Nekromanti Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Jag skrev ett inlägg här som verkar ha hållit sig inom ämnet trots ca 30 inlägg i skrivande stund! Wohoo!

Sedan har jag fortsatt på min OiNK analys och skrivit lite smått om ett slag som är baserat på Beziérsmassakern till Ivanhoe.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag är sjuk och kan inte skriva eller läsa ordentligt :(

Sitter med awesome grejer att recensera till Bortom och saker som är nya på Scenariobiblioteket.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Inspirerad av hjälp från en annan tråd, har jag skrivit ett gäng sidor husregler för att driva sitt eget hyrsvärdskompani i Eon IV. Med tabeller, givetvis, för det är Eon vi pratar om.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Full översättningsfart med yrkesbeskrivningarna till svenska Runequest.

Dessutom har jag nu spikat beta-version av mina nutidsregler Expert Nova efter lite extern alfa-input från Clarence Redd, Luddwig, med flera. Alfa-läsarna verkar på det stora hela nöjda. :cool:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,781
Har fixat klart ett häfte för rollpersonsskapande och slängt ihop en testlayout:

 

Attachments

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Har haft gott om tid på flyget till Wien idag och fått massor skrivet på Norrlands inland.

Efter det lyckade slowplayade första spelmötet sist har jag nu lagt lite extra fokus på ett gäng dungar som ingår i modulen. Riktigt pepp på resultatet, har knäckt ett par lösningar på hur man skapar meningsfull loot i Kuf - mitt knep blev att fokusera på lärdom genom upplevelser - lite som på ett nöjesfält. En minnesvärd upplevelse ger XP, helt i linjen med den gnostiska backdroppen.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag gör research, skriver ned lite mer udda engelska ord och letar passande, gamla foton till mitt Call of Cthulhu-scenario. Dessutom har jag skickligt undvikit att ta itu med rumsbeskrivningarna av institutet som figurerar i äventyret. Jag har dessutom skrivit några fantastiska inlägg här på forumet och ändå hunnit med att rädda en liten latinsk flickas favoritdocka utanför Lidl. Vilken fantastiskt vacker mamma hon hade! Hennes man/pojkvän eller vem det nu var tackade mig när jag kom ut från Lidl. Det är skönt att få lite balans mot allt det där svarta man har inombords. Det känns som om Sköldpaddan fortfarande orkar med att bära jordens rund.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Mellan kurs om skatter och middag med DeBracy hann jag fila lite på Världsrymdens vagabonder så det blev i alla fall något denna fullbokade dag.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Idag har jag polerat Expert Nova 2.2beta och förvandlat den from Googledocs till en lättöverskådlig 22-sidig PDF. Looks nice.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Jag korrläser och finputsar texterna om Fysisk resp Psykisk hälsa till Zanguina.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Jag fick just klart första utkastet av alfan av mina regler. I och för sig inte med inriktningen mot postapokalyps, utan mot fantasy då jag varit mer sugen på det under det senaste året.

Men tanken är att reglerna ska vara lätta att modifiera till önskad spelvärld, så det känns helt okej. Nu är det bara dags för en genomläsning och justering så att texten är hyfsat enhetlig rakt igenom (jag bytte från "spelaren/spelledaren" till "du" halvägs igenom).

Det är bara 10 sidor, men jäklar vad med svett, blod och tårar som ligger bakom dem =D
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Idag har jag fortsatt att ändra till direkt tilltal i Världsrymdens vagabonder. Bitvis är det inga problem, bitvis tycker jag att det är skitsvårt, men det går framåt i alla fall. Ett par pass till och sedan en genomläsning så borde det vara klart. Då är min plan att fortsätta skissa på regler för rymdstrid som jag hoppas kunna testspela senare i sommar, när kampanjspelet har paus.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag har skrivit lite av och till även om jag inte skrivit i tråden. Dock långt ifrån mitt mål att skriva varje dag fram till LinCon. Nåväl, jag har börjat skissa ihop ett rollformulär till mitt pre/postapokalyptiska spel, och så har jag börjat fnula på ett fantasylir, men det ligger nog långt i framtiden. Åh, och jag har börjat skriva lite på andra delen i Plommonkrönikan, om Taiping-upproret. Många parallella projekt nu …
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Skriver vidare på Best. Börjar bli hyfsat nöjd med grunden men kommer vilja leka lite med layout och minimera mängden text framöver för att det ska kännas riktigt bra. Dock är det annat både denna helgen och nästa, så det lär dröja! Men jag har en lös tanke om att få klart det till Free RPG Day, som i år faller på den 19:e juni.

La till i beskrivningen på alla monster att spelarna som standard har nackdel på alla slag de gör mot monstren, och att monstren alltid har fördel. (Advantage/Disadvantage, a la 5E/Knave.) Undersökningen handlar sedan delvis om att motverka eller rentav vända dessa. Ju fler ledtrådar jägarna kommer över, ju bättre chans får de när de faktiskt konfronterar besten.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Idag har jag klurat ut och skrivit ned ett antal landmärken i settingen Agweon till spelet Vindsjäl. Det blev bland annat en Machu Picchu-inspirerad stad, samt en liten by belägen på en svävande arkipelag sammankopplad via repbroar.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jobbar på en serie enkla verktyg för att skapa undersökningsdelen till Best. System för att veta var besten befinner sig under spelarnas undersökning, samt utmaningar som är separerade mellan utmaningar för rollpersonerna och utmaningar för spelarna.

Har även börjat renskriva texterna för mitt gamla projekt, The Dead and the Dying, så det kan bli lite mer färdigt (och layoutat i A5-format istället) under året.

Har slutligen även börjat fila på ett samberättarspel som jag kallar Spin, som är tänkt att bli ett sorts Fiasco fast med dold information. Du spelar lobbyister. Mest i idéstadiet än så länge. Men ett bra idéstadie, för det kommer innebära att jag får se den fantastiska filmen Thank You For Smoking igen med motivationen "research!"
 
Top