Varulv [VaruIvspeI] - R2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,600
Location
Stockholm
Min ranking:
Rödast Basse - Dålig magkänsla från starten och har sedan hela tiden varit tvåa på bollen. Som den här rundan, väntar kvar ordentligt länge innan det finns ett drev innan röstar Empiricus.
Yem - Har gjort lite distanseringsspel mot Basse. Jag ser en ulv som nu försöker komma undan genom att kasta under bussen. Basse-bussig.
Impetigo - Inte särskilt tongivande men brukar komma igång senare i spel. Saknar en edge och har lite Basse-tendenser i att bara följa med i dreven men jag har bättre magkänsla här.

Osäker på Yem/Impetigo men Yem-Basse är mitt troligaste universum just nu.

Tråkigt att Basse tappar ur, men jag tror att vi har ulven på kornet! Kom igen byn, nu hänger vi en varulv!!! Vi har powerroller kvar, siande nästa, vi tar hem det här! Sidd lär ju bli kvar och vi är så få så rimligt att alla andra lämnar sitt legacy.

Mitt utgår från att Basse är ulv och att vi får en till runda givetvis:
Titta närmare på Yem:s distansering till Basse när det börjar gå utför.
Empiricus är grön.
Pressa Impetigo som inte kommit med i matchen, kan mycket väl vara en lågflygare.
Sidd hoppas vi lever nästa runda och har siat bra.
Om jag nattmördas så är det givet att dreven ska vara mellan Impetigo-Yem och vi har goda chanser (50/50 plus väktare + siare).
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag noterade en liten detalj.

Du skrev förra rundan att du minsann tyckte det var surt men inget att göra åt att Rasmus inte deltog.
Men det skulle du banne mig inte låta gå förbi så snällt om det fortsatte.
Då skulle denne få se på hårdare bud.
Jag tycker Rasmus fortsatt har varit otroligt lågflygande och inte bidragit med nått.
Du verkar nu inte bry dig.
Scumt!
Alltså det jag har läst av rasmus har jag läst grönt men lågflygande absolut så det är mer fokusera på de jag misstänker eller ej vilket är lite av ett dilemma. Men jag vill inte fastna i ngt som kan vara felaktigt så det är därför jag försöker sista tiden titta på Rasmus. Men visst det finns en möjlighet att det är Impetigo och rasmus och jag har tänkt att jag kanske är helt bortkollrad.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Min ranking:
Rödast Basse - Dålig magkänsla från starten och har sedan hela tiden varit tvåa på bollen. Som den här rundan, väntar kvar ordentligt länge innan det finns ett drev innan röstar Empiricus.
Yem - Har gjort lite distanseringsspel mot Basse. Jag ser en ulv som nu försöker komma undan genom att kasta under bussen. Basse-bussig.
Impetigo - Inte särskilt tongivande men brukar komma igång senare i spel. Saknar en edge och har lite Basse-tendenser i att bara följa med i dreven men jag har bättre magkänsla här.

Osäker på Yem/Impetigo men Yem-Basse är mitt troligaste universum just nu.

Tråkigt att Basse tappar ur, men jag tror att vi har ulven på kornet! Kom igen byn, nu hänger vi en varulv!!! Vi har powerroller kvar, siande nästa, vi tar hem det här! Sidd lär ju bli kvar och vi är så få så rimligt att alla andra lämnar sitt legacy.

Mitt utgår från att Basse är ulv och att vi får en till runda givetvis:
Titta närmare på Yem:s distansering till Basse när det börjar gå utför.
Empiricus är grön.
Pressa Impetigo som inte kommit med i matchen, kan mycket väl vara en lågflygare.
Sidd hoppas vi lever nästa runda och har siat bra.
Om jag nattmördas så är det givet att dreven ska vara mellan Impetigo-Yem och vi har goda chanser (50/50 plus väktare + siare).
Alltså i din värld borde det då vara mer säkert att försöka rösta ut mig. Om dina ulvar är antingen Yem och Basse eller Yem och Imptego.
Men du har fel allfall om mig. Passa på och ställ frågor nu jag är här fram till lynch medans jag läser om .(Gäller alla ej rasmus.)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Här kommer lite lösa tankar och span på de fyra misstänkta från runda 1:

Basenanji
Börjar spel med att säga att han inte är varulv. I sig inte grönande eller rödande. Samtal med Yem om
Håller sig utanför dreven med sitt röstmönster i runda 1.
Första röst Empiricus

Flirtar på RasmusL lite med rosétips, något som får tumme upp från RasmusL.
Röstar på Yem för att det är skumt att "kasta iväg en röst på måfå"? Slappaste röstorsaken när det är det man gör i början. Lite som att det är en lätt uppkastad boll för att svinga iväg Yem mot en annan spelare naturligt.

