Nekromanti Vampire: The masquerade Skype spel

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
På tal om det, dags för kaaaafffffeee!

(jag dricker alldeles för mycket kaffe, men så studerar jag ju på distans också, och det är för nära bryggaren) :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yo!

Jag har ett vänskapligt problem som kanske kommer kräva min uppmärksamhet under veckan så det äventyrar spel på torsdag.
Spela för all del utan mig om God45 tycker att det är okej och som sagt så är det inte säkert att jag kommer vara otillgänglig. Men ville vara ute i god tid och inte höra av mig kvällen innan.

Jag återkommer om det senare i veckan.

Kramar!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Cissi said:
Yo!

Jag har ett vänskapligt problem som kanske kommer kräva min uppmärksamhet under veckan så det äventyrar spel på torsdag.
Spela för all del utan mig om God45 tycker att det är okej och som sagt så är det inte säkert att jag kommer vara otillgänglig. Men ville vara ute i god tid och inte höra av mig kvällen innan.

Jag återkommer om det senare i veckan.

Kramar!
Ok då vet jag. Hör av dig när du vet säkert. Hoppas det löser sig :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
God45 said:
Cissi said:
Yo!

Jag har ett vänskapligt problem som kanske kommer kräva min uppmärksamhet under veckan så det äventyrar spel på torsdag.
Spela för all del utan mig om God45 tycker att det är okej och som sagt så är det inte säkert att jag kommer vara otillgänglig. Men ville vara ute i god tid och inte höra av mig kvällen innan.

Jag återkommer om det senare i veckan.

Kramar!
Ok då vet jag. Hör av dig när du vet säkert. Hoppas det löser sig :gremsmile:
Kom på... Jag är game ikväll. :gremsmile:
kommer vara redo mellan 18-18.30.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Cissi said:
God45 said:
Cissi said:
Yo!

Jag har ett vänskapligt problem som kanske kommer kräva min uppmärksamhet under veckan så det äventyrar spel på torsdag.
Spela för all del utan mig om God45 tycker att det är okej och som sagt så är det inte säkert att jag kommer vara otillgänglig. Men ville vara ute i god tid och inte höra av mig kvällen innan.

Jag återkommer om det senare i veckan.

Kramar!
Ok då vet jag. Hör av dig när du vet säkert. Hoppas det löser sig :gremsmile:
Kom på... Jag är game ikväll. :gremsmile:
kommer vara redo mellan 18-18.30.
Trevligt :gremsmile: Ses då :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Jag skulle gärna uppfriskas om vad jag läste i Jaromirs böcker. Bohdan har läst de upprepade gånger, jag minns det bara inte själv.

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Übereil said:
Jag skulle gärna uppfriskas om vad jag läste i Jaromirs böcker. Bohdan har läst de upprepade gånger, jag minns det bara inte själv.

Übereil
Först Lou:s släktträd:

Cain

Zilat

Anoiya

Jarromir den äldre

Sonain

Slobodan

Jaromir den yngre

Sophia Karnov


Sedan att Jarromir den äldre var krönikör till Meketh, childer till Cain när Meketh slogs mot Cain på platsen där Prag skulle komma att byggas.

Meketh försöker dra in Cain i en annan verklighet för att separera honnom från Guds förbannelse. Detta fungerar nästan men Cain lyckas besegra och döda sin Childer. Jaromir den äldre flyr med någonting värdefullt (alltså en del av cains blod i sin kropp) och skriver ner vad som hänt och delvis vad som kommer hända. Att Lous:s blodslinje kommer vara viktig när Meketh återkommer och att det är Sophia Karnov de komemr behöva.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Känns som att jag upprepar vad jag brukar skriva här såhär dags, men det var kul att spela ikväll!

Nu börjar det ju verkligen hända saker. Ska bli spännande att se vart det hela tar vägen, vad Lou gör vis sin situation, och hur vi alla ska hantera problemet som kallas Matheus. :gremgrin:
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Börnmo said:
Känns som att jag upprepar vad jag brukar skriva här såhär dags, men det var kul att spela ikväll!

Nu börjar det ju verkligen hända saker. Ska bli spännande att se vart det hela tar vägen, vad Lou gör vis sin situation, och hur vi alla ska hantera problemet som kallas Matheus. :gremgrin:
JAG ÄR FAN INGET PROBLEM!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Börnmo said:
Känns som att jag upprepar vad jag brukar skriva här såhär dags, men det var kul att spela ikväll!

Nu börjar det ju verkligen hända saker. Ska bli spännande att se vart det hela tar vägen, vad Lou gör vis sin situation, och hur vi alla ska hantera problemet som kallas Matheus. :gremgrin:
Tack för idag, det var jättekul :gremsmile: Nästa gång blir spännande :gremlaugh:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Cassius said:
Börnmo said:
Känns som att jag upprepar vad jag brukar skriva här såhär dags, men det var kul att spela ikväll!

Nu börjar det ju verkligen hända saker. Ska bli spännande att se vart det hela tar vägen, vad Lou gör vis sin situation, och hur vi alla ska hantera problemet som kallas Matheus. :gremgrin:
JAG ÄR FAN INGET PROBLEM!
Nä, du är lösningen på vårat varulvsproblem. :gremsmile:

(Eller om det är varulvarna som är lösningen på problemet som är du...)

Übereil
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
Påminnelse om att vi spelar i kväll. Ses då :gremsmile:
Oj. Då var jag inte ledig nån kväll den här veckan. Coolt. Tur att jag inte bokat in nåt ikväll då :gremlaugh:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Jag har "bokat in" det här.

Übereil, som har matlåda redo för att slösa så lite tid på mat som möjligt
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Bokat sedan en vecka =)

Ska försöka sova lite i eftermiddag, var vaken i natt med två magsjuka barn. Ingen rolig natt...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,482
Tack för en jättebra kampanj :gremsmile:

Grymt snyggt spelat allihop :gremlaugh:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Tack själv! Mycket roligt att spela, och kampanjen var väldigt intressant även om jag tyckte att den dels var något kort men också att det hela eskalerade väldigt fort, men de två sakerna hänger ju ihop :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Okej, jag svarar här istället så vi inte trådkapar mer:

Aight, så Thijs var inte där, och vet inte att det var Pavel som stakeade Lou, och han vet inte att Mekhet blev besegrad därigenom och alltså inte att hon kommer att vakna om hon blir ostakead?

Cool, han kommer att kasta runt all sin makt i staden för att hitta henne igen och hjälpa henne. För de är bro's. Thijs kanske inte är en god människa, men han kan vara en bro likförbaskat =)
 
Top