Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Spider said:
Var det inte någon som kunde sia utrustning?
Ajdå. Den sved lite i mitt varulvsspelsinne.

Jag kan INTE minnas att någon har sagt något sådant.

Men nu har du min förståelse om du måste rusa iväg och tacka av din kollega! :gremwink:
ODB tror jag det var runt sida 20 i 25 post/sida
OBD said:
Konrad: Jag har bara informationen. Jag ville antyda att jag kunde sia för att ulvarna inte skulle våga ljuga om utrustningen. Troligen blev jag genomskådad.
Vassegod.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Basenanji said:
Spider said:
Var det inte någon som kunde sia utrustning?
Ajdå. Den sved lite i mitt varulvsspelsinne.

Jag kan INTE minnas att någon har sagt något sådant.

Men nu har du min förståelse om du måste rusa iväg och tacka av din kollega! :gremwink:
ODB tror jag det var runt sida 20 i 25 post/sida
OBD said:
Konrad: Jag har bara informationen. Jag ville antyda att jag kunde sia för att ulvarna inte skulle våga ljuga om utrustningen. Troligen blev jag genomskådad.
Vassegod.
Tack K.K
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Om du nu har den här förmågan så är det ju fortfarande en seger att behålla Basse. Han kommer ju inte att knäcka byn på något vis och det tror jag även du är helt med på. Din reaktion är ju rätt hård och du har fallit in i en jakt efter Basse (precis så som jag brukar göra), men om vi sköter det hela rätt nu Spider så kommer det gynna byn i en förlängning.
Såhär då. Vi behåller både Basse & Spidde. Resultatet av deras respektive siande kommer ju att ge bra diskussionsunderlag. Men jag skulle vilja påstå att de absolut inte bör sia varandra då det inte hjälper oss ett dugg.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Spider är annars ett fresht alternativ. Han är Lucifer och säger att han inte fallit. Är vi inne på 1600-tal så borde han ju rimligen ha gjort det (men nu kan ju inte jag min religion). Har han inte fallit finns det ju en risk att han gör det och då slirar det kanske lite i vårt maskineri.
Titta inte allt för mycket på årtal. Det enda årtal som dykt upp är tagit från vilda spekulationer. Det finns en sak i mitt fluff som antyder att det mycket väl kan vara så att Lucifer inte fallit ännu. Inget specifikt om honom, men något som gör att jag kan tro honom på den punkten.

Något som folk verkar ha missat helt är detta:

Tyr said:
Mmmm, jag börjar tro att vi bör ha alla änglar i det öppna. Ju längre tid det tar innan någon outar ängel desto mer misstänkt kommer jag vara över det hela. Om vi manar änglar till att komma ut, och ingen gör det, så kan vi fälla !Paxen. Är !Paxen grön i detta fallet så innebär det att vi har en ond ängel som gömmer sig bland byborna. Är han röd så, tja, då betyder inte siffran 4 något. Men det finns väl inget som tyder på att änglar sitter på power-roller? Om byn inte vet hur det ligger till så vet så klart ulvarna inte om det heller.
Vad säger ni? Nu är det ju inte säkert att vi kommer välja !Paxen. Men om vi gör det är det inte bra att ha en backup-plan? En grön !Paxen och färre än 4 änglar gör ju att änglarna grönas något. Men det här kan vi ju inte gå på om änglarna inte outar i första rundan. Ju längre tid det innan änglarna kommer ut desto mindre gröna ser änglarna ut. Åtminstone de som outar sent. Om !Paxen är röd kan vi vara glada över att vi hängt en ulv och kan fundera på vad detta innebär för spelet.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: UNFAIR

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Spider är annars ett fresht alternativ. Han är Lucifer och säger att han inte fallit. Är vi inne på 1600-tal så borde han ju rimligen ha gjort det (men nu kan ju inte jag min religion). Har han inte fallit finns det ju en risk att han gör det och då slirar det kanske lite i vårt maskineri.
Titta inte allt för mycket på årtal. Det enda årtal som dykt upp är tagit från vilda spekulationer. Det finns en sak i mitt fluff som antyder att det mycket väl kan vara så att Lucifer inte fallit ännu. Inget specifikt om honom, men något som gör att jag kan tro honom på den punkten.

