Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Det här spelet tar nu inte emot fler spelare.

Jag tänker spelleda ett Vampire: The masquerade spel över skype och letar efter er på forumet som skulle vara intresserade av att spela med mig.

Spelet kommer använda världen från Vampire: the masquerade med de vanliga förbehållen att jag tillexempel ändrar vem som är prins över Berlin och vilken sekt hon tillhör precis hur jag vill :gremwink: Reglerna/Character sheetens som kommer användas är Vampire: the requiem reglerna fast med klaner, discipliner och generationer från Masquerade. Jag gör detta eftersom smidigare strider kommer vara guld värda vid över skype spelande.

Tärningsrullande kommer skötas med hjälp av ett heders system. Med andra ord rullar man sina egna tärningar och berättar hur det gick och jag litar blint på att ni inte fuskar :gremwink:

Spelet kommer utspela sig i nutid i Prag. Alla 14 klaner är tillåtna och vill ni spela någon konstig blodlinje så kommer jag åtminståne överväga det. Spelet har en Rated R rating och kommer innehålla sådant som skulle kunna vara i en bio-film med 17 års gräns, jag ber också spelarna hålla sig till den begränsningen.

Jag tänker att spelande kan ske på antingen onsdags eller torsdags kvällar från 18.00-23.00 och att vi spelar varje vecka. Spelets första story arc kommer ta 3 sessioner att klara av så det är bra om du som spelare åtminståne preliminärt kan förbinda dig till att spela åtminståne de tre gångerna :gremsmile: Första speltillfället är tänkt att äga rum antingen onsdagen den 19 eller torsdagen den 20 december.

Spelarna är Recca, Cassius, Cissi Laowai, Börnmo och Übereil.

Mer information om staden kommer i nästa post. Men jag vill redan nu säga att jag gärna tar emot önskemål om vad ni vill ska hända i den här krönikan. Vill ni fokusera stenhårt på klasskampen mot era elders? Vill ni ha stora moraliska passions draman med era inre demoner? Eller vill ni försöka slå en antedeluvian på käften (3 sekunder innan han äter er :gremwink: )? Kom gärna med förslag. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
The Despot

The garden mould was damp and chill,
Winter had had his brutal will
Since over all the year's content
His devastating legions went.

Then Spring's bright banners came: there woke
Millions of little growing folk
Who thrilled to know the winter done,
Gave thanks, and strove towards the sun.

Not so the elect; reserved, and slow
To trust a stranger-sun and grow,
They hesitated, cowered and hid
Waiting to see what others did.

Yet even they, a little, grew,
Put out prim leaves to day and dew,
And lifted level formal heads
In their appointed garden beds.

The gardener came: he coldly loved
The flowers that lived as he approved,
That duly, decorously grew
As he, the despot, meant them to.

He saw the wildlings flower more brave
And bright than any cultured slave;
Yet, since he had not set them there,
He hated them for being fair.

So he uprooted, one by one
The free things that had loved the sun,
The happy, eager, fruitful seeds
That had not known that they were weeds.



Prag

Alla vampyrerna i Prag har spårlöst försvunnit. Eftersom Prag leddes från Bratisalava och de två städerna ansågs vara en domän klarade nästan alla ledarna sig då de var upptagna i Bratisalava. Dock är alla mellanbossarna och fotfolket spårlöst försvunna.

Medan kriget mellan Camarillan, Sabbath och Settiterna fortsätter rasa i Bratislava så har vägen till Berlin, en Sabbath styrd stad och generelt helvetes hål stängts för all transport. Ingen vågar ge sig av till Prag.

Ingen förutom ni! Ni är desperata nog att komma undan era sires kontroll eller vampyr världens förakt, hungriga nog att ta risken för att kunna få en egen stad där ni kan uppnå makt eller helt enkelt beordrade ditt eftersom ni annses vara värdelösa nog att offra.

Själva staden är helt övergiven men utanför staden lurar varulvar, sabbath, settiter och märkligare varelser.