Tidiga rödlistan från Basenanji, när Impetigo och Martin3 lagt fram sina:


Det här ger väldigt lite vibbar av en ulvbasse som glömmer bort att han behöver betygsätta ulvkompisen Impetigo, men jag tror inte att en ulv vars enda syfte med en rödlista är att gömma sin polare i mängden och samtidigt verka byboig glömmer ulvkompisen. Dubbeleggade kommentaren om RasmusL gör sig däremot väl i en ulvs repertoar.

Basse har också under lördagen helomvändningen från "Leave Rasmus alone!" till en röst på RasmusL för att han skall komma in och skriva utan någon förändring i tråden från RasmusL. Se inlägg 42. Det talar för Basse + RasmusL med en hemlig kommunikationskanal som blöder över i tråden. Basses försvar är VÄLDIGT defensivt här. När den posten kommer röstar jag för övrigt sedan kvällen innan på RasmusL.


Direkt efter den posten byter Basse röst till Martin3, i en post som om Basse är ulv är rätt intressant. Han argumenterar för att dra bort fokus från Yem och Impetigo, och säger att vi har två ulvar och vi har dem bland mig, Martin3 och RasmusL. Basse vet alltså att det är två ulvar i det här inlägget. Han målar upp RasmusL som röd och Yem samt Impetigo som gröna lite mer än 12 timmar till deadline när det efter Basses röst står 3 röster på Martin3 och två på mig. Innan röstbytet var det 2-2-2 mellan mig, RasmusL och Martin3 och Basse skapar ett huvuddrev samt räddar RasmusL

Basenanji känns rödare för mig på det här iaf. Är Basse röd är han ulv tillsammans med Impetigo eller RasmusL. Jag tror mer på team Rasmus+Basenanji men bägge är möjliga.

Yem_86
Första röst Basenanji, med glad smiley och för att starta igång spel, är därefter tvåa på Martin3 och flyttar sig inte ur det drevet resten av rundan.
Missar att väktaren saknas i F ca 2 h efter att Impetigo gjort samma felläsning. Försök att associera sig närmare med Impetigo tidigt och inte själv insatt i reglerna? Det här gör det lite mindre troligt att Impetigo och Yem är på samma lag som ulvar, eller vad tänker ni andra?

På söndagen gör Yem den här posten:

Är det en ulvpost är den rätt bra, men den klingar mer bybo för mig.
En ulv tror jag inte skulle försöka skjuta ner en tredje spelare som håller med på en spaning mot en felaktig ulvduo. Jag fiskar ju i posten som Martin3 kommenterar om ifall det finns kommunikation mellan Basse och RasmusL, alltså om de är ulvar ihop. Även om Yem är ulv tillsammans med antingen RasmusL eller Basse så är det en onödig misstanke att skjuta ner genom att misstänka Martin3. Jag tror det här är en bybopost. Är det inte det så all heder åt Yem för en grönande post.

Yem följer sedan upp med lite gräv på mig också vilket känns relativt grönande. Jag tror Yem minst troligen är ulv bland de fyra.

Impetigo
Felläsningen kring om väktaren finns vet jag inte om jag ger så mycket för. Ulvmiss, ulvplan eller bybomiss liksom. Finns ingen skillnad på ulvmiss och bybomiss, bägge kan hända och ser säkert likadana ut. Är det en ulvplan, till vilket syfte då?

Röstar på RasmusL för lågflygeri som första röst, och är trea på den bollen efter mig och Sidd. Impetigo lägger sin röst klockan 23.30, 50 min innan RasmusL kommer in och annonserar att han är på lajv.

Tidiga rödlistan från Impetigo, innan vi vet färg, form eller funktion på någon:




Impetigo postar sedan inget mer förrän nästan 24 timmar senare då han postar en uppdaterad rödlista som är helt oförändrad från ovan. Martin3 är huvuddrevet och Impetigo röstar på RasmusL vilket tar det tillbaka till tre likvärdiga tåg. Det här känns inte som ett så ulvigt move om Impetigo är ulv med RasmusL, en ulv vet att Martin3 är bybo och rör sig troligen inte i röstväg på ett sånt sätt att en kumpan hamnar i riskzonen. Så är Impetigo ulv så är chansen mindre att hen är det med RasmusL

Impetigo svarar upp på min röst på hen med en post som inte ger mycket analys utan mest känns defensiv. Den tillför inget tydligt men jag får inte ut mer där och då från Impetigo.