Något som folk verkar ha missat helt är detta:

Tyr said:
Mmmm, jag börjar tro att vi bör ha alla änglar i det öppna. Ju längre tid det tar innan någon outar ängel desto mer misstänkt kommer jag vara över det hela. Om vi manar änglar till att komma ut, och ingen gör det, så kan vi fälla !Paxen. Är !Paxen grön i detta fallet så innebär det att vi har en ond ängel som gömmer sig bland byborna. Är han röd så, tja, då betyder inte siffran 4 något. Men det finns väl inget som tyder på att änglar sitter på power-roller? Om byn inte vet hur det ligger till så vet så klart ulvarna inte om det heller.
Vad säger ni? Nu är det ju inte säkert att vi kommer välja !Paxen. Men om vi gör det är det inte bra att ha en backup-plan? En grön !Paxen och färre än 4 änglar gör ju att änglarna grönas något. Men det här kan vi ju inte gå på om änglarna inte outar i första rundan. Ju längre tid det innan änglarna kommer ut desto mindre gröna ser änglarna ut. Åtminstone de som outar sent. Om !Paxen är röd kan vi vara glada över att vi hängt en ulv och kan fundera på vad detta innebär för spelet.
Det finns en risk att ängalarna har powerroller eller nåt.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

Ond bråd död said:
Det finns en risk att ängalarna har powerroller eller nåt.
Risk? Visst. Men vad byn inte vet vet inte heller ulvarna. Vi har outat få förmågor vilket är en styrka för byn. De powerroller som outats är både från en galen pastor och en Lucifer som inte kommit ut än. Det finns inget som antyder att änglarna sitter inne på en massa powerroller. Än så länge tyder det på att krafterna är utspridda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

xyas said:
Konrad Konvalj said:
Om du nu har den här förmågan så är det ju fortfarande en seger att behålla Basse. Han kommer ju inte att knäcka byn på något vis och det tror jag även du är helt med på. Din reaktion är ju rätt hård och du har fallit in i en jakt efter Basse (precis så som jag brukar göra), men om vi sköter det hela rätt nu Spider så kommer det gynna byn i en förlängning.
Såhär då. Vi behåller både Basse & Spidde. Resultatet av deras respektive siande kommer ju att ge bra diskussionsunderlag. Men jag skulle vilja påstå att de absolut inte bör sia varandra då det inte hjälper oss ett dugg.
Check.

Det är en vinst.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Tyrsan said:
Vad säger ni? Nu är det ju inte säkert att vi kommer välja !Paxen. Men om vi gör det är det inte bra att ha en backup-plan? En grön !Paxen och färre än 4 änglar gör ju att änglarna grönas något. Men det här kan vi ju inte gå på om änglarna inte outar i första rundan. Ju längre tid det innan änglarna kommer ut desto mindre gröna ser änglarna ut. Åtminstone de som outar sent. Om !Paxen är röd kan vi vara glada över att vi hängt en ulv och kan fundera på vad detta innebär för spelet.
Alltså, av de spelare som inte gett sken av varken bu eller bä så återstår jag.

Jag kan vara ängel, eller så heter jag typ Majken och är bybo, eller så heter jag typ Leprimust son af Ragnar.

Är jag ängel så finns det 3 änglar som kommit ut ur garderoben. Det ger oss inte 4:a som !Paxen säger.

Då har någon gått ut med ett fejkat namn eller en fejkad syssla för att denne inte skall dra på sig ulvarnas ögon.

I den här rundan tror jag att vi skall lägga band på oss och spara änglarna till runda 2.