Prag är en stad där någonting fruktansvär har hänt. Med detta kommer mysteriet med vad som hände, något som kan bli en fråga rörande ren överlevnad för de oerfarna vampyrerna som nu vandrar staden gator. Men i och med detta är staden också en plats av rena möjlighter, en plats där till och med det klan lösa av skummet i vampyr världen kan bli prins.

Platser att besöka i Prag

Charles universitetet: Ett av de äldsta universiteten i Europa. Var en chantry byggnad för klan Tremere. Tremere klanen i Bratislava har hotat att döda alla som stjäl deras hemligheter härifrån men verkar inte ha skickat någon att evakuera dem ännu.

Lepzig universitetet: Hette tills 1991 Karl Marx universitetet. Klubbar och student hus runt universitetet var gömställen och mötesplatser för stadens Brujha tills försvinnandena. Det finns antagligen en hel del ghouls här som borde börja bli abstinenta efter blod ungefär nu.

Prazky hrad: Prag borgen, den gamla fästningen mitt i Prag var elysium för hela staden. Här fördes politik inom Camarillan men också förhandlingar med Sabbathen och Settiterna.

Franz Kafkas hus: Är numera ett museum. Detta var också den enda kända ingången ner i klan Nosferatus tunnlar.


Vampyrer som ni vet kan dyka upp i Prag:

Ambrosius Alorianos: 13th generationens ventrue ute efter att bli prins.

Montano, Lenny och Carlo: 13th till 11th generationens Lasombra representanter för sabathen.

Adriana Giovanni: Flykting från huvudklanen och efterlys för diableri. Ryktet säger att hon flytt hit för att hitta en plats att gömma sig på. Hon är av 8th generationen, mäktig och desperat med en smak för vampyr blod.

David Carpenter: Dhampir och vampyrjägare. Dök upp i regionen efter försvinnandena. Hans del i försvinnandena är okänd.

Andra städer som har kontakt med Prag:

Berlin: Styrs av Sabbath biskopen Waldemar Oxenstierner från klan Lasombra. Staden är fullständigt styrs av Sabbathen och är anntagligen staden i Europa med mest destruktiva vampyrer.

Bratislava: Staden som Prag officielt styrs från har ett ganska lågt generations genomsnitt och en stor population av mäktiga vampyrer. Staden är dessutom i öppet innbördes krig mellan Camarillan, Sabbath och Settiter. Officielt styrs stadena av Camarilla prinsen Sebastian Du Pont, han är dock utmanad av Assashi och Vlad, representatner för Settiterna och Sabbathen.

Warszawa: Är i händerna på en allians av de traditionella egyptiska Settiterna och den nordeuropeiska blodlinjen Followers of the midgard serpent. De sträcker sina dolda tentakler långt in i städer runtomkring i Europa.

Wien: Wien är hemstaden för clan Tremere. Tremere själv villar under staden och dusintals vampyrer av sjätte, femte och till och med fjärde generationen finns i staden. Se upp klan Tremere är kanske med i Camarialan men är egentligen bara på klan Tremeres sida.

Venedig: Hemstaden för den neutrala klan Giovanni. Klanen består av necromancers och är djupt involverad i kriminell brottslighet, människohandel samt narkotika och vapenhandel. Klanens medlemar har också... ohälsosamma förhållande både med döda kroppar, zombier och andra familje medlemar. Deras antediluvian , Augustus, är den svagaste av klan grundarna men är enligt skrämande rykten fortfarande aktiv.


Kampanjen

Teman: Huvudtemat för kampanjen är klasskamp eller kamp mot makten. Striden mellan de äldre vampyrerna som styr världen från bakom ridåerna och yngre vampyrer som försöker skaffa sig en plats i världen är central i kampanjen men ännu mer så är hur karaktärerna väljer att utkämpa den. Båda Nietzsche och Marx levde och arbetade i Prag och båda deras filosofier kommer vara avgörande i kampanjen. Solidaritet med sina jämlikar eller att försöka bli en Nietzschiansk övermänniska med de fördelar karaktären har som en vampyr kan både vara vägar att gå.

