Varulv [VaruIvspeI] - R2

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Ok

Ja, vad tror du? Men jag skulle gladeligen misstänka Yem, så om Väktaren vågade outa kunde vi stryka nån av de som annars sabbar teorin.
Om du antyder att jag är väktaren? Så nej det är jag inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Och!

Jag är på grillpartaj från 17 och framåt. Lär bara titta in sporadiskt.

Därav alla mina poster nu.

MAJNDSÄTT
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Yem said:
Empiricus har 1 röster - Impetigo (äldsta lagda rösten)
Basenanji har 3 röster - Empiricus och RasmusL Yem_86
Impetigo har 2 röster - Sidd och Basenanji
Det här mina bybovänner är förjäkla dåligt. Med två ulvar i spel som kan nattmörda blir det här slutet. Ulvarna slickar tänderna och är så nöjda.

Sedan är det ju spännande att vi har:

Sidd claimar siare
Empi claimar bybo
Yem claimar bybo
Impetigo?
RasmusL?

Om vare sig Impetigo eller Rasmus är väktare spricker uppläggsteorierna. Kunde ju vara bra att veta.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Det här mina bybovänner är förjäkla dåligt. Med två ulvar i spel som kan nattmörda blir det här slutet. Ulvarna slickar tänderna och är så nöjda.

Sedan är det ju spännande att vi har:

Sidd claimar siare
Empi claimar bybo
Yem claimar bybo
Impetigo?
RasmusL?

Om vare sig Impetigo eller Rasmus är väktare spricker uppläggsteorierna. Kunde ju vara bra att veta.
Claimar bybo😆
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Det här måste vi prata om efter spel, men du tror på allvar att siaren och väktaren kommer klara det här?

Jag kanske tänker helt fel, men det enda sättet jag tror att vi kan vinna på är genom att rösta ut en ulv - långt innan de får göra sitt nattmord, långt innan en väktare hinner skydda någon.
Ja det är ju 2-2-2 och för mig känns det som stor risk att vi slösar energi på att jaga nån som egentligen är Väktare.
Nattmordet lär ju bli av ändå.
Lotteri i vilket fall om väktaren lyckas skydda nån.
Jag gillar inte den situationen.
Bättre att öka chansen att rösta rätt nu.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,832
O
Sidd claimar siare
Empi claimar bybo
Yem claimar bybo
Impetigo?
RasmusL?
Jag är inte väktare, Basse är inte väktare vilket då betyder att Rasmus är väktaren.

Alltså faller min hypotes om Rasmus och Empi som ulvar.

Möjliga ulvkombinationer:

Empi, Basse
Basse, Yem
Yem, Empi

I den trion håller jag Yem som klart grönast, Empi har ju varit tödast på min lista länge men i ljuset av mitt väderkvarnsfäktande i Empidrevet byter jag till min andreulv:

Röst: @Basenanji
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nu är röstläget följande:
Basenanji har 4 röster (Empiricus (tidigast lagd röst), RasmusL, Yem_86 och Impetigo)
Impetigo har 2 röster (Sidd och Basenanji)


Fan vad jag är stark i matte, märker ni det? :D

Jag menar ju förstås att det blir 2/3 att hitta en ulv!

Så här tex:

Siare
Väktare
Bybo (tex Basse)
Bybo
Ulv
Ulv

2/3, eller 66,6%.

Förjäkla sköna odds!
Det här håller väl ändå inte riktigt?
Siaren och väktaren har fyra spelare att hitta ulv bland. 1/2 att chansa rätt om de slumpar vem de röstar på.
Bland de fyra spelarna finns två ulvar som kan samspela och välja att ligga på samma spelare med sina röster. De kvarvarande två byborna vardera väljer mellan tre olika spelare där det finns två ulvar. De två byborna har 2/3 att hitta en ulv OM DE SLUMPAR VEM DE RÖSTAR PÅ.

Ponera följande:
De fyra som inte är powerroller röstar.
Om ulvarna röstar bägge två på samma spelare, för att få ut en bybo denna runda och lyckas med nattmord så de vinner.
Då behöver tre röster ligga på en av ulvarna för att denne skall garanterat åka ut. Så en "vanlig" bybo och bägge powerrollerna, eller dylikt.
Just nu i röstläget så är fyra röster på Basenanji och två på Impetigo.

I mina ögon ligger ulvarna bland RasmusL, Basenanji, Yem_86 och Impetigo.

