Varulv Vampyrernas maskerad - R6

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,738
Location
Göteborg
Vampyrerna sluter upp sig kring Brynolf. "Nog med ditt muttrande och dina konspirationsteorier. Du sordinerar ju hela festen!" Brynolf protesterar. "Jag är inte sabbare! Jag och Camilla är bundisar! Vi knypplar ihop!" Men ingen lyssnar längre. "Sabbare!" skanderas det. "Sordinatör!" Och iväg till finkan bär det, medan de återigen diskuterar vem som ska få kröka Brynolfs hemoglobiner.
"I alla fall inte Octagonal!" ropar Brynolf.
"Nä, Octagonal ska inte få dricka!" ropar någon annan.
"Octagonal, gå och … öh. Nähä? Han är inte här."
Fjodorsenuba stiger fram. "Min tur, då?" Ingen säger emot, så han sörplar i sig Brynolfs hemoglobiner och rycker av honom masken. "Öh. Nähä? Tatueringen då?"
"Hm, den där snubben känner jag igen från Camillas knypplingsklubb," säger någon. "Och förresten hittade jag Octagonal. Han är bara skinn och ben, som de säger."


@Brynolf röstas ut. Han var en av Camillas vänner.
@Octagonal nattmördas.

De får skriva något emopretto om hur döden är vacker, men inte kommunicera något relevant för spelet.

Kvar i spel är:
  1. @Basenanji
  2. @Hägerstrand
  3. @Sidd
  4. @fjodorsenuba
Den här rundan avslutas imorgon 21:00.

Länk till röstverktyget
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Haha, då fick man inte ens skälla på Octa här för att han inte vill närvara på slutet.

Tack för spel @Octagonal
Tack för spel @Brynolf
Jag hade fel. Tobleronefyllan var hela tiden en rimlig förklaring.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Varulvsspel är kul…suck…satan i gatan vad vi kämpar…
2 krigare till nere
Tackar @Brynolf och @Octagonal båda för väl kämpainsatts.
Borde finnas en massa att lista ut här nu osv men nu känns det som att det behövs fyllas på med energi!

Jag fortsätter där jag stod förra rundan å försökte:

Röst: @fjodorsenuba

Tror att jag får ta nya tag imorgon.

Fridens & God natt
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Då är det i alla fall inte så mycket att analysera, så det kanske är lite lättare att komma i säng i natt. Försöker släppa det ett tag.

Jag röstar väl också @fjodorsenuba , om Basse är ulv så är han helt iskall både för sina då falska känsloyttringar och för att han låter mig vara kvar för att hacka på honom.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Livet är en vacker såpbubbla. I döden ser du hur tom människans bubbla är 🫧🧼
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Då är det i alla fall inte så mycket att analysera, så det kanske är lite lättare att komma i säng i natt. Försöker släppa det ett tag.

Jag röstar väl också @fjodorsenuba , om Basse är ulv så är han helt iskall både för sina då falska känsloyttringar och för att han låter mig vara kvar för att hacka på honom.
Och då ska man ju
röst: @fjodorsenuba
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Måste ta mig till jobbet så?försöker posta när jag kommer fram. Borde hinna innan dagen drar igång.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Okej sådär. Hinner med en post innan jobbet drar igång och kollegorna ramlar in.

Sidd måste vara grön. Om han vore ulv skulle han ha vunnit på nattmordet eller hur?

Det lämnar Hägerstrand och Basenanji och då tror jag att Basenanji är vår ulv i bybokläder.

Han har inte varit rädd för att använda all sin manipulation med hjälp av känslor, spela "dum", spela ner vikten av BP och försöket att bara vaniljspela. Han har även gjort några intressanta saker genom spelets gång.

Basse skuggboxar lite med Impetigo i R1. Bra för att köpa bybocred. Röstar även på Impetigo för att gröna sig.
Jag menar att om du hade skrivit att du hade skitstressigt på jobbet, en flytt, snoriga barn, varsomhelst som hindrade dig från att delta så hade det varit sååååå mycket lättare att acceptera ditt claim?!
Basse forsätter jaga Octagonal i flera rundor. Basse torde veta att han är bybo så det är ett lätt drev att gröna sig på till kommande rundor.
Mea culpar när det passar bra, får stöd av mig men återkopplar inte.

I R3 postar han följande, är ett citerat från Octagonal men det får inte till rätt länkning till citatet. Så han har lagt tid att redigera och fixa med det. Post #308 i R3. Skulle en bybo orka med det?

Du tror inte att ulvarna klipper mig då?

🤪
I R4 gör han allt för att hänga andersson och köpa sig bybocred igen.

I R5 går han hårt åt Andersson för att distansera sig och startar snabbt ett tåg mot mig för att dölja undan att han också är en "1 BP".

Så vad har jag då gjort?
Varit frånvarande R1. Superjättedumt och skittrist. Indikerat vad jag skulle gjort men köper att det är värt 0 eller mindre.
Försökt omvända Basse från att hänga Octa och Häger, försökt peppa och rikta om felaktiga drev från bybor.
Jag har flyttat bort från uppenbar BP och ändrat rösten efter önskemål med byn utan att göra spektakel.

Jag kan inte annat än säga bra spelat av alla och jag hoppas att vi kan fånga ulvbasse nu innan det är försent

Röst: @Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Basse: kan du kolla upp Hägern lite mer?
Den där konstiga snajprösten osv
Nej, du och andra får gärna läsa vad jag skrev i R2, R3 och R5. Jag kommer bara skrivs enstaka poster för om det inte är Fjodor så är det Häger. Och då är jag beredd att kora ”Årets Ulv 2024” redan nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Fjodorsenuba, du är för gullig! Jag har jagat Andersson som en furie, aktivt röstat Impetigo OCH pressat honom (eller åtminstone anser jag det, vilket borde vara grönande i sig).

Ingen ulv skulle göra så.

Vi tre bybor som är kvar nufår helt enkelt bestämma oss för om det kan vara Fjodor eller Hägern som är ulv.

Jag säger Fjodor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Vad menar du nu?
Vilka ni har fyra?
Kan du räkna på poängen.
Återkoppla.
Jag har 1 blodspoäng, har haft det hela partiet.

Min förhoppning (hur orealistisk den än är) är att resterande blodspoäng är jämnt fördelade på resterande deltagare, för då är det störst chans för byn att vinna.
 
Top