Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: UNFAIR

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.
Enligt min nuvarande teori så är Vimes grön. Tycker inte han pingat så mycket heller. Men gör han en blunder kommer jag vara på honom som en hök! Det skulle innebära att jag kanske haft fel.
Om jag är grön, är Vimes grön?

Om jag är röd, är Vimes grön?

Det skulle kunna vara vilket som, oavsett om jag är grön eller inte.

Dock, om jag är grön så är det större chans att Vimes är röd, och vice versa. var inte för snab med att gröna Vimes i vilket fall. Han har lärt sig en läxa sen senast.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: UNFAIR

Okej. 120+ sedan jag var med senast. Jag börjar läsa. Men uppdatera mig gärna. Har alternativen ändrats?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

!Paxen said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.
Enligt min nuvarande teori så är Vimes grön. Tycker inte han pingat så mycket heller. Men gör han en blunder kommer jag vara på honom som en hök! Det skulle innebära att jag kanske haft fel.
Om jag är grön, är Vimes grön?

Om jag är röd, är Vimes grön?

Det skulle kunna vara vilket som, oavsett om jag är grön eller inte.

Dock, om jag är grön så är det större chans att Vimes är röd, och vice versa. var inte för snab med att gröna Vimes i vilket fall. Han har lärt sig en läxa sen senast.
Du borde ju jobba lite hårdare efter att ge oss en alternativ ulv istället för dig och sluta oroa dig över Vimes.

Nu är Vimes förövrigt i byggnaden så jag hoppas på lite frälsning.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

!Paxen said:
Om jag är grön, är Vimes grön?

Om jag är röd, är Vimes grön?

Det skulle kunna vara vilket som, oavsett om jag är grön eller inte.

Dock, om jag är grön så är det större chans att Vimes är röd, och vice versa. var inte för snab med att gröna Vimes i vilket fall. Han har lärt sig en läxa sen senast.
Nej, nej. Jag menar inte så. Enligt min syn på spelet just nu så är Vimes grön. Det och att han inte pingat så mycket. Bara för att du är grön eller röd så säger det inget om att Vimes är det eller inte. Bara att det stämmer in med hur jag tror det ligger till. Jag kommer försöka att inte snöa in mig på mina teorier och gå på scum tells, så Vimes kommer bara vara grön så länge jag tycker han spelar grönt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Vimes said:
Okej. 120+ sedan jag var med senast. Jag börjar läsa. Men uppdatera mig gärna. Har alternativen ändrats?
Spider är siare.
!Paxen är din dotter
!Paxen står högst upp på bränna på bål listan

Basse skall sparas.

Äh, läs mina inlägg så är du med i matchen. Du är ett bra alternativ för hängning också för den delen, men jag tror jag är rätt ensam med den åsikten.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.
Enligt min nuvarande teori så är Vimes grön. Tycker inte han pingat så mycket heller. Men gör han en blunder kommer jag vara på honom som en hök! Det skulle innebära att jag kanske haft fel.
Om jag är grön, är Vimes grön?

Om jag är röd, är Vimes grön?

Det skulle kunna vara vilket som, oavsett om jag är grön eller inte.

Dock, om jag är grön så är det större chans att Vimes är röd, och vice versa. var inte för snab med att gröna Vimes i vilket fall. Han har lärt sig en läxa sen senast.
Du borde ju jobba lite hårdare efter att ge oss en alternativ ulv istället för dig och sluta oroa dig över Vimes.

Nu är Vimes förövrigt i byggnaden så jag hoppas på lite frälsning.
Njae, jag är ganska okej med om jag röstas ut just nu. Jag tror att ni har lättare att söka igenom ulvarna om jag röstas ut som det är nu.

Inte sagt att jag skule vara okej med att stanna kvar också, men jag kan inte bygga upp ett case mot OD merän vad jag redan har gjort, och änglarna har vi en chans på 25 % att ta ut en ulv. Fast, vi har väl bara 3 erkända änglar, så det blir ju annan procent i det fallet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Spider är siare.
!Paxen är din dotter
!Paxen står högst upp på bränna på bål listan
Spännande. Ska läsa klart vad som hänt och sedan göra en outning tror jag. Spontant kan jag säga att min roll tycks indikera att !Paxen borde vara grön. Men det är inte otvetydigt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag förundras över att inte !Paxen gjort större grej av att änglarna kraschade. Lucifer kan ju inte bli så mkt mer fallen än så liksom.

Jag uppfattar det som att !Paxen och Spider därför befinner sig i konflikt. Den ena röd den andra grön s a s.

Basses utspel kan vara både som han hävdar ett sätt att locka fram skummisar, men också ett sätt att rikta om uppmärksamheten från ulvbrorsan.

Vicotniks påpekande om Basses vinstkriterium skulle i det senare fallet kunna vara något de kommit överens om.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: UNFAIR

Sen noterar jag att Basse fortfarande menar att jag "har försagt" mig och "slingrat mig". Jag har skrivit flera inlägg om detta som han tydligen har pundat för mycket för att läsa, ta ställning till och svara på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

!Paxen said:
Inte sagt att jag skule vara okej med att stanna kvar också, men jag kan inte bygga upp ett case mot OD merän vad jag redan har gjort, och änglarna har vi en chans på 25 % att ta ut en ulv. Fast, vi har väl bara 3 erkända änglar, så det blir ju annan procent i det fallet.
Fast vi har ju bara två änglar.
Av dom två så är Spider inte aktuell för hängning eftersom vi vinner mer på att behålla honom.
Tyr är ju den snälla ängeln av dem båda så att hänga honom är ju inte så värst smart av oss trots att vi är vidskepliga bybor.
Du borde hålla koll på dina 4 änglar !Paxen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: UNFAIR

