Varulv [VaruIvspeI] - R2

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Har jag tolkat fel får ni säga till.
röda gröna
Empiricus Basse Yem Sidd impetigo


Impetigo Empi Rasmus Sidd Yem

Basse Rasmus impetigo ??
(Empi ändrat?

Sidd Yem Basse
(Empi ändrat?)) ??

Rasmus Basse/yem empiricus
Sidd/impetigo

Jag(Yem) Basse Rasmus


Jag gillar rasmus inlägg även om det involverar mig felaktigt så jag placerar han grönt just nu. Emp tycker jag låter bättre och jag kan hänga med på hans tankegångar angående igår. Jag har varit whisywashy angående basse men när jag läser får jag lite känslans att han flyter med mycket , sen är det ju den lilla detaljen att basse skyllde på mig varför han inte var sitt vanliga skarpa bybo vilket jag tycker är lite märkligt.

Jag har mer att tillägga som jag kommer göra efter att siaren gått ut om jag ska vara tydlig.

Röst @Basenanji

Empiricus har 1 röster - Impetigo (äldsta lagda rösten)
Basenanji har 3 röster - Empiricus och RasmusL Yem_86
Impetigo har 2 röster - Sidd och Basenanji


Eftersom konsensus verkar vara att siaren ska gå ut,(Verkar bara vara Sidd som går emot.) vill jag uppmana siaren att gå ut innan kl 15.00 så vi har god tid att diskutera innan hängningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
God morgon!

Trots att det är semestertider har jag fullt upp idag: öva saxofon, fixa med noter till spelning (det är därför det måste övas), träna (har kommit igång bra nu och vill inte släppa trenden, idag blir det både ryck och stöt) och så ska mitt rollspelsgäng ses och grilla samt brädspela! Vilken dag!

Så nu gäller det att ha rätt sorts majndsätt, som Lukas skulle säga.

1. Jag vill att siaren outar sig. Det är inte bara jag som vill det, utan de flesta. Ut med det bara! Då kommer vi kunna stryka en potentiell spelare.
2. Vi får hålla koll på röstningsläget genom dagen så vi ser vem som inte vill rösta ut någon annan.
3. Givet att det är upplägg D/E kan ulvarna vinna ikväll (en bybo nattmördas, en bybo hängs, 2-2 ulvvinst). Vi har inte tid.
4. Jag tror att våra ulvar är med i spelet, men försöker undgå heta diskussioner. Jag har börjat titta på en annan kandidat än den jag för närvarande röstar på. Jag ska läsa rundan ordentligare och sedan ändra mig.

Nu kör vi!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Stark röst Yem_86!

Då tar jag och speedar upp allt genom att
...påstå att du är siaren! Stämmer det? 🙂
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Ok. Yem svarar inte, men vem vet hon har säkert ett lika hektiskt schema som jag.

Grejen är att vi inte har så många som kan vara siare, vilket är ganska viktigt att förstå.

Martin var inte siare, Empi är inte siare, jag är inte siare. Om Yem inte är siare återstår bara tre spelare och kanske någon är väktare. Någon borde också vara ulv.

Om vi inte har en siare så är det bara en ulv i spel och som kan nattmörda varje runda. I så fall lyckades väktaren väkta, vilket är fantastiskt! Eller så lät ensamulven bli att nattmörda, vilket tyder på en ganska kall sådan och att vi har mer tid på oss, vilket kunde vara skönt att veta.

Men hur stor sannolikhet är det att en väktare lyckas förhindra ett nattmord? Ganska liten skulle jag säga.

En annan förklaring är att vi kanske har spelupplägg F. Tre ulvar som inte känner till varandra, inget nattmord men en siare. Det vore ju spexigt. Men då borde siaren verkligen träda fram nu.

Den enda som tydligt tagit avstånd från att siaren ska träda fram är Sidd och tja, det tyder ju på att Siddan kanske sitter på siar rollen som om det vore Englands ktonjuveler, jätterädd för att bli nattmördad.

Ni har ju sett hans propåer om att väktaren ska skydda honom? Mm,jag tänker likadant. Sidd är förmodligen siaren och vägrar outa eftersom han tror att det leder till att väktaenn blir mer tydlig måltavla.

Så Sidd, låt mig påminna dig, det här spelet går inte ut på att undvika att bli nattmördad. Det går ut på att hänga ulvar. Låt oss visa att Martin inte dog förgäves.

Släpp sargen och kom in i matchen!

SPELET KAN BÖRJA
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Jag tycker Siaren ska outa om Väktaren lovar att skydda denne från Nattmord.
Om ni håller med så gör 👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
I mitt universum (just nu, det kan ändras) så är Yem, Impetigo och RasmusL våra tre ulvar. Sidd är siare och supernojjig för att han ska avslöjas, vilket är kontraproduktivt och ironiskt eftersom han inte kan bli nattmördad.

