Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Tack för idag allihopa, det var jättekul :gremsmile:
Tack själv! Du är skitduktig. :gremsmile:

Jag kom på en grej som jag tänkte på igår sen senare på kvällen. Först tänkte jag inte på det alls nämligen men sen efteråt tyckte jag att det var lite konstigt.

Det här med Dominate. Jag tycker inte det låter rimligt att om man failar med dominate så blir plötsligt allt i rummet hostile mot dig. Det är ju inget som tagits ur reglerna, snarare strider det mot hur dominate beskrivs i böckerna. Sen så tycker jag att det är lagom elakt att en fail funkar som en botch och detta helt omotiverat - jag sa "Låt oss ta henne". Jag sa inte "döda din kompis".

Att människor reagerar på det sättet måste ju betyda att de först uppfattar det övernaturliga kommandot och att de sedan tolkar övernaturligheten i kommandot som en hostil handling. I oWoD-systemet skulle vi snacka här om människor med väldigt hög willpower eller människor som upprepade gånger kommit i kontakt med och vet vad övernaturlighet är på ett intuitivt plan. Annars ser jag inte hur Dominate kan funka så här konstigt.

Och när jag ändå tar upp det så tycker jag att det dessutom rent spelmässigt känns bisarrt att en fail på dominate ger en... en superfail. o_O

Jag tror därför att det vore bra om vi definierade konflikten lite mer. Typ: Jag vill ta mig förbi avspärrningen. Rull - beskriv. Eller, beskriv - rull. Fortune in the middle eller at the end spelar ingen större roll kom jag på.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag tänker mig att polisen är stressade, det har skjutits i området. Sen så fattar de misstankar mot oss, eftersom vi går runt med någon med skottskador och en påle genom bröstet. Du säger då till polisen att göra som vi säger, då drar den pistolen och säger till dig att stanna. Tänk att poliser relativt ofta skjuter oskyldiga när de tänker att det har avfyratsskott. De är jävligt stissiga av sig.

Jag tycker inte dominate ska fungera så i alla lägen, men stressade poliser kan ju överreager.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Tack så mycket :gremsmile:

Min tanke här var att ni håller i en död eller döende kvinna och det finns en död säkerhetsvakt bakom er. Det finns inget riktigt sätt för er att prata er till att bara få sticka därifrån.

Ni lyckades först övertyga poliserna om att Cassius var en läkare vilket var en smart plan och fik dem att inte misstänka er direkt för tillfället.

När sedan Valentina börjde bete sig konstigt och började ge order till polisen bestämmer de sig för att gripa henne eftersom hon befinner sig på en brottsplats och uppför sig misstänksamt. Grejen var ju att de inte avbröt "läkaren" utan bara grep Valentina. De började inte skjuta heller eller någonting de bara grep henne.

Grejen är ju att det utan övernaturliga medel skulle vara omöjligt att prata sig ur den situationen utan att 1. Lämna namn, adress och så vidare som de kan kolla upp. 2. Bli förhörda (antagligen på polis stationen).

Så det var inte dominaten som gik fel, det vara bara att de tänkte gripa er för att ni var misstänkta på en brottsplats.

Förstår ni hur jag tänkte nu? :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Grejen är ju att det utan övernaturliga medel skulle vara omöjligt att prata sig ur den situationen utan att 1. Lämna namn, adress och så vidare som de kan kolla upp. 2. Bli förhörda (antagligen på polis stationen).
1. Lämnar namn och adress till nån random person.
2. Övertalar dem att ta förhöret här istället.

Blir en bisarr situation med maskerad-dödande obtenebration grejer på grund av ett missförstånd i kommunikationen. Jättetråkigt om du frågar mig. Det är inte den typen av karaktär jag vill spela. :gremfrown:
God45 said:
Så det var inte dominaten som gik fel, det vara bara att de tänkte gripa er för att ni var misstänkta på en brottsplats.