!Paxen said:
Inte sagt att jag skule vara okej med att stanna kvar också, men jag kan inte bygga upp ett case mot OD merän vad jag redan har gjort, och änglarna har vi en chans på 25 % att ta ut en ulv. Fast, vi har väl bara 3 erkända änglar, så det blir ju annan procent i det fallet.
VArt kommer dina siffror ifrån egentligen? varför måste en ängel vara ond?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Vicotniks påpekande om Basses vinstkriterium skulle i det senare fallet kunna vara något de kommit överens om.
Det var rätt många som hoppade högt så snart de läste den linan så att dra några slutsatser av det tror jag inte är helt rätt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: UNFAIR

Ond bråd död said:
!Paxen said:
Inte sagt att jag skule vara okej med att stanna kvar också, men jag kan inte bygga upp ett case mot OD merän vad jag redan har gjort, och änglarna har vi en chans på 25 % att ta ut en ulv. Fast, vi har väl bara 3 erkända änglar, så det blir ju annan procent i det fallet.
VArt kommer dina siffror ifrån egentligen? varför måste en ängel vara ond?
Jag har inga siffror, men jag tycker att om en grupp är 33% av spelarna, så är det en väldigt stor chans att en av dom är ulv.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ond bråd död said:
Jag förundras över att inte !Paxen gjort större grej av att änglarna kraschade. Lucifer kan ju inte bli så mkt mer fallen än så liksom.

Jag uppfattar det som att !Paxen och Spider därför befinner sig i konflikt. Den ena röd den andra grön s a s.

Basses utspel kan vara både som han hävdar ett sätt att locka fram skummisar, men också ett sätt att rikta om uppmärksamheten från ulvbrorsan.

Vicotniks påpekande om Basses vinstkriterium skulle i det senare fallet kunna vara något de kommit överens om.
Jag tror inte att Lucifer i detta spel är den onda. Om han är det, skitra om han blir uttagen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Jag förundras över att inte !Paxen gjort större grej av att änglarna kraschade. Lucifer kan ju inte bli så mkt mer fallen än så liksom.

Jag uppfattar det som att !Paxen och Spider därför befinner sig i konflikt. Den ena röd den andra grön s a s.

Basses utspel kan vara både som han hävdar ett sätt att locka fram skummisar, men också ett sätt att rikta om uppmärksamheten från ulvbrorsan.

Vicotniks påpekande om Basses vinstkriterium skulle i det senare fallet kunna vara något de kommit överens om.
Jag tror inte att Lucifer i detta spel är den onda. Om han är det, skitra om han blir uttagen.
Varför inte?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ond bråd död said:
!Paxen said:
Ond bråd död said:
Jag förundras över att inte !Paxen gjort större grej av att änglarna kraschade. Lucifer kan ju inte bli så mkt mer fallen än så liksom.

Jag uppfattar det som att !Paxen och Spider därför befinner sig i konflikt. Den ena röd den andra grön s a s.

Basses utspel kan vara både som han hävdar ett sätt att locka fram skummisar, men också ett sätt att rikta om uppmärksamheten från ulvbrorsan.

Vicotniks påpekande om Basses vinstkriterium skulle i det senare fallet kunna vara något de kommit överens om.
Jag tror inte att Lucifer i detta spel är den onda. Om han är det, skitra om han blir uttagen.
Varför inte?
Inget annat än att det skulle vara så typiskt.

Men vad vet jag, kanskeingen av änglarna är ulv?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Ok. Nu har jag plöjt igenom inläggen. Det är uppenbart att vi inte har någon klockren kandidat för utröstning. Samtidigt så är i princip alla val bra, eftersom rundan varit så intensiv. Vi kommer ha massor att jobba med nästa runda oavsett vem vi kniper (så länge vi inte kniper typ xyas eller Tyr som inte har varit inblandade (eller högljudda :)) i diskussionen).

Nå. Vi ska, som påpekat inte rösta ut vare sig Spider eller Basse. Såklart. Men de är värda att orda om.

Basenanji är en KAOSDEMON från helvetet. Men han är nog inte ulv. Nä, men allvarligt. Är Basenanji ulv så är det här det mest vrickade ulvspelet ever. Teorin om att han vill bli utröstad och därför spelar som värsta haschpundaren är intressant. Kan det vara så att han vinner, rakt av över både byn och ulvarna, om han blir utröstad?

Spider tror jag på. Jag tror inte han är ulv. Han har varit mycket, mycket mer stabil än vad han varit i alla tidigare spel. Agerar med självsäkerhet som kommer av att man vet att man inte behöver ljuga. Dessutom är han direkt på Basse om siaroutningen. Jag tror att Spider är vår siare, på riktigt.

Kan vi ha två siare? Ja. Jag kan lätt tänka mig att den "gode" pastorn/inkvisitorn är en paranoid siare som alla pingar rött för. Det vore en kul finess, två siare, men bara en som funkar. Spider och Basse bör förstås sia samma person nästa runda.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag funderar fortfarande, tycker det är svårt att hänga med. Vicotnik verkar grön. Jag börjar tycka att OBD fortsätter bete sig förvirrat och hen tycker dessutom att jag verkar skum. Lutar med åt OBD. Men just nu blir det:

Röst: Ingen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
"Gröna" !Paxen för den här rundan då Vimes. Kunde du inte det?

Unfair är ett bra option om inte du eller !Paxen hängs, men då är det en portion magkänsla inblandad också.
 
Top