Nekromanti Vad ska ni spela på Gothcon?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Tillägg om Den yttersta domen:

Det hade underlättat enormt om någon inledningsvis förklarat för den inbitne tradspelaren, det vill säga undertecknad, att "ni spelar mot varandra", "det är intrigerna mellan er spelet handlar om" och "ni som spelar har rätt att bestämma saker om spelvärlden". Det kan också ha varit så att någon förklarade detta, men att jag inte fattade. Hur som, grymt spel. Väldigt o-trad, men grymt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,745
Location
Göteborg
luddwig;n317219 said:
Tillägg om Den yttersta domen:

Det hade underlättat enormt om någon inledningsvis förklarat för den inbitne tradspelaren, det vill säga undertecknad, att "ni spelar mot varandra", "det är intrigerna mellan er spelet handlar om" och "ni som spelar har rätt att bestämma saker om spelvärlden". Det kan också ha varit så att någon förklarade detta, men att jag inte fattade. Hur som, grymt spel. Väldigt o-trad, men grymt.
Spelet har ett antal budord som jag tycker förklarar rätt bra vad det handlar om. Jag brukar läsa upp dem när jag ska spela. Visserligen ska man spela "mot varandra", som i att konflikter mellan rollpersoner är en grej, men det är ju också ett uttalat "play to lose"-spel. Målet är att "ta reda på vad paradiset är värt", inte att det ska gå så bra som möjligt för ens rollperson (vilket inte betydet att du spelade fel som vann, såklart).

Mitt scenario är ganska barskrapat. Endast rollpersonerna är närvarande (inga SLP), och det hela utspelar sig på en och samma plats under någon dags tid. Du är jättevälkommen om du vill spela det.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,567
Genesis;n317261 said:
Du är jättevälkommen om du vill spela det.
Tack så mycket för erbjudandet. Jag får se om tiden räcker till. Har några bokade spelpass men bristen på spelledare verkar svår så oklart vad mitt lag faktiskt får spela.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag ska ner på Gothcon för att spela nya grejer! P.g.a. omständigheter har jag knappt spelat sedan i somras och är hejdlöst peppad på att prova nya och spännande saker. Utöver att få lira Genesis' DYD-äventyr är jag nyfiken på Rök över Kanton, nya Utpost (jag har ännu inte spelat det gamla!), Anno Daemonum, Gudasaga, Nerver av stål eller annat ballt som tas med till Indierummet. Gimme cool stuff!

Själv förbereder jag mig för att hålla i Genesis' DYD-äventyr, I Gudadrottningens klor och några av de balla spelen ur Seven Wonders (däribland självklart lulebon Tovas awesome "Acceptable Losses"). Därtill hade jag tänkt läsa in Lovecraftesque och ev. Serpent's Tooth, som jag inte har hunnit spela ännu. Andra klassiker som kanske får hänga med är Polaris och PSI*RUN.

Ni hittar mig i Indierummet!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Robert Jonsson;n317180 said:
Nej, det är inte tävlingen! Vinner du får du alltså spela med mig utöver resten av Rollspelsmåndag.

Det blir jag som spelar med er! Ses på GothCon!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag har som vanligt inte mycket mer planer än "jag ska vara i indierummet och spela spel där" Men i år har jag gjort en Buckon list (en bucket list för konvent) med saker jag vill få spelat i år.
  • Ha minst ett riktigt bra dramatiskt spelpass
  • Ha minst ett riktigt bra humoristiskt spelpass
  • Spela något som jag aldrig spelat förut
  • Spela med någon som är ny till indierollspel
  • Spela en karaktär med namnet Orm
  • Spela DYD med Genesis
  • Inte spela något OSR
  • Spela en karaktär som haft en penisförstoring
  • Spela så lite som möjligt med folk ifrån mina vanliga spelgrupper
  • Spela en karaktär inspirerad av Timothy Olyphant
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Lukas;n317464 said:
[*]Spela en karaktär inspekterad av Timothy Olyphant
[/LIST]
Är det han som är rollspelspolis i år? Jag trodde han bara jobbade på andra sidan Atlanten.


;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,745
Location
Göteborg
Lukas;n317464 said:
Jag har som vanligt inte mycket mer planer än "jag ska vara i indierummet och spela spel där" Men i år har jag gjort en Buckon list (en bucket list för konvent) med saker jag vill få spelat i år.
Bra initiv! Jag har lagt mig till med traditionen att ha något jag vill spela under konventet. Härom året skulle jag ju få in citatet "Låt ditt liv vara gruset som får maskineriet att stanna", som jag läste på ett hustak här i Göteborg. Här är min hinkonlista, så som den ser ut just nu, i alla fall:
  • I år har jag tänkt spela en rollperson som är beroende av doftljus.
  • Jag vill spela Utpost 2
  • Häxan i Rubicum
  • Rök över Kanton
  • Spela ett spel jag inte spelat förut
  • Spela OSR
  • Spela Prosopopée (det var länge sedan nu!)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Daniel;n317458 said:
Det blir jag som spelar med er! Ses på GothCon!
Kul! Grattis!

Och på förhand, jag ber om ursäkt för min karaktärs beteende! ;)
 
Top