Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Börnmo said:
Mycket trevligt!

Tack tack, då ska jag belöna er med att ni kommer få höra en av sveriges fulaste dialekter. Tranås-dialekten, en blandning av det sämsta från östergötland och småland, med en touch av jönköpingskan också =)

Tyvärr för er så har jag en webbkamera...
Ni kommer också få höra super-bred Trelleborgs skånska från er spelledare :gremwink: Förstår ni inte vad jag säger så bara fråga så skall jag försöka artikulera som om jag faktiskt talade en form av svenska :gremwink:

Båda Gangrel och Nos funkar bra :gremsmile: Spelar man Gangrel brukar man vara lite mer självständig, Conan som gör sig själv till prins för egen hand. Spelar man Nos brukar man börja bygga nätvärk av dödliga agenter, ghoul hantlangare och vampyr partners för att skydda sig själv och få saker och ting gjorda utan att själv behöva göra dem. Information är en fantastisk handelsvara och någonting klan Nosferatu är mästare på att skaffa. :gremsmile:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ska vi verkligen skriva ut våra karaktärer rakt av här? Känner vi varandra så väl? Jag hade ju hellre velat ha en lite trevande relation, att man skriver ut en liten presentation av vad folk vet om en. Sen ifall SL vill ge oss bitar av varandra?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag har skrivit min bakgrundshistoria nu. Obs, ingen korrektur än, gör det imorrn. Bered dig på läsning. ^^
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Min tanke var att om karaktärerna presenteras här så var det upp till spelarna att skilja på In character/out of character. På så sätt kan det sammordnas ifall någon av karaktärerna känner varandra sedan tidigare. Spelar två spelare karaktärer från samma klan kan de tillexempel vara childer och sire.

Men har ni några hemligheter så behöver ni inte skriva dem här. Är din vampyr i hemlighet en infernalist? Skriv det i ett PM till mig och nämn det inte i den här tråden. :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Finns det någon bra stans där jag kan läsa på om oWoD? Jag hittar i nWod som i min egen ficka, men oWoD har jag bara exponerats för genom Vampire-datorspelet, och jag misstänker att det är en rätt liten glimt bara. Halp?

Edit: Gärna någonstans där det typ finns en "oWoD 101, börja här" grejja. White Wolf wiki är liiiiiite för stort just nu, akej?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Laowai said:
Finns det någon bra stans där jag kan läsa på om oWoD? Jag hittar i nWod som i min egen ficka, men oWoD har jag bara exponerats för genom Vampire-datorspelet, och jag misstänker att det är en rätt liten glimt bara. Halp?

Edit: Gärna någonstans där det typ finns en "oWoD 101, börja här" grejja. White Wolf wiki är liiiiiite för stort just nu, akej?
Här är bästa snabb introt :gremsmile: : http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/TabletopGame/VampireTheMasquerade

Sedan finns den svensk gjorda men engelsk skrivna Vampires suck serien som ligger online och har beskrivningar av claner och koncept som ser ut så här:



Arkivet med alla serierna finns här: http://vampire.riotamot.com/Archives.php

Jag rekomenderar hela serien för den är grymt rolig och underhåller under tiden den introducerar en till gammla world of darkness :gremsmile:

Men du kan också söka på en klan du är intresserad av och få en kort sammanfattning, nästan alla finns. Som klan Brujha som jag postade här ovan eller klan Giovanni:

 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Laowai said:
Alltså, tzimisce är ju jäääävligt coola alltså...
Det är sjukt coola!

Jag har en fråga! Hur gör vi med Backgrounds, alltså får man ploppar i det eller köper man det som merits?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Cassius said:
Laowai said:
Alltså, tzimisce är ju jäääävligt coola alltså...
Det är sjukt coola!

Jag har en fråga! Hur gör vi med Backgrounds, alltså får man ploppar i det eller köper man det som merits?
Man har 7 ploppr att köpa merits för. Man väljer backgrounds från vampire:the masquerade dock och inte meritsen från requiem. Du kan hitta meritsen i reglerna här: http://www.angelfire.com/vamp/vamp_guardian/Vampire_The_Masquerade_3rd_Edition__revised_.pdf

Tänk på att du köper Generation som en background och att vi inte använder blood potency. Bara generation.

