Nekromanti Vad ska ni spela på Gothcon?

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
wilper;n306557 said:
Jag kollade genom foldern men hittade inget vanligt arr som lockade.

Men Indierummet och OSR-Hörnan är gedigna källor till kul för mig så jag lär hänga där. Förmodligen spelar jag tillbaka inträdet som spelledare i Indierummet, det brukar bli så.

Annars skriver jag på KUF så att tangentbordet glöder, rip_danger ritar så att grafitdammet yr och Sysp skriver äventyr så att han får mardrömmar(?). Om allt vill sig väl blir det releasefest i Indierummet, och vill det sig bara hjälpligt så kan vi i alla fall bjuda på provspelning på samma modell som vi körde Dödsmatch 2000 till Cyber M/77 förra året. Guerillakonvent FTW.

Och spelmakarrummet. Räknas det som arr? Jag tror jag lovat Caligo och Oldtimer att hänga där en del och pitcha spel.
Vi har ett bord och du är varmt välkommen att tok-pitcha!
Kaffefläckar ingår i service :)
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
90% av tiden kommer jag att befinna mig i Old School-hörnan och spelleda gamla, nya och nygamla OSR-moduler. Resterande tid dräller jag väl runt spelmakarna och/eller irrar planlöst omkring i största allmänhet. Men ett säkert kort är OSR-hörnan.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Grejer i Indierummet/OSR-hörnan. Tar med mig Follow, för de som vill spela en medlemmar i en grupp som försöker åstadkomma något (indiepitchar ftw).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
DeBracy;n306976 said:
(indiepitchar ftw).
Jag skall spelleda Kuf-äventyret som Sysp skriver på. Det är OSR, så vi kanske kan tjyva ett bord hos OSR-hörnan, annars i Indierummet.

Och jag är jättepepp på att köra The Sword and the Loves, som är typ Love in the Time of Seid fast alla är riddare och hovdamer i Artursagan. Och det passar perfekt i Indierummet.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
wilper;n306994 said:
Jag skall spelleda Kuf-äventyret som Sysp skriver på. Det är OSR, så vi kanske kan tjyva ett bord hos OSR-hörnan, annars i Indierummet.

Och jag är jättepepp på att köra The Sword and the Loves, som är typ Love in the Time of Seid fast alla är riddare och hovdamer i Artursagan. Och det passar perfekt i Indierummet.
Ska se om jag kan få med min urgamla crew på det. Annars kommer jag själv och drar ihop något med oskyldiga förbipasserande.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
DeBracy;n306976 said:
Tar med mig Follow, för de som vill spela en medlemmar i en grupp som försöker åstadkomma något.
Jag lyssnade nyss på ett halvgammalt avsnitt av Nordnordost där du pratade om just Follow. Det lät väldigt gemytligt. Mattias/Sysps spel för ofrivillig rymdbuskis lät också skoj.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
luddwig;n307136 said:
Jag lyssnade nyss på ett halvgammalt avsnitt av Nordnordost där du pratade om just Follow. Det lät väldigt gemytligt. Mattias/Sysps spel för ofrivillig rymdbuskis lät också skoj.
Follow hade varit skoj att prova, det borde vi kunna dra ihop.

Däremot tror jag du blir ensam på rymdbuskis, jag är inte supersugen ???? Men du får gärna prova den riktiga versionen av Our Ship som nu är ett survival co-op rpg, det kommer jag ha med mig till Indierummet.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Sysp;n307161 said:
Follow hade varit skoj att prova, det borde vi kunna dra ihop.

Däremot tror jag du blir ensam på rymdbuskis, jag är inte supersugen ???? Men du får gärna prova den riktiga versionen av Our Ship som nu är ett survival co-op rpg, det kommer jag ha med mig till Indierummet.
Alltså, jag ogillar verkligen buskis och vill inte egentligen spela sådant. Däremot tycker jag att kombinationen av rymd och buskis är roligt som idé i all sin dumhet.

När det gäller Follow och Our Ship är jag inte alls ovillig att testa i mån av tid. Lyckas jag klämma in båda dubblar jag dessutom antalet indiespel jag någonsin spelat.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
FireVisor;n307202 said:
Jag är en som spelar mycket udda spel, så Indierummet låter mycket lockande.