Impetigo rör sedan inte egentligen Basse alls under runda 1. Det kan ju vara en ulvig beröringsskräck, med det finns så lite att ta på att det är svårt att säga. Impetigo målar iaf Basse med väldigt grön färg hela rundan, vilket jag inte tror en ulv-Impetigo skulle göra. Är Impetigo Ulv så är det nog med Basse. Mindre sannolikt med RasmusL om inte ovanstående är någon form av överkompensation för en ev beröringsskräck. oklart.

RamsusL:
Enbart en röst, på Martin3, sent i rundan som näst sista röst i drevet.
Rasmus reaktion vid inhopp kan vara en grön RasmusL som är frustrerad över att inte ha kunnat spela. Det kan också vara en ulvrasmus som är frustrerad över att inte ha kunnat spela. Oavsett vad så tror jag helt på att RasmusL missade spelstart pga lajv och har nog med vinnarskalle för att oavsett lagtillhörighet skriva i affekt eller (till viss del) spelad affekt.

I sin första post efter hemkomsten hugger RasmusL iallafall åt mig, Impetigo samt Martin3. Ingen beröring åt Basse eller Yem.

Sedan posten 40 min innan rundans slut:

Placerar mig som röd, Martin3 som ett möjligt utröstningsalternativ, annars generellt gröna ord förutom om Basse där han lyfter en liten misstanke.
På de här posterna så är väl Basse en lite troligare ulvkumpan än Impetigo om RasmusL är ulv.
Bra post Empi.
Får en att försöka se på spelares prestationer igen.
Jag skriver av mig lite spridda tankar.

@Yem_86 väljer jag nu att gröna genom detta och räkna bort så denne får lite nu för min del lite av matchboll här med sitt val.
Det finns så mycket mer att analysera på Basse än de sista två.
Hans post där han skriver om bara 2 ulvar är ju kritiskt avgörande om han där försäger sig för senare i spel verkar han inte alls veta.
Dock kan man nog läsa in bara ett antagande där.
Jag kan ha fel och då bortser jag ju från en avgörande miss av Basse men jag tror han bara diskuterar 2 spelare.

Jag tycker Rasmus och Impetigo framstår i mest scumma dager vid genomläsningen.

Dock kan jag ju inte göra så mycket med deltagare som spelar så sporadiskt.


Efter ha kollat igenom nu när jag släppt min konspirationsjakt på Empi och landat i att Impetigo ser ulvig ut så tycker jag att Impetigo och Basse är ulvparet.
De täcker upp för varandra i grön/röd-listor och hur de röstar - ligger bra ifrån varandra mest i R1 och det stämmer bättre än att Impetigos kumpan skulle vara Yem.
Impetigo har varit väldigt sparsam, röstade på Martin så det blev tyngd där, har grönat Basse och startar Empidrevet. Verkar generellt vara nöjd med att göra så lite som möjligt.
Basse kör sitt egna frejdiga race, är aktiv, ger Impetigo vittsord hela R1, jag tror dock Basse inte vill ha så lågflygande bybor OM han själv vore bybo.
Därmed anar jag att Basse kommer byta bort från Impetigo till slut denna runda.

Ni 3 har i alla fall en del att svara upp på nu.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Ok jag har läst igenom Rasmus nu, det är svårt. Tycker fortfarande att hans känns grön, sorry har inget bättre än så. Jag tror basse/ Impetigo är det troligaste valet men är rädd att jag är lurad.

Du behöver kanske bekräfta ad du siade och varför @Sidd. Ingen mening att hålla på det.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Jag Siade mig själv för att kolla för att kolla hur det stod till med tokigheten.

Jag Siade mig som Varulv😱😫😤

Jag gissar att Väktaren inte prickade rätt så jag tror jag är paranoid (passar ju bra).
Värdelöst.

E - WE CARE A LOT: Två varulvar som kan mörda på jämna rundor. En paranoid* siare och en väktare i byn.

Inte mycket mer att orda om men jag räknar inte denna gång som att jag varit nån vidare lyckad siare.
En bra grej är ju förstås att jag grönat mig.
Fan det skulle jag gjort tidigare.
Sorry.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Jag tycker inte Basse har försökt göra nåt större jobb att få med er andra mot Impetigo.
Det tror jag Basse som by hade prövat.
Vem av er andra kan det vara då som är Basses kompanjon?
 
Top