Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Äh, läs mina inlägg så är du med i matchen. Du är ett bra alternativ för hängning också för den delen, men jag tror jag är rätt ensam med den åsikten.
Det skulle vara rätt informationseffektivt att ta ut mig antar jag, men finns det något case som jag kan förhålla mig till?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Konrad Konvalj said:
"Gröna" !Paxen för den här rundan då Vimes. Kunde du inte det?
Kanske. Men innan jag säger något om det vill jag veta vad folk har outat (namn och släktskap/inte släktskap till mig).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Jag funderar fortfarande, tycker det är svårt att hänga med. Vicotnik verkar grön. Jag börjar tycka att OBD fortsätter bete sig förvirrat och hen tycker dessutom att jag verkar skum. Lutar med åt OBD. Men just nu blir det:

Röst: Ingen
Du måste verkligen ta dig igenom typ senaste 150 inläggen och ge oss en kandidat. Blank röst för din del håller inte.

Att säga att Vico fortfarande känns grön hjälper dig inte heller. Jobba på!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag håller på, min röst kommer. Det handlar väl mer om att ta ställning till !Paxen, senaste röstningen jag såg låg hen ju ovan med flera röster.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Jag håller på, min röst kommer. Det handlar väl mer om att ta ställning till !Paxen, senaste röstningen jag såg låg hen ju ovan med flera röster.
Alltså, har du bättre alternativ så är det bara att lägga fram dom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Men det finns ingen uppdaterad outningstabell? (Sorry, det tråkigaste jag vet med varulvsspel är att sitta och bokföra sånt här)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes said:
Teorin om att han vill bli utröstad och därför spelar som värsta haschpundaren är intressant. Kan det vara så att han vinner, rakt av över både byn och ulvarna, om han blir utröstad?
Det känns nog väl mäktigt, men jag håller inget för otroligt i det här spelet. Men är det inte troligare att han vinner en fördel för sin sida (ulv eller bybo?) om han blir utröstad?

Vimes said:
Kan vi ha två siare? Ja. Jag kan lätt tänka mig att den "gode" pastorn/inkvisitorn är en paranoid siare som alla pingar rött för. Det vore en kul finess, två siare, men bara en som funkar. Spider och Basse bör förstås sia samma person nästa runda.
Hmmm. Såhär:

Kanske har vi en äkta siare i Spidde, kanske inte. Oavsett det så har vi Basse som är en naiv siare. På det har han någon sorts fördel som träder i kraft om/när han blir utröstad. Basse måste då väga fördelen med att stanna kvar som siare mot att åka ut och ge en engångsfördel till sin sida.

Långsökt?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
"Gröna" !Paxen för den här rundan då Vimes. Kunde du inte det?
Kanske. Men innan jag säger något om det vill jag veta vad folk har outat (namn och släktskap/inte släktskap till mig).
Så vitt jag kan komma ihåg så är det bara tre som har outat relation/ingen relation till dig.

!Paxen som outat Timelda, din dotter.
Pilzeman som outat att han inte är släkt, men han jobbar på din gård (tror jag det var)

Sedan har vi Vicotnik som outat Maja och att han inte har någon relation alls till dig.

Jag är rätt säker att det bara är Pilze och !Paxen som outat en relation, men det kan vara några jag glömt när det gäller ickerelation. Andra får fylla på om jag glömt något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Okej. !Paxen är min dotter. Därtill tillkommer två änglar och en utsockens pastor/skendränkare.

Sen är det jag själv Ragnar, potatisbonden/sädesbonden/opiumbonden/vetebonden/whatever.

Kvar blir dessa:
Xyas
Vicotnik
Konrad K.
Unfair
OBD
Cassius
Pilzeman

Om jag minns rätt (rätta mig om jag har fel) bodde Pilze på min gård, men var inte släkt med mig. Vico har, tror jag outat att han inte är släkt med mig. Sedan var någon smed (OBD?) och inte släkt med mig? Eller?

I varje fall:
Xyas
Konrad K.
Unfair
Cassius

Och två av dessa är enligt Osäker Uppgift™ änglar.

Vad tror ni om att jag hävdar att de två övriga är ulvar? Min röst på unfair ligger kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
xyas said:
Oavsett det så har vi Basse som är en naiv siare. På det har han någon sorts fördel som träder i kraft om/när han blir utröstad. Basse måste då väga fördelen med att stanna kvar som siare mot att åka ut och ge en engångsfördel till sin sida.

Långsökt?
Inte mer långsökt än något annat. Med tanke på hur han har spelat kan jag acceptera vilken sjuk förklaring som helst i princip.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag är inte speciellt rutinerad, och försöker verkligen komma in i tänket. Jag tycker t.ex att det känns som att du håller i kommandot och det känns skumt, OBD svarar fan inte ordentligt på en enda fråga(vilket känns jävligt märkligt), yrket smed känns väldigt klassiskt. Sen är det magkänslan och den säger OBD. Jag måste tänka och vete fan inte vart de kommer landa. Men fram till dess blir det...

Röst: OBD
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Då ger vi Unfair två timmar på sig att öppna upp med relation och namn tycker jag.
Det där är något jag kan skriva under på. Finns gott om tid att flytta tillbaka min röst om han outar och det inte ger utdelning.

Röst: unfair
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes said:
Vad tror ni om att jag hävdar att de två övriga är ulvar? Min röst på unfair ligger kvar.
Nu kanske jag missförstår, men säger du att de som är släkt med dig eller bor på din gård inte är ulvar?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
Okej. !Paxen är min dotter. Därtill tillkommer två änglar och en utsockens pastor/skendränkare.

Sen är det jag själv Ragnar, potatisbonden/sädesbonden/opiumbonden/vetebonden/whatever.

Kvar blir dessa:
Xyas
Vicotnik
Konrad K.
Unfair
OBD
Cassius
Pilzeman

Om jag minns rätt (rätta mig om jag har fel) bodde Pilze på min gård, men var inte släkt med mig. Vico har, tror jag outat att han inte är släkt med mig. Sedan var någon smed (OBD?) och inte släkt med mig? Eller?

I varje fall:
Xyas
Konrad K.
Unfair
Cassius

Och två av dessa är enligt Osäker Uppgift™ änglar.

Vad tror ni om att jag hävdar att de två övriga är ulvar? Min röst på unfair ligger kvar.
Japp. Smed och inte släkt vad jag vet. Har inget efternamn eller släktnamn.

Av dem tror jag KK är grön, och om min info är värd nånting alls, så är nog Xyas det också.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Jag är inte speciellt rutinerad, och försöker verkligen komma in i tänket. Jag tycker t.ex att det känns som att du håller i kommandot och det känns skumt, OBD svarar fan inte ordentligt på en enda fråga(vilket känns jävligt märkligt), yrket smed känns väldigt klassiskt. Sen är det magkänslan och den säger OBD. Jag måste tänka och vete fan inte vart de kommer landa. Men fram till dess blir det...

Röst: OBD
Det är jag som är byahövding nu.

Lägg din röst på Unfair så blir det nog lite fart på honom. Istället för att läsa pm kanske han väljer att delta i tråden.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Cassius said:
Jag är inte speciellt rutinerad, och försöker verkligen komma in i tänket. Jag tycker t.ex att det känns som att du håller i kommandot och det känns skumt, OBD svarar fan inte ordentligt på en enda fråga(vilket känns jävligt märkligt), yrket smed känns väldigt klassiskt. Sen är det magkänslan och den säger OBD. Jag måste tänka och vete fan inte vart de kommer landa. Men fram till dess blir det...

Röst: OBD
Vilka frågor syftar du på utöver yrke?
 
Top