!Paxen är en bra backup plan helt klart oavsett vad vi tar för beslut gällande änglarna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Tyr said:
Ond bråd död said:
Det finns en risk att ängalarna har powerroller eller nåt.
Risk? Visst. Men vad byn inte vet vet inte heller ulvarna. Vi har outat få förmågor vilket är en styrka för byn. De powerroller som outats är både från en galen pastor och en Lucifer som inte kommit ut än. Det finns inget som antyder att änglarna sitter inne på en massa powerroller. Än så länge tyder det på att krafterna är utspridda.
Det här vet vi ju inget om Tyr.

Ulvar kan visst veta saker som inte byborna vet. De kan sitta in med informationen att siaren bär röd hatt, och om det är någon som går ut med en röd hatt så ryker denne trots att han inte ens varit i närheten av att outa att han är siare.

Våra siare:
Vad Spidde & Basse gör med sina förmågor och vad ulvarna gör under natten kommer ge oss enormt mycket i runda 2.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Alltså, av de spelare som inte gett sken av varken bu eller bä så återstår jag.

Jag kan vara ängel, eller så heter jag typ Majken och är bybo, eller så heter jag typ Leprimust son af Ragnar.

Är jag ängel så finns det 3 änglar som kommit ut ur garderoben. Det ger oss inte 4:a som !Paxen säger.

Då har någon gått ut med ett fejkat namn eller en fejkad syssla för att denne inte skall dra på sig ulvarnas ögon.

I den här rundan tror jag att vi skall lägga band på oss och spara änglarna till runda 2.

!Paxen är en bra backup plan helt klart oavsett vad vi tar för beslut gällande änglarna.
Jag planerar att outa något i slutet av rundan. Låt oss säga att änglar som är bybor vill gå ut med det innan jag outar. Detta är ingen outning jag vill ta med mig ner i graven.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Tyr said:
Jag planerar att outa något i slutet av rundan. Låt oss säga att änglar som är bybor vill gå ut med det innan jag outar. Detta är ingen outning jag vill ta med mig ner i graven.
Dyker det upp nån bybo som plötsligt är en ängel så kommer då jag rycka lite på ögonbrynen. Lixom, vafals hände nu. Men visst, är det någon som vill ändra sig innan slutet så är det ju bara att köra.

Du skall ju absolut inte outa något i slutet av rundan. Visst finns det en chans att du ryker nu när du skriver så här, men då är det bättre att ta med sig bägaren i graven så att säga. Runda 2 kommer att öppna upp sig rätt hårt baserat på Spidde & Basse vill jag påstå.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Du skall ju absolut inte outa något i slutet av rundan. Visst finns det en chans att du ryker nu när du skriver så här, men då är det bättre att ta med sig bägaren i graven så att säga. Runda 2 kommer att öppna upp sig rätt hårt baserat på Spidde & Basse vill jag påstå.
Jag tycker Tyr själv får avgöra det där. Eftersom du är en av våra potentiella änglar ger det lite dålig smak i munnen när du motsätter dig Tyr outningshot som riktar sig mot änglar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Unfair said:
Jag misstänker dig (Basse) starkt och har gjort det redan innan du gick ut med siare, men jag väntar med att flytta min röst till dig för stunden.
Noterat.

Unfair said:
Menar du (K.K) att Basse är helt grön i din bok eller varför tycker du att vi "tappar fokus på att leta efter ulvar"? Anledningen till att folk röstar på någon i sista dagen på en runda brukar vara för att de tror att den personen är ulv.
Vad jag menar med att inte rösta ut Basse har jag dragit några valser om.

Unfair said:
Jag gillar inte din ton Spider men det är rätt att du ser sådant här och tar upp det. I min bok så är du en av de mer gröna idag. Däremot så vet jag inte om det är rätt dag att rösta på Basse, jag är intresserad utav händelseutvecklingen och vad hans så kallande siande kan ge oss nästa runda.
Här är några Unfair inlägg och lite kompletterande Kånrad-tankar. Alltså, Unfair misstänker Basse rätt skarpt-->Ifrågasätter varför jag vill spara Basse-->Vänder kappan och vill följa utvecklingen av att spara Basse.

