Varulv Vampyrernas maskerad - Spelet är slut

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
ja det kan gå snabbt, idag reflekterar du över ditt varulvsspelande imorgon putsar du kängorna
Tycker du skäller under fel träd, jag är så anti-fascistisk att jag ansökt om att arra spel i sextilis istället för augusti
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Om vi släpper Waterhouse-BioBunker-beefen och fokuserar på de viktiga sakerna istället så är något jag känner fortfarande är ouppklarat är @Hägerstrand s sena snajpröst på Xyas. Jag vet att Häger skrivit om det, men jag känner inte riktigt att jag hängt med helt vad tanken var. Det är något jag skulle vilja veta mer om i varje fall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Om vi släpper Waterhouse-BioBunker-beefen och fokuserar på de viktiga sakerna istället så är något jag känner fortfarande är ouppklarat är @Hägerstrand s sena snajpröst på Xyas. Jag vet att Häger skrivit om det, men jag känner inte riktigt att jag hängt med helt vad tanken var. Det är något jag skulle vilja veta mer om i varje fall.
Ja Hägern?
Hur fasiken kan du försvara dina röster när du ligger på avtryckaren för att rösta på en ulv?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
Ja Hägern?
Hur fasiken kan du försvara dina röster när du ligger på avtryckaren för att rösta på en ulv?
Om vi släpper Waterhouse-BioBunker-beefen och fokuserar på de viktiga sakerna istället så är något jag känner fortfarande är ouppklarat är @Hägerstrand s sena snajpröst på Xyas. Jag vet att Häger skrivit om det, men jag känner inte riktigt att jag hängt med helt vad tanken var. Det är något jag skulle vilja veta mer om i varje fall.
Ser fram emot "Häger snajpade inte helt i onödan, han spelar inte som han brukar, är han ulv?" i varje spel jag deltar i för resten av mitt liv.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Ser fram emot "Häger snajpade inte helt i onödan, han spelar inte som han brukar, är han ulv?" i varje spel jag deltar i för resten av mitt liv.
Se det positivt, när du är ulv nästa gång och ni behöver göra en snipe så är du rätt person, kan alltid hänvisa till att det är normalt Hägerstrandskt bybospel.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
När jag var liten bodde det en man på andra sidan skogen. Han förstod inte varför varulvsspelen bara körde två rundor i veckan, konstant genom hela partiet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
När Gud, som är så klok, hade skapat inläggstak och 24-timmarsrundor.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Asså om jag skulle lågflyga skulle jag åka ut med buller och bång i R1, de enda större brusarna än mig är väl @Anthrox aka Bruskungen och @Sidd aka Mellanbocken Bruse
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Brusfaktor är väl inte bara inläggsmängd utan även vad ens poster innehåller. Skulle säga att någon som postar mycket strunt är brusigare än någon som postar mycket men skarpa resonemang. Brusighet = totalt antal poster / antal poster med verkshöjd

Har Adam postat 100 inlägg men bara 10 av dem innehöll något vettigt är hans brusighet 10, Berit som postat 120 inlägg men där 60 innehöll knivskarpa resonemang har bara 2 i brusighet.

Inlägg med videoklipp till dåliga filmadaptioner av musikaler och kommentarer om Brigit Friggebo räknas som 10 inlägg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Lite mer seriöst: jag skulle gärna diskutera hur vi ser på logik i spelet. Jag är å ena sidan svag för att logiken ska förklara hur spelare tänker och agerar, men å andra sidan ser jag ju ganska ofta (som nu) att det sällan är så där genomtänkt (det var ju helt klart idiotiskt av mig att tro att Impetigo avsiktligt ville få Octagonal att få blodspoäng och därför röstade på Genesis i R1, trots att det hade varit fullkomligt logiskt). Därför kan jag mer uppskatta det Vimes kallar "social hermeneutik", dvs att vi bedömer varandras uppträdande i spelet.

Å tredje sidan: om folk låter bli att delta i det sociala spelet utan bara skriver knivskarpa logiska inlägg får den sociala tolkningen nog mindre betydelse. Kanske borde vi se på spelet utifrån en sådan utgångspunkt: är designen byggd på logik? Eller handlar det mer om det social-psykologiska spelet?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Lite mer seriöst: jag skulle gärna diskutera hur vi ser på logik i spelet. Jag är å ena sidan svag för att logiken ska förklara hur spelare tänker och agerar, men å andra sidan ser jag ju ganska ofta (som nu) att det sällan är så där genomtänkt (det var ju helt klart idiotiskt av mig att tro att Impetigo avsiktligt ville få Octagonal att få blodspoäng och därför röstade på Genesis i R1, trots att det hade varit fullkomligt logiskt). Därför kan jag mer uppskatta det Vimes kallar "social hermeneutik", dvs att vi bedömer varandras uppträdande i spelet.

Å tredje sidan: om folk låter bli att delta i det sociala spelet utan bara skriver knivskarpa logiska inlägg får den sociala tolkningen nog mindre betydelse. Kanske borde vi se på spelet utifrån en sådan utgångspunkt: är designen byggd på logik? Eller handlar det mer om det social-psykologiska spelet?
Vimes försöker bara göra sig märkvärdig när han slänger sig med sådana där termer.
Ulvrationalitet är det viktigaste Basse!
Impetigos röst på Genesis var ulvrationellt oavsett Octagonals färg, han visste att han skulle åka och ville inte ha extrablod.
 
Top