Vi kör alltså med upplägg F gissar jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag tycker Siaren ska outa om Väktaren lovar att skydda denne från Nattmord.
Om ni håller med så gör 👍
Jag tycker att du kan komma ut nu Sidd. Vi fattar att du är siaren. 🤩
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Jaja vilket tjat😇

Jag är Siaren.

Alla utom jag ville att Siaren skulle outa. 😫
Jag tror inte det förvånar så många då jag tycker mig själv varit lite för intresserad angående detta.

Jag tror fortfarande att det gynnar ulvarna som nu kan utesluta en från att ha den viktiga Väktar-rollen.

Siarrollen blev jag ju initialt glad för att få första gången någonsin i Varulvsspel.
Den visar sig ju dock vara smått tokig - passar ju visserligen mig. 🤪

Det är alltså 2 varulvar i spel.
Mer säger jag inte för att det kan så vara att ulvarna inte helt vet vilket senario de spelar än.

Om ni vill att jag ska ange exakt senario så får ni skriva det i tråden så kanske jag kläcker ur mig det.

En liten passus är att jag tycker jag skrivit mig tillräckligt grön utan att behöva outa nåt egentligen.
Det var liksom lite onödigt när jag ännu inte har nåt bra Siande att komma med.

Nu vill jag verkligen ha svar från samtliga och de som inte återkopplar antar jag då endast försöker nonchalera frågan eftersom de själva är scum.

Vem tycker ni jag ska Sia nu denna natt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag har hamnat i den här kanske konstiga (och säkert felaktiga) analysen efter att ha läst Yems och Impetigo felläsningar i R1 några gånger.
Jaja vilket tjat😇

Jag är Siaren.

Alla utom jag ville att Siaren skulle outa. 😫
Jag tror inte det förvånar så många då jag tycker mig själv varit lite för intresserad angående detta.

Jag tror fortfarande att det gynnar ulvarna som nu kan utesluta en från att ha den viktiga Väktar-rollen.

Siarrollen blev jag ju initialt glad för att få första gången någonsin i Varulvsspel.
Den visar sig ju dock vara smått tokig - passar ju visserligen mig. 🤪

Det är alltså 2 varulvar i spel.
Mer säger jag inte för att det kan så vara att ulvarna inte helt vet vilket senario de spelar än.

Om ni vill att jag ska ange exakt senario så får ni skriva det i tråden så kanske jag kläcker ur mig det.

En liten passus är att jag tycker jag skrivit mig tillräckligt grön utan att behöva outa nåt egentligen.
Det var liksom lite onödigt när jag ännu inte har nåt bra Siande att komma med.

Nu vill jag verkligen ha svar från samtliga och de som inte återkopplar antar jag då endast försöker nonchalera frågan eftersom de själva är scum.

Vem tycker ni jag ska Sia nu denna natt?
Sia Yem!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jaja vilket tjat😇

Jag är Siaren.

Alla utom jag ville att Siaren skulle outa. 😫
Jag tror inte det förvånar så många då jag tycker mig själv varit lite för intresserad angående detta.

Jag tror fortfarande att det gynnar ulvarna som nu kan utesluta en från att ha den viktiga Väktar-rollen.

Siarrollen blev jag ju initialt glad för att få första gången någonsin i Varulvsspel.
Den visar sig ju dock vara smått tokig - passar ju visserligen mig. 🤪

Det är alltså 2 varulvar i spel.
Mer säger jag inte för att det kan så vara att ulvarna inte helt vet vilket senario de spelar än.

Om ni vill att jag ska ange exakt senario så får ni skriva det i tråden så kanske jag kläcker ur mig det.

En liten passus är att jag tycker jag skrivit mig tillräckligt grön utan att behöva outa nåt egentligen.
Det var liksom lite onödigt när jag ännu inte har nåt bra Siande att komma med.

Nu vill jag verkligen ha svar från samtliga och de som inte återkopplar antar jag då endast försöker nonchalera frågan eftersom de själva är scum.

Vem tycker ni jag ska Sia nu denna natt?
I mina världar är du ju nu grön då :) Jag har fortfarande Yem, Basse och Impetigo som misstänkta, högst troligt Basse och Yem fortfarande, ser ett försök till distansering där från Yem:s sida och Basse gör lika med sin "Sia Yem!". Om det blir Basse som röstas så tycker jag absolut Yem, gör som Basse säger då, med en ulv-basse är det troligen ett sätt att försöka deflektera från sin klumpan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Det är alltså 2 varulvar i spel.
Mer säger jag inte för att det kan så vara att ulvarna inte helt vet vilket senario de spelar än.

