Nekromanti Vad har du skrivit idag? [regler i trådstarten]

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
En beta-läsare har kommit med kloka synpunkter på Expert Nova, så jag har fixat i texten på flera ställen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Jag har skrivit lite de senaste dagarna. Framförallt har jag fixat ett preliminärt rollformulär till mitt postapok-spel, och nu även konverterat min gamla Indesign-layout till Nerver av ståls hjälppapper till Pages (eftersom jag inte har InDesign längre). Så det är också redo för LinCon.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Hade gott om tid på planet idag så jag gjorde om mina slumpmötestabeller för Norrlands inland. De känns värda att lägga lite extra tid på då de är själva hjärtat i hela modulen och driver det mesta av spelet.

Har nu fått ett enkelt men intressant system på plats där de olika faktionerna ”tar över” slots på tabellerna när de agerar enligt sina intressen så att det blir sannolikare att träffa en faktion som är aktiv och tar plats i sandlådan / fisktanken. Tror det kan bli rätt fräckt faktiskt.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Idag har jag knåpat ihop lite skumma djur till Vindsjäl-settingen Agweon. Bland annat blev det någon form av grisinfluerad långörad vombatvarelse, samt ett lite reptilliknande kattaktigt rovdjur. Det är hejdundrans svårt att hitta kombinationer som i slutändan inte bara känns som "Aha, någon har slagit ihop två-tre vanliga djur."
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Jag har faktiskt både igår och idag (vaknade vid 4.30, klockan stod på ringning vid 7.10 XD ) på Insnöads Akt 2. Vi har lämnat det mysiga norska fjällhotell och tagit oss ned i Haugen Sanatorium där vi träffar på monster, nazister (eller ja, de är ju monster dem också) och mer galenskap.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
ceruleanfive;n323338 said:
Idag har jag knåpat ihop lite skumma djur till Vindsjäl-settingen Agweon. Bland annat blev det någon form av grisinfluerad långörad vombatvarelse, samt ett lite reptilliknande kattaktigt rovdjur. Det är hejdundrans svårt att hitta kombinationer som i slutändan inte bara känns som "Aha, någon har slagit ihop två-tre vanliga djur."
Har du sett Vast and Starlit? Det spelet har en procedur för att göra detta under spel. Det lilla jag använt det så får man väldigt underliga saker. Men det är ju till för att göra utomjordingar, snarare än fejkjordiska djur.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Genesis;n323416 said:
Har du sett Vast and Starlit? Det spelet har en procedur för att göra detta under spel. Det lilla jag använt det så får man väldigt underliga saker. Men det är ju till för att göra utomjordingar, snarare än fejkjordiska djur.
Oh, tack för tips! De resultaten skulle kunna vara intressanta att utgå från som grund!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
ceruleanfive, det finns som betala-vad-du-vill och är jättefult, men ett rätt imponerande spel på så lite text!

Idag har jag skrivit lite fler resurser till mitt postapokspel. Bara lite.
 
Joined
26 Mar 2014
Messages
145
Har tagit upp skrivandet igen efter en lång paus, så denna tråd känns ju perfekt att ha som motivation :)

Skrivit lite på mitt 80's actionscifi hack av ÅrNoll motorn. Idag har jag skrivit om stridskonsterna Dragon fire och Cyber Shaolin.

Även kollat igenom en gamla text till Hjältarnas tid, en afrika inspirerad äventyrsplats med den svävande staden Samada som huvudfokus. insåg att den behvöer lyftas rejält men finns mycket gobitar i den :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Genesis;n323439 said:
ceruleanfive, det finns som betala-vad-du-vill och är jättefult, men ett rätt imponerande spel på så lite text!
Tackar. :) Jag hann faktiskt dra ned det och kika innan mitt senaste svar – så kortfattat och effektivt var det! (Och hiskeligt fult. Men det är insidan som räknas.)

Han skriva ihop ytterligare några Vindsjäl-varelser idag som jag redan tänkt ut sedan tidigare. Ska testa på att tillämpa mekaniken från Vast and Starligt härnäst!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
Åsa Roos har indirekt identifierat en brist i Expert Novas betaversion. Jag har nu börjat åtgärda den.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Jobbar stadigt vidare med Best. Har klippt ned regler och annat i komplexitet senaste tiden, lite halvt inspirerad av MÖRK BORGs coola exempeluppslag, och börjar bli färdig med spelledarsektionerna med.

Har satt upp en layoutmall och tänkte försöka öka takten lite inför Free RPG Day om några veckor. Vet inte riktigt var det borde läggas upp, eftersom det är på svenska. Kanske bara blir här i slutänden.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Det roligaste med Best är att jag själv fått nytta av verktygen ett par gånger nu, så jag kan utan att ljuga hävda att det är speltestat!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Igår skrev jag fyra sidor till på ett scenario till Kult samt strök en del och skissade om upplägget på Kutulu-scenariot om Kensingtonstenen. Många har varit ytterst hjälpsamma med tips och idéer till det scenariot, och stort tack till alla dem.

Sedan har jag plockat upp ett gammalt brädspelsprojekt som legat vilande i typ två år och hamrat på det ett tag. Jag knäckte äntligen hur det funkar med resurshantering på ett ställe som legat och gnagt efter speltesten utan lösning. Ge det några vändor till i tanken så ska jag se till att det blir en ny omgång speltest.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Skriver vidare på det "lilla" sidoprojektet Best! Fortfarande är intentionen att vara klar om tre-fyra veckor (till Free RPG Day), men det börjar kännas lite som galenskap. Men det är fortfarande väldigt roligt!

(Bild på sidantalet i Google Docs, bara för att jag själv inte riktigt fattar hur mycket det börjar bli.)

 

Attachments

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Sitter och korrar och redigerar text till avsnittet Fysisk Hälsa för Zanguina.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Skrivit ikapp krönikan för Sysps Norrlands Inland-kampanj. Det tog tre veckor men nu är den i hyfsat skick inför nästa veckas spelmöte.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Klippte Bests sista regeltekniska relationer till Knave och började med layout. Känns alltid bra att förenkla saker som redan är hyfsat enkla—regelsystems elegans har egenvärde. Sådetså.

Layout kommer ta ett tag, eftersom jag är glad amatör, men det är roligt att projektet faktiskt börjar närma sig ett användbart stadie på allvar. Kommer använda några av verktygen denna helgens rollspelssession.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Började experimentera lite med layout till Best. Vill försöka få till en look som osar lite 16-1700-tal. Mycket kvar att göra, dock.

 
Top