Det var enbart RasmusL som INTE röstade på mig fram till 21.08 i går kväll och då är det Sidd som byter. Basse följer Sidd på Impetigo. Sedan går RasmusL, Yem_86 och Impetigo alla mot Basenanji.
De ulvkombitationerna som om rösterna är oförändrade i slutet av rundan ger omedelbar vinst för ulvlaget är:
RasmusL + Yem_86,
RasmusL + Impetigo
Yem_86 + Impetigo
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sidd claimar siarbybo
Empi claimar bybo ?
Yem claimar bybo
Impetigo claimar bybo
RasmusL?
For the record, jag har inte claimat roll, bara att jag inte är siaren.
Jag tror det inte är speciellt jättebäst att ha outat icke-power och snävat ner väktaren till mig eller RasmusL.

Om Sidd siat sig själv röd som Yem antar ovan, då har vi två alternativ:

Scenario B med en galen siare (siar tvärtom), då kan ulvarna inte mörda Sidd för de har inget nattmord. Väktaren har då lyckats med sitt väktande och vi klarar oss till nästa runda för bara en kommer dö denna runda. Sidds siande fungerar men omvänt och kan använda för att röda/gröna spelare nästa runda. Är det troligt att ulvarna i runda ett sätter mig eller RasmusL som måltavla för nattmord? Låg sannolikhet tror jag spontant.

Scenario E med en paranoid siare. Då behöver ulvarna inte vara rädd för Sidds siande nästa runda. De har inte nattmördat föregående nattfas och kan mörda i natt. Ulvarna vet nu att jag eller RasmusL är väktaren. Oddsen att en väktare i runda ett väktar sig själv är höga, så går väktaren ut med sin tillhörighet så kommer det antagligen vara ett gratis nattmord. Så då måste vi plocka en ulv denna rundan för att inte förlora.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Nu är röstläget följande:
Basenanji har 4 röster (Empiricus (tidigast lagd röst), RasmusL, Yem_86 och Impetigo)
Impetigo har 2 röster (Sidd och Basenanji)



Det här håller väl ändå inte riktigt?
Siaren och väktaren har fyra spelare att hitta ulv bland. 1/2 att chansa rätt om de slumpar vem de röstar på.
Bland de fyra spelarna finns två ulvar som kan samspela och välja att ligga på samma spelare med sina röster. De kvarvarande två byborna vardera väljer mellan tre olika spelare där det finns två ulvar. De två byborna har 2/3 att hitta en ulv OM DE SLUMPAR VEM DE RÖSTAR PÅ.

Ponera följande:
De fyra som inte är powerroller röstar.
Om ulvarna röstar bägge två på samma spelare, för att få ut en bybo denna runda och lyckas med nattmord så de vinner.
Då behöver tre röster ligga på en av ulvarna för att denne skall garanterat åka ut. Så en "vanlig" bybo och bägge powerrollerna, eller dylikt.
Just nu i röstläget så är fyra röster på Basenanji och två på Impetigo.

I mina ögon ligger ulvarna bland RasmusL, Basenanji, Yem_86 och Impetigo.

Det var enbart RasmusL som INTE röstade på mig fram till 21.08 i går kväll och då är det Sidd som byter. Basse följer Sidd på Impetigo. Sedan går RasmusL, Yem_86 och Impetigo alla mot Basenanji.
De ulvkombitationerna som om rösterna är oförändrade i slutet av rundan ger omedelbar vinst för ulvlaget är:
RasmusL + Yem_86,
RasmusL + Impetigo
Yem_86 + Impetigo
Roligt att Varulsspel alltid brukar hamna nån gång varje spel i en sån här avgörande situation. Kul att få vara med men jag tror inte jag hänger med i vad du landar i för slutsatts Empi.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Just nu har alla tre vanliga bybor fyra alternativ för ulvar.
Outar väktaren så har de två kvarvarande byborna tre alternativ för ulvar. Så då är det stort ansvar hos de fyra icke-power att ta ordentlig ställning till sina alternativ innan klockan 22.
Ulvarna har lika många alternativ för nattmord oavsett, vet de om vem väktaren är så har de marginellt större chans att pricka ett nattmord.
Efter denna radda med olika öppna tankar från mig så är det väl lite bättre för byn ändå om väktaren kliver ut och så får vi gå in i möjligt endgame.

