Nekromanti Vad ska ni spela på Gothcon?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,305
Location
Kullavik
Misstänker att det är fler än jag som skall på Gothcon och tänkte höra var ni tänkte spela (om ni bestämt er) ?

Såhär tänker jag:
Coriolis - Menkars Svarta Ros (Fredag kl.10:00)
Skrömt - Onda Cirklar (Fredag kl.16:00)
Symbaroum - Mörkret kallar (Lördag kl.10:00)
KULT:DL - Tjugosjätte Timmen (Lördag kl.16:00)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag är arrangör för indierummet i år så jag kommer nog vara där iprincip hela konventet.
Men möjligtvis skulle jag vilja spela Westernsenariot eller kult, om jag hittar någon cool grupp till det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Jag kollade genom foldern men hittade inget vanligt arr som lockade.

Men Indierummet och OSR-Hörnan är gedigna källor till kul för mig så jag lär hänga där. Förmodligen spelar jag tillbaka inträdet som spelledare i Indierummet, det brukar bli så.

Annars skriver jag på KUF så att tangentbordet glöder, rip_danger ritar så att grafitdammet yr och Sysp skriver äventyr så att han får mardrömmar(?). Om allt vill sig väl blir det releasefest i Indierummet, och vill det sig bara hjälpligt så kan vi i alla fall bjuda på provspelning på samma modell som vi körde Dödsmatch 2000 till Cyber M/77 förra året. Guerillakonvent FTW.

Och spelmakarrummet. Räknas det som arr? Jag tror jag lovat Caligo och Oldtimer att hänga där en del och pitcha spel.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Jag är spontant sugen på Coriolis, Western och att få testa Hjältarnas tid. Har skapat ett lag i bokningssystemet och slängt ut några frågor till diverse folk men inget är klart ännu. Jag funderar även på att ta med Världsrymdens vagabonder och, förutsatt att det finns hugade spelare, låna ett bord i OSR-hörnan eller indierummet för ett spelpass.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,305
Location
Kullavik
Så tiotusenkronors-frågan är hur man skall hinna med Indie-rummet när det är så här mycket andra arrangemang. Faktum är att jag håller med Wilper om att det inte var så mycket som kändes lockande av rollspels-arrangemangen i år.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Arrangerar Fyra StuG och en Scho-Ka-Kola två pass och kommer försöka vara med på ett hörn av brädspelsarrangerandet också, om jag är välkommen där. Annars tänkte jag nog främst spela spel med vänner som haft (o)turen att hamna på fel kust och som jag egentligen bara träffar på GothCon.

Inte omöjligt att det blir drop-in på något scenario dock, eftersom jag inte upprepat misstaget med att arrangera *varje* pass, som jag gjorde med Gustav måste dö förra året... Men överlag är jag aldrig intresserad av de stora populära rollspelen. Antagligen missar jag något!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Premiärar min dungeon ”Origenes” till Kuf i Indierummet om det vill sig väl (i princip klar nu, vilket säkert innebär panik i sista minuten).

Målet är också att ha med ett gäng ashcan-exemplar med egenutskrivna kort av Our Ship så att folk som testar det i Indierummet och gillar det kan få med sig ett speltest-ex hem till självkostnadspris.

Annars är jag sjukt sugen på OSR, och förhoppningvis blir det några sköna indielir också. Hittade inget arr som verkligen måste spelas i foldern i år... :(
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
creepwood;n306567 said:
Jag funderar på att ta med mig mitt Kingdom Death: Monster för att se ifall folk vill lira, inget rollspel men brukar inte spela rollspel på konvent.
Ja! Tack! :)
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Jag vill spela Coriolis i alla fall och sen hänga i indierummet. Sen kanske något till arr, har inget lag i dagsläget dock men det löser sig nog.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Som några tidigare påpekat ser jag inga av de ”vanliga” arrangemangen som lockar förutom kanske
”Insnöad”.