Jag menar att indierummet främst handlar om bra och intressanta spel.
 

Emelie

Veteran
Joined
29 Mar 2018
Messages
3
"Göteborgs TidelagsSällskap" kommer i år igen, med ett fullspäckat schema! När vi inte spelar blir det nog att dra runt mellan butikerna och kanske indierummet :)
Ur Varselklotet - Spökhuset i Färentuna
Menkars Svarta Ros
Tjugosjätte Timmen
1.000 dollar för El Tuerto
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
pappa;n306970 said:
90% av tiden kommer jag att befinna mig i Old School-hörnan och spelleda gamla, nya och nygamla OSR-moduler. Resterande tid dräller jag väl runt spelmakarna och/eller irrar planlöst omkring i största allmänhet. Men ett säkert kort är OSR-hörnan.
Stövelkatten;n308336 said:
Blir väl kanske nån tur ner i underjorden i Old School-kyffet, annars mest häng och pilsner. Kanske lite figurapel. Som vanligt alltså.
Vad ska jag göra på Gothcon? Mitt svar är mitten av det Venndiagram som formas av de två ovanstående citaten.

(Kort sagt, jag är med och arrar Old School-hörnan även i år.)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
QUOTE=Paal;n306905]Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.[/QUOTE]

Uppdatering med antal lediga platser:

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00 - 2 platser lediga.

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00 - 3 platser lediga.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag hoppas få tid att spela och speltesta lite i indierummet och kanske spela in något i poddrummet, men mest kommer jag nog stå uppe bland butikerna med Bläckfisk Förlag och snacka med folk!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Om någon är sugen på att haka på har mitt lag fortfarande plats för en eller eventuellt två spelare till på följande pass:

Hjältarnas tid fredag 10-15.
Coriolis fredag 16-21.
Western lördag 10-15.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,305
Location
Kullavik
Blev lite underligt igår när det plötsligt dök upp ett Facebook-inlägg att datumen för anmälan inte stämde överallt och att anmälningsavgifter senast skulle vara Gothcon tillhanda igår (vilket inte ens är möjligt eftersom det tar någon bankdag innan pengarna når dem). Eftersom jag avvaktar med att betala för att se att vi hade kompletta lag i varje pass så hade jag inte betalt än, så jag blev trött och hoppade av arrangemangen.

Jag kanske åker förbi och kikar utan arrangemang någon av dagarna iaf, och faktum är att det känns lite skönt att vara obokad.

Vilka delar av Gothcon kräver inträdesavgift? Indierummet, men inte butikerna?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Henke;n311640 said:
Blev lite underligt igår när det plötsligt dök upp ett Facebook-inlägg att datumen för anmälan inte stämde överallt och att anmälningsavgifter senast skulle vara Gothcon tillhanda igår (vilket inte ens är möjligt eftersom det tar någon bankdag innan pengarna når dem). Eftersom jag avvaktar med att betala för att se att vi hade kompletta lag i varje pass så hade jag inte betalt än, så jag blev trött och hoppade av arrangemangen.

Jag kanske åker förbi och kikar utan arrangemang någon av dagarna iaf, och faktum är att det känns lite skönt att vara obokad.

Vilka delar av Gothcon kräver inträdesavgift? Indierummet, men inte butikerna?
Vi har fortfarande nedanstående platser lediga om du vill boka in dig på något.

Paal;n306905 said:
Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.

Uppdatering med antal lediga platser:

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00 - 2 platser lediga.

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00 - 3 platser lediga.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Mmm, drop-in aktiviteterna (som indierum) kräver också att man betalat inträde och de brukar kolla noga att man har armband vid auktionen.

Men att gå i butikerna eller bara se sig om kräver inget band.

Annars, jag har nog spelat ett rollspelsarr med föranmälan de sista 8 åren (Fornsaga på förra eller förr-förra GC). Ändå är GothCon en av årets höjdpunkter för mig, det har gått utmärkt att fylla dagarna med skoj ändå.

Det finns gott om möjligheter till drop-in spel. Vill man spelleda brukar det alltid finnas brist på sådana. Prova att köra ett konvent från andra sidan skärmen?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Paal;n311641 said:
Vi har fortfarande nedanstående platser lediga om du vill boka in dig på något.
Ja kom och spela Symbaroum!
 
Top