Jag gör en tidig natt nu för lite gym vid 05 innan jobbet. Är det något någon undrar över så ställ frågor så kan jag svara i morgon. Väktaren bör hålla sig hemlig, siaren bör outa sig för att minska området ulvarna kan gömma sig i och ni borde använda rösterna lite mer för att gräva fram ulvar istället för att låta den ligga på mig till ingen nytta.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Det som gör att jag har hållit dig som misstänkt är:

De svaga motiveringarna genom hela spelet
Din (fel)läsning av spelupplägget (som fortfarande förbryllar mig)
Din ganska låga närvaro och försiktiga spel
...och ja, då känns det rimligt att du ska bli siad. Dessutom får du inte glömma bort att jag trodde att det var spelupplägg F som gällde.

Men nu vet jag inte. Jag blir ganska osäker och lutar mer och mer mot att du är bybo.

Sedan ska ni alla veta att jag är en sån som inte tycker att powerroller är så viktiga. Det ska till så himla mycket tur för att de ska fungera bra. Jag är också en ganska offervillig spelare som gärna kastar fram allt tidigt istället för att hålla på det. Jag har varken disciplin eller tålamod för sånt.
Jag som person är ganska försiktig och så, en efterföljare inte så mycket en ledare ,jag antar att det speglas i mitt varulvsspel. Dessutom så läser jag snabbt och tänker långsamt.

Ranka de tre andra såklart.
Minst till mest skum.
Yem (Jag är bybo;))
Rasmus (Jag har läst honom som grön och jag tror att hans afkande gjorde honom till en lätt måltavla i förra rundan.) Jag ska lägga barnen snart och efter de sover ska jag spendera sista timman på att se över rasmus som jag hållt som relativt grön genom spelet (När han joinade).
Impetigo På både Basse och Impetigo har jag gått fram och tillbaka. Jag känner att det är rimligt att misstänka mig även om det är fel så att Impetigo inte gör det får mig mer misstänksam.
Basse. Jag tyckte spontant att det var grönande att komma med väktar planen men Empi visade på hål i den som jag inte tänkt på så nu vet jag inte längre. Det som är fördel med basse tycker jag framför Impetigo gällande mig är att basse svänger mer i sin åsikt medans impetigo känns mer fast i sin åsikt. Och ja det är lite sten i glashus för jag kan också få så där som bybo att jag håller folk som gröna (vilket är varför jag vill läsa om Rasmus.) men det är en liten parantes.
Jag behåller min röst på basse just nu.

Och jag önskar att du Empi hade låtit bli att posta dina bevis tills rasmus kommit in för att se om han skulle counterclaima som väktare men jag förstår att tiden är knapp så det kanske inte var möjligt att hålla på den infon.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Här kommer lite lösa tankar och span på de fyra misstänkta från runda 1:

Basenanji
Börjar spel med att säga att han inte är varulv. I sig inte grönande eller rödande. Samtal med Yem om
Håller sig utanför dreven med sitt röstmönster i runda 1.
Första röst Empiricus

Flirtar på RasmusL lite med rosétips, något som får tumme upp från RasmusL.
Röstar på Yem för att det är skumt att "kasta iväg en röst på måfå"? Slappaste röstorsaken när det är det man gör i början. Lite som att det är en lätt uppkastad boll för att svinga iväg Yem mot en annan spelare naturligt.

Tidiga rödlistan från Basenanji, när Impetigo och Martin3 lagt fram sina:
Det här är min från mest röd till minst.

Tack för svar Yem_86. Om jag förstår dig rätt så la du en röst för att det är din stil att alltid lägga en röst tidigt i spel? Det kan det ju vara, samtidigt som jag tycker att det är en ganska svag motivering.

Rasmus kan absolut vara en slick ulv som utnyttjar faktumet att han är på lajv för att kunna glida under radarn, men än så länge vill jag tro att han kommer vara med mer i spel fr o m söndag.

Sidd gjorde en ordentlig entré, men har sjunkit tillbaka, något som väcker ett litet orosmoln inom mig.

Martin är ju robust men är också han ganska inaktiv. Läser inte Yem alls.

Empiricus verkar vara med och det gillar jag, även om han förstås kan spela så som skicklig ulv. Jag hade gärna sett mer om resonerande dock, tex kring hur vi kan förstå siaren i det här spelet.
Impetigo glömde jag bort! Han ger ett grönt intryck och får placeras mellan Sidd och Martin. Impetigo, kan du säga något om hur du ser på siaren i det här spelet?
Det här ger väldigt lite vibbar av en ulvbasse som glömmer bort att han behöver betygsätta ulvkompisen Impetigo, men jag tror inte att en ulv vars enda syfte med en rödlista är att gömma sin polare i mängden och samtidigt verka byboig glömmer ulvkompisen. Dubbeleggade kommentaren om RasmusL gör sig däremot väl i en ulvs repertoar.

