Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
Så. Ulvarna serverade på ett fat. Alla som inte röstar ut xyas är sumprunkare!
Så... åt helvete med alla scum tells (för de finns det ju gott om den här rundan), embrace the fluff och basera utröstning bara på det (och på det ett ganska långsökt resonemang om att jag är ulv för att jag... talar sanning?).

Vet du, jag övervägde att låta bli att outa mig som släkting till dig, för jag tänkte att dina förutfattade meningar om mig skulle göra så du tog minsta pyttelilla ursäkt att rösta ut mig. Tji fick jag för sanningsenligheten :gremcry:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Vimes said:
Så. Ulvarna serverade på ett fat. Alla som inte röstar ut xyas är sumprunkare!
Så... åt helvete med alla scum tells (för de finns det ju gott om den här rundan), embrace the fluff och basera utröstning bara på det (och på det ett ganska långsökt resonemang om att jag är ulv för att jag... talar sanning?).

Vet du, jag övervägde att låta bli att outa mig som släkting till dig, för jag tänkte att dina förutfattade meningar om mig skulle göra så du tog minsta pyttelilla ursäkt att rösta ut mig. Tji fick jag för sanningsenligheten :gremcry:
På vilket sätt är du släkt med Ragnar?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
Fast, jag vill ju inte rösta ut någon av dem. Jag tycker !paxen är det bästa alternativet baserat på scum tells.

Om jag måste välja av de tre du nämner så säger jag Unfair. KK har spelat stabilt och Cassius har behåller jag gärna en runda till för att få mer ut av hen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
En snabb rösträkning:
5 !Paxen: Vicotnik, unfair, xyas, OBD, Pilzeman,
2 unfair: Konrad, Tyr,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
1 xyas: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
xyas said:
Fast, jag vill ju inte rösta ut någon av dem. Jag tycker !paxen är det bästa alternativet baserat på scum tells.

Om jag måste välja av de tre du nämner så säger jag Unfair. KK har spelat stabilt och Cassius har behåller jag gärna en runda till för att få mer ut av hen.
Du är med på att det finns en som ljugit om sitt släktskap till mig? Det är inte !Paxen alltså.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
Jag skulle vilja vet mer om Pilzemans relation till dig. Bara för att någon inte är släkt behöver det inte betyda att personen inte ses som en i familjen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
Du är med på att det finns en som ljugit om sitt släktskap till mig? Det är inte !Paxen alltså.
Och det är väl väldigt svårt att gå på tycker jag. Vi har massor med förvirrad info som flyter runt och jag röstar mycket hellre på scum tells i första rundan än på något annat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Tyr said:
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
Jag skulle vilja vet mer om Pilzemans relation till dig. Bara för att någon inte är släkt behöver det inte betyda att personen inte ses som en i familjen.
Hm. Det skulle iofs göra det till tre. Det står de facto "familj" och inte "släkt". Isf är jag lika lost som Basse :gremsmile:

(jag vill fortfarande hävda att mitt fluff tycks peka på att min dotter är grön. Och att det förstås kan vara så att även de som outat sig som min familj (xyas, Pilze (om vi köper att familj =/= släkt)) är ulvar.)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Vimes said:
xyas said:
Fast, jag vill ju inte rösta ut någon av dem. Jag tycker !paxen är det bästa alternativet baserat på scum tells.

Om jag måste välja av de tre du nämner så säger jag Unfair. KK har spelat stabilt och Cassius har behåller jag gärna en runda till för att få mer ut av hen.
Du är med på att det finns en som ljugit om sitt släktskap till mig? Det är inte !Paxen alltså.
Jag funderar på om Nattvakten kan vara släktingen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Ond bråd död said:
Jag funderar på om Nattvakten kan vara släktingen.
Urgh. Haha! Ja, det kan vara så också förstås.

Men va fan.

xyas har rätt dock. Scum tells. Då röstar jag på unfair (se tidigare inlägg). !Paxen kommer jag inte rösta på den här rundan, om någon inte formulerar ett jävligt bra inlägg om hans samlade scum tells*

Röst: unfair

__________________
* Det är ju såhär, att i varulvsspel blir det ofta etablerat att någon är skum. Vi får se lösa grejer om "Många scum tells" (som inte listas) "magkänsla" etc. Det blir etablerat som någon form av sanning att någon spelat skumt. Därför vill jag se de som menar att !Paxy är skum presentera ett ordentligt inlägg där hans scum tells tas upp och förklaras ur perspektivet att han är ulv.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag vet inte rikigt hur jag ska ställa mig till det att du vill gröna !Paxen eftersom han är din dotter. Det vore surt om det var så att det är korrekt, men ändå så har !Paxen spelat väldigt underligt detta parti enligt mig.

xyas har jag ingen direkt koll på så om jag skulle flytta min röst från !Paxen så skulle det troligtvis bli till Ond Bråd Död se tidigare inlägg där jag avhandlar Ond bråd död.

