Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Är 1.5 hobbyköp per månad extremt?
Nej, det är det inte.
Är 1.5 hobbyköp per månad extremt?
Tycker inte alls det låter extremtJag roade mig med att göra en snabb sammanställning:
Jag hade alltså fel; jag hade av någon anledning inte sorterat på rätt kolumn så jag trodde att jag började 2013. Då landar vi istället på 12 år, eller typ 1.2 kickstarters per månad. Som synes lite olika mellan åren – 2014 backade jag i genomsnitt två per månad, förra året backade jag mindre än en varannan månad.
- 2011: 2
- 2012: 19
- 2013: 21
- 2014: 25
- 2015: 17
- 2016: 14
- 2017: 16
- 2018: 14
- 2019: 11
- 2020: 9
- 2021: 16
- 2022: 5
- 2023: 2 hittills
Men ja, jag backar säkert mer än många. Kanske gör det mig "extrem". Jag får väl stå ut med det isf, tänker jag.
Ställde frågan för jag funderar på angående kickstarten till Afrika-modulen till Neotech, om det vore bra att erbjuda grundreglerna väldigt billigt tillsammans med modulen gör en lite större (men väldigt prisvärd) summa. Tänker att Neotech har ju några år på nacken så alla har ju kanske inte reglerna och att detta vore ett bra sätt att locka backars som tänker: ”Det verkar vara en trevlig modul, men då behöver jag ju reglerna och de orkar jag inte köpa”
Ha en lagom lång leveranstid: Ingen gillar att vänta, så försök att hålla väntan så kort som det går. Men stressa inte ut produkter. Knepet är att ha så mycket klart som det går innan ni går ut. Text tar (oftast) mest tid att producera, så att ha majoriteten av råtexten skriven är nästan ett krav för att ni ska kunna leverera inom ett år.
Hur ska man annars hålla reda på vilka man backat och huruvida de levererat etc, annat än genom ett kalkylark med en rad per crowdfunder och kolumner för utlovade datum, status, vad man blivit lovad etc? =)
Det är som när en kollega häromdagen uttryckte förvåning över att jag har ett liknande kalkylark med alla större/dyrare prylar jag köper, med inköpsdatum och butik. Hur ska man annars komma ihåg hur gamla ens grejer är, var man eventuellt kan hitta kvitton/garantier/reservdelar, etc? Har inte alla sådana kalkylark?