Tack själv! Du är skitduktig.God45 said:Tack för idag allihopa, det var jättekul
Jag kom på en grej som jag tänkte på igår sen senare på kvällen. Först tänkte jag inte på det alls nämligen men sen efteråt tyckte jag att det var lite konstigt.
Det här med Dominate. Jag tycker inte det låter rimligt att om man failar med dominate så blir plötsligt allt i rummet hostile mot dig. Det är ju inget som tagits ur reglerna, snarare strider det mot hur dominate beskrivs i böckerna. Sen så tycker jag att det är lagom elakt att en fail funkar som en botch och detta helt omotiverat - jag sa "Låt oss ta henne". Jag sa inte "döda din kompis".
Att människor reagerar på det sättet måste ju betyda att de först uppfattar det övernaturliga kommandot och att de sedan tolkar övernaturligheten i kommandot som en hostil handling. I oWoD-systemet skulle vi snacka här om människor med väldigt hög willpower eller människor som upprepade gånger kommit i kontakt med och vet vad övernaturlighet är på ett intuitivt plan. Annars ser jag inte hur Dominate kan funka så här konstigt.
Och när jag ändå tar upp det så tycker jag att det dessutom rent spelmässigt känns bisarrt att en fail på dominate ger en... en superfail.
Jag tror därför att det vore bra om vi definierade konflikten lite mer. Typ: Jag vill ta mig förbi avspärrningen. Rull - beskriv. Eller, beskriv - rull. Fortune in the middle eller at the end spelar ingen större roll kom jag på.