Varulv Vampyrernas maskerad - Spelet är slut

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
"Fjodor, vi vet att det var du som dödade Octagonal," säger Basse. "Vi orkar inte längre. Snart är det ju inga kvar på den här festen. Ge dig!"
"Vad snackar du om, Basse? Vi vet alla att det var du! Eller hur, Häger?"
"Fjodor, var var du när Anthrox dog?"
"Äh, jag var tvungen att åka iväg och köpa lite … möbler? Eller, jag menar sprit. Till festen. Blod! Spritblod. Jag köpte … sangria, heh. Sidd, du vet ju att det var Basse, eller hur?"
"Sann gria kan inte förtäras, Fjodor."
"Jag … va? Vad ska det betyda?"
"På'n, Basse!"
Och som en hund på en bacontårta kastar sig Basenanji över Fjodor och suger i sig allt hans blod. Det är mycket blod. Alla omkring honom kan känna hur maktblodet koncentreras i honom och Basse expanderar som en blodfylld svällkropp.
"Så … nu ska du visa Fjodors tatueringar …?" säger Sidd lite sådär frågande. Och Basse ropar med blodgurglande stämma:

"CAMILLAS BLOD SKA VI SPILLA!"



"… står det här på tatueringen på Fjodors mage. Och hans fickor är fulla av diabilder. Visst tusan var han sabbare, alltid."

@fjodorsenuba röstas ut. Han var sabbare.

Grattis till byn!
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
SÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTVSÅ JÄVLA SKÖNTVSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTVVSÅ JÄVLA SKÖNTVVVVVSÅ JÄVLA SKÖNTVSÅ JÄVLA SKÖNTVVVVVVSÅ JÄVLA SKÖNTSÅ JÄVLA SKÖNTVVSÅ JÄVLA SKÖNTVVVV
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
tack alla jag är helt slut

måste spela nån match starcraft bara för att lugna ner mig
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Tack för ett riktigt bra spel @Genesis ! Äntligen en bybovinst även om den satt långt inne, varit spännande att följa från läktaren.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Likheter med Bunkerbomber:
  1. Det handlade om att ha så många BP som möjligt.
  2. Det drog ut något enormt på tiden.
  3. Det var så jämnt det överhuvudtaget kunde vara.
Jag skojar inte. Ulvarna var så sjukt nära att vinna. Fram till 21:13 låg nattmordet i R5 på Sidd. Hade de låtit det ligga kvar där så hade ulvarna vunnit. Men i absolut sista minuten ändrade de alltså till att mörda Octa, och resten är historia. Jag var sjukt upprörd! Jag hade redan skrivit flufftexten till ulvavinsten!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Likheter med Bunkerbomber:
  1. Det handlade om att ha så många BP som möjligt.
  2. Det drog ut något enormt på tiden.
  3. Det var så jämnt det överhuvudtaget kunde vara.
Jag skojar inte. Ulvarna var så sjukt nära att vinna. Fram till 21:13 låg nattmordet i R5 på Sidd. Hade de låtit det ligga kvar där så hade ulvarna vunnit. Men i absolut sista minuten ändrade de alltså till att mörda Octa, och resten är historia. Jag var sjukt upprörd! Jag hade redan skrivit flufftexten till ulvavinsten!
Men :poop: vi räknade alltså fel ändå på de jäkla BP:na lik förbannat. Stress är dåligt för ens matteförmåga.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Flufftexten till ulvavinst i R5:
Vampyrerna sluter upp sig kring Brynolf. "Nog med ditt muttrande och dina konspirationsteorier. Du sordinerar ju hela festen!" Brynolf protesterar. "Jag är inte sabbare! Jag och Camilla är bundisar! Vi knypplar ihop!" Men ingen lyssnar längre. "Sabbare!" skanderas det. "Sordinatör!" Och iväg till finkan bär det, medan de återigen diskuterar vem som ska få kröka Brynolfs hemoglobiner.
"Basse, det kanske är din tur?"
"Nä, jag är inte mycket för det där med blod och så," säger Basse, och får lite underliga blickar, men okej då.
"Sidd?" Men Sidd har gått och ställt sig längst bak i kön. "Jag är så sjukt mätt, alltså, och måste tänka på figuren. Sann makt kan inte förbrännas, vet ni. Jag tror att jag går och sätter mig en stund."
"I alla fall inte Octagonal!" ropar Brynolf.
"Nä, Octagonal ska inte få dricka!" ropar Sidd någonstans från mörkret längst bak i ledet.
"Octagonal, du får … Äh, jaha."
Octagonal tittar upp från Brynolfs hals med blod runt hela munnen. "Förlåt, vad sade ni? Nä, Brynolf var ingen sabbare. Titta, ingen tatuering, och jag känner igen honom från Camillas knypplingsklubb."
"Då var det du, Octagonal! Ropar Hägerstrand. Det var du hela tiden! Sidd, du hade rätt!"



"Sidd?"

Någonstans från mörkret hörs ett långt sörplande ljud. Fjodorsenuba stiger fram, rosenkindad och uppsvälld som en blodbylld sabbarkung. Han sliter av sig masken och visar sin tatuering. "Camilla kan man inte gilla." Samtliga överlevande ger sig på honom, men blodets makt är för stark. Viljelösa vandrar de på led efter honom som ankungar efter sin blodsvällda vampyrmamma. Han leder dem till festsalen, där även Camilla och resten av de inbjudna faller under hans våld.

"Så!" säger han belåtet, och rapar lite. "Låt mig plocka fram diabilderna från min, Anderssons och Impetigos mån- och badresa till Teneriffa. Vi börjar med bilderna från flygbussen, där vi träffade ett jättetrevligt par som hette … var det Ruben? Nej, Rejne, tror jag! Och Kicki …"

Festen dör på ett ögonblick, men deltagarnas död blir lång och plågsam.


Grattis till ulvarna @Impetigo, @Andersson och @fjodorsenuba!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Stort tack till alla! Bästa byn hittills 2024 (och bästa ulvlaget)! Fan vad skönt att det är slut.

Nominerar inför årets gala ulvlaget till extrainsatt class act-pris för att de avstod nattmord R3.

Och jag ber om ursäkt för att jag skrev i affekt start R4. Det var dumt och vore bättre om jag låtit bli.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Oj, byseger! Det var länge sen tror jag. Hurra för alla oss i riksförbundet Vi som har otur när vi tänker.

Kul spel, @Genesis. Bra designat. Men lite jobbigt att behöva vänta en kvart extra mellan rundorna.

Att spelet blev långt berodde nog inte på designen. Blodpoängen fick väl egentligen ingen reell effekt alls mer än att spä på diskussionerna?

Vad berodde det uteblivna mordet på?
 
Top