Symbaroum & Coriolis sparar jag tills de kommer ut i handeln för att spela hemma.

Hade någon förhoppning om att det ev. skulle funnits ett Delta Green arr. i år. Men ack...

Men efter att ha vidgat mina vyer förra året så är jag i år lite intresserad av figurspel tex Guld & Bly.
Skulle bli mycket glad om det visade sig att ”Frostgrave” eller ”Rangers of Shadow Deep” dök upp nånstans.

Annars är Indierummet ett säkert kort!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,305
Location
Kullavik
Lightshy;n306600 said:
Symbaroum & Coriolis sparar jag tills de kommer ut i handeln för att spela hemma.
Min första tanke var precis densamma. Onödigt att spela något som ändå går att köpa sedan och det var därför jag valde bort Varselklotet och Kutulu (där det t.o.m uttryckligen står på Kutulu att den kommer släppas). Symbaroum lär också garanterat släppas, men jag tyckte vår SL (hej Bifur) gjorde ett så bra jobb att jag hoppas vi har chansen att spela med honom igen (och gärna även med Nässe om han kommer). Konventsscenarion till Coriolis tycker jag är lite ovanligt att de senare släpps i handeln. Vet att mina vänner spelade något för typ 4-5 år sedan som jag inte tror är släppt. Vi spelade ett fängelsescenario till Coriolis för två år sedan och det är jag helt säker på att jag inte sett någonstans sedan dess. KULT-scenariot från förra året (Natt i Berlin ?) tror jag inte heller finns någonstans (däremot Oakwood Heights som Helmgast frikostigt släppte för fri nedladdning).

Skrömt finns ju inte i handeln än heller, men det tyckte jag var en av höjdpunkterna på det jag spelade förra året.

Hade gärna spelar Insnöad också, men den innebär väl 3 spelpass om man vill få helheten förstår jag det som. Kanske kan man få möjlighet att få tag på det efteråt?
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Jag ska arra Skrômt två av kvällarna och Gudasaga i Indierummet. Sen ska vi spela in lite med Svartviken Rollspelspodd, så ska spela årets Kutulu-scenario med Gabbi. Får se hur mycket mer jag hinner med. Lite sugen på att försöka hitta tid att spela årets KULT med.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Nu är det klart att jag ska spela Hjältarnas tid (fredag 10-15), Coriolis (fredag 16-21) och Western (lördag 10-15). Om någon vill göra oss sällskap finns det plats för en eller eventuellt två spelare till. Förutom mig består laget i nuläget av icke-forumiter, alla trevliga och rumsrena (med reservation för att jag faktiskt inte träffat en av deltagarna, men jag litar på mellanhandens omdöme). Tre bokade pass känns för övrigt väldigt lagom. Då hinner jag även besöka butikerna, surra med diverse folk, spela drop in samt spelleda något äventyr i retrorymden om andan faller på.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Paal;n306905 said:
Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år. Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon...
Jag kan intyga att det här är ett riktigt toppengäng att spela med. Väldigt trevliga, avslappnade och roliga alla tre.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,305
Jag arrar både Ur Varselklotet och Kutulu i år, där planen är att spelleda ett pass på båda. Sedan håller jag en workshop om att skriva skräckrollspel på lördagen och ska besöka Leia/QueerNördarna-rummet, så det är ett späckat schema!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
gabrielledebourg;n306917 said:
Jag arrar både Ur Varselklotet och Kutulu i år, där planen är att spelleda ett pass på båda. Sedan håller jag en workshop om att skriva skräckrollspel på lördagen och ska besöka Leia/QueerNördarna-rummet, så det är ett späckat schema!
Skulle mycket gärna testat något av Varselklotet eller Kutulu bara för att pröva att ha dig som spelledare.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Lightshy;n306918 said:
Skulle mycket gärna testat något av Varselklotet eller Kutulu bara för att pröva att ha dig som spelledare.
Det kan rekommenderas!
 
Top