Basse har också under lördagen helomvändningen från "Leave Rasmus alone!" till en röst på RasmusL för att han skall komma in och skriva utan någon förändring i tråden från RasmusL. Se inlägg 42. Det talar för Basse + RasmusL med en hemlig kommunikationskanal som blöder över i tråden. Basses försvar är VÄLDIGT defensivt här. När den posten kommer röstar jag för övrigt sedan kvällen innan på RasmusL.
Haha, jag har inte fått information "från en annan kanal", vad är det du vill antyda här egentligen?

Läs mina resonemang så ser du vad som ligger bakom förändringarna i röster. I korthet: jag vill få ut information ur runda ett och använder rösten som verktyg.

Du gillar andras resonemang och gräv. Hur tänker du själv? Vem skulle du helst vilja rösta ut just nu?
Direkt efter den posten byter Basse röst till Martin3, i en post som om Basse är ulv är rätt intressant. Han argumenterar för att dra bort fokus från Yem och Impetigo, och säger att vi har två ulvar och vi har dem bland mig, Martin3 och RasmusL. Basse vet alltså att det är två ulvar i det här inlägget. Han målar upp RasmusL som röd och Yem samt Impetigo som gröna lite mer än 12 timmar till deadline när det efter Basses röst står 3 röster på Martin3 och två på mig. Innan röstbytet var det 2-2-2 mellan mig, RasmusL och Martin3 och Basse skapar ett huvuddrev samt räddar RasmusL

Basenanji känns rödare för mig på det här iaf. Är Basse röd är han ulv tillsammans med Impetigo eller RasmusL. Jag tror mer på team Rasmus+Basenanji men bägge är möjliga.

Yem_86
Första röst Basenanji, med glad smiley och för att starta igång spel, är därefter tvåa på Martin3 och flyttar sig inte ur det drevet resten av rundan.
Missar att väktaren saknas i F ca 2 h efter att Impetigo gjort samma felläsning. Försök att associera sig närmare med Impetigo tidigt och inte själv insatt i reglerna? Det här gör det lite mindre troligt att Impetigo och Yem är på samma lag som ulvar, eller vad tänker ni andra?

På söndagen gör Yem den här posten:
Det här är faktiskt ett riktigt intressant gräv. Varför låter det som Basse här har fått mer information från en annan kanal? Har han också kollat hemsidor eller har Rasmus lugnat honom i en annan kanal att han kommer kunna vända skeppet imorgon (idag/söndag). Kanske är trötthetsångor kl 2 på natten men kanske har vi ett ulvpar som här lägger upp en taktik här för att imorgon vända skutan när Rasmus börjar posta och sätta upp röstningen mellan mig och Empi istället. Skulle inte vara märkligt med två mästerulvar bakom ratten isf.
Empis fråga tycker jag är fullt rimlig men jag gillar inte Martins påhakande som pingar illa. Så jag behåller min röst på martin .

För min del vill jag ha något att bygga vidare på i runda två och just nu ger det inget info att hänga rasmus. Naturligtvis måste han komma i gång nu och i morgon kommer jag inte vara lika snäll.
Är det en ulvpost är den rätt bra, men den klingar mer bybo för mig.
En ulv tror jag inte skulle försöka skjuta ner en tredje spelare som håller med på en spaning mot en felaktig ulvduo. Jag fiskar ju i posten som Martin3 kommenterar om ifall det finns kommunikation mellan Basse och RasmusL, alltså om de är ulvar ihop. Även om Yem är ulv tillsammans med antingen RasmusL eller Basse så är det en onödig misstanke att skjuta ner genom att misstänka Martin3. Jag tror det här är en bybopost. Är det inte det så all heder åt Yem för en grönande post.

Yem följer sedan upp med lite gräv på mig också vilket känns relativt grönande. Jag tror Yem minst troligen är ulv bland de fyra.

Impetigo
Felläsningen kring om väktaren finns vet jag inte om jag ger så mycket för. Ulvmiss, ulvplan eller bybomiss liksom. Finns ingen skillnad på ulvmiss och bybomiss, bägge kan hända och ser säkert likadana ut. Är det en ulvplan, till vilket syfte då?

Röstar på RasmusL för lågflygeri som första röst, och är trea på den bollen efter mig och Sidd. Impetigo lägger sin röst klockan 23.30, 50 min innan RasmusL kommer in och annonserar att han är på lajv.

