Varulv Vampyrernas maskerad - R6

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Men vad
Slapphäck så här dags i R6.
Eh va? Har du inte hängt med? Jag har ju typ haft grin- och gråtsessioner med Hägerstrand efter att ha jagat honom sedan R2. Han har konstant migrän efter att jag som en demenssjuk papegoja frågat varför han la sin röst i R1 som han gjorde.

Och NU vaknar Sidd! ”Fast vänta lite nu, han Hägern, exentriska han lite skum eller?!”

Fan Sidd, du och jag har förvandlat varulvsspelen - ett trevligt socialt nöje- till nån sorts ålderdomshem för kognitivt utmanade!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
@Hägerstrand
Du måste medge att du skälv så här i efterhand tycker att din snajpröst har brusat bara lite iaf?

Vad har du på Basse som ulvighet?
Ja, det får jag verkligen.

Jag skulle bara vilja veta var @Basenanji och @fjodorsenuba var igår innan jag sammanfattar. Följde någon av er de sista minuterna?

Ställ upp en korrekt lista för varje spelares officiella blodpoäng.
Ocg redovisa antal dolda (undangömda av ulven) blodpoäng.
Så räknar vi ut matten på detta.
De officiella poängen nu. Om ulv inom parentes.
@Sidd 4 (7 och därmed fullständigt oomkullrunkeligt grön.)
@Hägerstrand 2 (5)
@fjodorsenuba 3 (6)
@Basenanji 1 (4)

Det är ganska skönt att jag just nu enbart kan vara vågmästare åt fel håll, dvs om jag lägger en röst på Basse så är den meningslös om Basse är grön (majoritet från Sidd och Basse då) men ulvseger om Basse är röd.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Men vad

Eh va? Har du inte hängt med? Jag har ju typ haft grin- och gråtsessioner med Hägerstrand efter att ha jagat honom sedan R2. Han har konstant migrän efter att jag som en demenssjuk papegoja frågat varför han la sin röst i R1 som han gjorde.

Och NU vaknar Sidd! ”Fast vänta lite nu, han Hägern, exentriska han lite skum eller?!”

Fan Sidd, du och jag har förvandlat varulvsspelen - ett trevligt socialt nöje- till nån sorts ålderdomshem för kognitivt utmanade!
Tänkte mer på att du inte orkar räkna på blodpoängen, slappt säger att alla vi övriga har typ lika jämt fördelade och kör med känslostormar (skulle väl aldrig jag…😇)
Stassa upp poängen🙏
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
slappt säger att alla vi övriga har typ lika jämt fördelade
Nu glider du på sanningen. Jag har förklarat att jag hoppas att poängen är fördelade jämnt eftersom det ger oss i byn bäst chanser att vinna. Jag har också skrivit att det är helt orealistiskt att det skulle vara så.

Jag tyckte att mitt gräv på Octa och Hägerstrand var bra där i R2 och R3. Sedan visade det sig tydligen att Octagonal var bybo?! [till @Impetigo: tjabbigt av er ulvar att frejma Octagonal så där! Varför kunde ni inte se till att en ulv fick blodspoängen?! Då hade det varit lättare att med 1A-logik hitta er! *fnys*]

Jag tycker att Hägerstrand, som också är nåt sorts mattesnille right?

Så jag kopierar hans lista:

Hägerstrand said:
De officiella poängen nu. Om ulv inom parentes.
@Sidd 4 (7 och därmed fullständigt oomkullrunkeligt grön.)
@Hägerstrand 2 (5)
@fjodorsenuba 3 (6)
@Basenanji 1 (4)
Vi har en ulv bland:

Basenanji
Fjodorsenuba
Hägerstrand

Jag röstar på den jag tycker är ulvigast, dvs Fjodorsenuba. Min inre masochist vill att det ska vara Hägerstrand som är ulven och kommer bli legendarisk i och med det här partiet. En sån där man skrämmer barnen med i Mäster Ulv. Men, nej, jag tror inte att han är ulv med alla dessa inlägg och cirkelplaner mm mm.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Skulle stå:

