Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Alltså, jag vet att jag sa det nyss, men det här spelet är så jäääääävla kul!

Jag känner att jag börja komma in i rollen mycket mer, och jag har stört roligt med det här spelet på ett sätt jag inte har haft i rollspel på jättelänge.

Sjuk props till er alla! (lite extra till cassius för att han får mig att garva hela tiden =) )
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag var väldigt trött och det var en dungeon crawl, det värsta jag vet inom rollspel. Men det är ett roligt gäng och jag hade roligt trots lite spel.

Jag tänker så här om kvällens lir, ska vi spela en brokig grupp så får vi försöka spela in varandra i gruppen, alltså försöka forma den logiskt för våra karaktärer. Vi får därför hjälpas åt att försöka vara en grupp på något sätt. Alltså, ha överseende med karaktärernas idiotier och när de sträcker ut handen för att skaffa en brygga in i deltagandet hjälpa till.

De andra problemet är att om vi ska spela med öppna kort kan folk inte metaspela. Det förstör lite hela grejen.

Det tredje problemet är att om vi ska spela i scener och gå i turordning genom dom så kan inte spelarna hoppa mellan sina scener, för de innebär att de som börjar utföra sina handlingar är dom som kommer delta mest i spel. Antingen så genomför vi allt kollektivt, vilket är en lösning eller så gör vi det scen för scen.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cassius said:
Jag var väldigt trött och det var en dungeon crawl, det värsta jag vet inom rollspel. Men det är ett roligt gäng och jag hade roligt trots lite spel.

Jag tänker så här om kvällens lir, ska vi spela en brokig grupp så får vi försöka spela in varandra i gruppen, alltså försöka forma den logiskt för våra karaktärer. Vi får därför hjälpas åt att försöka vara en grupp på något sätt. Alltså, ha överseende med karaktärernas idiotier och när de sträcker ut handen för att skaffa en brygga in i deltagandet hjälpa till.

De andra problemet är att om vi ska spela med öppna kort kan folk inte metaspela. Det förstör lite hela grejen.

Det tredje problemet är att om vi ska spela i scener och gå i turordning genom dom så kan inte spelarna hoppa mellan sina scener, för de innebär att de som börjar utföra sina handlingar är dom som kommer delta mest i spel. Antingen så genomför vi allt kollektivt, vilket är en lösning eller så gör vi det scen för scen.
Har du lust att ge exempel på problem ett och två? Jag kan inte minnas att jag har tänkt på det nämligen (vilket sannoligt gör mig till en del av problemet)

Inte för att vara dryg alltså, utan för att jag vill förstå hur du menar.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
1:an handlade nog mest om att få med honom i gruppen, att det blev väldigt svårt att motivera Giovannin att delta i gruppen. Jag tänker att det hade räckt om någon hade sagt "Hej Matehus jag gillar dig häng med!", eller "vi hittar säkert pengar".

2:an handlade nog lite om läsa tankar grejen, som inte störde mig, det är lugnt om man vill göra det. Men då kanske man ska försöka göra det i ögonblick där man personen inte vet något också. Av någon anledning visste Übe direkt att Matehus dolde något. Det kan lika gärna gälla bokgrejen, både att Cissi försökte undersöka innan mig, men också Übes förföljelse.

Ta nu inte detta hårt, jag har säkert gjort liknande grejer utan att tänka på det. Det ska alltså INTE läsas som kritik utav er som personer utan av formen av spel med öppna kort som kräver SL intervention i situationer där spelarna glömmer bort sig.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Thijs gillar ju matheus som fan. Alltså, alla grejjer somjag garvar åt i micken som du säger in-game, det är thijs som skrattar. :gremwink:

Edit: ciggen han bjöd på var för övrigt hans sätt att reacha ut. Svårt för vampisar att ta en öl tillsammans liksom.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Vi måste ha en diskution om spelet och saker runt det.

Folk vill inte ha den just innan spelet.

Därför kommer den ske onsdag 19.00. Detta är den enda andra dagen jag har ens lite tid. Så antingen har vi den onsdag vid 19.00 eller innan spelet på torsdagen.

Kan alla onsdag?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Jag har inte tid. Jag är ledsen men jag har skola och en flytt och en massa annat. Om vi inte kan onsdag får vi ta den här diskutionen på torsdag innan spelet. Det är inte idealt men det är vad som får hända.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Idag har jag städat. Vad jag fick städa för att få det rent efter den röran ni lämnade efter er efter speltillfället igår!

Eller, rättare sagt var det jag som under spelet tappade 1. ett glas vatten. 2. en flaska cola, korken avskruvad och flaskan full. 3. en stor kopp kaffe. Dexterity 1, kanske? :gremcrazy:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Eller koffeinabstinens kanske, med tanke på punkt två och tre på listan?

Übereil
 
Top