Tidiga rödlistan från Impetigo, innan vi vet färg, form eller funktion på någon:
§3b: Om det är oavgjort mellan två eller flera utröstningsalternativ är den tidigast lagda rösten utslagsgivande.
Gul:

@Yem_86

För en del kloka resonemang om upplägg (Jag tror som många andra nämnt för övrigt att vi börjar nå gränsen för hur mycket nytta vi har av att teoretisera kring upplägg i r1, i r2 blir det förstås en annan femma och mycket intressant att se om det skett ett nattmord). Försvarar sin tidiga röst på Basse på ett bra sätt. Håller god min i ordväxlingen som följer och är konstruktiv. Kan förstås vara skicklig ulv men min magkänsla säger grön.

Orange:

@Basenanji

Tillbakakakar på Yem vilket ulv-Basse skulle kunna göra (motiverar det inte som en tillbakakaka men det ser ju ändå så ut). Dock hade bybo-Basse kunnat göra samma sak så ändå inte så rödande i lina ögon Resonerar om vikten av case, rösta och gräva på ett konstruktivt sätt.

@Sidd

Alltid svårläst som jag brukar skriva. Mjuk ton mot Yem när Yem svarat på Sidds frågor vilket jag tycker känns svagt grönande baserat på Sidds tidigare spel som ulv.

@Empiricus

Spelar som Empi brukar med korten ganska nära kroppen. Väldigt farlig som ulv, inget tydligt grönande vilket gör mig orolig.

Rödorange:

@Martin3

Jag har varit på Martin flera gånger förr om att han skriver inlägg som innehåller för lite information och för många ord så att känslan blir alibi-inlägg. Jag har den känslan nu också, och tidigare har det varit som ulv som Martin gjort detta mest. @Martin3 Vilka är rödast respektive grönast på din lista? Varför?

@RasmusL

Är på lajv tydligen. Rödast på plan i min bok och jag tycker det vore synd att låta en ulv-Rasmus vinna på en sån grej. Håller dock med om att det inte ger nåt just nu i rundan att ha rösten liggande på Rasmus. Som det ser ut nu lär jag dock flytta tillbaka den hit på söndag eftermiddag.
Impetigo postar sedan inget mer förrän nästan 24 timmar senare då han postar en uppdaterad rödlista som är helt oförändrad från ovan. Martin3 är huvuddrevet och Impetigo röstar på RasmusL vilket tar det tillbaka till tre likvärdiga tåg. Det här känns inte som ett så ulvigt move om Impetigo är ulv med RasmusL, en ulv vet att Martin3 är bybo och rör sig troligen inte i röstväg på ett sånt sätt att en kumpan hamnar i riskzonen. Så är Impetigo ulv så är chansen mindre att hen är det med RasmusL

Impetigo svarar upp på min röst på hen med en post som inte ger mycket analys utan mest känns defensiv. Den tillför inget tydligt men jag får inte ut mer där och då från Impetigo.

Impetigo rör sedan inte egentligen Basse alls under runda 1. Det kan ju vara en ulvig beröringsskräck, med det finns så lite att ta på att det är svårt att säga. Impetigo målar iaf Basse med väldigt grön färg hela rundan, vilket jag inte tror en ulv-Impetigo skulle göra. Är Impetigo Ulv så är det nog med Basse. Mindre sannolikt med RasmusL om inte ovanstående är någon form av överkompensation för en ev beröringsskräck. oklart.

RamsusL:
Enbart en röst, på Martin3, sent i rundan som näst sista röst i drevet.
Rasmus reaktion vid inhopp kan vara en grön RasmusL som är frustrerad över att inte ha kunnat spela. Det kan också vara en ulvrasmus som är frustrerad över att inte ha kunnat spela. Oavsett vad så tror jag helt på att RasmusL missade spelstart pga lajv och har nog med vinnarskalle för att oavsett lagtillhörighet skriva i affekt eller (till viss del) spelad affekt.

I sin första post efter hemkomsten hugger RasmusL iallafall åt mig, Impetigo samt Martin3. Ingen beröring åt Basse eller Yem.

Sedan posten 40 min innan rundans slut:
Basenanji: Standard start från BasseMan. Spelupplägg, generella tips om "hur en spelar bäst", bra påminnelser men vi har sett det förut och det är en väldigt safe space för basse oavsett om varulv eller by. Å andra sidan, kollar vi på "Varulvar på ett flygplan" som är förra spelet jag var med i där Basse var by så var han där mycket skarpare och rak på sak med mindre inlindat snack om generella tips för varulvsspel och så. Hm. Misstanke men ingen ping.

