Nekromanti Varulv 666 Runda 2

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
Tycker inte det är så glasklara anklagelser.
Jag har inte anklagat dig. Jag skrev mer eller mindre att du på intet sätt är grön och att du inte outat allt.

Hur förklarar du det här?
Vimes said:
men utifrån mitt PM verkar det snarare vara så att ulvarna är vanligt folk med dumma idéer.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ond bråd död said:
Cassius said:
Vääääänta nu. Konrad fick mig att tänka efter lite och försöka klura ut min magkänsla om OBD. Så jag tog och läste igenom runda 1. Kolla det här:

1. Hela outningen om väktarna.
2. Outning om utrustningens existens.
3. Han har ingen egen utrustning.
4. Hans förmåga är att sia prylar men det verkar knappt finnas några.
5. Han "misstolkar" sin förmåga sjukt många gånger.
6. Röstar inte på Unfair.
7. Har berättat att han är Smed(lätt yrke att ta).
8. Inget namn(så vitt jag kan se)
9. Har inte outat något fluff.

Röst: OBD
Smed är i min mening inte ett lätt yrke att ta. Det är tvärtom ett så pass typiskt yrke att risken skulle finnas att någon annan har det. Inte i klass med präst, men helt klart ett yrke man förväntar sig i settingen.
Det var allt du ville svara på det?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Vimes said:
Tycker inte det är så glasklara anklagelser.
Jag har inte anklagat dig. Jag skrev mer eller mindre att du på intet sätt är grön och att du inte outat allt.
Eller ja...jag anklagade dig för att inte ha outat något om allt som hänt kring dig. Nu anklagar jag dig för att ljuga om att du har outat allt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Påminnelse!


Rundan slutar ikväll klockan 21.00!!


Kom ihåg att använda förmågor!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Cassius said:
Ond bråd död said:
Cassius said:
Vääääänta nu. Konrad fick mig att tänka efter lite och försöka klura ut min magkänsla om OBD. Så jag tog och läste igenom runda 1. Kolla det här:

1. Hela outningen om väktarna.
2. Outning om utrustningens existens.
3. Han har ingen egen utrustning.
4. Hans förmåga är att sia prylar men det verkar knappt finnas några.
5. Han "misstolkar" sin förmåga sjukt många gånger.
6. Röstar inte på Unfair.
7. Har berättat att han är Smed(lätt yrke att ta).
8. Inget namn(så vitt jag kan se)
9. Har inte outat något fluff.

Röst: OBD
Smed är i min mening inte ett lätt yrke att ta. Det är tvärtom ett så pass typiskt yrke att risken skulle finnas att någon annan har det. Inte i klass med präst, men helt klart ett yrke man förväntar sig i settingen.
Det var allt du ville svara på det?
Ja. Är det något mer du vill veta?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Vimes said:
Tycker inte det är så glasklara anklagelser.
Jag har inte anklagat dig. Jag skrev mer eller mindre att du på intet sätt är grön och att du inte outat allt.

Hur förklarar du det här?
Vimes said:
men utifrån mitt PM verkar det snarare vara så att ulvarna är vanligt folk med dumma idéer.
Jag tror Tyr kan ha hittat nåt här. Jag vill också gärna veta.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Cassius said:
Jag skulle gärna vilja att du outade om din karaktär.
Jag kan faktiskt outa allt som är kvar: Jag heter Brunhilda.

Som jag redan sagt är jag en smed som är så klok att jag vet att föremål som är användbara vid en räddningsaktion är vad bybor skulle ta med sig. I övrigt finns bara en enda mening om att jag sprang med de andra till ladan efter smällen (som fick rutorna att skallra). Det är allt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Vem ska vi sia runda två?

Tyr said:
Tyr said:
Vimes said:
Tycker inte det är så glasklara anklagelser.
Jag har inte anklagat dig. Jag skrev mer eller mindre att du på intet sätt är grön och att du inte outat allt.
Eller ja...jag anklagade dig för att inte ha outat något om allt som hänt kring dig. Nu anklagar jag dig för att ljuga om att du har outat allt.
Jag har outat allt i mitt PM. Jag tycker att jag har utrett hur jag tänkte i mina spekuleringar kring varulvsfraktionen i början av spelet. Men igen då: utrifrån mitt PM var min fru falskeligen ankalgad för häxeri (d.v.s. Ragnar tror inte på anklagelserna), hon dog mystiskt. När jag resonerade utifrån mitt PM i början så antog jag alltså att "hotet" kom från sjukt folk i byn som ville grilla alla som eventuellt kunde ha häxsamröre (d.v.s. det finns inga riktiga häxor). Är du med? Det var fullt plausibelt, och definitivt i samklang med ett "traditionellt upplägg som är mångbottnat".

Ganska snart visade det sig ju att den teorin inte höll. Men att hävda att jag på något sätt varit motsägelsefull och inte resonerat utifrån min roll är bullshit.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Vem ska vi sia runda två?

Vimes said:
Tyr said:
Tyr said:
Vimes said:
Tycker inte det är så glasklara anklagelser.
Jag har inte anklagat dig. Jag skrev mer eller mindre att du på intet sätt är grön och att du inte outat allt.
Eller ja...jag anklagade dig för att inte ha outat något om allt som hänt kring dig. Nu anklagar jag dig för att ljuga om att du har outat allt.
Jag har outat allt i mitt PM. Jag tycker att jag har utrett hur jag tänkte i mina spekuleringar kring varulvsfraktionen i början av spelet. Men igen då: utrifrån mitt PM var min fru falskeligen ankalgad för häxeri (d.v.s. Ragnar tror inte på anklagelserna), hon dog mystiskt. När jag resonerade utifrån mitt PM i början så antog jag alltså att "hotet" kom från sjukt folk i byn som ville grilla alla som eventuellt kunde ha häxsamröre (d.v.s. det finns inga riktiga häxor). Är du med? Det var fullt plausibelt, och definitivt i samklang med ett "traditionellt upplägg som är mångbottnat".