Jag tycker att Hägerstrand, som också är nåt sorts mattesnille right? har gjort en bra lista.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Jag tycker också att det grönar mig att Fjodor misstänker just mig. Varför inte Hägerstrand? För att ulv-fjodorsenuba fattar att om han ska få ut nån bybo så är det bara Basse som är en realistisk kandidat. Ni vet, Basse är ju så fladdrig och allt. Känslor hit och dit. Alla misstänker alltid Basse. Hägerstrand är ju solid som ett kassaskåp, ingen chans att Sidd skulle misstänka Hägern. Nej, som ulv vill man peka ut det mest osäkra kortet.

Vem la t ex Impetigo sin första röst på?

Basse

Ett tryggt alternativ för ulvgenget. Och det är så vi hittar er.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Så, jag är säker till 99,99% på att vi i byn vinner ikväll. Fjodor kom sent in i spel, jag undrar om det var planerat eller bara blev så. Impetigo inledde med en fräck gambit och undgick på så vis att ulvarna skulle förlora mot en supersiare. Sedan låg Andersson och Fjodor stilla, medan byn slet ijhjäl varandra.

Så, vad jag tar med mig från partiet är just det: Ockhams rakkniv säger "Rösta ut lågflygarna!".
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Det är ganska skönt att jag just nu enbart kan vara vågmästare åt fel håll, dvs om jag lägger en röst på Basse så är den meningslös om Basse är grön (majoritet från Sidd och Basse då) men ulvseger om Basse är röd.
Här skrev jag fel, ska vara tvärtom på grön/röd.
Dvs:
RödBasse+Sidd=8 BP mot Fjodde -> Om jag röstar på Basse är det meningslöst.
Grönbasse+Sidd=5 BP mot Fjodde -> Röst från mig på Basse gör att RödFjodde vinner den omröstningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
@Basenanji och @fjodorsenuba följde ni tråden igår innan 21, och varför var ni i så fall tysta? Det är bara en av er som har anledning att ljuga här.
Nej, följde inte särskilt noga. Överhuvudtaget är jag kallsinnig till sena röstflyttar, snajpröster och ”hänga på låset”-taktiker. Det är ett gissel som bara skapar nya onödiga frågor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
(Du får ursäkta Hägerstrand, läs mig gärna utifrån att jag är gammal och bitter. Ni unga och fräscha får hålla på med det där dribblet om ni vill, jag har aldrig sett något gott komma ut det. )
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Den här posten har jag haft puttrande hela dagen eftersom jag ville ha svar från både @fjodorsenuba och @Basenanji innan jag drog några slutsatser om närvaro/tajming, och dess påverkan på gårdagen. Nu drar jag mina slutsatser ändå eftersom det är sista rundan och vi inte ska behöva stressa.

Frågan är varför Octa mördades.
För det första var ju gårdagen VERKLIGEN rundan då antingen Basse eller Fjodde borde chansat på att poppa Sidd. Vi har bara två ulvar att välja mellan, och de BP som kom in med Octa behövs inte ens om ulven nattmördar Sidd denna runda.
Att ulven istället nattmördar Octa tar inte ens ulven närmre segern. Om Octa fortfarande var vid liv hade han verkligen fått svara för varför han låg kvar på förstaplats i Brynolfdrevet, vilket hade varit mindre heat för den verkliga ulven.

Att nattmörda mig, efter att jag försökte dreva Basse igår utan att det fick något traction, skulle i så fall kanske ge mina misstankar fotfäste bland övriga. Det är tiotusenkronors-vinmuggen jag inte kan sluta tänka på: skonades jag för att Basse skulle bli misstänkt eller skonades jag för att jag skulle släppa honom?