Förstår ni hur jag tänkte nu? :gremsmile:
Så basically det du säger är att jag eskalerade situationen helt i onödan för att jag tolkade situationen fel. I så fall är det ju en kommunikationsmiss? Du borde ha förklarat polisernas intentioner för jag tolkade situationen annorlunda än såsom du såg den och resultatet är att jag kände det som att min karaktär var inkompetent. Och jag själv lite också. :gremfrown:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Det blev tydligen en kommunikations miss här. Vad de hade gjort om inte mörker dimman kom var att gripa dig, sedan Cassius när han inte kunde återuppliva kvinnan. Så du hade haft fler chanser på dig att dominata dig ur situationen.

Så om du vill retconnar vi det till att du använde dominate till att fly situationen istället för obtenibration. Funkar det?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Gärna. Tack.

Kan vi säga att jag lämnar mitt namn samt rumsnummer till Irongate hotellet som jag bor på? Utifall att de har fler frågor att ställa så finns jag tillgänglig alltså.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Recca said:
Gärna. Tack.

Kan vi säga att jag lämnar mitt namn samt rumsnummer till Irongate hotellet som jag bor på? Utifall att de har fler frågor att ställa så finns jag tillgänglig alltså.
Absolut :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Recca said:
Gärna. Tack.

Kan vi säga att jag lämnar mitt namn samt rumsnummer till Irongate hotellet som jag bor på? Utifall att de har fler frågor att ställa så finns jag tillgänglig alltså.
Absolut :gremsmile:
Tack så hemskt mycket.

Jag tror att missen hade lite att göra med att jag ville behålla stresskänslan så att jag kunde uppamma ett stressigare beteende i mitt rollspelande. Jag tycker det är skitsvårt att behålla känslan i en scen när man avbryter sig för att rulla tärningar eller för att få scenen beskriven för sig. :gremfrown:

Så jag gick med min första tanke hela tiden, istället för att fråga hur jag borde tolka situationen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Jag kunde varit mycket tydligare i att de bara ville förhöra er och få reda på vem ni var och att de bara grep er för attt det är standard proceduren. Så mest mea culpa. Men nu är det ret-connat så att allting blev tydligare :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Casting call :gremsmile:




Adriana Giovanni: Flykting från huvudklanen och efterlys för diableri. Ryktet säger att hon flytt hit för att hitta en plats att gömma sig på. Hon är av 8th generationen, mäktig och desperat med en smak för vampyr blod.





TORPOR!

NPCerna - spelarkaraktärerna 0-1
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hon var ju oxo nykomling. Plus att hon inte är död. Hon är i torpor. Annars! Bra initiativ! :gremlaugh:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Men vad innebär detta för mig? Är jag också clean? Har jag kvinnan under min säng med alla mina påsar av jord.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Recca said:
Hon var ju oxo nykomling. Plus att hon inte är död. Hon är i torpor. Annars! Bra initiativ! :gremlaugh:
Jag kom inte på något annat sätt att definiera grupperna på. Och hon har ju varit här lite längre än oss, fast Nossen har väl varit här ett bra tag också.

(ändrade död till torpor btw.)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Cassius said:
Men vad innebär detta för mig? Är jag också clean? Har jag kvinnan under min säng med alla mina påsar av jord.
Hm... ja vad ska du göra med kroppen?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Okej, frågar här då. :gremtongue:

Finns det någon chans att vi kan spela någon, typ, fredagkväll? Så man slipper oroa sig för hur trött man kommer vara på jobbet dagen därpå och kan hålla på längre än till 23?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Cissi said:
Okej, frågar här då. :gremtongue:

Finns det någon chans att vi kan spela någon, typ, fredagkväll? Så man slipper oroa sig för hur trött man kommer vara på jobbet dagen därpå och kan hålla på längre än till 23?
Absolut :gremsmile: Enda grejen är att nästa vecka kan jag bara torsdag för jag har en massa att stå i resten av veckan. Men efter det kan vi börja planera in speltillfällen på fredagar eller helger.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cissi said:
Recca said:
Hon var ju oxo nykomling. Plus att hon inte är död. Hon är i torpor. Annars! Bra initiativ! :gremlaugh:
Jag kom inte på något annat sätt att definiera grupperna på. Och hon har ju varit här lite längre än oss, fast Nossen har väl varit här ett bra tag också.

(ändrade död till torpor btw.)
Fast hon kom ju med tåget och slaktade upp de där passagerarna osv. Hon kom alltså bokstavligen samtidigt som oss.
 
Top