Känsla: Gotisk punk. Världen är mörk, fylld av ondska och mäktiga förtryckande organisationer. Denna känsla känns av i arkitektur, musik och konst. Den är överallt runt karaktärerna och har varit det hela deras liv. Men det finns hopp, man kan ta upp kampen mot mörkret runt en och innom en. Vreden och elden som krävs för detta finns och lever. Räkna bara inte med att vinna.

Soundtrack: Rage against the machine och Richard Wagner. Hög volym, rikt bildspråk och vrede mot världen. Speglar kampanjens känsla och tema.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vilken tid körs det i? Nutid?

Also, hur gör vi rollpersoner, vad bör man tänka på? Riktlinjer till det generellt. :gremsmile:

Får jag göra en Lasombra? :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Recca said:
Vilken tid körs det i? Nutid?

Also, hur gör vi rollpersoner, vad bör man tänka på? Riktlinjer till det generellt. :gremsmile:

Får jag göra en Lasombra? :gremlaugh:
Vi kör i nutid så start månaden är december 2012.

Gör en vampyr enligt Nwod reglerna fast välj din klan och dina discipliner från Owod. Vissa discipliner säger till dig att rulla stats som inte finns i nwod vampire och då tar du det närmaste som finns i nwod. Har du några specifika frågor om en viss disciplin så fråga här så kommer jag med ett svar så snabbt jag kan. Oh, och generation och hur mycket blod du kan hålla är som i gammla wod.

Du kan absolut göra en Lasombra! :gremsmile: Du får till och med välja om du vill vara från huvudklanen eller från Lasombra antitribu. Vill du spela antitribu så rekomenderar jag att du köper ner din generation lite så att resten av klanen inte siktar in sig på dig med dominate för lätt bara. Kör hårt :gremlaugh:

Edit: Jag ska nog säga att en stor del av Prag kampanjen är att alla kan göra mer eller mindre vilken karaktär som helst. Sedan kommer pressen från staden och hoten i och utanför den att pressa ihop vampyrerna. För du tar ett steg in i prag, sedan slutar din sekt egentligen spela roll för ett långt tag. Sedan blir det drama när du väljer mellan dina vänner och din sekt/klan.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Åååh! Det här vore så jävla coolt att vara med i! När drar det hela igång? (Jag har inte riktigt tid nu i december nämligen. Iallafall inte innan julhelgen)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Laowai said:
Åååh! Det här vore så jävla coolt att vara med i! När drar det hela igång? (Jag har inte riktigt tid nu i december nämligen. Iallafall inte innan julhelgen)
Jag hade tänkt starta det den 19 eller 20 men om det betyder att vi kan ha med dig som en spelare skjuter jag det gärna till den 26 eller 27. Funkar det för dig? :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Okej! Kära forumiter, jag är grymt på. Senaste gången jag körde WoD var jag 14. Jag vill gärna vad med och testa. Hur fan gör jag en karaktär utan böckerna?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Du laddar hem ett grattis character sheet lagligt här: http://mrgone.rocksolidshells.com/pdf/VtR/VtR1-Page.pdf

Sedan följer du instruktionerna längst ner på character sheetet. Du sätter ut 5 points i den grupp atributer du vill vara bäst på, 4 i den näst bästa och 3 i den sämsta. Du gör sedan samma med skills fast med 11/7/4.

Sedan går du hit: http://www.angelfire.com/vamp/vamp_guardian/Vampire_The_Masquerade_3rd_Edition__revised_.pdf

och letar upp en klan du gillar och köper 7 poäng värda av meriter och 3 poäng värda av discipliner.

Sedan räknar du ut restena av värden enlig instruktionerna längst ner på character sheetet. Willpower lika med resolve + composure och så vidare.