Om @fjodorsenuba s frånvaro är autentisk så kan jag se hur han väljer att lägga nattmordet vid 20.00, eftersom han då missar Sidds utrop " Gör som Brynolf säger eller så skickar vi dig nästa runda " #158
Om hans frånvaro inte är autentisk så mörkar han något, eftersom han inte kommer in i R6 förrän idag.

Jag är 80/20 på att Fjodde är ulv nu. Misstanken mot Basse finns kvar, och det vore tråkigt att ha fel där, men om han är ulv så är han årets deathwish-ulv och förtjänar fan att ta hem bucklan enbart därför. Jävlar vad han krigat, både mot bekräftade ulvar han arbetat för att få ut och bybor som granskat varenda stavelse han skrivit.

Och om jag måste försvara mig mot ett "vad var det jag sa"? från WH så kommer jag säga "du var inte där! Du stod inte där i sanden; naken, svettig och blodig efter en veckas varulvsspel och du vet inte vad vi genomled"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Och om jag måste försvara mig mot ett "vad var det jag sa"? från WH så kommer jag säga "du var inte där! Du stod inte där i sanden; naken, svettig och blodig efter en veckas varulvsspel och du vet inte vad vi genomled"
True dat! Jag tror ju att vi vinner detta och då ska vi vara så jäkla kaxiga resten av året!! Även om Fjodor är ulv så vill jag nog att han ska få del av äran, för det här mastodontpartiet går sannerligen till historien!

Ny kategori på prisgalan: Årets Vinmugg, spelarnas val av den/de som kämpar mest uthålligt under året!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Sedan en annan grej: @fjodorsenuba var i R4 och R5 ganska övertygad om att jag var snel hest. Kan vara kul att kolla!
Jag hade dig som grön i R2 och R3 med! Har ju kämpat med att försöka få dig att ändra dig angående Octa. Jag såg dig som grön och att du mea culpade dina gräv som grönande.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Blodpoäng i R6::
fjodorsenuba : 1bp+ Anthrox 1bp = 2 bp
Hägerstrand : 1bp + Impetigos 1 bp= 2 bp
Basenanji : 1bp
Sidd : 1bp+Anderssons 2 bp+Soddes 1bp = 4 bp

Impetigo : 1bp utröstad av hägern
Brynolf : 1bp utröstad av fjodor
Xyas : 1bp utröstad av Octa
Sodmikail : 1bp utröstad av Sidd
Andersson : 1bp utröstad av Sidd saknas ej

Vimes : 1bp nattmördad saknas
Waterhouse : 1bp nattmördad saknas
Octagonal : 1bp nattmördad + Xyas bp = 2bp saknas
Anthrox : 1bp nattmördad saknas
Saknade poäng=4 bp

Sidd är grönad då spelet vore slut om denne vore ulv 4+4bp.
Ingen annan är grönad genom matten.

Väldigt jämn slutomröstning då byn vinner med 7-6 i röster om fjodor är ulv.
Skönt att nattmord inte ligger före utröstning.

@Genesis spelmekanik verkar ju funkat perfekt👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Otrolig lättnad att kunna gröna sig.
Känns nog rätt bra för er också att ni kunde släppa just brustabletten Sidd.

Jädrans vad byn har gjort ett hästjobb för att baxa omkring detta härke till Varulvsspel.
Snacka om att vi försöker vända på varje tänkbar sten i detta moras till sammanslutning.

Och så förstås glöm ej att:

”Sann
makt
kan
inte
förstöras
😇❤👹🔥🩸”
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Fint skrivet ändå Sidd! Som jag skrev tidigare, lärdomen får nog bli att ulvar oftast att ligga lågt.

Jag hade ju en idé om att Octagonal, Impetigo och Hägerstrand försökte ackumulera poängen snabbt, men nä så var det ju tydligen inte. Jag tror att de helt enkelt försökte ligga lågt och sedan ta hem allt på sista rundan.
 
Top