Just nu anser jag även att Basenanji trots hans extremt undliga spelande bör hållas kvar till i alla fall nästa runda. Det samma gäller spider som trots outat sig som Lucifer är den jag tror mest på av de två. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att Basenanji är en naiv siare med tanke på hans extra vinstvilkor och hans roll.

Unfair och xyas har jag för lite koll på för att kunna säga något om, för min del har de varit väldigt osynliga. Så om du (Vimes) vill få mig att rösta på xyas så skulle jag vilja att du ger mig något mer att gå på än ditt familjesituation.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
xyas said:
Vimes said:
om vi köper att familj =/= släkt
Jag är släkt med Ragnar, inte familj.
Öh. Det här blir värre och värre, whatefuck. Min roll säger tydligt tre i min "familj". Iofs kan jag tänka mig att du räknas till min familj (med de "förr i tiden"-mått som nog är relevanta här) även om du är min brylling, syssling, pyssling eller den tvillingbror vars huvud växer ut ur min axel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Vicotnik said:
Unfair och xyas har jag för lite koll på för att kunna säga något om, för min del har de varit väldigt osynliga. Så om du (Vimes) vill få mig att rösta på xyas så skulle jag vilja att du ger mig något mer att gå på än ditt familjesituation.
Check. Det finns inget att säga om xyas eftersom att han är xyas och inte spelar på ett sätt som säger något om honom som ulv eller inte. Jag är dock villig att köpa att vi borde gå på konkreta scum tells i första hand. Och då är unfair mitt val. Se tidigare inlägg.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
Iofs kan jag tänka mig att du räknas till min familj (med de "förr i tiden"-mått som nog är relevanta här)
Nå, varken ordet "släkt" eller "familj" finns med i min rollbeskrivning, men man skulle säga släkt med moderna normer. Hur det är med "förr i tiden"-normer vete fasen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
5 !Paxen: Vicotnik, unfair, xyas, OBD, Pilzeman,
3 unfair: Konrad, Tyr, Vimes
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji

Paxen eller unfair verkar det som. Unfair har duckat, inte tagit ställning, gnällt och har en bibel men inget annat i fluffet än "övernaturligheter" om varulvsfraktionen.

Paxen har varit modig med sin outning, varit random och slaskig. Dock tycker jag inte att det finns ett vettigt case mot honom som ulv. Case mot unfair är ett standardcase: han är ulv för att han konsekvent har undvikit att vara en konstruktiv bybo. Han gömmer sig.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Tyr said:
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
Jag skulle vilja vet mer om Pilzemans relation till dig. Bara för att någon inte är släkt behöver det inte betyda att personen inte ses som en i familjen.
Hm. Det skulle iofs göra det till tre. Det står de facto "familj" och inte "släkt". Isf är jag lika lost som Basse :gremsmile:

(jag vill fortfarande hävda att mitt fluff tycks peka på att min dotter är grön. Och att det förstås kan vara så att även de som outat sig som min familj (xyas, Pilze (om vi köper att familj =/= släkt)) är ulvar.)
Jag tror jag har tillräckligt bra koll för att outa nu. Jag tog det lite lugnt när resten rusade till ladan, så jag fick lite överblick. Vad jag såg var att symmetrin inte stämde. Det var åtminstone en ängel för många.

Nu kommer lite spekulationer. Jag tror att vi har en fallen ängel. En definition av en fallen ängel är en som har haft sex med en människa. Jag tror att vi har den fallna ängeln, dennes unge och en till. Kanske någon religiös så som unfair med bibeln. Jag tror att vi har 4 änglar, 4 Ragnar-ättlingar och 4 övriga samt att det finns en varulv i varje kategori. Men jag tror att ängeln i fråga har gömt sig bland de övriga byborna. Så vi har en bland Ragnar-ättlingarna och två bland byborna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
xyas said:
Vimes said:
Iofs kan jag tänka mig att du räknas till min familj (med de "förr i tiden"-mått som nog är relevanta här)
Nå, varken ordet "släkt" eller "familj" finns med i min rollbeskrivning, men man skulle säga släkt med moderna normer. Hur det är med "förr i tiden"-normer vete fasen.
Åh fan. Är vi älskare?
 
Top