Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Krav och krav. Jag tänker minsann inte köpa en jämrans cam bara för att du ska kunna sitta och spana! sådeså!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Laowai said:
Krav och krav. Jag tänker minsann inte köpa en jämrans cam bara för att du ska kunna sitta och spana! sådeså!
Då kommer min rollperson döda din rollperson.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Personligen tycker jag att det är trevligt att ha nåt att identifiera rösten med, att se när någon pratar är bra. En av de främsta anledningarna till att jag spelar rollspel är den sociala biten.

Men ni lär ju inte va tvungna att köpa en cam för att spela.

/Recca, som vill se Cassius, han har gömt sig bakom den där söta katten för länge!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Det här komemr låta lite fel men missförstå mig rätt nu :gremwink:

Det har varit lite bannande på det här forumet den senaste tiden och jag har varit en av de bannade. Så, ifall någon av oss blir bannad skulle det vara bra om vi har ett backup sätt att kontakta varandra. Vi ska ju ändå använda skype så skulle de av er som inte pm:at mig era skype uppgifter göra det så lägger jag till er på skype. Om någon sedan blir avstängd en vecka så kommer det inte att komma ivägen för kampanjen :gremsmile:

Oh, och om ni inte har en webcam skulle ni kunna sätta en bild av er själva som profilbild på skype så att vi har ett ansikte till rösten? :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag kommer bara att bli frestad att bete mig som är kutym på chat-roulette. Kan bli så himla dålig stämning då :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Börnmo said:
Om det finns någon plats kvar, så är jag väldigt intresserad =)
Grattis, du har precis fått den sista tillgängliga platsen i spelet. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Jag uppmuntrar härmed spelarna att posta sina backstorys och/elelr character sheets till froumet eller skicka de samma till mig så fort ni är klara med dem :gremsmile:

Behöver någon hjälp med att göra sina karaktärer så posta i tråden eller skicka mig ett PM. :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Finns det fortfarande plats? Det här låter både som en kul krönika och ett idealt sätt att få spela mer (blivit lite dåligt med det iom att alla jag spelar med bor en timmes tågresa bort...). :gremsmile:

Übereil, som dessutom älskar Storyteller
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
God45 said:
Det här komemr låta lite fel men missförstå mig rätt nu :gremwink:

Det har varit lite bannande på det här forumet den senaste tiden och jag har varit en av de bannade. Så, ifall någon av oss blir bannad skulle det vara bra om vi har ett backup sätt att kontakta varandra. Vi ska ju ändå använda skype så skulle de av er som inte pm:at mig era skype uppgifter göra det så lägger jag till er på skype. Om någon sedan blir avstängd en vecka så kommer det inte att komma ivägen för kampanjen :gremsmile:

Oh, och om ni inte har en webcam skulle ni kunna sätta en bild av er själva som profilbild på skype så att vi har ett ansikte till rösten? :gremsmile:
Jag ska verkligen försöka se till att inte bli avständ innan vi har kommit igång! Skickar över uppgifterna till dig ikväll.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Übereil said:
Finns det fortfarande plats? Det här låter både som en kul krönika och ett idealt sätt att få spela mer (blivit lite dåligt med det iom att alla jag spelar med bor en timmes tågresa bort...). :gremsmile:

Übereil, som dessutom älskar Storyteller
Du får vara med fast jag egentligen har stängt spelar intagningen. Men du är den sista för nu har vi nått min smärtgräns på 6 spelare :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Laowai said:
Hur färska är vi? Har vi nån xp att peta ut eller är det grundplupparna bara?
Ni har grundplupparna enligt vad som står längst ner på papret + 15 extra xp. Abilities kostar 5 per steg att köpa upp, alltså att steg ett kostar 5, steg 2 kostar 10 och så vidare. Skills kostar 3 per steg. Innom klanen discipliner kostar 5 och utanför klanen discipliner kostar 7.

Lägsta generationen tillåten är 8. Och jag upprepar att vi kör generationer och inte blood potency.

När jag ändå pratar om regler så vill jag att ni ignorerar följande saker: Predators taint samt brotnings- och grepreglerna.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,498
Jag tänker nu beskriva hur man rullar för att göra saker och hur strider går till :gremsmile:
För att rulla för att göra någonting lägg ihop stat + ability + bonus för utrustning. Alla tärningar som är 8 eller högre är en framgång. Tärningar som kommer upp 10 får ni en framgång för och får rulla om för att se om ni får fler framgångar. 1:or drar inte från framgångar.

Rullar man inga framgångar och rullar minst en 1:a så misslyckas man dramaiskt.

I en strid rullar du antalet tärningar lika med stat + ability + bonus för utrustning – Motståndarens försvar. Antalet framgångar man rullar är hur mycket skada man gör på motståndaren. Det finns tre sorters skada. Bashing från nävar och trubiga vapen och för vampyrer kulor från skjutvapen. Lethal från knivar och svärd. Aggrevated från eld och övernaturliga attacker.

När man fyllt sina helth boxes med bashing börjar man ta lethal damage om man tar mer skada från bashing. När man fyllt dem med lethal börjar man ta aggrevated från bashing och lethal skade källor. När man fyllt sin rad med bashing har man -3 till alla rullningar. När man fyllt alla sina skadeboxar med lethal rullar man för att inte hamna i torpor och fyller man upp sina health boxar med aggrevated är det final death dags.

Bashing skada helas 3 om man spenderar 1 blod. Lethal skada helas 1 för varje blod man spenderar. Aggrevated skada helas 1 om man spenderar 3 blod.

Sociala skills får inte användas på andra spelare utan bara på npc:er. Övernaturliga krafter som dominate och liknande får dock användas på andra spelare hur mycket ni vill :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
God45 said:
Übereil said:
Finns det fortfarande plats? Det här låter både som en kul krönika och ett idealt sätt att få spela mer (blivit lite dåligt med det iom att alla jag spelar med bor en timmes tågresa bort...). :gremsmile:

Übereil, som dessutom älskar Storyteller
Du får vara med fast jag egentligen har stängt spelar intagningen. Men du är den sista för nu har vi nått min smärtgräns på 6 spelare :gremsmile:
Det där får mig att känna såhär.

Jag börjar med karaktär ikväll. :gremsmile:

Übereil
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag har två karaktärer på g, en Giovanni och en Malkav. Är det någon annan som tänkte köra på någon av dom så kan jag tänka mig att hoppa den. Så skicka ett PM eller skriv här om ni tänkte spela någon av dom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag kommer göra en Lasombra iaf. Nån annan får gärna va Lasombra också men vi kanske skulle snacka ihop oss aningens eftersom det kan hända att vi känner varandra sen innan. Det vore ju coolt. :gremlaugh:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Mycket trevligt!

Tack tack, då ska jag belöna er med att ni kommer få höra en av sveriges fulaste dialekter. Tranås-dialekten, en blandning av det sämsta från östergötland och småland, med en touch av jönköpingskan också =)

Tyvärr för er så har jag en webbkamera...
 
Top