha gjort det.

En eller två av dessa ljuger alltså om sin roll:
Basse, Pilze, Cassius, OBD, Vico

Spontant vill jag stryka Vico som har en så bisarr roll att jag inte kan tänka mig att han dragit den ur arslet. Basse faller också bort då jag anser att hans tskendränkande tokpastor-outning känns genuin. Kvar blir Cassius, Pilze, OBD.

Cassius har mer eller mindre outat sig som byns häxa. Det är möjligt att han har ballar nog att outa sig som häxa och vara ulv på samma gång. Men att han är fallen ängel/ond ragnarsläkting och fabricerar en häxroll åt sig själv är helt orimligt.

Kvar då är Pilze och OBD. OBD har en usel förmåga och är en kvinnlig smed (<- känns mindre genuint än andra outningar). Det som talar för OBD är att han börjar jiddra om utrustningen innan n¨ågon nämnt den.

Jag får Pilzeman kvar här. Vad talar för att vi inte ska nacka honom?
JAg tycker Pilze har spelat rätt stabilt. JAg läste igenom det mesta han skrivit. Kanske beror det på att jag innan läst igenom !Paxens inlägg som var det minst stabila jag nåbnsin sett i ett ulvspel. Han kanske inte drivit påm utan varit lite anonym, men inga scum-tells vad jag kunde se.

Vico vet inte vad som besatt honom, det kan ju vara den fjärde ängeln. (varför kan jag inte ens tänka mig)

Cassius skulle jag kanske misstänka om han inte var nybörjare, men högaffeln ger en svag svag grön nyans och outningen ytterligare lite grönt.

Att jag är kvinnlig smed är lite udda, jag tror det antingen beror på att Recca vill ha ett mer jämställt setting, eller vill att det ska verka lite misstänkt.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
utrifrån mitt PM var min fru falskeligen ankalgad för häxeri (d.v.s. Ragnar tror inte på anklagelserna), hon dog mystiskt. När jag resonerade utifrån mitt PM i början så antog jag alltså att "hotet" kom från sjukt folk i byn som ville grilla alla som eventuellt kunde ha häxsamröre (d.v.s. det finns inga riktiga häxor). Är du med? Det var fullt plausibelt, och definitivt i samklang med ett "traditionellt upplägg som är mångbottnat".
Så från informationen att din fru nog mystiskt förra vintern, som enligt introtexten verkar vara ett år sedan, och att hon var falskeligen anklagad som häxa så skapade du en teori där tre vanliga bybor gaddat ihop sig för att döda alla andra i byn. Det verkar väldigt tunnt alltså... Det enda jag skulle tagit fasta vid vid det laget är att byborna uppenbarligen tror på häxor och är skrockfulla.

Förövrigt så outade Pilzeman att din fru dött under mystiska omständigheter före du gjorde det. Vilket skulle innebära att du antingen använde dig av hans outning eller att ni har dubbel information. xyas skiljer sig lite genom att han har detaljerna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Men vaddå, det står bara räddningsaktion så där? Något måste ju vara målet för räddningen? OBD snälla förklara detta bättre!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hur spelar !Paxen?

Vimes said:
OBD, vad står det mer specifikt. Står det "bybor" och "ulvar"? Eller?
Mitt fluff har jag redan gått ut med ett par gånger tror jag. Det står med egna ord att: jag är en smed och klok och vet därför att jag kan identifiera bybor på de användbara föremål de tar med sig till räddningsaktionen.

Jag vet inte hur noga jag får förklara ordvalen, men det ligger väldigt nära originalet. Jag har fått en tillsägelse för att det var för nära redan en gång.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Öh, när det gäller änglar så menar väl Tyr att det trots allt bara finns tre änglar? Att den fjärde kanske är en usling som gömmer sig i gruppen änglar.
Från hur mitt PM är formulerat så kan jag komma fram till att det finns minst 3 änglar, eftersom de övriga änglarna var skrivet i pluralis. Sedan tror jag att det finns fyra änglar men jag är inte säker på den saken.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Hur spelar !Paxen?