Förövrigt är Tzimisce är freaky coola! :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Virtue and vice ska jag prata om nu. Högst upp på ert character sheet står det virtue and vice. Dessa har ersatt nature and demeanor.

Man väljer en av varje från de sju dödsynderna respektive de sju himmelska dygderna.

När man gör någonting som är dåligt för en men uppfyller ens virtue får man tillbaks en willpower point. Gör man någonting som är dåligt för en men uppfyller ens vice får man tillbaks all willpower.

Så om din virtue är generosity och du ser till att förbinda en persons sår så att han inte förblöder fastän polisen är på väg och du riskerar att åka fast pom du stannar för länge så får du tillbaks en willpower point.

Om du anfaller gängmedlemen för att han förolämpar dig fastän detta gör att hans gäng kommer försöka hämnas och din vice är wrath? Grattis, du får tillbaks alla dina willpower points.

Man kan spendera en willpower för att få 3 extra tärningar till en rullning eller för att få 1 automatisk framgång.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Man har 5 background points i oWoD vet jag.

Sen har jag en fråga, i oWoD så har man freebie points som man använder endast i början. De försvinner när spelet börjar och då börjar man använda exp istället för o höja grejer. Du skriver att vi får 15 exp från början. Betyder det att vi inte har 15 freebie points? Det funkar ju olika hur man höjer nämligen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Recca said:
Man har 5 background points i oWoD vet jag.

Sen har jag en fråga, i oWoD så har man freebie points som man använder endast i början. De försvinner när spelet börjar och då börjar man använda exp istället för o höja grejer. Du skriver att vi får 15 exp från början. Betyder det att vi inte har 15 freebie points? Det funkar ju olika hur man höjer nämligen.
De är 15 xp så man behåller dem med sig om man inte spenderar dem direkt. Det är 7 poäng till bakgrunder i det här spelet med begränsningen att max 5 av dem får läggas på generation och att 2 av dem måste läggas på en annan bakgrund :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Jag postade tidigare om hur man spenderar xp:n men jag postar om det nu:

Ni har grundplupparna enligt vad som står längst ner på papret + 15 extra xp. Abilities kostar 5 per steg att köpa upp, alltså att steg ett kostar 5, steg 2 kostar 10 och så vidare. Skills kostar 3 per steg. Innom klanen discipliner kostar 5 och utanför klanen discipliner kostar 7.

Lägsta generationen tillåten är 8. Och jag upprepar att vi kör generationer och inte blood potency.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Fler dumma frågor, i Nwod verkar alla klaner har plus 1 i en attribut. Hur fungerar det nu?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Jag postade tidigare om hur man spenderar xp:n men jag postar om det nu:

Ni har grundplupparna enligt vad som står längst ner på papret + 15 extra xp. Abilities kostar 5 per steg att köpa upp, alltså att steg ett kostar 5, steg 2 kostar 10 och så vidare. Skills kostar 3 per steg. Innom klanen discipliner kostar 5 och utanför klanen discipliner kostar 7.

Lägsta generationen tillåten är 8. Och jag upprepar att vi kör generationer och inte blood potency.
Attributes kostar x4.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Atribut är X5 eftersom de kör nya reglerna för det. Bara använd priserna jag lade upp.

Man får inte plus 1 til en atribut, ignorera det.

Nej, Roll20 hjälper inte. Jag föredrar hederssystemet där alla rullar sina egna tärningar.

Så, där tror jag jag svarade på alla frågorna :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Okay...

Vad är: Presence, Composure och Resolve för konstiga attributes? Varför ska man höja dem?

Jag skulle vilja satsa lite på den typen av stats som kallas för social. Är Presence detsamma som Appearance?

Vore det inte bättre om vi körde med de gamla rollformulären istället men typ la till lite extra grejer bara? Om du säger till vad jag ska lägga till så kan jag slänga ihop ett rollformulär på 10 minuter som har allt vi behöver.
 
Top