Nekromanti Vad ska ni spela på Gothcon?

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,609
Location
Huddinge
Genesis;n316767 said:
Jag har med mig ett scenario till DYD: Häxan i Rubicum. Det är löst baserat på The Rocky Horror Picture Show och utspelar sig på Mars.
:eek: Jag vill spela!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Robert Jonsson;n316773 said:
Jag ska även få nöjet att spela Flodskörden tillsammans med Rollspelsmåndag - på fredagen! Jag _tror_ det kommer streamas genom deras kanaler.
Är det Jörgens tävling som utlystes i måndagens live-sändning? Jag hade tänkt skicka in ett svar, men då är det inte lönt antar jag om de redan valt en vinnare? :)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
En vecka kvar till GothCon!
Vi har fortfarande ett antal lediga platser till:

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00 - 1 plats ledig. (Med Lightshy som SL)

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

PMa om ni vill spela med oss.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Jag kommer liksom förra året att hålla till i Oldschool-hörnan och där kommer jag att spelleda något, några eller samtliga av följande (med följande regelsystem):
  • Spores of the Sad Shroom (knave)
  • The Unseen Vaults of the Optic Experiment (knave)
  • Forgive Us (knave)
  • Tower of the Stargazer (knave)
  • Tunnel Tremors (knave)
  • The Iron Coral (Into the odd)
  • Fever Swamp (Into the odd)
  • Svartsörja, eller Skuggkungens Förlorade Ättling (MÖRK BORG)
Det är drop-in, så vill du vara med på nåt är det bara att titta förbi och se om det finns platser över.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Jag brukar hänga i spelmakarrummet, men vet inte om jag vågar mig dit riktigt i år.

Oavsett vilket så kommer jag nog förbi indierum och möjligen OSR. Sedan vet jag inte riktigt, kanske borde börja planera vad jag ska göra mera.

Hade fundering på om man kunde få in en Fishtank i år men tvivlar på att det går att fixa nog med folk.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Genesis;n316767 said:
Jag har med mig ett scenario till DYD: Häxan i Rubicum. Eftersom GnomVid inte skulle skriva något nytt DYD-scenario till i år så lovade jag att skriva ett, och det har jag gjort. Det är löst baserat på The Rocky Horror Picture Show och utspelar sig på Mars.
<3 <3 <3

Visst ska vi spela? :-D

(Och jag vill sjukt mycket spela Rök över Kanton också!)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Lukas;n316779 said:
:eek: Jag vill spela!
GnomviD;n316989 said:
Visst ska vi spela? :-D

(Och jag vill sjukt mycket spela Rök över Kanton också!)
Självklart ska vi spela! Fyra spelare på Häxan; ni har två förtursplatser.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Genesis;n317005 said:
Självklart ska vi spela! Fyra spelare på Häxan; ni har två förtursplatser.
Blir det på fredag kväll vill jag hemskt gärna vara med -- blir kort besök i år och nästan ingen tid att spela, tyvärr...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Mitt crew hade planerat att spela Coriolis och Ur Varselklotet på lördagen, men vi får se hur det blir med Coriolis. Tydligen har de inte så många spelledare tillgängliga, så vi kanske slår oss ner någonstans och spelar Hjältarnas Tid istället.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,707
Location
Göteborg
Nässe;n317006 said:
Blir det på fredag kväll vill jag hemskt gärna vara med -- blir kort besök i år och nästan ingen tid att spela, tyvärr...
Det är nog inte omöjligt att vi kan få till det på fredag kväll. Jag skickar ett PM.
 

Magnus Widqvist

Cap'n Coffee
Joined
13 Jun 2017
Messages
19
Location
Uppsala
Eftersom jag bestämde mig hastigt och lustigt för två dagar sedan så är jag inte anmäld till något. Jag kommer nog mest att driva omkring och hälsa på gamla bekanta. Mycket möjligt att jag blir indragen i någon grupp som saknar en spelare. Sedan kan man ju alltid lämna konventsområdet någon kväll för att leva dålighetsliv på stan.

beer, foamy -- MW
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Under passen Fredag 10-15 och lör 16-21 har jag tänkt besöka indierummet. Om någon vill spela Anno Daemonum med mig då så är det ett av mina främsta mål med konventet. Men är rätt sugen på den yttersta domen och nerver av stål också. Men ja vi får se vad som bjuds, svårt att planera vad man ska göra i indierummet känner jag! Kul att de tär många som ska dit!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,257
Location
Örebro
Daniel;n316809 said:
Är det Jörgens tävling som utlystes i måndagens live-sändning? Jag hade tänkt skicka in ett svar, men då är det inte lönt antar jag om de redan valt en vinnare? :)
Nej, det är inte tävlingen! Vinner du får du alltså spela med mig utöver resten av Rollspelsmåndag.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,550
Jag har spelat Den yttersta domen en gång. Det var spännande och jag lyckades vinna, men aldrig någonsin har jag förstått så lite av ett rollspel. Måhända är det dags att göra ett nytt försök nu på Gothcon.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,257
Location
Örebro
luddwig;n317196 said:
Jag har spelat Den yttersta domen en gång. Det var spännande och jag lyckades vinna, men aldrig någonsin har jag förstått så lite av ett rollspel. Måhända är det dags att göra ett nytt försök nu på Gothcon.
Nej! Grundläggande regel i livet! Har du 100% vinstratio, lägg ned så den inte bryts. Då kan du hävda vara världsbäst! ;)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,550
Robert Jonsson;n317211 said:
Nej! Grundläggande regel i livet! Har du 100% vinstratio, lägg ned så den inte bryts. Då kan du hävda vara världsbäst! ;)
Men om jag vinner igen får jag ju 200 %. ????
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,890
Location
Nordnordost
Vad gäller DYD. Att ställa om hjärnan till att man spelar en ensamble och inte ett party, även om äventyret är upplagt så att det ser ut som att man spelar ett äventyrarparty. Saker som sker utanför rollpersonernas sfär är egentligen mest bakgrund, hur rollpersonerna reagerar och hur agerandet påverkar deras inbördes relationer är det viktiga.

IMO.
 
Top