JAg kanske har gått över gränsen redan för vad som är tillåtet, men räddningsaktion är inte mitt ordval. Det står så.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vilka K.K kan tänka sig att hänga:

(I random ordning till att börja med och jag kommer behöva komplettera med lite information gällande outningar. Alltså kan mina misstankar revideras något beroende på vilken hjälp jag får att komma ihåg.)

!Paxen: Mest som ett kompliment om vi absolut inte kommer överens om något annat. Det kan lätta på en del saker att få honom ur vägen.

Cassius: Rätt labila och luddiga outningar, tycke inte veta riktigt hur det ligger till. Vill hänga !Paxen för att se grön ut på papperet säger han och har egentligen enbart riktat in sig på OBD.

Tycker det här inlägget är rätt luddigt för att ta ett exempel:
Cassius said:
Jag håller kvar vid att OBD är sjukt skum, min lista av indicier tycker jag talar för sig själv. De som har outat saker om sina roller har alla en del fluff, OBD verkar knappt ha något.(1) Sedan är det !Paxen som är nästa, vi båda kan pekas ut som häxor som jag har förstått det och ifall det är så att det finns en bybo-häxa och en varulvs-häxa så vet jag att !Paxen är varulven.(2) Ingen annan verkar tycka att OBD är skum och för mig är det väldigt märkligt men misstankarna mot !Paxen är större och därför väljer jag att nu lägga min röst där. Såg att jag inte hade fetat hela min röst.(3)
1. OBD är skum, listan av indicierna innehåller väl inte så värst mycket scum kan jag tycka. OBD har outat en del fluff men säkerligen hållit tillbaka lite precis som jag.
2. !Paxen är 2:a på listan? Eller nästa på listan bland misstänka? Här pekar det på att Cassius vill rädda sit häx-skinn.
3. Ingen vill rösta på OBD, ingen tycker han är skum. Misstankarna är däremot större mot !Paxen därför röstar Cassius på honom.

Jag vet inte hur många gånger jag läst inlägget, men jag kommer varje gång fram till samma sak. Cassius tycker OBD är skum (troligen ulv?) men röstar på !Paxen för att det grönar honom. Jag kanske är helt sne och ute på cykeltur i alperna, men jag får inte grepp om inlägget riktigt. Vimes däremot tycker att Cassius verkar: "verkar genuint angelägen om byns bästa, vilket jag inte tror att man skulle klara av att spela som nybörjarulv." Hjälp mig att förstå i så fall.

Pilzeman: Har inte alls varit speciellt delaktig i det hela. Jag hade mina misstankar mot honom i den absoluta början och sedan har jag varit på honom någon gång efter det. Jag skulle behöva en liten påminnare om hans outningar. Det jag har i huvudet är att han heter Mats? Och inte har någon anknytning till Ragnar? Dock så skriver han i ett av de första inläggen att vi hänger på Ragnars gård.

Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.

Återkommer med mera.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ja du, Tyr. Kommer du ihåg att jag jazzade runt en del? Bland annat spekulerade jag i om ulvarna egentligen inte var "onda" (vilket fick en del att gå i taket). Det handlade om att jag tänkte mig att vi som by skulle jaga ut oskyldiga kvinnor - kloka gummor - och bränna dem på bål liksom. Att det var det som var det mångbottnade, att det var som det historiskt faktiskt var.

Om man kollar mina tidiga poster är jag stenhårt inne på häxspåret.

Det är rätt lite tid kvar till deadline, Tyr. Vill du få mig utröstad får du börja jobba lite bättre.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Konrad Konvalj said:
Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.
Vad skulle man få reda på av att rösta ut mig? Vilka indicier har du pekat på?

Angående inlägget tänkte jag skriva om det, då min känsla av det är att du försöker smeta skit på mig trots att du har noll täckning för det. Dock får jag inte riktigt in dig som ulv i upplägget, varför jag tyckte det var onödigt med en beef två bybor emellan.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Vilka K.K kan tänka sig att hänga:

(I random ordning till att börja med och jag kommer behöva komplettera med lite information gällande outningar. Alltså kan mina misstankar revideras något beroende på vilken hjälp jag får att komma ihåg.)

!Paxen: Mest som ett kompliment om vi absolut inte kommer överens om något annat. Det kan lätta på en del saker att få honom ur vägen.