Eller så kan du välja en klan, välja vilken/vilka discipliner du vill ha och hitta på en back story och så gör jag ett character sheet till dig. :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Ja, alltså, jag måste. Det här är så jävla fett. Plus, andra gången jag spelar vampyr i prag. under nästan exakt samma omständigheter dessutom.
Enda skillnaden är att jag spelade det under 1100-tal, och staden var vampyrtom för att den var "En jävla håla". Annars jävligt likt ^^
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Laowai said:
Ja, alltså, jag måste. Det här är så jävla fett. Plus, andra gången jag spelar vampyr i prag. under nästan exakt samma omständigheter dessutom.
Enda skillnaden är att jag spelade det under 1100-tal, och staden var vampyrtom för att den var "En jävla håla". Annars jävligt likt ^^
Nice :gremlaugh: Ge mig namnet och backstory på din gammla karaktär så gör jag honom till den gammla prinsen som har försvunnit och som det kommer vara en sub-plot att hitta :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Som det ser ut nu spelar vi Torsdagen den 27 December. Funkar det för alla? :gremsmile: För annars flyttar vi det till Januari den 3 eller någon annan dag :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
Laowai said:
Ja, alltså, jag måste. Det här är så jävla fett. Plus, andra gången jag spelar vampyr i prag. under nästan exakt samma omständigheter dessutom.
Enda skillnaden är att jag spelade det under 1100-tal, och staden var vampyrtom för att den var "En jävla håla". Annars jävligt likt ^^
Nice :gremlaugh: Ge mig namnet och backstory på din gammla karaktär så gör jag honom till den gammla prinsen som har försvunnit och som det kommer vara en sub-plot att hitta :gremsmile:
Squueeeeee ^_^
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har inte new world of darkness. Har aldrig läst det. Vet inte hur man gör karaktärer.

Får vi poäng att bygga karaktärer med eller ska vi bara skriva en roll och höfta lite siffror?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Du laddar hem ett grattis character sheet lagligt här: http://mrgone.rocksolidshells.com/pdf/VtR/VtR1-Page.pdf

Sedan följer du instruktionerna längst ner på character sheetet. Du sätter ut 5 points i den grupp atributer du vill vara bäst på, 4 i den näst bästa och 3 i den sämsta. Du gör sedan samma med skills fast med 11/7/4.

Sedan går du hit: http://www.angelfire.com/vamp/vamp_guardian/Vampire_The_Masquerade_3rd_Edition__revised_.pdf

och letar upp en klan du gillar och köper 7 poäng värda av meriter och 3 poäng värda av discipliner.

Sedan räknar du ut restena av värden enlig instruktionerna längst ner på character sheetet. Willpower lika med resolve + composure och så vidare.

Eller så kan du välja en klan, välja vilken/vilka discipliner du vill ha och hitta på en back story och så gör jag ett character sheet till dig. :gremsmile:
5/4/3 i stats. Men i oWoD så satte man ut dem i mental attributes, social eller physical. Här verkar de vara indelade tvärtom så att man sätter ut i Power, Finesse och Resistance. Är det så kategorierna funkar eller?

Så gör man karaktären på så vis som man gör den i oWoD i övrigt? Kan vi köra skype så kan jag ställa de här frågorna till dig direkt istället? :gremtongue:
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Det här lät toppenkul, men på grund av anledningar kan jag ju givetvis inte vara med. Ha det skoj.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,480
Nej man sätter fortfarande ut statsen i Mental/social/physical. De tre till vänster är mental, de i mitten är physical och de längst till vänster är physical.

Här är en step for step guide: http://drs.larp.com/documents/requiem/RequiemQuickstart.pdf

Men använd bitarna jag sade skulle tas från Masquerade där jag sade du skulle använda dem :gremsmile:

Jag gick ut och motionerade så därför det här svaret dröjde. Skicka dina skype uppgifter till mig så kan jag hjälpa till där om det behövs :gremsmile:
 
Top