Om ni vill att jag ska ange exakt senario så får ni skriva det i tråden så kanske jag kläcker ur mig det
Tja, i så fall har vi ganska bråttom att hänga en ulv. Skriv ut ditt scenario. Det är ändå inte säkert att du har rätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
@Sidd vem siade du förra rundan och vad fick du veta? Tror du att du är naiv eller paranoid siare?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
@Sidd vem siade du förra rundan och vad fick du veta? Tror du att du är naiv eller paranoid siare?


Nu vet jag inte varför du fiskar så, siandet säger ju ändå inget innan R3. Det viktigaste är att Sidd är grön.

Antingen så är Sidd nerfad siare, vanlig Siare och då har vi tre ulvar, eller en riktig mäster-matador som gör världens spexigaste play. Oavsett är "ett siande" irrelevant just nu, vi behöver minst två.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
...och för att skriva i klartext:
Ett naivt eller galet siande just nu skapar mest förvirring och om det är en ulv som siats kan den anpassa sitt spel med distansering från sin kumpan. Det ger också utrymme för Basse att försöka smita undan i förvirringen, jag köper det inte och Basse är rödare pga den här "outa vem du siat"-hetsen.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Nu vet jag inte varför du fiskar så, siandet säger ju ändå inget innan R3. Det viktigaste är att Sidd är grön.

Antingen så är Sidd nerfad siare, vanlig Siare och då har vi tre ulvar, eller en riktig mäster-matador som gör världens spexigaste play. Oavsett är "ett siande" irrelevant just nu, vi behöver minst två.
I och med att han säger att vi inte har upplägg (F) så borde Sidd ha siat sig själv.
Då borde vi ha scenario (E) för om han siat sig själv i upplägg (D) där alla sias som bybor hade han inte vetat om det var (D) eller (F). han måste alltså ha siat sig själv och fått varulv för att kunna dra några slutsatser av det.
Jag anser inte att det finns någon vinst för vargarna att veta om det är (E) eller (D) så därför skriver jag ut det tydligt.
Det som är bra med det här är att om väktaren väktade rätt person så är det i såfall ej upplägg E utan upplägg B där alla ses som varulvar. Den har en väktare och ingen rollblockerare vilket är bra för oss och den galna siaren ger tvärtom resultat.
Så upplägg (E) med en liten chans för (B) alltså.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
I och med att han säger att vi inte har upplägg (F) så borde Sidd ha siat sig själv.
Då borde vi ha scenario (E) för om han siat sig själv i upplägg (D) där alla sias som bybor hade han inte vetat om det var (D) eller (F). han måste alltså ha siat sig själv och fått varulv för att kunna dra några slutsatser av det.
Jag anser inte att det finns någon vinst för vargarna att veta om det är (E) eller (D) så därför skriver jag ut det tydligt.
Det som är bra med det här är att om väktaren väktade rätt person så är det i såfall ej upplägg E utan upplägg B där alla ses som varulvar. Den har en väktare och ingen rollblockerare vilket är bra för oss och den galna siaren ger tvärtom resultat.
Så upplägg (E) med en liten chans för (B) alltså.
Och vad säger du om Basses spel? Utöver spelteorin?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
@Sidd vem siade du förra rundan och vad fick du veta? Tror du att du är naiv eller paranoid siare?
Hepp Hepp Basse nu lugnar vi ner oss lite😍
Vad vinner vi på att ge ulvaparet allt?
De kanske fortfarande tvekar på dessa spörsmål.
Gräv vidare i annat istället och om du nu är Väktaren så tycker jag du ska väkta spelets ända grönade Siare.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Yems resonemang är bra, vi har alltså två ulvar i spel och en paranoid eller naiv siare (det enda kvarstående alternativet i övrigt är Sidd som ensamulv och a) det tror jag inte på och b) i så fall har vi tid att rösta ut Sidd senare).

Det betyder att ulvarna har matchboll denna rundan, om de får ut en bybo ochsen nattmördar såhar de vunnit.

Min rödlista:

Sidd

Yemm

Basse

Rasmus
Empi

Just nu är jag inte nöjd med röstläget. Empidrevet har dött ut (bara jag som ligger kvar där) och angående Rasmus-drevet börjar det kännas som en konspirations-58-grej där folk inte ens erkänner att det nånsin funnits ett drev.

Jag är orolig över att vi röstar ut Basse, han visar sig vara bybo och sen förlorar vi. Men jag har svårt att göra nåt åt det med min röst eftersom det enda alternativa drevet är på mig. Och då förlorar vi.

Det är ont om tid till deadline hur sommarslappt det än känns så nu måste folk fundera noga och placera sina röster på de som man uppfattar som rödast!
 
Top