Så uppfattar jag Unfair.

Skulle sitta fint med ditt namn innan avblåsning skulle jag tro.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

Jag flyttar min röst till !Paxen. Både en grön !Paxen och en röd !Paxen vore guld värt. Jag vet inte hur han ska göra det, men jag måste övertygas om hans grönhet på något sätt för att jag ska släppa det.

Röst: !Paxen
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Såg att det frågades om när änglarna kom ner. Ingenstans i min roll står det någon tidsangivelse, så det kan lika gärna vara middagstid som natt, såvitt min roll behagar..

Sen ska jag ge mitt namn, det absolut sista jag kan outa. Mitt namn är Timelda
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

!Paxen är ett bra val och en hängning av honom kommer ju ge oss lite klarhet.
Som det är nu sitter det ett gäng med ulvar och röstar på !Paxen skulle jag tro så vi kanske kan få lite svar med hjälp av röstmönstret också.

Nu börjar min tid att sina för idag men jag vill få iväg lite tankar innan jag tar tag i hemmets göromål.

Spidde & Basse bör sparas till rund 2.

Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.

Är Unfair besläktad eller liknande med Ragnar så tror jag det är ett bra val också. Utöver det så tycker jag att Unfair gjort några inlägg som scumtellat en aning.

Pölzemannen är en lite joker i min lek. Han har ingen anknytning till Ragnar annars hade jag nog satt han lite mer på det heta stolen.

OBD ligger lite utanför min radar. Har spelat upp sig mot slutet vill jag påstå. Lika som Vicotnik. Båda svajade väldigt i början av spelet, men att hänga nån av dom kommer inte att hjälpa oss.

xyas har jag inte så mycket att göra med och att hänga honom vore dumt. Lika dumt som att hänga Cassius.

Tyr är vår ängel i jakt på sin heliga graal eller what ävers och änglar behåller vi oavsett om de heter Rafael eller Lucifer.

Röstar lite senare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Såg att det frågades om när änglarna kom ner. Ingenstans i min roll står det någon tidsangivelse, så det kan lika gärna vara middagstid som natt, såvitt min roll behagar..

Sen ska jag ge mitt namn, det absolut sista jag kan outa. Mitt namn är Timelda
Har Ragnar någon aning vilket kön barnen/barnet har?
Vimes?

Vore bra att veta.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: UNFAIR

Konrad Konvalj said:
Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.
Enligt min nuvarande teori så är Vimes grön. Tycker inte han pingat så mycket heller. Men gör han en blunder kommer jag vara på honom som en hök! Det skulle innebära att jag kanske haft fel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: UNFAIR

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Vimes kan offras för diverse svar och Ragnar anknutet snack, men ju mer jag tänker på det så kanske det är hans (eller hin-håles) avkommor vi bör hänga.
Enligt min nuvarande teori så är Vimes grön. Tycker inte han pingat så mycket heller. Men gör han en blunder kommer jag vara på honom som en hök! Det skulle innebära att jag kanske haft fel.
Jag ser inte att Vimes har pingat så mycket heller, men han har ju inte varit så där bra som bara Vimes kan vara heller.

Jag tror det är första gången Vimes öppet går ut med typ; öh ja har ingen aning vad vi skall göra? Nått liknande dök det upp för några 100 inlägg sedan. Sen så har det meckats rätt hårt med gris/säd/vete bondens vara eller icke vara. Berlocken han bar var även den svår att finna bland all flufftext säger Vimes, men ändå så skall vi "fucka fluffet". Nog för att han kanske inte tänker på just det fluffet, men ändå.

Reccas upplägg sägs vara mångbottnat så fluffet kommer även det ha en inverkan på spelet så att skit i det känns inte rätt..

Men men. Dyker Vimes upp på paddan ikväll och ojar sig om svärföräldramiddag så vet vi ju vart vi ska rösta. :gremsmile:
 
Top