Cassius: Rätt labila och luddiga outningar, tycke inte veta riktigt hur det ligger till. Vill hänga !Paxen för att se grön ut på papperet säger han och har egentligen enbart riktat in sig på OBD.

Tycker det här inlägget är rätt luddigt för att ta ett exempel:
Cassius said:
Jag håller kvar vid att OBD är sjukt skum, min lista av indicier tycker jag talar för sig själv. De som har outat saker om sina roller har alla en del fluff, OBD verkar knappt ha något.(1) Sedan är det !Paxen som är nästa, vi båda kan pekas ut som häxor som jag har förstått det och ifall det är så att det finns en bybo-häxa och en varulvs-häxa så vet jag att !Paxen är varulven.(2) Ingen annan verkar tycka att OBD är skum och för mig är det väldigt märkligt men misstankarna mot !Paxen är större och därför väljer jag att nu lägga min röst där. Såg att jag inte hade fetat hela min röst.(3)
1. OBD är skum, listan av indicierna innehåller väl inte så värst mycket scum kan jag tycka. OBD har outat en del fluff men säkerligen hållit tillbaka lite precis som jag.
2. !Paxen är 2:a på listan? Eller nästa på listan bland misstänka? Här pekar det på att Cassius vill rädda sit häx-skinn.
3. Ingen vill rösta på OBD, ingen tycker han är skum. Misstankarna är däremot större mot !Paxen därför röstar Cassius på honom.

Jag vet inte hur många gånger jag läst inlägget, men jag kommer varje gång fram till samma sak. Cassius tycker OBD är skum (troligen ulv?) men röstar på !Paxen för att det grönar honom. Jag kanske är helt sne och ute på cykeltur i alperna, men jag får inte grepp om inlägget riktigt. Vimes däremot tycker att Cassius verkar: "verkar genuint angelägen om byns bästa, vilket jag inte tror att man skulle klara av att spela som nybörjarulv." Hjälp mig att förstå i så fall.

Pilzeman: Har inte alls varit speciellt delaktig i det hela. Jag hade mina misstankar mot honom i den absoluta början och sedan har jag varit på honom någon gång efter det. Jag skulle behöva en liten påminnare om hans outningar. Det jag har i huvudet är att han heter Mats? Och inte har någon anknytning till Ragnar? Dock så skriver han i ett av de första inläggen att vi hänger på Ragnars gård.

Vimes: Potatisbonden Ragnar känns som en liten nyckel att hänga. Det skulle öppna upp för en hel del skulle jag tro. Sen har jag mina tidigare indicier att gå på gällande Vimes. Vad jag såg hade han inte besvarat mitt inlägg som tillverkades igår natt eller så.

Återkommer med mera.
Han jobbade väl för ragnar eller?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vem ska vi sia runda två?

Och lite mer Kånkeltankar.

Alla våra Siare.

Spider, Basse och Vico vill jag ha kvar till nästa runda. Jag tror Vico hade en plan där som kan gå i lås om inte ulvarna plockar bort en nyckelkandidat så att det hela skiter sig.

Spider är enligt Vicotnik i Tyskland om jag inte minns fel, men det är ju bara att hoppas att han gjort något form av siande med sin förmåga innan han åkte iväg.

Nu när jag skriver det här förstår jag ju också att Vicos plan inte kan gå i lås med tanke på att Spider är borta? Hur ser Vicotnik och övriga på det?

Hmm. Spider postar sitt: Basse, fuck you! Du är ulv. Sen försvinner han.

Spider är Lucifer och säger att han är här för att leta rätt på något som är stulet. Jag vet vad som är stulet, men vill så klart höra honom säga det så att det går att på något vis gröna honom. Nu tycks ju även min plan gå i baklås med tanke på hans frånvaro.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Vem ska vi sia runda två?

Konrad Konvalj said:
Spider är Lucifer och säger att han är här för att leta rätt på något som är stulet. Jag vet vad som är stulet, men vill så klart höra honom säga det så att det går att på något vis gröna honom. Nu tycks ju även min plan gå i baklås med tanke på hans frånvaro.
Har ni hittat det som är stulet?
 
Top