Ganska snart visade det sig ju att den teorin inte höll. Men att hävda att jag på något sätt varit motsägelsefull och inte resonerat utifrån min roll är bullshit.
Jag köper det där. Om inte någon orkar söka reda på den senare outningen som inte nämner "falskeligen". Det enda jag minns är att citatet var väldigt tidigt.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Vem ska vi sia runda två?

Ifall det är så att det finns två "häxor" där den ena är en varulv(en teori folk har varit inne på tidigare) så skulle jag också vilja att vi hängde !Paxen, de skulle gröna mig ordentligt. Så som det ser ut nu så får min röst hamna på !Paxen. Överhuvudtaget hade jag velat höra mer från honom och dessutom vilja få reda lite på hur folk tror att uppdelningen med varulvarna är. Vilka teorier finns och vad finner folk mest troligt.

Röst: !Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: Vem ska vi sia runda två?

Cassius! Det är utröstning om tre timmar. Vem vill du rösta ut då? Vill du vara med och påverka?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Vem ska vi sia runda två?

Jag håller kvar vid att OBD är sjukt skum, min lista av indicier tycker jag talar för sig själv. De som har outat saker om sina roller har alla en del fluff, OBD verkar knappt ha något. Sedan är det !Paxen som är nästa, vi båda kan pekas ut som häxor som jag har förstått det och ifall det är så att det finns en bybo-häxa och en varulvs-häxa så vet jag att !Paxen är varulven. Ingen annan verkar tycka att OBD är skum och för mig är det väldigt märkligt men misstankarna mot !Paxen är större och därför väljer jag att nu lägga min röst där. Såg att jag inte hade fetat hela min röst.

Röst: !Paxen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: !Paxen

Vimes said:
Sen skulle jag vilja veta mer om det stulan föremålet. Men om Spider inte är anträffbar så blir det knepigt, eller? Vet de andra änglarna något?
Yepp.

Nu är jag med i matchen igen. Helgen har satt lite käppar i hjulen för varulvsspelandet, men nu sovar pojken (tror jag..) så finns det nått av vikt som jag bör besvara per omgående ge mig en direkt fråga.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Sen. Varför vill du absolut inte säga mer än att du är Ängel-Micke den här rundan, men kan tänka dig outa hela din roll i nästa?
Absolut det kan jag tänka mig.

Den här rundan är lite rumphuggen med tanke på att Spiders frånvaro. Nu när jag väl klivit ut ur garderoben så är det klart att jag vill veta vad det är Spider jagar exempelvis.

Jag har ju svaret på det och det håller jag ju på tills han är anträffbar. Att hänga honom ikväll är således ingen bra idé.

Jag slänger fram lite mer snack med tiden här. Just nu läser jag ikapp.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: !Paxen

Jag kommer vara borta en timme nu. Vill ni veta något mer av mig så ställ frågorna så ska jag försöka svara på dom vid 20.00! Nu tar vi en varulv till!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad är du så säker på att du kommer leva till nästa runda att du kan vänta med att gå ut med resten av din roll? Som det ser ut just nu är vi i andra rundan och turligt nog så har vi inte förlorat någon information alls i och med att ingen bybo dog första runda.
Inte alls helt 100 men det är värt en chansning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Hur spelar !Paxen?

Ond bråd död said:
!Paxen said:
Min vana trogen så brukar jag använda en 50/50 taktik. Jag vill vara tillräckligt röd för att ulvarna inte ska ta ut mig, samtidigt som jag vill vara tillräckligt bybo för att jag inte ska bli utröstad. oavsettom jag är bybo eller inte spelar jag så.
Det kan vara den dummaste strategi jag hört någonsin. Spela dåligt oavsett om man är ulv eller man. o_O
Ni andra, är detta verkligen sant?

Oavsett så verkar det inte gå att pressa Spider nu, och !Paxen är den som vid utröstning skulle ge oss absolut mest. Gröna/röda Xyas,Vico och mig, samt en insikt om häxsiandet.

Jag begriper inte alls hur folk kan se honom som grön.

Röst:!Paxen
!Paxens taktik är bekräftad som en bra taktik. !Paxens "random 50/50" har gjort honom till en spelare som har väldigt många segrar. Hatten av.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Re: Hur spelar !Paxen?

Okej, då har jag messat Recca och talat om vem jag vill sia.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag vill hänga antingen Cassius eller Pilzeman den här rundan. Båda bommade unfair.

Rent taktiskt verkar egentligen Paxen vara det bästa valet. Dock är det ju såhär: röstar vi ut Paxen för att få info så kommer vi inte få någon info från den här rundans utröstning. Det är väldigt lätt för ulvarna att rösta utifrån ett generellt resonemang om vad som är taktiskt snarare än ta ställning till egna misstankar.

Cassius tycker jag har varit otydlig med sitt fluff (han är "inte direkt" släkt med mig, han antar att han är "bonde" men kan en massa saker om läkeörter och är kvinna).

Pilzeman har möjligtvis varit mindre luddig. Dock var det väldigt sent påkommet att han hade ängelinfo i sin roll. Sedan har han helt försvunnit den här rundan. Och där tycker jag att Cassius har varit bättre.
 
Top