Nekromanti Vad ska ni spela på Gothcon?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,305
Location
Kullavik
Paal;n311641 said:
Vi har fortfarande nedanstående platser lediga om du vill boka in dig på något.
Tack för erbjudandet. Jag får fundera lite :)
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag ska spela in pod, ett mysterium till Things from the Flood. Sen blir det nog mycket häng. Tanken har varit att det här året göra tid för indie-rummet, som jag älskar. Men i realiteten tror jag det blir rätt lite spel, tyvärr. Skulle så gärna vilja prova några spel jag inte testat förut.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Senaste nytt på Facebook är att anmälan är förlängd till 5/3.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Hej hej,

Jag vet inte riktigt hur det kommer bli med spelande, jag har fått haka på ett gäng de två åren jag har besökt. Just nu vet jag inte om hela det gänget ska med eller om det kommer finnas plats. Men jag är väldigt intresserad av Skrömt och hoppas på att det kommer finnas möjlighet att hoppa in i en grupp eller om det kommer finnas ett helt gäng grupplösa som slår ihop sig :) Annars hoppas jag på Kult, Mutant, Kutulu. Coriolis också.

Dessutom tänkte jag prova figurspel, ta mig till indierummet :)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Vill bara nämna att jag är nere på långfredagen.
I år har jag inte bokat upp mig på något utan tänkte mest glida omkring och vara lite spontan.
Men om det är en plats som behöver fyllas nånstans så hör av er! Jag tar gärna chansen att träffa och spela med andra forumiter om chansen ges.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Lightshy;n313592 said:
Vill bara nämna att jag är nere på långfredagen.
I år har jag inte bokat upp mig på något utan tänkte mest glida omkring och vara lite spontan.
Men om det är en plats som behöver fyllas nånstans så hör av er! Jag tar gärna chansen att träffa och spela med andra forumiter om chansen ges.
Vi har fortfarande nedanstående platser lediga om du vill boka in dig på något.

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg
Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.

Uppdatering med antal lediga platser:

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00 - 2 platser lediga.

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00 - 3 platser lediga.


 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Lightshy;n313592 said:
Men om det är en plats som behöver fyllas nånstans så hör av er! Jag tar gärna chansen att träffa och spela med andra forumiter om chansen ges.
Paals gäng är trevliga att spela med. Annars finns det plats i mitt lag till följande pass:

Hjältarnas tid fredag 10-15. Där har vi reservplats 1 men jag hoppas att det löser sig. Annars går vi till OSR-hörnan. Skulle alla spelledare vara upptagna där kapar vi ett bord någonstans och kör ett testpass Världsrymdens vagabonder.

Coriolis fredag 16-21.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Jag har inte anmält mig till något arr. Det verkar som att jag ska SL:a M:Å0 åt FL, om bara arrangören hör av sig någon gång ... Annars lär jag hänga i Indierummet och trakassera människor på uppdrag av Spelsnackarna.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
luddwig;n313594 said:
Paals gäng är trevliga att spela med. Annars finns det plats i mitt lag till följande pass:

Hjältarnas tid fredag 10-15. Där har vi reservplats 1 men jag hoppas att det löser sig. Annars går vi till OSR-hörnan. Skulle alla spelledare vara upptagna där kapar vi ett bord någonstans och kör ett testpass Världsrymdens vagabonder.

Coriolis fredag 16-21.
Jag kan tänka mig antingen Hjältarnas tid eller Världsrymdens Vagabonder. Tar gärna en plats vilketsom?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Paal;n313593 said:
Vi har fortfarande nedanstående platser lediga om du vill boka in dig på något.

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg[/URL]
Spelgruppen Kerbango kommer till GothCon även i år.

Det är alltså jag, Henkedge och Hakoon som tar oss upp från Skåne för fjärde året i rad. Vi har följande spel inbokade och fyller gärna på med fler spelare. Vi har dock några förfrågningar på gång redan så jag vet inte exakt hur många platser i varje spelpass, ska försöka uppdatera om det snart. Men är ni intresserade av att spela ihop så skicka ett PM.

Uppdatering med antal lediga platser:

Symbaroum - Mörkret kallar: Fr 10:00-15:00 - 2 platser lediga.

Kutulu - Terror på 200 meter: Fr 16:00-21:00 - 2 platser lediga.

Western - 1.000 dollar för El Tuerto: Lö 10:00-15:00 - 3 platser lediga.


Jag tar gärna en plats på Kutulu om det går?

Hade gärna kört Symbaroum också, men jag har redan lovat bort mig till Luddwig
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Lightshy;n313621 said:
Jag tar gärna en plats på Kutulu om det går?

Hade gärna kört Symbaroum också, men jag har redan lovat bort mig till Luddwig
Kul! Jag bokar in dig på det.
PMar inloggning till laget.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Lightshy;n313620 said:
Jag kan tänka mig antingen Hjältarnas tid eller Världsrymdens Vagabonder. Tar gärna en plats vilketsom?
Trevligt! Vi tar detaljerna i PM.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
71
Location
STHLM & Andra Världar
Då blir det spela av :)
Kult - 26e timmen
CoC - Verdun
Mutant Chronicle - Dubble Crossing for beginners

Hoppas på att det kommer finnas en stol ledig till Skrômt under pass 2
Tänkte även droppa in på F28 - War always changes & Gasland Road Rage, hoppas det kommer finnas plats :)
Figure spel testade jag par gånger på Spelkonvent 84 (eller var det 88) som var vid Haninge station om jag inte minns helt fel. Känns som det är dax att prova på igen :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Vi har nog sagt det någon annanstans också men.

Jag och Sysp (Mattias från Nordnordost-podcasten) spelleder nya skräckrollspelet Kuf hos Indierummet pass 2, dvs fredagens eftermiddag/kväll. Det är drop-in, men om du redan nu vet med dig att du kommer kan du ju ropa så vi kan hålla ett öga öppet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Jag kommer att hänga i Indierummet, såklart, som alla coola katter. I år igen hoppas jag på att få en chans att prova OSR och i år igen kommer jag sannolikt att bli besviken.

Jag har med mig ett scenario till DYD: Häxan i Rubicum. Eftersom GnomVid inte skulle skriva något nytt DYD-scenario till i år så lovade jag att skriva ett, och det har jag gjort. Det är löst baserat på The Rocky Horror Picture Show och utspelar sig på Mars.

Jag har också Rök över Kanton, ett knarksmugglarfamiljedrama i 1800-talets Kina.

Till sist har jag funderat lite på en nyversion av Utpost med mindre tärningspusslande och spelavbrott. Så det kanske blir en grej!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Det är mest spelledande för mig: jag håller i arrangemanget Insnöad och ska spelleda tre pass av det. Sedan håller jag i ett spelpass av Blod och Pussel som arrangerades 2012 på konventet för ett gäng rollspelspoddare - vilket kommer släppas som podd senare också.

Jag ska även få nöjet att spela Flodskörden tillsammans med Rollspelsmåndag - på fredagen! Jag _tror_ det kommer streamas genom deras kanaler. Och på måndagen efteråt ska jag få nöjet att spela Leviathan - men det är utanför konventet då. :p
 
Top