OSR Vad är grejen med OSR?

Generalfelet du gör i diskussionen är ju att argumentera för att du har rätt, men utan att någonsin förklara vad du menar, bemöta kritiska resonemang eller ge några belägg.
Bara så du vet - det finns inlägg i denna tråd som levererar exakt vad du efterfrågar: konkreta exempel på vad som kan räknas som objektiva kvaliteter inom rollspel...

Jag tycker det är fascinerande varför det är så viktigt för vissa att med sådan emfas berätta att äldre versioner av D&D är objektivt sämre än nya spel. Jag blir inte ens irriterad, bara genuint fascinerad.
Personligen är det inte viktigt för mig att fokusera på rollspelens brister från femti år sedan.

Det är mycket viktigare att påpeka hur oursäktligt det är när 2020-talets rollspel uppvisar liknande triviala brister.

Personligen är det inte viktigt för mig att fokusera på rollspelens brister från femti år sedan.

Det är mycket viktigare att påpeka hur oursäktligt det är när 2020-talets rollspel uppvisar liknande triviala brister.
Har du något exempel på ett rollspel som lyckats med sin ansats, enligt dina parametrar?

Back