Varulv Vampyrernas maskerad - R6

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
Du vet att fjodde klarar sig på den där felformaterade rösten!
Inte enligt röstverktyget, men du kanske föredrar att jag drevar ”tycker ni det är så självklart med vem som är den sanne Siaren”.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
800
🫣Hallå Ajabajja- Rösta på Genis är sånt ulvarna håller på med 🫨🤢😵
Ifall det faktiskt finns kvar ett uns av tvivel där så kan du kika på röstordningen när du flyttade bort från Brynolf till Octa igår. Jag var efter dig i ordningen på Brynolf, så med nattmord på Octa och Brynolfs blod hade det varit ulvvinst om jag var ulv.

Jag höll på det grönande grej eftersom Fjodde skulle se vad han hittade på mig idag, så jag ville inte påpeka det i morse. Jag hoppades på att fler poster från honom skulle göra mig lite tryggare i att han var rätt drev.

Men nu verkar han gått under jorden, så jag låter Basse ta min hand och låter honom leda mig mot ett rum med fladdrande ljus, för han säger att det är ljuset av en discokula och inte en diabildsprojektor.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Påminnelse: Rundan slutar klockan 21:00. Roller med specialförmågor har tills 21:15 på sig att skicka in sina order.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Här skrev jag fel, ska vara tvärtom på grön/röd.
Dvs:
RödBasse+Sidd=8 BP mot Fjodde -> Om jag röstar på Basse är det meningslöst.
Grönbasse+Sidd=5 BP mot Fjodde -> Röst från mig på Basse gör att RödFjodde vinner den omröstningen.
Grattis till kingmakerpositionen. Vad vill du fråga mig angående valet mellan mig och Basse?

Det samma gäller dig @Sidd
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag tycker också att det grönar mig att Fjodor misstänker just mig. Varför inte Hägerstrand? För att ulv-fjodorsenuba fattar att om han ska få ut nån bybo så är det bara Basse som är en realistisk kandidat. Ni vet, Basse är ju så fladdrig och allt. Känslor hit och dit. Alla misstänker alltid Basse. Hägerstrand är ju solid som ett kassaskåp, ingen chans att Sidd skulle misstänka Hägern. Nej, som ulv vill man peka ut det mest osäkra kortet.

Vem la t ex Impetigo sin första röst på?

Basse

Ett tryggt alternativ för ulvgenget. Och det är så vi hittar er.
Ha han tallar ju på mig med. Hitta ulven i dessa tre! Han visste dessutom att jag skulle vara borta första dagen eftersom Impetigo inte skulle ha missat att ja i anmälningstråden flaggat för frånvaro första dagen.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ja för du är grön. Och jag är den urusla och sämsta väktaren. Och hägern har lyckats med matten så stämmer det ju att han både är kingmaker och grönar sig själv.
Så om ni är gröna och jag är väktaren så lämnar det Basse som ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Ja för du är grön. Och jag är den urusla och sämsta väktaren. Och hägern har lyckats med matten så stämmer det ju att han både är kingmaker och grönar sig själv.
Så om ni är gröna och jag är väktaren så lämnar det Basse som ulv.
Hur har Hägern genom matten grönat sig sjäv?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,596
Ja för du är grön. Och jag är den urusla och sämsta väktaren. Och hägern har lyckats med matten så stämmer det ju att han både är kingmaker och grönar sig själv.
Så om ni är gröna och jag är väktaren så lämnar det Basse som ulv.
Ok, vem väktade du och när? :)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Ja för du är grön. Och jag är den urusla och sämsta väktaren. Och hägern har lyckats med matten så stämmer det ju att han både är kingmaker och grönar sig själv.
Så om ni är gröna och jag är väktaren så lämnar det Basse som ulv.
Jah ha.
Då är det alltså @Basenanji eller @Hägerstrand alltså?
Vi har ju hur mycket tid som helst att dryfta saken så…
 
Top