Nekromanti Varför lyckas vissa och andra inte?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Smaken är som baken

"Populäritet innebär inte kvalitet. Titta på MacDonalds, Microsoft eller den senaste Tonårsfilmen. "

Men det innebär inte heller att allt som är mainstream är värdelöst. Ibland kan man märka av en viss besserwisser attityd här på forumet, särkilt när vissa användare får för sig att de kan vinna billiga poänger genom att kritisera eller förlöjliga något som många gillar. Att framställa sig själv som "upplyst" och bättre vetande genom att kritisera den stora majoritetens vanor och uppförande är inget nytt fenomen och inte heller begränsat till rollspelsvärlden.

Och innan ni ilsknar till och överröser mig med tillspetsade inlägg så vill jag bara säga att jag inte riktar det här mot någon särskild person här på forumet. Det här är bara lite lösa spekuleringar. Jag kan vara en besserwisser jag också. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fortsätt med ditt eget race.

"Sorry, fram till Jul har jag lovat Tomten att inte säga dumma saker om Eon eller Eonspelare, för annars kommer jag bara få sockiplast i paketen. Det har han sagt till mig."

Varför skulle du få sockiplast i paketen bara för att du pratar illa om Eon? Du påstår väl inte att Carl-Johan eller Marco extraknäcker som tomte? :gremlaugh:
Det är långt till jul, påstår du Johan Rising att du mot alla odds kommer att kunna hålla din stora trut stängd fram tills dess? En användare som skrivit snart 3000 inlägg om både de mest djupa och de mest banala ämnen och med liv och lust kastar sig in i alla möjliga, märkliga diskussioner? Jag tror nog att vi känner dig bättre än så. :gremlaugh:

Fortsätt du bara att kritisera Eon och Neogames så mycket du orkar. Så länge du inte spårar ur får du skriva hur mycket du vill. Och detta säger jag trots att jag själv är Eon-spelare.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Utgivningstakt

Jag är alldeles övertygad om att det är så. Du får gärna försöka överbevisa mig, men jag har själv märkt av "problemet" vid flera tillfällen. Varje gång jag satsat på någon annan speltyp än rollspel (läs: figurspelet Warzone och kortspelet Wheel of Time) så läggs spelen ner hos tillverkaren efter ett tag, och hur bra spelen än är (för det tycker jag fortfarande de är) så dog intresset hos mig och mina vänner ut, liksom aktiviteten på webbsidor om spelen.
Jag har ingen vidare koll egentligen så jag får lita på dig. :gremsmile:

DoD4 funkar dock fint för mig fortfarande trots att det inte ges ut ett jota till det längre... som ett försök till exempel.

Figur och kortspel håller jag däremot med dig till 110%. Slutas de tillverkas lär intresset flyttas över till andra spel som tillverkas... men det är väl bara naturligt.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Det är utdömandet av mark.föring. jag dömer ut

Nä, det gör du inte alls. Så här skrev du till Rising:

Du har alldeles rätt i att Phobia har en dålig marknadsföring...

Alltså är ni överens. Så varför tjafsar du med honom?!?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ha ha [ANT]

"Någon borde komma hit & lära oss veta hut..."

Och det tror du går, att lära er veta ut är som att prata med en vägg. :gremwink:
 
Top