Martin3: Jag håller inte med om "det är bättre att rösta ut en inaktiv"-teorin alls men ja, det stämmer med Martin3:s tidigare spel. Det kan dock lätt användas som ett alibi i sig och jag tycker att tunnelseendet trots pushback är bekymrande. Inte helt såld. Hellre Martin än mig dock. Jag är by.

Impetigo: Ger både uppläggssnack och spelaranalys, är med i snacket (röstar dock på mig…) och analys. Bra magkänsla.

Yem_86: Lite skakig start på något sätt men känns avslappnad och spontan i snacket. Bra magkänsla.

Empiricus: Många tomma inlägg som inte säger något alls. Pekar på Impetigo som röd-ulv men jag ser inte alls samma sak. Magkänslan är dålig, måste jag chansa är det här vår ulv som vill röda Impetigo (som vi vet är en skarp lirare) inför senare rundor.

RasmusL: Det är ju jag som kör!

Sidd: Fortfarande konstigt att jag är röd pga lajvar, det är ett jättekonstigt resonemang. Men annars är jag rätt trygg i Sidd.

Sammanfattningsvis är jag på ett drev mot Empiricus om det startar men jag vill inte splittra nu pga kan åka ut. Basse är misstänkt, Martin3 ett helt okej alternativ. Jag är Ok nöjd med hur det ser ut just nu.
Placerar mig som röd, Martin3 som ett möjligt utröstningsalternativ, annars generellt gröna ord förutom om Basse där han lyfter en liten misstanke.
På de här posterna så är väl Basse en lite troligare ulvkumpan än Impetigo om RasmusL är ulv.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Det här håller väl ändå inte riktigt?
Siaren och väktaren har fyra spelare att hitta ulv bland. 1/2 att chansa rätt om de slumpar vem de röstar på.
Bland de fyra spelarna finns två ulvar som kan samspela och välja att ligga på samma spelare med sina röster. De kvarvarande två byborna vardera väljer mellan tre olika spelare där det finns två ulvar. De två byborna har 2/3 att hitta en ulv OM DE SLUMPAR VEM DE RÖSTAR PÅ.
Det har du helt rätt i. Facepalm.

Och förmodligen den bästa missen jag kan göra för att visa att jag är bybo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Jag är upptagen nu och kommer inte skriva mer. Ledsen att jag spelade så dåligt. Men tack alla och inte minst Vimes! Fräscht upplägg! 🙂
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,512
Location
Oktoberlandet
Jag som person är ganska försiktig och så, en efterföljare inte så mycket en ledare ,jag antar att det speglas i mitt varulvsspel. Dessutom så läser jag snabbt och tänker långsamt.



Minst till mest skum.
Yem (Jag är bybo;))
Rasmus (Jag har läst honom som grön och jag tror att hans afkande gjorde honom till en lätt måltavla i förra rundan.) Jag ska lägga barnen snart och efter de sover ska jag spendera sista timman på att se över rasmus som jag hållt som relativt grön genom spelet (När han joinade).
Impetigo På både Basse och Impetigo har jag gått fram och tillbaka. Jag känner att det är rimligt att misstänka mig även om det är fel så att Impetigo inte gör det får mig mer misstänksam.
Basse. Jag tyckte spontant att det var grönande att komma med väktar planen men Empi visade på hål i den som jag inte tänkt på så nu vet jag inte längre. Det som är fördel med basse tycker jag framför Impetigo gällande mig är att basse svänger mer i sin åsikt medans impetigo känns mer fast i sin åsikt. Och ja det är lite sten i glashus för jag kan också få så där som bybo att jag håller folk som gröna (vilket är varför jag vill läsa om Rasmus.) men det är en liten parantes.
Jag behåller min röst på basse just nu.

Och jag önskar att du Empi hade låtit bli att posta dina bevis tills rasmus kommit in för att se om han skulle counterclaima som väktare men jag förstår att tiden är knapp så det kanske inte var möjligt att hålla på den infon.
Jag noterade en liten detalj.

Du skrev förra rundan att du minsann tyckte det var surt men inget att göra åt att Rasmus inte deltog.
Men det skulle du banne mig inte låta gå förbi så snällt om det fortsatte.
Då skulle denne få se på hårdare bud.
Jag tycker Rasmus fortsatt har varit otroligt lågflygande och inte bidragit med nått.
Du verkar nu inte bry dig.
Scumt!
 
Top