Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag undrar lite saker, kan ställa frågan här.

Kan någon motivera mig till varför jag ska välja att lägga på potence.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Just for the record. Jag slutar inte förrän 17 så 19 är alldeles utmärkt. Då har jag nog hunnit äta lite också.

/Cissi, som redan är lite rädd för Cassius. Han verkar hård (eller så är han bara ful i mun...) :gremwink:

Edit: Men om någon vill snacka innan så är jag på! Skicka ett PM!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Cassius said:
Jag undrar lite saker, kan ställa frågan här.

Kan någon motivera mig till varför jag ska välja att lägga på potence.
Nej.
Jag har gjort det för att det passar min karaktär ypperligt. Men, nattsyn, otäcka klor, att sova i jorden och förvandla sig till en varg kanske inte allas cup of the...
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Varför potence: En dutt i potence är värdelöst. Två duttar i potence innebär att du kan få två i styrka för en blod. Dessutom, kan du bara spendera en blod per runda så kan du få upp styrka mycket fortare än om du bara spenderar blod på styrka rakt av.

(Och Cissi, du blandar ihop potence och protean.)

Übereil, som är ledig och kan börja prata när som helst

Edit: jag skulle nästan propsa för att folk loggar in på Skype innan vi börjar så man hinner värma upp (dvs slappna av) lite. Första gången jag deltog i en skypekonversation så tog det fyra timmar innan jag vågade säga något. Det lär säkert inte bli så illa nu, men som sagt, uppvärmning kan vara bra. :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ahh, då fattar jag. Det är såklart en poäng om man kan boosta styrka så.

Jag är på att snacka lite innan, måste dessutom testa min mick, det var ett tag sedan jag använde den. Vill du snacka lite vid 5?
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Det kan jag göra, så kan jag svara på fler frågor om det är så. :gremsmile: Mitt skypenick står i min profil.

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,644
Jag loggar in så fort jag kan men det blir nånstans efter 18.00.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ger inte potence autosuccesses? Eller gav den +1 dice/level på att träffa med strength-feats eller vad?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Übereil said:
Varför potence: En dutt i potence är värdelöst. Två duttar i potence innebär att du kan få två i styrka för en blod. Dessutom, kan du bara spendera en blod per runda så kan du få upp styrka mycket fortare än om du bara spenderar blod på styrka rakt av.

(Och Cissi, du blandar ihop potence och protean.)

Übereil, som är ledig och kan börja prata när som helst

Edit: jag skulle nästan propsa för att folk loggar in på Skype innan vi börjar så man hinner värma upp (dvs slappna av) lite. Första gången jag deltog i en skypekonversation så tog det fyra timmar innan jag vågade säga något. Det lär säkert inte bli så illa nu, men som sagt, uppvärmning kan vara bra. :gremsmile:
AAAH! Såklart. Har läst så mycket de senaste dagarna att allt bara snurrar! Uhh... Jag loggar också på så snabbt jag kan ikväll, OFF-snack är bra.

/Cissi, :gremblush:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Vi ändrade ju det från att ge autosucc för att folk tyckte det var för bra.
Men den ger extra tärningar på str-feats och anfall? Det är ju bra men som sagt en vanlig boost i strength gör ju potence typ värdelös. Jag tycker inte det ska kosta blod att aktivera potence om level 1 i potence är likadan som en boost i strength. Vad kom vi fram till att celerity gör nu igen? Jag minns inget om de nya reglerna. :gremtongue:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,644
Vi tar potence när det komemr upp och vi kan skrika på varandra via skype istället för bara skriva på varandra :gremlaugh:

Jag kommer nå en skype kapabel platform så fort jag kan men tills dess får ni vara tållmodiga :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tack som fan alla, det var jätte roligt. Fungerade bättre än vad jag trodde. Jag tror också att vi kan arbeta mer på att få det att flyta bättre. Var inte rädda att avbryta mig.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Jag instämmer! Mycket trevligt första spelmöte. Lite ovant med att inte kunna prata i munnen på varandra, men det vänjer man sig vid tror jag. Blir kul att fortsätta iaf!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Tack som fan alla, det var jätte roligt. Fungerade bättre än vad jag trodde. Jag tror också att vi kan arbeta mer på att få det att flyta bättre. Var inte rädda att avbryta mig.
Du är himla duktig på att vara spontan och låta äkta o bra. :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Kul! Som sagt, det blir nog lättare när vi lär känna varann lite mer, så vi vågar ta plats.
Ska bli spännande att se vad Laowai bidrar med! :gremsmile:

Tack, gänget.

Kramar!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Recca said:
Cassius said:
Tack som fan alla, det var jätte roligt. Fungerade bättre än vad jag trodde. Jag tror också att vi kan arbeta mer på att få det att flyta bättre. Var inte rädda att avbryta mig.
Du är himla duktig på att vara spontan och låta äkta o bra. :gremsmile:
Tack så mycket! Det var jätte kul att spela mot dig!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Cissi said:
Kul! Som sagt, det blir nog lättare när vi lär känna varann lite mer, så vi vågar ta plats.
Ska bli spännande att se vad Laowai bidrar med! :gremsmile:

Tack, gänget.

Kramar!
Ja, det ska bli väldigt spännande att se hur de går med ytterligare en!
 
Top